Σάββατο 13 Ιουνίου 2009

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΟ (2)

Σε πεισμα ολων αυτων η Ελληνικη φυλη και το Ελληνικο πνευμα επεζησε.Οι Βυζαντινοι αυτοκρατορες,απο ενα σημειο και περα,αναγκαστηκαν να εγκαταλειψουν την Ρωμαικη γλωσσα και να επισημοποιησουν την Ελληνικη.Λεω αναγκαστηκαν και αυτο ειναι η αληθεια,ενω ειναι περα για περα ψεμμα πως ταχα αυτοι οι μισελληνες του Βυζαντιου υιοθετησαν την Ελληνικη γλωσσα,επειδη ησαν Ελληνες η επειδη ενοιωθαν καποια αγαπη για τους Ελληνες,την Ελλαδα και τον πολιτισμο της.Αυτοι θα ηθελαν να εξαφανισουν την Ελλαδα απο τον χαρτη τους γιατι κατα την γνωμη τους αποτελουσε το ονειδος του δικου τους πολιτισμου.Οι Ελληνες αποκαλουνταν κατα την Εβραικη ορολογια «Εθνικοι»,και οι Εβραιοι πρωτοστατησαν στην εδραιωση του Χριστιανισμου στην Ανατολη,Μ. Ασια,Συρια,Παλαιστινη κλπ.Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια που ουσιαστικα ηταν ενα μωσαικο Ανατολικων λαων,Μικρασιατων,Αρμενιων,Συρων,Παλαιστινιων, Εβραιων,Αιγυπτιων,Ελληνων και πληθος αλλων κατω απο Ρωμαικη επικυριαρχια,εφτασε καποια στιγμη που μονο Ρωμαιους δεν ειχε στους κολπους της.Οι λαοι που απαρτιζανε την Βυζαντινη αυτοκρατορια παλι,μονον ρωμαικα δεν μιλουσαν και ηταν μεγαλο και δυσεπιλυτο προβλημα αυτο για την Βυζαντινη Διοικηση.Δηλαδη το νεο κρατος επρεπε να εχει μια ενιαια γλωσσα και η Ρωμαικη δεν ηταν καθολου η καταλληλη γιατι μετα το μοιρασμα του ενιαιου Ρωμαικου κρατους σε Ανατολικο και Δυτικο,στο Ανατολικο,το λεγομενο Βυζαντινο,λιγοστεψαν πολυ οι Ρωμαιοι.Ηλθε λοιπον καποια στιγμη το πληρωμα του χρονου και οι Βυζαντινοι κυβερνητες,που τοσα και τοσα ειχαν κανει εναντια στους Ελληνες και τον πολιτισμο τους,αναγκαστηκαν να θεσπισουν επισημα σαν γλωσσα του κρατους τους,την Ελληνικη και αυτο επειδη απο τους Αλεξανδρινους χρονους και τους χρονους των επιγονων καθως και τους Ρωμαικους,σε ολα αυτα τα μερη που αποτελουσαν πια τη νεα Βυζαντινη αυτοκρατορια,μιλουσαν οι λαοι,εκτος απο τις τοπικες γλωσσες και τα Ελληνικα που ειχαν πλεον γινει απο πολυ καιρο,η διεθνης γλωσσα του τοτε γνωστου κοσμου.

Ετσι προκριθηκε η Ελληνικη σαν επισημη γλωσσα του Βυζαντινου κρατους σε πεισμα των Βυζαντινων αυτοκρατορων και των αυλικων τους,τρεις ολοκληρους αιωνες μετα την ιδρυση της Βυζαντινης αυτοκρατοριας.Τα χρονια περασαν και οι σοφοι του νεου κρατους γνωστες της Ελληνικης,αρχισαν να μελετανε και παλι τους αρχαιους κλασικους Ελληνες και να γοητευονται,τοσο βεβαια,οσο τους επετρεπε το θρησκευτικο τους πιστευω.Και αυτο απο την εποχη των Κομνηνων.
Ετσι διασωθηκαν,οσα συγγραμματα ξεφυγαν το καψιμο απο τους φανατισμενους Χριστιανους των πρωτων Βυζαντινων χρονων.Μαζι με την Ελληνικη γλωσσα και το Ελληνικο πνευμα,επαιρνε δικαιωματικα τη θεση του στο Βυζαντιο και μπορουμε να πουμε πως στις δυο τελευταιες εκατονταετηριδες του βιου του,φανηκε καθαρα αυτη η στροφη.Στα τελευταια μαλιστα χρονια,εχουμε και Αυτοκρατορες που προερχονται απο τον Ελλαδικο χωρο (Καντακουζηνοι και Παλαιολογοι),εχουμε την απωλεια των Μεσανατολικων κτησεων και την επιρροη των λαων αυτων και της νοοτροπιας τους σιγα -σιγα.Ολο το βαρος αλλα και το ενδιαφερον εντοπιζεται στην Ελλαδα.
Ο περιφημος σοφος των τελευταιων χρονων του Βυζαντιου,ο Πληθων η Γεμιστος,επισημαινει κι ολας στους τελευταιους Παλαιολογους,πως το μελλον της αυτοκρατοριας δεν πρεπει να το στηριξουμε στην Ανατολη, αλλα στην Ελλαδα,και οτι η Ελλαδα και οι Ελληνες του Ελλαδικου χωρου θα ειναι εκεινοι που θ' αναστησουν την παλια Δοξα.Θεωρει μαλιστα πως στην εποχη του η Ελλαδα κατοικειται αποκλειστικα απο Ελληνες και σαν τετοιους θεωρει και τους Αρβανιτες που την εποχη αυτη εχουν ελθει ηδη στην Πελοποννησο και στην Στερεα Ελλαδα και εχουν λαβει ενεργο μερος σ' ολες τις εκφανσεις της πολιτικης,Πνευματικης και Στρατιωτικης Ζωης της Πελοποννησου.Οι Βενετοι ειναι περιορισμενοι σε ελαχιστα Φρουρια και το πληθος των Ατσιγγανων και των Εβραιων δεν ειναι υπολογισιμο
Ο Πληθων προχωραει και πιο περα.Θελει την καταργηση της Χριστιανικης Θρησκειας και την αναβιωση των αρχαιων Λατρειων,πραγμα που σηκωσε θυελλες διαμαρτυριων των Πατριαρχων και Δεσποταδων της Ανατολης,που μετα το θανατο του πασχιζαν να καψουν και να εξαφανισουν τα βιβλια του.Αυτο το γεγονος ομως και αυτες τις ιδιες ιδεες του Πληθωνα,πρεπει να τις λαβουμε πολυ σοβαρα υπ' οψει μας για να κατανοησουμε την κατασταση της εποχης του,αλλα και να κατανοηθουν οσα μεχρι τωρα εχουμε πει για τη φυση του Βυζαντινου κρατους,και τη σχεση του με την Ελλαδα και τον Ελληνισμο.