Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009

ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ-ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

Ο Αντρουτσος ειναι ο διαδοχος του Αληπασα,ο ανθρωπος που φροντισε να δημιουργησει το «Συμβουλιο των Καπεταναιων της Ρουμελης» τον Μαη του 1820,να εδραιωσει την Συμμαχια της Εθνικης ενοτητας και να συνεχισει το εργο του Αλη,γιαυτο ηρθε σε πληρη ρηξη με τους Φαναριωτες,Δεσποταδες και Κοτζαμπασηδες,που τελικα τον ξεκαναν.

Ολα τα παλληκαρια και οι Καπεταναιοι του 21',που αντρωθηκαν στην Αυλη του Αλη,οχι μονον αγαπουσαν τον Δυσσεα,μα και τον αναγνωριζαν σαν τον διαδοχο,τον φυσικο νεο ηγετη τους.Ουτε ο Διακος ουτε ο Καραισκακης,διανοηθηκαν να αμφισβητησουν την ηγετικη θεση του Αντρουτσου.Οι κοτζαμπασηδες απαλλαχτηκαν προωρα απο τον Διακο και τον μετεβαλλαν,σε μαρτυρα της πιστης.Αν ζουσε εκεινο το αδολο παλλικαρι,θαχε την τυχη του Οδυσσεα και του Καραισκακη η του Βαρνακιωτη.

Ο Αντρουτσος πιεσε επανειλημμενα τον Κολοκοτρωνη να ξεκανει τους κοτζαμπασηδες ,Δεσποταδες και λογιους Φαναριωτες που ο λαος ειχε πολιορκησει στα Βερβενα.Μα ο Κολοκοτρωνης οχι μονο δεν τον ακουσε,αλλα και τους εσωσε απο σιγουρο αφανισμο.Στη συνεχεια και ενω η «Συμμαχια της Εθνικης ενοτητας» ειχε παει κατα διαολου,αυτος-οπως και ο λαος-πασχιζε να την ξαναστεριωσει.Το 1824 λεει ο Ι.Φιλημων,πηγε στην Αιγυπτο στον αλλο μεγαλο Αρβανιτη,τον Μωχαμετ Αλυ,να ζητησει την βοηθεια και τον συντονισμο των ενεργειων για να χτυπηθει η Τουρκια,αλλα δεν τον πετυχε.Τιποτε αλλο!Μα αυτη η ενεργεια ειναι απο τα σημαντικοτερα κεφαλαια της ζωης του Αντρουτσου.Γιατι δεν δεχτηκε ο Μωχαμετ Αλυ,τι ειπωθηκε,τι σχεδιαστηκε,κανεις δεν ξερει.Γεγονος ειναι πως ο Μωχαμετ Αλυ,ειχε σκοπο να ξεκανει την Τουρκια η να ιδρυσει μια διαδοχη αυτοκρατορια και αυτο φαινεται καθαρα απ'ολη την ιστορια του. Παρ'ολα αυτα δεν δεχτηκε να συμμαχησει με τους Χριστιανους και να συμμεριστει τις αποψεις του Αντρουτσου που ηταν αποψεις του Αλη.

Λιγο πριν τον ξεκανουν ηλθε σε επαφη με τον Ομερ Πασα της Καρυστου.«Για να προδωσει την μη πταισασαν πατριδα του» θα πουν οι εχθροι του και αρκετοι ιστορικοι,(Σ.Τρικουπης) «Για να ξαναστεριωσει την Συμμαχια της Εθνικης ενοτητας και να βαλει χερι στους Δεσποταδες,Κοτζαμπασηδες και Φαναριωτες» λεω εγω.Μα ας δουμε πιο κοντα τα γεγονοτα..Οταν η κυβερνηση εκανε φανερο πως ειχε προθεση να τον παραμερισει η να τον ξεκανει, ο Οδυσσεας κατεφυγε στην περιφημη δρακοσπηλια του Παρνασσου με την οικογενεια του και τον Αγγλο Τρελωνυ.Η ενεργεια του δεν ειναι περιεργη.Και το ενστικτο και η λογικη του τον προειδοποιουν για τον επερχομενο κινδυνο και παιρνει προφυλαξεις που δεν θαπαιρνε στη περιπτωση της πιο επικινδυνης Τουρκικης κατοχης.

Ο Καραισκακης δεν συμφωνει με αυτη την αδρανοποιηση του Οδυσσεα και του στελνει τα μαντατα..«Στις σπηλιες πηγαινουν οι αρκουδες και μενουν και οχι το Λιονταρι,ο γιος του Αντρουτσου».Τον προετρεπε δε λεει ο Γεωργαντας (σελ. 261) να φροντισει να «αντιμετωπισει παν κατ'αυτου κινημα και αμα κτυπησει το πρωτο ντουφεκι,το δευτερον θα ητο του Καραισκακη».
Τι τουφεκι;Κατα ποιων και με ποιους;Εδω φαινεται καθαρα πως οι δυο καπεταναιοι,μιλανε για κατι που ξερουν καλα απο παλια και εχουν σχεδιασει και συμφωνησει.Τι; Για μας δεν ειναι αγνωστο...

«Εκαμε τοτε το μοιραιον λαθος,λεει ο Σπηλιαδης και συμφωνουν και οι αλλοι ιστορικοι,να ενωθει με τους Τουρκους».Τι γυρευε να πετυχει;«Απειλων με τους Τουρκους την Κυβερνησην,να τον χαρισθη αμνηστια των πεπραγμενων»συνεχιζει ο Σπηλιαδης (Τ.Β' σελ. 250-1) και δεν εχουν αντιρρηση και οι αλλοι ιστορικοι,μονο που λυπουνται να διαπιστωσουν πως αυτος δεν ηταν ο σωστος τροπος αντιμετωπισης (Φωτιαδης,«Η επανασταση του 21'» Τ.1 σελ. 130).Ο Φωτιαδης προσπαθει να διασκεδασει τα πραγματα,λεγοντας πως οι επαφες του Οδυσσεα με τον Ομερ Πασα της Καρυστου,δεν ηταν τιποτ'αλλο απο τα συνηθισμενα «καπακια».
Αλλα «καπακια» κανανε μονον οι Ρουμελιωτες Οπλαρχηγοι με τους Τουρκους και ποτε οι Μωραιτες.Μηπως επειδη οι Μωραιτες ησαν πιο ντομπροι και ειλικρινεις απο τους Ρουμελιωτες;Κατι τετοιο ουτε οι ιδιοι οι Μωραιτες δεν το πιστευουν!Για ποιον λογο λοιπον φερονταν ετσι οι Ρουμελιωτες;

Οι ιστορικοι μας μιλανε για «Τουρκους».Μα ηταν Τουρκος ο Ομερ Πασας της Καρυστου;

Ηταν Τουρκος ο Αληπασας,ο Μωχαμετ Αλυ της Αιγυπτου,ο Βρυωνης,ο Αλη Φαρμακης,ο Τσελιος.ο Μουχουνταρης η Βασιαρης η ο Αληζωτης;Η πιστευουν οι ιστορικοι μας πως ο λαος και οι Αρβανιτες οπλαρχηγοι του,δεν αντεδρασαν στο σπασιμο της Συμμαχιας και οτι το περασαν ετσι αδιαμαρτυρητα;

Ο Καραισκακης μιλαει στον Οδυσσεα καθαρα για ενοπλη αντιδραση,για πραξικοπημα.Και θυμηθειτε το αυτο γιατι πιο κατω θα μιλησουμε για την περιπτωση του Καραισκακη,που ειναι ιδια με του Αντρουτσου (βλεπε «Καραισκακης και η καταγωγη του» 1-2).

Με την προτροπη του Καραισκακη,ο Αντρουτσος προσφευγει στον Ομερ της Καρυστου που του εμπιστευεται «400-600 Αρβανιτες πεζουρα και καβαλλαρια» (Φωτιαδης,Τ.1 σελ. 130).Δεν πηρε Τουρκους για να ξεκανει την Κυβερνηση ο Αντρουτσος,ουτε συνεννοηθηκε με Τουρκο,καθως λενε,αντιφασκοντας ακαταλαβιστικα,οι ιστορικοι μας.Πηρε Αρβανιτες και συνεννοηθηκε,αλλα Αρβανιτες Μουσουλμανους.Αυτο ηταν το εγκλημα του.Αν πηγαινε με καθ'αυτο Τουρκους θα τον ειχαν αθωωσει και θα τον ειχαν στα δεξια τους.Θαταν παιδικο αμαρτημα.Μα τουτο δω, να συνεννοηθει με τους Μουσουλμανους Αρβανιτες της Ευβοιας και να αποπειραθει να ξαναχτισει την Συμμαχια ηταν εγκλημα ασυγχωρητο,εγκλημα καθοσιωσεως για τους Δεσποταδες,Κοτζαμπασηδες και Φαναριωτες καθως και για ιστορικους τυπου Σουρμελη.

Και μηπως ηταν ευκολο να πεισει τους Μουσουλμανους Αρβανιτες,μετα απο τοσες παρασπονδιες των Χριστιανων,στη Ντροπολιτσα,στη Κορινθο,στο Μεσολογγι και την Αιτωλοακαρνανια,το ξεκληρισμα των Σαλωνων απο τον Γκουρα το πνιξιμο των Μουσουλμανων Αρβανιτων στον Κορινθιακο και τοσα αλλα;

Οι απονηρευτοι μουσουλμανοι Αρβανιτες για μια ακομη φορα εδιναν μπεσα και στη συνεχεια ξαναπροδοθηκαν.Ηταν πια αδυνατον να ξαναστεριωσει η Συμμαχια και το ονειρο του Αλη ηταν κιολας συντριμμια!Ειχε πια κυριαρχησει το μισος,ο θρησκευτικος φανατισμος και ο χωρισμος του αιματος βαθαινε μερα με τη μερα.

Δημιουργηθηκε λοιπον διαφορα αιματος και υπηρχαν τρανταχτες αποδειξεις πως οι Χριστιανοι πατριωτες και ομοφυλοι,δεν εκαναν πια ο,τι ελεγε η Μπεσα τους,αλλα ο,τι τους δασκαλευαν οι Δεσποταδες,οι Κοτζαμπασηδες και οι Πολιτικαντηδες.

Δεν ηταν λοιπον,πως οι Ρουμελιωτες οπλαρχηγοι εκαναν «καπακια» με τους Τουρκους για να τους ξεγελασουν ταχα που λενε σε στυλ σλογκαν.Ηταν,πως οι ανθρωποι πασχιζαν για την Εθνικη ενοτητα των Ελληνων ανεξαρτητα απο το θρησκευμα και αποτυχαιναν και ταχανε χαμενα γιατι απο την μια στιγμη στην αλλη,ο αγωνας απο Εθνικοαπελευθερωτικος,καταντησε Εμφυλιος θρησκευτικος και ηταν γι'αυτους η κατασταση,«μπρος βαθυ και πισω ρεμμα».Δεν ηταν τυχαιο που ο Αντρουτσος ειχε επιστηθιο φιλο και συντροφο εναν Μουσουλμανο τον Μουσταφα και ο Καραισκακης την περιφημη Μαριω.Οι ανθρωποι ειχαν ξεκαθαρες αντιληψεις για την φυλετικη τους διαφοροποιηση απο τους Τουρκους και δεν εδιναν καμμια σημασια στις θρησκευτικες πεποιθησεις.Σεβοντουσαν ιδια και ομοια τις θρησκευτικες πεποιθησεις του Λαου.Μα οι Ινστρουχτορες και οι ακαπνιστοι της Επαναστασης ειχαν εντελως αντιθετη γνωμη και οχι μονο αυτο,αλλα και προετοιμαζαν νεα δεσμα για τον λαο,ετσι ωστε να περασει απο το καμτσικι του Τουρκου,στον βουρδουλα του Χριστιανου Κοτζαμπαση και του Δεσποτη.Να η διαφορα και τ'αποτελεσματα!

Ο Σουρμελης,που καθως ειπαμε ειναι απο τους πιο φανατικους Αντιαρβανιτες και δηλωμενα εχθρος του Αντρουτσου-οποιος θεωρει τυχαια τη συμπτωση,ας περιοριστει μονο να διαβαζει και οχι να μελεταει και να εμβαθυνει στην ιστορια-αφου τον περναει γενιες δεκατεσσερις,λεει οτι τον σκοτωσε καποιος παππας για να «εκδικηθει εναντιον του δια το προς τους ιερεις μισος του Αντρουτσου».Ο Μακρυγιαννης που διαβασε την ιστορια του Σουρμελη και ειδε τις ψευτιες του,τον περιλαβαινει..

«Αφου λεγει για τον Δυσσεα πληθος ψευτιες,(ο Σουρμελης) τον κατηγορει και για το χτισιμο του Παπα.Πες και τα αιτια Στοριογραφο και το κοινο ειναι κριτης η υπερ ειτε κατα.Ενας οπου γινεται προδοτης της πατριδος εις τους Τουρκους και αφανιζει τοσα παλληκαρια-και τον γενναιον αγωνιστην Σκουρτανιωτη τον Θαναση με σαραντα ανθρωπους ποιος τον προδωσε εις τους Τουρκους και τους εκαψαν ζωντανους ολους σε μια εκκλησια;»

Ο Αντρουτσος οταν παραδοθηκε στον Γκουρα και στους εκπροσωπους της κυβερνησης,πηρε την υποσχεση πως θα δικαστει Δημοσια.Αυτο τον εκανε να μην αποπειραθει να δραπετευσει,αν και του δοθηκαν πολλες ευκαιριες.Ηξερε πως τους Οπλαρχηγους και τον Λαο θα τους εβρισκε συμπαραστατες και θα ξεσκεπαζε τις βρωμιες των Κυβερνοντων.Αλλα οι τελευταιοι δεν επετρεπαν στον εαυτο τους ενα τετοιο λαθος...Και τον ξεκαναν προσχεδιασμενα και εκδικητικα.


ΒΛΕΠΕ:http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/02/blog-post_9375.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/05/blog-post_27.html