«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Τρίτη 16 Ιουνίου 2009

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΟ (3)

Πως εξηγειται να κανει αντιχριστιανικο κηρυγμα ο Πληθων και να προπαγανδιζει την ανασταση του Ελληνισμου και του Ελληνικου πνευματος;Ειναι αφελες να πιστευουμε πως ολοι οι Ελληνες της Πελοποννησου ησαν σαν τους Ανατολιτες Χριστιανους του Βυζαντιου και μεσα σ'αυτο το αντιθετο πελαγος,διακηρυσσε αντιθετα πραγματα ο Πληθων.Ο Πληθων ειναι εκφραστης των ιδεων μιας συντριπτικης Λαικης πλειοψηφιας που τα κηρυγματα του του ειναι γνωστα και αγαπητα.Οι Ελληνες αρχιζουν να διαφοροποιουνται απο τους Ανατολιτες του Βυζαντιου.Το θρησκευτικο ζητημα δεν ειναι γι'αυτους ο,τι ηταν για τους Βυζαντινους της Ανατολης και αποκτουν συνειδηση της αναγκης διαφοροποιησης τους απο τους Ανατολικους λαους της παλιας Βυζαντινης αυτοκρατοριας με τα κηρυγματα του Πληθωνα.Οι Αρβανιτες που εχουν ελθει στην Πελοποννησο δεν πανε πισω.Γι'αυτους τα κηρυγματα του Πληθωνα ειναι πολυ σωστα και αγαπητα.Δεν εχουν καμια σχεση με τους φανατισμενους Χριστιανους της Ανατολης.Ο Αρβανιτης Λεων Σγουρος,δεν θα διστασει να τα βαλει με τον Μητροπολιτη της Αθηνας Μιχαηλ Ακομινατο,δεν θα διστασει να τα βαλει με τον Μητροπολιτη Κορινθου Νικολαο που τελικα τον επνιξε.Τετοιες ενεργειες κατα Ιεραρχων ηταν αδιανοητες στο παλιο Βυζαντινο κρατος.

Μετα τις Σταυροφοριες και την καποια ανεξαρτοποιηση της Ελλαδας και την καθοδο των Αρβανιτων τα πραγματα αλλαζουν πολυ και φτανουμε στο σημειο ωστε,οχι απλως να χανουν το κυρος τους και το κεφαλι τους οι Ιεραρχες,αλλα και διακηρυσσονται επισημα αντιχριστιανικες και ειδωλολατρικες ιδεες.

Τοσο πολυ διαδεδομενες ηταν οι ιδεες του Πληθωνα και τοσους οπαδους αποχτησε στην Ελλαδα,ωστε πολλοι υποθετουν πως αν δεν μεσολαβουσε η Τουρκικη σκλαβια,διετρεχε αμεσο κινδυνο να εξαφανιστει η Χριστιανικη Θρησκεια τουλαχιστον απο τον Ελλαδικο χωρο.Οι ιδεες του Πληθωνα εφτασαν και μεχρι την Ιταλια οπου ο σοφος μαθητης του Πετρος ο Καλαυρος,ιδρυσε ακαδημια σε βασεις Αρχαιοελληνικες και ο θαυμασμος για τον Πληθωνα επαιρνε διαστασεις πραγματικης λατρειας.(Ο συνειδητος Ανθελληνας Πατριαρχης Γενναδιος,ο ανθρωπος που απο αντιδραση στον Ελληνισμο καταντησε Τουρκοφιλος και μοιραστηκε με τον Μωαμεθ τον Πορθητη την εξουσια της νεας ταξης πραγματων,μετα την πτωση του Βυζαντιου,φροντισε μολις ανηλθε στον Πατριαρχικο θρονο,να καψει ολα τα βιβλια του Πληθωνα και επεισε τον Σουλτανο πως για να τιθασευσει τους Ελληνες της κυριως Ελλαδας,ωστε να μη προσεταιριστουν τις δυτικες δυναμεις,ενας τροπος υπηρχε..Η αυξηση της εξουσιας του Κληρου.Πταγματικα ο Χριστιανικος κληρος αποχτησε επι Τουρκοκρατιας,εξουσιες που δεν τις ειχε επι των Βυζαντινων αυτοκρατορων!Ετσι,εκει που ο Πληθωνας διδασκε την αποστροφη στις ανατολικες θρησκειες,Χριστιανισμο,Ιουδαισμο και Μουσουλμανισμο και την στροφη στην αρχαιοτητα,ξαφνου μετα την υποταγη του Μωρηα και της Ελλαδας,επικρατει και παλι σκοταδι και επικινδυνο ξεκομμα των Ελληνων απο τις πατρογονικες τους ριζες.
Ο Γεναδιος περα απο το αισχρο εκεινο,«κι αν μιλω Ελληνικα δεν ειμαι Ελλην αλλα Χριστιανος»,προπαγανδισε και την υποταγη στους Τουρκους με εκεινο το ανεπαναληπτο που κρατησε ως τις μερες μας..«Πασα εξουσια,εκ θεου εκπορευεται».Οποτε οι Ελληνες επρεπε να ειναι ικανοποιημενοι με την Τουρκικη εξουσια και ν'ακονιζουν την Πιστη τους εναποθετοντας στο θεο την απελευθερωση τους.Ειναι κριμα που γινεται και στις μερες μας αποπειρα να αποκατασταθει αυτος ο συνειδητος ανθελληνας Πατριαρχης,που εδωσε την χαριστικη βολη στον Ελληνισμο,τη στιγμη που σαν τον Φοινικα αναγεννιωταν απο την Τεφρα του.Για ολα τα εγκληματα υπαρχει και μια δικαιολογια,μα για το εγκλημα αυτου του σκοταδιστη ανθελληνα δεν υπαρχει καμια!).Μαθητης του Πληθωνα ηταν και ο «Ελληνας Καρδιναλιος» ο Βησσαριων καθως και πολλοι αλλοι που βγαινοντας στην Ιταλια,διεδωσαν την αγαπη προς τον Αρχαιοελληνικο Πολιτισμο,την Τεχνη και τον Ανθρωπισμο του,πραγματα που προετοιμασαν τη γνωστη μας «Αναγεννηση».
Η Αναγεννηση δεν ειναι εργο των φανατικων Χριστιανων του Βυζαντιου,αλλα των σοφων μαθητων του Πληθωνα και των ιδεων του,που δεν ηταν τιποτα αλλο απο μια στροφη,ενα βαπτισμα στα ναματα του Κλασσικου Ελληνισμου,που ανοιξε νεους πνευματικους οριζοντες στους πνευματικους ανθρωπους της Δυσης και αυτο αρχισε απο την πατριδα οπου εδρασαν και διδαξαν οι Ελληνολατρες μαθητες του Πληθωνα,δηλαδη την Ιταλια.Απο κει ξεκινανε οι Φιλοσοφικες ανησυχιες,η αγαπη στην Ποιηση και στην Τεχνη.Οι Ζωγραφοι και οι Γλυπτες,ξεφευγουν απο τις βλοσυρες,αντιαισθητικες και δυσκοιλιες Βυζαντινες μορφες και αναγουν καθε μετρο αισθητικης στα Αρχαιοελληνικα Κλασσικα προτυπα.Ολο το εργο του μεγαλου Μιχαηλ Αγγελου,δεν ειναι παρα μια προσπαθεια να συλλαβει και να πλησιασει αυτα τα προτυπα.Στη σκυθρωπη και αντιαισθητικη εικονα της Χριστιανικης Ανατολης αντιπαρατιθεται το αρχαιοελληνικο Φως και η χαρα της Ζωης,που οι μισανθρωποι καλογεροι ειχαν για αιωνες καταδικασει.( Και οι αγιογραφιες οι Βυζαντινες αλλωστε γινονται αξιες λογου,μονον μετα τους Κομνηνους,δηλ. αφ'οτου σταματησε ο διωγμος του Βυζαντιου κατα της Ελλαδας και αναγεννιεται ο Ελληνισμος.Στους δυο τελευταιους αιωνες διακρινονται η Κρητικη και Μακεδονικη Σχολη,ο Θεοφανης και ο Πανσεληνος.Στα προηγουμενα χρονια υπηρχε σκοταδι,πολυ σκοταδι και ανθελληνισμος...).
Αυτα ηταν αναγκη να γραφουν εστω περιληπτικα και σε τυπο οχι ιστορικης αλλα απλης αφηγηματικης διαθεσης,για να κατανοηθει το κλιμα που επικρατουσε στα τελευταια χρονια του Βυζαντιου και το οποιο εχει απολυτη σχεση με οσα εκθεσαμε για τη σχεση του Βυζαντινου Κρατους με την Ελλαδα και τους Ελληνες.
Περα απ'αυτα,η κινηση αυτη της στροφης στον αρχαιοελληνικο κοσμο και πολιτισμο και η αποστροφη στον Χριστιανισμο που ξεκινησε ακριβως στην Ελλαδα και απο ανθρωπους που κατοικουσαν σ'αυτον τον χωρο,ειναι αμεση απαντηση σε οσους νομισαν πως με την πτωση του Βυζαντιου,σπαει καθε συνεχεια του Ελληνισμου,(Κορδατος) και πως οι νεοι Ελληνες δεν εχουν καμια σχεση με τους Αρχαιους Κλασσικους (Φαλμεραυερ).
Το Βυζαντιο δεν εχει καμια σχεση με την Ελλαδα παρα σχεση απανθρωπης εξαρτησης,αλλα ο Ελληνισμος του Ελλαδικου χωρου δεν μπορει να αγνοηθει και να θεωρηθει εξαφανισμενος.Η αντιδραση του αυτη στα τελη της Βυζαντινης κυριαρχιας,αποδειχνει του λογου το ασφαλες.Οι Ιλλυριοι δηλ. οι Αρβανιτες που μαζι με αυτους εδωσαν τους αγωνες τους οι Ελληνες που απομειναν σ'αυτον τον τοπο,διατηρουσαν στις φλεβες τους γνησιο αιμα Ελληνικο και στο μυαλο και στην καρδια τους τα ιδανικα και τον χαρακτηρα αυτων που δημιουργησαν Σαλαμινες,Θερμοπυλες,αλλα και Παρθενωνες.
Οι Αρβανιτες,παρα την ελλειψη καθε πολιτισμου,παρα το οτι παντα ηταν μια νησιδα αναμεσα σε αλλοφυλα εθνη και αντιμετωπισαν ολων των ειδων τις εισβολες στα μετακλασσικα χρονια,παραμειναν Λαος ατοφιος και ανεπαφος απο καθε ξενη επιδραση και επιρροη και η δομη της κοινωνιας τους κατα φαρες και πατριες μαζι με τον σκληρο και ανυποταχτο χαρακτηρα τους,εξασφαλισε την επιβιωση τους μεσα στους αιωνες,πραγμα που κι αυτος ο Φαλμεραυρερ αναγκαστηκε να ομολογησει και να παραδεχτει.

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)