Κυριακή 26 Ιουλίου 2009

ΑΤΤΙΚΗ ΚΑΙ ΙΛΛΥΡΙΟΙ

Ας παρακολουθησουμε τι λεει στην «Ιστορια του Ελληνικου Εθνους» ενας συγχρονος επιστημονας ο Μιχ.Σακελλαριου:«Σε μερικα αρχαια κειμενα εκφραζεται η ιδεα οτι οι Ιωνες ηταν εξελληνισμενοι Πελασγοι.Αυτη η ιδεα δεν ανταποκρινεται βεβαια προς την αληθεια παρα μονον κατα το μετρο που απηχει παραδοσεις συγκεκριμενων ομαδων της ιστορικης εποχης που διατηρουσαν την αναμνηση Πελασγων προγονων.Πιο κατω θα δουμε οτι στο διαστημα της Μυκηναικης εποχης εγκατασταθηκαν στην Αττικη Λαπιθες και Μολοσσοι που αφομοιωθηκαν απο το Ιωνικο περιβαλλον γρηγορα» Τ. Α'.σελ. 367).
Ο Μ.Σακελλαριου ανηκει στους ερευνητες που δεν θεωρουν Ελληνες τους Πελασγους,αλλα Προελληνες.Γι'αυτο αλλωστε οι αντιφασεις στα γραφομενα του κονταροχτυπιουνται αλυπητα.
Κατ'αρχην δεν λαβαινει υπ'οψει του τις πληροφοριες που μας διασωζουν οι αρχαιοι συγγραφεις,αλλα τα συμπερασματα τους και κυρια βεβαια τα συμπερασματα του Ηροδοτου.
Ο Ηροδοτος καθως ειδαμε μεταφερει την Λαικη αντιληψη πως οι Ιωνες ειναι Πελασγικο φυλο.
«Εοντα το αρχαιον,το μεν (Ιωνικον) Πελασγικον το δε (Δωρικον) Ελληνικον».Αλλου κατονομαζει Πελασγικο και το Δωρικο και μονο για τους Αθηναιους εκφραζεται πιο κολακευτικα λεγοντας πως,ναι μεν ειναι Πελασγικο Φυλο,αλλα εξελληνιστικε.
Μα αν ηταν Πελασγικο και εξελληνιστικε,απο ποιους εξελληνιστικε,αφου σχεδον ολες οι Αθηναικες φυλες αναγουν την καταγωγη τους στου βορειους Μολοσσους,Θεσπρωτους η Λαπιθες,που ησαν Πελασγοι;Και απο που ηλθαν οι Ελληνες που εξελληνισαν τους Πελασγους Ιωνες; Το πραγμα οδηγειται σε αδιεξοδο,ακριβως επειδη οι Πελασγοι βγαινουν απο το οπτικοερευνητικο πεδιο του Σακελλαριου.Υπαρχουν οι Αθηναικες παραδοσεις,συμφωνα με τις οποιες,την Σκυλακη και την Πλακια του Ελλησποντου,τις ιδρυσαν οι Αθηναιοι!
Μα στην Σκυλακη και την Πλακια απ'οτι διαπιστωσε ο ιδιος ο Ηροδοτος,μιλανε Πελασγικα,πραγμα που σημαινει πως οι Αθηναιοι που στα παναρχαια χρονια εγκατασταθηκαν στην Σκυλακη και στην Πλακια,μιλουσαν Πελασγικα,ησαν Πελασγοι!
Να ο πονοκεφαλος του Ηροδοτου!Να ο αποπροσανατολισμος των νεωτερων ερευνητων.Η να η δικαιωση των δικων μας υποθεσεων,και των αρχαιων Λαικων παραδοσεων.
Οι Λαπιθες,οι Μολοσσοι,οι Θεσπρωτοι,οι Δαρδανοι δεν ειναι παρα Πελασγικα φυλα που μετα τα Δωρικα ονομαστηκαν Ιλλυρικα.Ησαν δηλ. με καποια εννοια και αυτοι Ιωνες,οποτε δεν υπαρχει κανενα θεμα αφομοιωσης καποιων απο καποιους.Αλλωστε ο ιδιος ο Σακελλαριου πιο κατω αναφερει Λαπιθες,Μολοσσους και Θεσπρωτους σε ολη τη νοτια Ελλαδα και σε Ιωνικες και σε Δωρικες και σε Αιολικες περιοχες,πραγμα που του δημιουργει επιπροσθετα μπλεξιματα,που τα λυνει δια της μεθοδου της...αφομοιωσεως.Μα οι Ελληνες ειναι προς απογοητευση του πολυ δυσαφομοιωτοι...
Για να δινουμε ενα τελος στην συγχιση λοιπον, λεμε πως οι Ιωνες καλως χαρακτηριζονται απο τους αρχαιους Ελληνες σαν Πελασγοι,οσο κι αν αυτο δεν μπορει να το κατανοησει-για τους λογους που αναφεραμε-ο Ηροδοτος και ο Μ.Σακελλαριου.Απλα οι Ιωνες και οι Αθηναιοι της Αττικης δεν ειναι παρα αυτοι οι ιδιοι οι παλαιοι Πελασγοι,στους οποιους προστεθηκαν κατα καιρους και νεοι Πελασγοι ερχομενοι απο τις παλιες κοιτιδες του Πελασγικου Εθνους,σαν νεοι μεταναστες επαρχιωτες.
Οι Ιωνες ειναι οι Πελασγοι,που για τον εναν η τον αλλον λογο δεν υπεστησαν τους κραδασμους και τις ανασταλτικες συνεπειες των μετα τα Τρωικα αναστατωσεων,απο μια δευτερη δυναμικη μεταναστευση-εισβολη νεων επαρχιωτων Πελασγων,που αποκληθηκαν Δωριεις.
Πραγματικα οι Δωριεις διεκπεραιωθηκαν στην Πελοποννησο απο το στενο Ριο-Αντιριο,παρακαμπτοντας την Αττικη,που συνεχισε ετσι απερισπαστη και χωρις κραδασμους την πολιτιστικη της εξελιξη με τα γνωστα μας αποτελεσματα.Το ιδιο συνεβη και με τους Πελασγους της Μ.Ασιας.Δηλαδη στα μερη που δεν αναστατωθηκαν απο τις Δωρικες καθοδους και εισβολες,σ'αυτα ακριβως τα μερη εχουμε συνεχεια του Αχαικου η Μυκηναικου πολιτισμου και πολιτιστικη προοδο.

Αντιθετα στην καρδια του Αχαικου και Μυκηναικου πολιτισμου,στην Πελοποννησο,εχουμε οπισθοδρομηση και πολιτιστικο Μεσαιωνα,ακριβως λογω της Δωρικης εισβολης.Βλεπουμε δηλ. πως ερμηνευονται χωρις κενα,πολλα φαινομενα και γεγονοτα με την υποθεση αυτη που δεν ειναι δικη μου,αλλα λαικες παραδοσεις των αρχαιων Ελληνων και οχι-επαναλαμβανω- τα συμπερασματα και οι κρισεις των συγγραφεων που μας τις διεσωσαν.
Μη ξεχναμε πως οι Αθηναιοι πριν τον Πελοποννησιακο πολεμο θεωρουσαν υποτιμητικο τον ορο «Ιωνες»,γιατι οι χωριατες Δωριεις βλεποντας την αλλοιωση των ηθων και εθιμων και την -ελαχιστη οπωσδηποτε-μαλθακοτητα,ελεγαν «Κωλοφυριαρηδες» τους Ιωνες,δηλ. τους συμπατριωτες τους που απο αιωνες κατοικουσαν εδω και ησαν κατα καποιο τροπο οι πρωτευουσιανοι της υποθεσεως,οι μαλθακοι και λεπτεπιλεπτοι.

Αλλα ας μη ξεστρατισουμε και ας επανελθουμε στο θεμα μας που ειναι ο συνδεσμος της Αττικης με την Ιλλυρια.
Περα απο τους Πελασγους που καθως αναλυσαμε ειναι κοινοι προπατορες Ελληνων και Ιλλυριων,εχουμε εγκατασταση στην Αττικη,Λαπιθων,Μολοσσων,Θεσπρωτων και Δαρδανων,δηλ. παλι Πελασγων.
Ο μεγαλυτερος απο τους ηρωες των Αθηνων ειναι ενας Λαπιθης,ο Θησεας.Οι Λαπιθες,που συμφωνα με την επικρατουσα αποψη δεν ειναι παρα οι προγονοι των σημερινων Λιαπηδων,μιας Αρβανιτικης Φυλης,που κατοικουσαν στα βουνα της Πινδου.Οι περισσοτεροι ηρωες του Ελληνικου πανθεου (καθως και ο ιδιος ο Σακελλαριου παραδεχεται σελ. 373) ειναι Λαπιθες.
Οι Λαπιθες φερονται να εχουν σχεση αμεση με τους Μολοσσους και τους Θεσπρωτους,ο ιδιος δε ο Θησεας,εχει παρα πολλες περιπετειες με τις Ηπειρωτικες αυτες περιοχες και γενικα ολη η δραση του κατα τις παναρχαιες παραδοσεις εκει εντοπιζεται.Πολυ αργοτερα οι Αθηναιοι για να αντιπαρατεθουν στους Δωριεις Σπαρτιατες,επινοησαν,οχι μονο το μυθο της ιδιαιτεροτητας της Ιωνικης Φυλης,,μα και τους περι τον Θησεα μυθους τους τροποποιησαν,για να τον αντιπαραθεσουν σαν ισαξιο του Δωρικου Ηρακλη.
Αυτο το πληθος των Λαπιθων,Μολοσσων και Θεσπρωτων,δεν απανταται μονον στην Αθηνα που θελει να λεγεται Ιωνικη,μα και στην Βοιωτια που λεγεται Αιολικη,και στην Κορινθο που λεγεται Δωρικη και σε ενα πληθος τοπων η και πολεων διαφορετικων.

Οπως ξερουμε οι Αθηναιοι ησαν μοιρασμενοι σε φυλες,σε φαρες θα λεγαμε εμεις,οπως συνεβαινε με τις Αρβανιτικες κοινωνιες μεχρι τον περασμενο αιωνα.Οι περισσοτερες απ'αυτες τις φυλες διατεινονταν οτι καταγονταν απο Λαπιθες,Θεσπρωτους,Μολοσσους η Δαρδανους.Η φυλη των Περιθοιδων ελεγε οτι καταγεται απο τον Λαπιθη Πειριθου.Η φυλη των Βουταδων απο τον Βουτη.Οι Κορωνιδαι απο τον Κορωνο.Οι Φιλαιδαι απο τον Φιλαια Μολοσσικης καταγωγης.Οι Αφειδαντιδαι απο τον Μολοσσικης καταγωγης Αφειδαντα.Το Μολοσσικο ονομα Μουνιχος (βασιλιας Μολοσσων) φαινεται και στην Αθηνα (Μουνιχια) κλπ.Οι Κυψελιδαι απαντωνται στην Αττικη,το γενος των Φιλαιδων και στην Κορινθο οπου δεν ειναι τυχαιο γενος μιας και αναδεικνυουν εναν σοφο τυρρανο τον Περιανδρο.Αλλωστε ηρωες Λαπιθες της Αττικης ειναι ο Φαληρος,ο Περιφας και ο Φορβας.Ιχνη Λαπιθων διαπιστωνει ο ιδιος ο Μ.Σακελλαριου και στην Λακωνια,Ηλιδα,Θεσσαλια (σελ.374).
Η φυλη των Ερεχθειδων,κρατουσε απο τον μυθικο Ερεχθεα η Εριχθονιο,γιο του Δαρδανου κατα μιαν εκδοχη,γιο του Ηφαιστου και της Αθηνας κατ'αλλη η της Ατθιδας.

Ο Δαρδανος καθως φανερωνει και το ονομα καταγεται απο την Ιλλυρικη Δαρδανια(1).Οι Ιλλυριοι Δαρδανοι ηταν ισχυροτατος Λαος γυρω απο τις πηγες του Αξιου,τον Λευκο Δρινο και την Μοισια.Η χωρα τους ηταν πλουσιωτατη σε μεταλλεια.Οι σπουδαιοτερες πολεις ηταν τα Σκοπια,η Ναισσος,πατριδα του Μ.Κωνσταντινου και η Ολυμπικη.Ο Ρωμαιος αυτοκρατορας Αυρηλιος καταγοταν απο την Δαρδανια(2).Οι Δαρδανοι ησαν, καθως φαινεται,πιο βρωμικοι απο τους προφητες του Μαντειου της Δωδωνης,τους Σελλους τους «ανιπτοποδας» και στην αρχαια Ελλαδα υπηρχε η παροιμια,«Τρις του βιου λελουται ωσπερ Δαρδανος» δηλ. τρεις φορες στην ζωη του πλενεται,σαν να ειναι Δαρδανος.Πατερας λοιπον του Δαρδανου αναφερεται καποιος Αρκας βασιληας των Αρκαδων,οι οποιοι μετα απο εναν καταστροφικο κατακλυσμο που κατεστρεψε τις πεδιαδες τους(;)μεταναστεψαν στην Σαμοθρακη (3).


Στην συνεχεια οι Δαρδανοι με τον Δαρδανο,μεταναστευουν στην Μ.Ασια και χτιζουν εκει περιπου που ειναι τα Δαρδανελλια την πολη Δαρδανηιδα η Δαρδανια.Ο γιος του Δαρδανου (ενας απο τους γιους του) ο Ιλος απο την κορη του Τευκρου και της Βατειας,χτιζει το Ιλιον,δηλαδη την γνωστη Τροια.Ο Ιλος πεθαινει ατεκνος και τον διαδεχεται ο αδελφος του Εριχθονιος.Ο Εριχθονιος σχετιζεται αμεσα με την Αθηνα.Στην Αθηνα υπαρχουν παραδοσεις συμφωνα με την οποια οι Αθηναιοι εποικησαν την Τρωαδα της Μ.Ασιας.
Ο Εριχθονιος η Ερεχθευς ειναι απο τα πιο σεβαστα και τιμημενα μυθολογικα προσωπα στην Αθηνα,και μας ειναι γνωστο το Ερεχθειο.Μια παραλλαγη του μυθου θελει τον Εριχθονιο γιο του Ηφαιστου και της Αθηνας,αλλ'αυτη (παραμενει παντοτε παρθενος) τον απεφευγε.Ο Ηφαιστος την κυνηγησε και σε καποια στιγμη ξεφυγε το σπερμα του και μερος απ'αυτο επεσε στο ποδι της Αθηνας.Αυτη αηδιασμενη το σκουπισε με ενα κομματι μαλλι και το πεταξε στη Γη.Η Γη το κρατησε στα σπλαχνα της και μετα απο εννια μηνες εδωσε τον καρπο αυτης της φανταστικης ερωτικης μυξης,στην Αθηνα.Το παιδι ονομαστηκε Εριχθονιος και ειχε καμποσες περιπετειες που δεν μας αφορουν.Θεωρειται μεγαλη μορφη και κατα τις παραδοσεις εκοψε τα πρωτα νομισματα,εζεψε τα βοδια,και το σπουδαιοτερο που εδω μας ενδιαφερει συνδυαζεται το ονομα του με την ανακαλυψη του Σιδηρου.



Αν εξετασουμε καλα τον μυθο και την ετυμολογια του ονοματος του Εριχθονιου βγαζουμε αποκαλυπτικα συμπερασματα.
Κατ'αρχην ο Αρκας,ο Ιλος,ο Δαρδανος εχουν αμεση σχεση με την Ιλλυρια και την Β.Δ Βαλκανικη.Η Δαρδανια καθως προειπαμε ηταν χωρα με πλουσιοτατα μεταλλεια.Ο γιος τους ομωνυμου των Δαρδανων,Δαρδανου ειναι ο Ερεχθευς η Εριχθονιος,που στην Αττικη γινεται και θεογεννητος,δηλαδη παιδι Θεων,γιατι φερνει μερικους επαναστατικους νεωτερισμους και εφευρεσεις: Νομισματα,και προ παντων την ανακαλυψη ενος απο τα πλεον επαναστατικα οπλα του ανθρωπου: του σιδηρου.Η παραλλαγη της Θεογεννεσης του Εριχθονιου απο την Θεα της Σοφιας και απο τον Αρχισιδηρουργο του Ολυμπου,δειχνει την ανακαλυψη του σιδηρου με βοηθο την Σοφια την ανθρωπινη,(με το ανθρωπινο μυαλο).Η Γη που εκκολαπτει τον Εριχθονιο ειναι αυτη η γη που μεσα στα σπλαχνα της εχει το μεταλλευμα και το εκκολαπτει οχι για λογαριασμο της πια,μα για το μυαλο των ανθρωπων,που το εξαγουν και το χρησιμοποιουν για χιλιες δυο αναγκες.
Αυτο το ιδιο ονομα Εριχθονιος αμα το εξετασουμε βλεπουμε πως ειναι συνθετο απο το Εριον=Μαλλι και Χθονιος= Γηινος.Ειναι το μαλλι που σκουπισε το σπερμα του Ηφαιστου η Αθηνα και το πεταξε στη Γη,ειναι το μαλλι της Γης,ειναι το μεταλλευμα.
Μια αλλη παραλλαγη θελει τον Εριχθονιο γιο του Ηφαιστου παντα και της Ατθιδος,δηλ. της Αττικης.Ισως η ανακαλυψη των μεταλλειων του Λαυριου,δημιουργησε αυτη τη νεα παραλλαγη.



Αυτο παντως που εμεις επισημαινουμε μεσα απο τον μυθο,την ετυμολογια των ονοματων,Ιλος,Ιλιον,Ιλλυρια,Δαρδανος,Δαρδανια,Αρκαδες και Αρκτανες,και τελος η περιπτωση του γιου του Δαρδανου του Εριχθονιου η Ερεχθεα,ειναι ο αμεσος συνδεσμος τοσο της Αττικης οσο και των Βορειοδυτικων παραλιων της Μ.Ασιας (Δαρδανελλια,Τροια) με εναν απο τους πιο δυναμικους Ιλλυριακους λαους: Τους Δαρδανεις η Δαρδανους.Τελος για να μη προχωρησουμε και στην εξεταση και των αλλων φυλων της αρχαιας Αθηνας,μας αρκουν αυτες με τις οποιες εξετασαμε και διαπιστωσαμε,πως οι Αθηναιοι,εχουν σχεση με την Ιλλυρια.
Οι Αθηναικες φυλες,δεν καταγονται απο μια Ιλλυριακη φυλη αλλα απο πολλες,(αλλοι απο τους Μολοσσους,αλλοι απο τους Θεσπρωτους αλλοι απο τους Λαπιθες,αλλοι απο τους Δαρδανους κλπ.).



Η Ιλλυρια οπως και η Νοτια Ελλαδα ειναι μοιρασμενη σε ενα πληθος Λαων με διαφορετικες ονομασιες,που τελικα αποτελουν μια και μοναδικη Φυλετικη ομαδα.Ανηκουν στην ιδια ομοφυλια.Η δομη της κοινωνιας τους κατα Φαρες(Πατριες),οδηγησε σ'αυτη την κατασκευη της πολης-Κρατος η στην καλυτερη περιπτωση μια ομοσπονδια πολεων (Μολοσσικη η Χαονικη,Αθηναικη η Σπαρτιατικη,Αχαικη συμπολιτεια η Αιτωλικη) η την ιδεα ενος ευρυτερου και χαλαρωτερου υπεροργανισμου σαν την Αμφικτυονια.Δηλαδη οι ομαδες που κατα καιρους κατεβαιναν απο την Ιλλυρια στην Ελλαδα διατηρησαν μεταξυ αλλων και αυτη τη Κοινωνικη-Πολιτειακη διαρθρωση,που ειχαν στην Β.Δ Βαλκανικη που ονομαστηκε Ιλλυρια μετα τα Τρωικα και λιγο πριν η λιγο μετα την καθοδο των Δωριεων.
Ο Ομηρος δεν αναφερει το ονομα Ιλλυρια αλλα εχει υπ'οψει του διαφορους Ιλλυρικους Λαους που μαλιστα πηραν μερος στον Τρωικο πολεμο καθως τους Παιονες τους τοξοφορους που ηλθαν απο πολυ μακρια με αρχηγο τον Πυραιχμη.



Δεν πηρε η Ιλλυρια το ονομα απο καποιον λαο που λεγοταν Ιλλυριοι,αλλ' αντιθετα το ονομα ολων των Λαων της Β.Δ Βαλκανικης προηλθε απο το ονομα της περιοχης,που λογω της μορφολογιας του εδαφους (ορεινη),πηρε το ονομα Ιλλυρια.




1) Στ'Αρβανιτικα Νταρδα σημαινει τις αχλαδιες και τα αχλαδια.Αν πραγματικα η Δαρδανια ηταν τοπος με κυριαρχικο δεντρο τις αχλαδιες τοτε δεν αποκλειεται,Δαρδανια ,να σημαινει τοπος αχλαδιων (Dαρδανια).
2)Το ιδιο και ο Βελησαρειος.
3)Αυτο σημαινει,καθως και πιο κατω με αλλα στοιχεια θα εδραιωσουμε,πως οι Αρκαδες που εξεταζουμε εδω,δεν μπορει να βρισκονται στην Πελοποννησιακη Αρκαδια,γιατι πρωτο η Αρκαδια δεν εχει καμπους και πεδιαδες και δευτερο ειναι απο τις λιγες ορεινες περιοχες που δεν κινδυνευουν απο κατακλυσμο.Τριτο, η Σαμοθρακη πεφτει παρα πολυ μακρια για μια τετοια μεταναστευση λογω καποιας πλημμυρας.Αντιθετα,κοντα στην Σαμοθρακη και συγκεκριμενα στην Δ.Μακεδονια κατοικουσαν οι Αρκαδες η Αρκτανες που σημαινει το ιδιο.