Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

Α.Κόλλιας-Μηλιγγοί-Σλαύοι-Αρβανίτες


ο κόλλιας δεν έχει καμια θεωρια για τους μηλλιγγούς απλά με αφετηρία την ετυμολογία του ονόματος, η οποία στέκει πολύ καλά, κάνει ένα υπενηγμό σχετικα με την πιθανή καταγωγή τους, φυσικά αναφερει σε όλοκληρο το βιβλίο του το θέμα του μη άμμεσου εκχριστιανισμού σαν ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των αρβανιτών, μαζί με αρκετα άλλα.
Από τη στιγμή που για τους μηλλιγγούς γνωρίζει το θέμα του να μη δεχτούν το χριστιανισμό αμέσως και αφού οι αρβανίτες συμπεριφέρονταν το ίδιο και το όνομα μηλλιγγοί μπορεί να το ετυμολογήσει από την αρβανίτικη,τότε ρίχνει στο τραπέζι την υποψία του επισημαινοντας μας ο ίδιος οτι δεν είναι ιστορικά αποδεδειγμένο και θέλει ψάξιμο.
Τώρα σε γενικές γραμμές το βιβλίο του κόλλια σκοπό έχει να αποδείξει ότι ή καταγωγή των αρβανιτών είναι από τους πελασγούς και ότι οι ιλλίριοι έιναι πελασγικό φύλλο. δεν δέχεται την ινδοευρωπαική θεωρία και υποστηρίζει ότι οι κάθοδος των δωριέων και παλιότερα των πελασγών εγινε από την περιοχή της ιλλιρίας.
Αναφέρω τα παραπάνω για να πάρετε μια ιδέα σχετικά με το πού το παει ο κόλλιας, δε σημαινει ότι τον ασπάζομαι σε όλα όσα λέει.ο κόλλιας είναι αρβανίτης.
καταφέρνει κατ'εμέ να αποδείξει ότι οι αρβανίτες εβρέθηκαν νωρίτερα από τον 14 αιώνα στον Ελλάδικό χώρο, τον 9-10 αιώνα.Φυσικά η μεγάλη κάθοδος έγινε το 14΄.Λέει επίσης ότι πολλές φορές γίνεται σύγχηση από τους διάφορους ερευνητές σχετικά με τοπωνύμια, κύρια ονόματα κτλ. πολλοί είναι αυτοί που ότι δεν ειναι τούρκικο το ανάγουν σε σλάβικο.και έχει δίκιο.Ξέρω από ιδίας άποψης ετυμολογίες (σλάβικες) ονομάτων που δίνουν ιστορικοί με άκρως γελοίες ερμηνείες(ψάρια στο βουνό πχ.), ενώ στα αρβανίτικα κουμπωνουν γάντι.Και δε πιστεύω κανείς να πιστεύει στην έρευνα του vasmer(αυτόν τον αναφέρω εγώ) αν ειναι έρευνα αυτή.όπου έπιασε τα τοπωνύμια περιοχών της Αιτ/νιας(ασχολήθηκα προσωπικά)και έβγαλε συμπέρασμα ότι υπάρχουν 93 σλάβικα.??? και σε πρώτη ματιά του αφαιρώ τα 25 για πλάκα, είναι τούρκικα καθαρά ή αρβανίτικα.Φανερό ότι εβαλε τα ονόματα δίπλα σε ότι σλάβικη λέξη βρήκε στο λεξικό για να καλύψει την θεωρία του.Αυτός δε λεει πως δεν υπάρχει καθαρός Ελληνας σήμερα?ότι εκσλαβίστικαν όλοι?
Από το βιβλίο του κόλλια μπορει κανείς να αντλήσει αρκετά στοιχεία και αποδείξεις για τη βυζαντινή περίοδο (των αρβανιτών) την τουρκοκρατία τις διάφορες φάρες και τις περιοχές που κατοίκησαν,θα δεί τότε όποιος διαβάσει ότι το κομματι της ιστορίας αυτό με τους αρβανίτες δεν διδάσκετε στα σχολεία όπως θα έπρεπε.
Εγώ δεν δηλώνω τυφλή υπακοή στο κολλια αλλά βλέπω οτί κάπου έχει και δίκιο και δε μιλάω για κατωγή από πελασγούς κτλ. (δεν ειναι του παρόντος άλλωστε)αλλά για τόπους επίκοισης και ιστορική τους πορεία τουλάχιστον από το 14'αιώνα.
Μου ζητήσατε αν μπορώ να ανεβάσω και άλλες σελίδες του βιβλίου.Δε νομίζω ότι χρειάζεται καθώς όπως θα είδατε στο βιβλίο αυτό ο κολλιας εκ παραδρομής ασχολήθηκε με του μηλλιγγούς.
Συγχωρέστεμε για την αναφορά μου αυτή στο κολλια αλλά το έκρινα απαραίτητο για να καταλάβετε περι τίνος μιλά ο κόλλιας και τι πρεσβεύει.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7:%CE%9C%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CE%B3%CE%BF%CE%AF
Συζήτηση:Μηλιγγοί - Βικιπαίδεια
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη σελ.235
ΒΛΕΠΕ:Μηλιγγοί