Το πολεμικό κούρεμα-ξύρισμα των Αρβανιτών
Η πατρίδα τού Δυσσέα όπως τον λέει ο Μακρυγιάννης(Ντισέ στα αλβανικά),γιού τού Αντρέα Βερούση(verë,-a θηλ.ουσ.=καλοκαίρι,verë,-a-ra-rat θηλ.ουσ.=κρασί.Λεξικό Δ.Κυριαζή.Με κατάληξη -ούση όπως Μπακούση,Γεωργούση,Γιανούση κλπ.Πρόκειται γιά τοπικό ιδιωματισμό κατάληξης πού απαντάται σε αρβανιτοκρατούμενα μέρη καί έχει την ίδια έννοια καί σημασία με τις καταλήξεις -ίδης,-άκης,-πουλος κλπ.πού σημαίνει τον μικρό,τον υιό,το γέννημα δηλ.τού Γιώργου=Γεωργούσης).Ο Δυσσέας πήρε το όνομα τού πατέρα του ως επώνυμο κατά την αρβανίτικη συνήθεια(βλέπε σελ.10-11).Ντρέ ο Αντρέας,Ντρούτσα καί κατά το ελληνικότερο Αντρούτσος δηλ.ο μικρός Αντρέας ο γιός τού Αντρέα.Αντρούτσος(η Ανδρούτσος αν θέλετε κατά το επισημότερο) λεγόταν ο πατέρας τού Δυσσέα.Το -τσα -στα η -ζα έχει την έννοια τού μικρού αλλά καί την έννοια τού χαϊδευτικού.Το όνομα δηλ.τού πατέρα έγινε επώνυμο τού γιού κατά την αρβανίτικη συνήθεια «κατά τον αλβανικό γλωσσικό νόμο» όπως μας λέει ο Βλαχογιάννης στην βιογραφία τού Σπυρομήλιου.
Λιβανάτες(Φθιώτιδα)
Βλέπε τα τοπωνύμια Αρκίτσα πού δείχνει αρβανίτικης προέλευσης τουλάχιστον ως προς την κατάληξη -τσα καί Γουλέμη.Η κατάληξη -άτες -άτα είναι επίσης αρβανίτικες(βλέπε εδώ).
Προφανώς πρόκειται γιά ελληνική λέξη με αρβανίτικη κατάληξη.
Δεν γίνεται όμως να μην παρουσιαστεί καί η λέξη πού υπάρχει στο λεξικό τού Κ.Χριστοφορίδη σελ.200:
ε αμυδρά
Δηλ. Λιβανάτες-άτα(Μποτσαράτë-Τζαβελάτë-Ζερβάτë-Νταγκλάτë ήταν οί φάρες τού Σουλίου δηλ.Μποτσαραίοι-Τζαβελαίοι-Ζερβαίοι κλπ.,με λίγα λόγια ο πληθυντικός) τα παινεμένα πού απ'ό,τι φαίνεται δεν έχει σχέση με λιβάνια καί καντήλια(βλέπε όμως τη φράση «τον λιβανίζει» τον εξυμνεί,τον επαινεί).
Έχουμε την πεποίθηση πως πρόκειται γιά παρωνύμιο-επώνυμο πού έδωσε καί το όνομα στην περιοχή.Κατά την Αρβανίτικη δηλ.συνήθεια της φάρας.
«Καγκέλια»-Λιβανάτες
Γκορίτσας λέγεται ο τραγουδιστής(βλέπε εδώ).
Μπορεί κανείς να αμφισβητήσει πως τα «καγκέλια» είναι αρβανίτικα;
κάμ=έχω,κά=έχει
γjελj=πετεινός,αλέκτωρ,ο αγγέλων,η αγγελία
Θα αναφερθεί γιά μία ακόμη φορά η προσπάθεια τού Οδυσσέα Ανδρούτσου γιά δημιουργία Έλληνο-Αλβανικού κράτους πού αναφέρεται στο βιβλίο τού Γ.Γ.Μπενέκου «ΔΥΣΕΑΣ ΑΝΤΡΟΥΤΣΟΣ» έκδοση 1962:
Πρόκειται γιά την Δίκη από λογοτεχνική άποψη τού συγγραφέα πού γίνεται μετά τον θάνατο τού ήρωα.Γιά την αντιμετώπιση των συκοφαντιών,τα περίφημα «καπάκια» πού έκανε ο Δυσσέας(καί άλλοι οπλαρχηγοί) με τούς «τούρκους» (Αρβανίτες μουσουλμάνοι ήταν οί άνθρωποι),περί προδοσίας καί άλλα φαιδρά φαναριωτοπόνηρα καραγκιοζιλίκια πού όμως τα πλήρωσε ακριβά ο δύσμοιρος λαός μας.
Είναι μιά προσπάθεια λοιπόν αποκατάστασης τού ονόματος τού Δυσσέα,από τον συγγραφέα,της ιστορικής του μνήμης.Αλλά με λανθασμένο όμως τρόπο καί εξαιρουμένης καί ανύπαρκτης,όπως συνήθως στην ελληνική ιστοριογραφία,της Αρβανιτιάς από το ερευνητικό ιστορικό πεδίο.
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς...Τον Βρυώνη τον «Τούρκο»;Τον «τουρκαρβανίτη» Μουσταφά Γκέκα(Γκίκα τον αναφέρει εδώ,αλλά πιό κάτω όλες τις άλλες φορές αναφέρεται Γκέκας όπως είναι το σωστό);Πού έμεινε πιστός φίλος ως το τέλος τού Δυσσέα;Τον Γκούρα τον άλλον Αρβανίτη πού ήταν άνθρωπος τού Μαυροκορδάτου καί πού αυτός σκότωσε τον Δυσσέα;Γιατί όλα αυτά;Αμ,δεν μας τα λένε οί ιστοριογράφοι μας...Τι να πούνε.Μόνο «τουρκαρβανίτες»,κάτι σαν να μας λένε γιά φυλή μεταξύ Τούρκων καί Αρβανιτών,να μείνει η ρετσινιά καί το κόμπλεξ στούς Αρβανίτες καί στην Αρβανιτιά καί να ντρέπονται να λένε γιά την καταγωγή τους οί απόγονοί τους.Όρσε «ελληνική» ιστορία...Αντί να μας πούνε γιά τον αδελφοκτόνο πόλεμο καί τις αιτίες του,μας λένε παραμυθάκια με τη κοκκινοσκουφίτσα.
Κοιτάξτε πως τον πιάνουν τα νεύρα τον συγγραφέα(έχουμε καί τούς επιγόνους του,τρομάρα τους) μόνο πού ακούγεται η αρβανίτικη καταγωγή τού ήρωα.Αντιλαμβάνεται κανείς το «σαν ο διάολος το λιβάνι» πού λέει ο λαός...Μα,οί Αρβανίτες δεν είναι Έλληνες;Έτσι δεν μας λένε οί ιστοριογράφοι μας;
Μα τι λέμε...υπάρχουν Αρβανίτες;Αλλά εμείς τούς ρωτάμε:Ποιοί είναι οί «Έλληνες»;
Καμαρώστε πως οί «Τούρκοι» εκπαίδευαν τούς καπεταναίους μας αλλά καί ανθρώπους των γραμμάτων.
Αλλά αυτό,γιά μιά ακόμη φορά,είναι αρκετό δεν σας εξηγούμε άλλα.Έτσι.Δεν χρειάζονται άλλες εξηγήσεις.Προτείνουμε «XANAX» γιά χαλάρωση...
Πάλι καλά πού αναφέρεται στο βιβλίο τέτοιο πράγμα.Έλληνο-Αρβανίτικο Βασίλειο...Θεός φυλάξοι.Θα πέσουνε στα κεφάλια μας οί κατάρες όλων των Δεσποτάδων μαζί.Καί όπως ξαναείπαμε τέτοιο πράγμα αναφέρεται μιά φορά μόνο χωρίς άλλες εξηγήσεις.Πολλές οί συμπτώσεις των καπεταναίων μας γιά προσπάθειες δημιουργίας 'Ελληνο-Αλβανικού κράτους,πάρα πολλές καί είναι πολλοί αυτοί οί καπεταναίοι πού στην ιστοριογραφία μας πέρασαν ως «Έλληνες»,με την έννοια βέβαια ότι ΔΕΝ ήταν Αρβανίτες.
Τέλος πάντων,με τις ψυχοπνευματικές διαταραχές πού καταταλαιπωρούν πολλούς «ελληναράδες» μας είναι νομίζουμε γνωστό καί κατανοητό πως έχουμε περάσει πολύ δύσκολα όλο αυτό το καιρό ως «ΕΛΛΗΝΕΣ-ΑΛΒΑΝΟΙ».Η κατάσταση στην πατρίδα μας είναι τόσο τραγική ως προς το θέμα της ιστορικής γνώσης,πού είμαστε βέβαιοι πως θα έρθει η στιγμή πού μερικοί από δαύτους θα μας ζητήσουν καί videos από εκείνες τις εποχές.
«μην πιάνεσαι με τη Βουλή καί τούς καλαμαράδες»,πόσο εύστοχη καί ενδεικτική φράση από αυτό
το παλιό δημοτικό τραγούδι πού μας μαρτυρά ποιοί καί γιατί σκότωσαν τον Δυσσέα,τον Καραϊσκάκη
καί τόσους άλλους ήρωες Αρβανίτες οί μέχρι πρότινος υπηρέτες τού Σουλτάνου,οί πολιτικάντηδες
καλαμαράδες τού Φαναρίου καί τού παπαδαριού.Καί τούς σκότωσαν γιατί είχαν άλλα σχέδια από εκείνων των ηρώων πού ήταν η ένωση ολόκληρου τού λαού καί η δημιουργία μεγάλου Έλληνο-Αρβανίτικου κράτους.
ΒΛΕΠΕ:ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ καί εδώ(βλέπε γιά Αντρούτσο-Καραϊσκάκη καί τα αίτια των δολοφονιών τους)
Το Αλβανικόν Ζήτημα(προκήρυξη της «Αλβανικής Ενώσεως» Αθηνών)
Αλή πασάς-Ανδρούτσος-Βρυώνης(βλέπε γιά Αλή πασά)
Αλή Φαρμάκης-Κολοκοτρώνης(βλέπε εδώ καί εδώ)
Καραϊσκάκης καί Ανδρούτσος οί πρωταγωνιστές της συμμαχίας:
Προσέξτε την προσπάθεια απόκρυψης τού γεγενότος με τον Γκούρα(βλέπε επάνω).
Παίζει ακόμη ο Χρυσοβέργης να γνωρίζει το περιστατικό καί απλά δεν καταγράφεται στο γράμμα.
Να γνωρίζουν καί οί δύο από ό,τι φαίνεται στη φράση «μην ανησυχεί».