Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017

Γιατί οί «Πόντιοι» καί όχι οί Κρήτες;

  Το ξέρω πως σε πολλούς γίνομαι κουραστικός καί ενοχλητικός αλλά προκαταβολικά ζητώ συγγνώμη γιά την επιμονή μου αυτή(όπως καί γιά άλλες) στο θέμα τού πυρρίχιου χορού καί με την όποια σύνδεσή του με τούς αγαπητούς «Ποντίους». 
Δεν φταίω εγώ γιά αυτό έντιμοι επικριτές μου αλλά το αγύριστο κεφάλι πού κάποιοι από τη φαμίλια μου μού κληροδότησαν από ό,τι φαίνεται. 
Τέλος πάντων καί επειδή όπως καταλαβαίνετε πρώτα βγαίνει η ψυχή καί μετά το χούι δεν κρατιέμαι να καταθέτω τις διαπιστώσεις μου καί τις απορίες μου στο θέμα αυτό. Έχουν λοιπόν καταφέρει οί Πόντιοι μέσω μιάς απίστευτα ενορχηστρωμένης προπαγάνδας να καθιερωθεί η άποψη πως αποτελούν τούς γνήσιους καί μοναδικούς εκπροσώπους τού αρχαιοελληνικού πολεμικού χορού γνωστού ως πυρρίχιου χορού. Μιά τέτοια θέση πού παρακάμπτει με προκλητικό τρόπο καί επιδεικτικά κάθε ιστορική δυναμική δεν αρκείται μόνο εκεί. 
Περιλαμβάνει την γενική αίσθηση μιάς ευρύτερης παρουσίασης συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων στην Ελλάδα ως γνησίων δήθεν εκπροσώπων της αρχαιοελληνικής κληρονομιάς θέτοντας στο περιθώριο οποιαδήποτε άλλη άποψη καί θέση. Καί έχουμε λοιπόν τον συνεχή κανονιοβολισμό της «διαχρονικής συνέχειας» τού ελληνικού έθνους φωτογραφίζοντας συγκεκριμένες υποτίθεται ελληνικές πληθυσμιακές ομάδες πού οί πολιτισμικές αναφορές τους προέρχονται καί βρίσκονται στην ΑΝΑΤΟΛΗ. 
Ναί,υπάρχει το αφήγημα της πρωταρχικής «κοιτίδας» των ανατολίτικων πληθυσμών αυτών από την «μητέρα πατρίδα»,την Ελλάδα κλπ. Παραβλέποντας φυσικά πως ο πριν 2700 χρόνια ελληνικός αποικισμός έγινε σε ΜΗ ελληνικά εδάφη εν μέσω πλείστων άλλων λαών των περιοχών αυτών. 
Γιά αυτό άλλωστε καί η αναφορά καί μόνο των αποικισμών αυτών δείχνει πως δεν επρόκειτο γιά ελληνικό πάτριο έδαφος. 
Μιά στοιχειώδη έρευνα ιστορική μας δείχνει πως οί αποικίες αυτές φτιάχνονταν από ολιγομελείς αριθμητικά ομάδες των μητροπολιτικών πόλεων καί με τις ολιγομελείς αλλά ισχυρές από κάθε άποψη αυτές ομάδες δημιουργούνταν πλέον οί θυγατρικές πόλεις από ΓΗΓΕΝΕΙΣ πληθυσμούς. 
Βέβαια,οί πυροβολητές της άμμεσης αρχαιοελληνικής συνέχειας των πληθυσμών της Ανατολής προσπερνούν με την ανάλογη ευκολία την ιστορική εξέλιξη πού επακολούθησε στην περιοχή αυτή παραγνωρίζοντας τις μαζικές μετακινήσεις πληθυσμών μεταβάλλοντας οριστικά πολλές φορές τον εθνολογικό χάρτη της ευρύτερης περιοχής. 
Γιά να μην μακρηγορώ,είναι γνωστό γιά παράδειγμα πως η ελληνική γλώσσα από κάποιο χρονικό σημείο καί μετά στα πλαίσια της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας καί Ρωμανίας αποτέλεσε την επίσημη γλώσσα μιάς καί τα Ευαγγέλια ήταν γραμμένα στην ελληνική καί αυτό γιά τους φανατικούς καλόγηρους ήταν ένα πράγμα πού δεν θα μπορούσε να αλλάξει. Ενώ λοιπόν κυνήγησαν ο,τιδήποτε πραγματικά ελληνικό κράτησαν την ελληνική γλώσσα μόνο καί μόνο επειδή η τελευταία πήρε τον ρόλο της «ιερής» γλώσσας. 
Καί αναφέρω γιά παράδειγμα τούς Λαζούς πού η ΕΠΙΣΗΜΗ γλώσσα τους η θρησκευτική μετά τον εκχριστιανισμό τους ήταν η ελληνική καί κατ'επέκταση η γλώσσα της ανώτερης τάξης τους. 
Δεν υπερβάλλω φίλες καί φίλοι,ερευνείστε τα όλα τούτα καί θα τα διαπιστώσετε.
 Από εκεί καί πέρα λοιπόν μέσα στην ανατολίτικη χοάνη δεν θέλει καί πολύ φαντασία να γίνει αντιληπτό πως εξελίχθηκε ο νεώτερος ελληνισμός,τουλάχιστον ο προερχόμενος από την Ανατολή. 
Όλες αυτές οί διαπιστώσεις με νηφαλιότητα καί όσο τού επιτρέπει τού καθενός μας δεν γίνεται να προσπεραστούν με ελαφρότητα. 
Στο θέμα τού πυρρίχιου χορού,πού δεν ήταν κάποιος συγκεκριμένος χορός,κάποιο συγκεκριμένο είδος,αλλά έτσι ονομάζονταν γενικά οί πολεμικοί χοροί αποσιωπούνται επιδεικτικά πολλά από εκείνα τα ιστορικά στοιχεία πού διασώζονται από την αρχαία γραμματεία. 
Στοιχεία πού με έντεχνο τρόπο ΔΕΝ διαφημίζονται τουλάχιστον με την ίδια ένταση, προς χάρη της ανατολίτικης νύφης,πού μας παρουσιάστηκε μάλιστα καί ως περιζήτητη στον νεοελληνικό ρωμιογαμπρό. Αφήνω στην άκρη λοιπόν τούς «βρωμοαλβανούς» φίλες καί φίλοι καί τούς βγάζω από το οπτικό μου πεδίο. 
Μα,τα αρχαιοελληνικά κιτάπια μας λένε πως ο πυρρίχιος χορός προέρχεται από τούς Κουρήτες πού πρόσεχαν τον Δία μην τυχόν καί τον βρεί ο πατέρας του ο Κρόνος καί τον καταπιεί καί αυτόν όπως τα άλλα αδέλφια του.Γνωστή η ιστορία. Δηλαδή ο πυρρίχιος χορός προέρχεται από την ΚΡΗΤΗ! 
Βέβαια υπάρχουν καί άλλες μαρτυρίες γιά την προέλευση τού χορού πού μας διασώζουν οί συγγραφείς,αλλά για να μην τις αραδιάζουμε όλες αυτές καί γιά να μην ισχυριστεί κανείς πως πάλι κάπου «αλλού» το πάω σε γενικές γραμμές οί περισσότεροι των συγγραφέων καταλήγουν στην κρητική θέση. 
Κανένα λόγο δεν έχω να διαφωνώ με την προέλευση από τούς Κρήτες τού πυρρίχιου χορού καί θα ήταν άλλωστε καί στρουθοκαμηλισμός από μέρους μου να την προσπεράσω. Γιατί επομένως υπάρχει μία κραυγαλέα καπηλεία στο θέμα τού Πυρρίχου Χορού από τούς Πόντιους; Γιατί η ποντιακή «θέση» καπέλωσε τούς πάντες καί τα πάντα; Μήπως δεν υφίσταται ο Κρητικός λαός με τις ζωντανές παραδόσεις του; 
Γιατί να μην δεχτούμε ως αυτονόητο καί το πιό λογικό πως η Κρήτη διασώζει τον Πυρρίχιο Χορό μέσα από την πλούσια μουσικοχορευτική της παράδοση; 
Γιατί ο Πυρρίχιος Χορός θα πρέπει να έχει διασωθεί από χώρους ΕΚΤΟΣ Ελλάδας καί όχι ΜΕΣΑ από την ίδια την Ελλάδα καί των ακραιφνών γηγενών πληθυσμών της; 
Γιατί ειδικά θα πρέπει συνεχώς τον ΕΛΛΗΝΑ κάποιοι διαρκώς να τον αποπροσΑνατολίζουν;