Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

ΤΟ«ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ»(ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ,5-2-1927)

Παντελή Πουλιόπουλου για το “μακεδονικό” [Ριζοσπάστης, 5-2-1927]

Και η αυτοκριτική του Παντελή Πουλιόπουλου για το “μακεδονικό” [Ριζοσπάστης, 5-2-1927]

Παντελής Πουλιόπουλος; Ποιος ήταν αυτός; :-)
“Η πολιτική μας στο εθνικό ζήτημα, στη Μακεδονία και Θράκη αποδείχτηκε ολοφάνερα από τα πράγματα εσφαλμένη [] Δεν φτάνει μονάχα να εγκαταλείψωμε σιωπηρώς, όπως έγινε, τα συνθήματα της πολιτικής εκείνης “Ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία”, “Ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη” και να σκεπάζωμε την εγκατάλειψη αυτή ισχυριζόμενοι ότι ήταν τάχα “θεωρητικώς” σωστά, μα απέτυχαν, γιατί “τα βάλαμε στο κέντρο της δράσης του Κόμματος.”

pp1.jpg
Επίσης: “Η πολιτική μας εκείνη [] τα συνθήματα “Ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία”, “Ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη” [] εχρεωκόπησε και δεν μπορούσε παρά να χρεωκοπήση, γιατί ήταν απαύγασμα όχι απλώς εσφαλμένης εκτίμησης του πραγματικού συσχετισμού δυνάμεων μέσα στη χώρα μας, αλλά ενός επαναστατικού ρομαντισμού…”

pp2.jpg
Και επίσης: “… ούτε εθνικοεπαναστατικό κίνημα έχομε στην Ελληνική Μακεδονία, ούτε εθνότητα Θρακική υπάρχει, ώστε να δικαιολογείται αγώνας για την κατάχτηση εθνικής ανεξαρτησίας, ούτε ίχνος καν τέτοιου αγώνα υπάρχει από τους κατοίκους…”

pp3.jpg
Και τα λοιπά, και τα λοιπά.
Με την ευγενική χορηγία της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος.
Αξιολόγηση
Quantcast

  1. 08/12/2007 σε 23:54 | #1
    Δεν είναι ακριβώς αυτοκριτική. Είναι μέσα από παλινδρομήσεις, μάλλον απόπειρα επανατοποθέτησης του «μακεδονικού» από “εδαφικό” ως προβήματος “εθνικού” δηλαδή εθνικής αυτοδιάθεσης παρόλο που ο ίδιος αναγνωριζει από το 1927 την αλλαγή “στο συσχετισμό των δυνάμεων” και τις “τεράστιες εθνολογικές μεταβολές πού ‘γιναν”
    –Στη δίκη του (με άλλα 23 στελέχη του ΚΚΕ)των λεγόμενων «αυτονομιστών»(1925-1926),στη σημαντική πεντάωρη απολογία του, ο Π.Πουλιόπουλος υπερασπίζει το Κόμμα και την αρχή της Αυτοδιάθεσης: «Η αρχή (της αυτοδιαθέσεως των λαών) αυτή είναι η μόνη που ενέπνευσε το ΚΚΕ εις τας διαφόρους ενεργείας του. Είναι εντελώς αδύνατον και ασυμβίβαστον προς την λογικήν να δεχθεί τις ότι είναι δυνατόν να σενεργασθούμε ημείς με το αιμοβόρο θηρίο, τον Τσαγκόφ, ο οποίος τουφέκισε κι απηγχόνισε χιλιάδες κομμουνιστές στην Βουλγαρία (…) Καταδιωκόμεθα μόνο και μόνο διά να καταδιωχθεί το ΚΚΕ. Διαμαρτύρομαι διότι μας απεδόθη η μομφή περί προπαγάνδας υπέρ της αποσπάσεως της Μακεδονίας και Θράκης. Εμείς διεκηρύξαμεν το δικαίωμα της ελεύθερης αυτοδιαθέσεως της Μακεδονίας-Θράκης. Και κακώς μας αποκαλούν αυτονομιστές. Είμαστε καθαρά κομμουνιστές».

    –Στη συνέχεια και ενώ η δίκη δεν είχε ολοκληρωθεί ο Πουλιόπουλος, ως Π. Σαρκάτος, γράφει στην ΚΟΜΕΠ τον Ιανουάριο 1926:
    «Η μακρά διεξοδική εξέταση του θέματος, κάτω από το φως των αποφάσεων του 5ου Παγκόσμιου Συνεδρίου και της 7ης Βαλκανικής Συνδδιάσκεψης, έπεισε όλο το Συνέδριο, ότι ο πραγματικός αυτοκαθορισμός της Μακεδονίας και Θράκης μέχρι και του αποχωρισμού των από τα ιμπεριαλιστικά κράτη μεταξύ των οποίων είναι διαμελισμένες και του σχηματισμού ιδιαίτερων ενιαίων και ανεξάρτητων κρατών και η Βαλκανική Ομοσπονδία, είναι η μόνη λύση την οποία το ΚΚΕ, ως επαναστατικό κόμμα του προλεταριάτου, μπορεί να δώσει στο εθνικό ζήτημα, όπως παρουσιάζεται σήμερα με τόση οξύτητα στη Μακεδονία και Θράκη».

    – Στο άρθρο του «Προ8λήματα της Κομμουνιστικής αντιπολίτευσης στην Ελλάδα» ( περιοδικό «Σπάρτακος» Νο 2- Φεβρουάριοςτου 1928) σημειώνει:

    4. Τα συνθήματα του 1924 “Ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία”, “Ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη” είναι συνθήματα ταχτικής. Βασισμένα στην προαναφερμένη διεθνιστική αρχή του κομμουνισμού τα δυο αυτά συνθήματα ποτέ δεν είχαν, ούτε μπορούσαν να έχουν, έννοια χωριστική (σεπαρατιστική), δηλαδή την έννοια ότι το ΚΚΕ αποφάσισε να οργανώσει στις περιφέρειες εκείνες συνομωσία και εξέγερση, για να τις “αποσπάσει εκ της ελληνικής επικράτειας”!

    6. ..είναι αναμφισβήτητο ότι τα δυο συνθήματα “Ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία”, “Ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη” δεν μπορούν σήμερα ούτε καν ως “προπαγανδιστικά” να ρίχνονται από το ΚΚΕ, γιατί έρχονται σε αντίθεση με τον ολοφάνερο συσχετισμό των δυνάμεων, όπως αυτός διαμορφώθηκε κυρίως από τις βασικές μεταβολές που έγιναν μέσα στον μακεδονικό εθνικο-επαναστατικό παράγοντα (έλλειψη εθνικοεπαναστατικού κινήματος στην Ελλάδα, γενική υποχώρηση του εθνικοεπαναστατικού κινήματος, μετατροπή των αυτονομιστικών οργανώσεων σε όργανα του ιταλικού φασισμού, εξολόθρευση φεντεραλιστών), καθώς επίσης και από τις τεράστιες εθνολογικές μεταβολές πού ‘γιναν με την αθρόα εγκατάσταση ελλήνων προσφύγων στη Μακεδονία και στη Θράκη.
    Επομένως τα συνθήματα, που το 3ο Τακτικό Συνέδριο τα διατήρησε απλώς ως “προπαγανδιστικά”, όχι μόνον δεν έχουνε καμιά προπαγανδιστική αξία για το πρόγραμμα το κομμουνιστικό, αλλά και ζημιώνουνε τον επαναστατικό αγώνα του ελληνικού προλεταριάτου

    –Αργότερα στο άρθρο του, που διατυπώνεται το Μάη 1940 στην Ακροναυπλία, με τίτλο «Το Μακεδονικό ζήτημα και οι Κομμουνιστές» γράφει:

    1) «Αυτοδιάθεση της μακεδονικής εθνότητας μέχρι και του αποχωρισμού της» (του κρατικού δηλαδή). 2) «Βαλκανική Ομοσπονδία Σοσιαλιστικών Σοβιετικών Δημοκρατιών». Αυτά πρέπει να είναι τα συνθήματά μας τα γενικά.

    Σωστό πως το σύνθημα: «Ενιαία και Ανεξάρτητη Μακεδονία – Ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη» της 7ης Βαλκανικής Συνδιάσκεψης και του ‘Εκτακτου Συνεδρίου του ΚΚΕ του 1924 ήταν «ανεδαφικό».
    …Το σύνθημα αυτό τοποθετεί το μακεδονικό ζήτημα σαν εδαφικό και όχι σαν εθνικό που είναι.

    Σύμφωνα με τη λογική της πολιτικής εκείνης καιροσκοπίας απέναντι του Μακεδονικού Κομιτάτου, το σύνθημά μας δεν έπρεπε σαφώς να εκφράζει τη θέση αρχής μας (principielle) απέναντι στο εθνικό-μακεδονικό ζήτημα, αλλά έπρεπε να ζητάει τη Μακεδονία ανεξάρτητη (και τη Θράκη). Και νά γιατί, μόλις η εξτρεμιστικο-ζηνοβιεφική φάση της ανερχόμενης σταλινικής γραφειοκρατίας ακολουθήθηκε από την καιροσκοπικο-μπουχαρινική της ύστερ’απ’την οριστική καταβαράθρωση του βαλκανικού κινήματος, ο Μπατουλέσκου, αντιπρόσωπος της Διεθνούς, στάλθηκε στην Ελλάδα για να πει ξαφνικά… «αποσύρατε το σύνθημα» την ώρα που η Κ.Ε. του Κόμματος όφειλε επί δικαστηρίου να υπερασπίσει δημόσια την υπόθεση πια του προλεταριακού διεθνισμού και την ίδια την τιμή του Κόμματος.
    ….
    1. Όποιος αρνείται την ύπαρξη, αλύτου ώς τώρα, ενός εθνικού μακεδονικού ζητήματος στην ελληνική, βουλγαρική, σερβική Μακεδονία είναι δίχως άλλο λακές της μπουρζουαζίας.
    2. Όποιος αρνείται το ιστορικό απελευθερωτικό κίνημα των Μακεδόνων, αυτός ή είναι αμαθής και τότε πρέπει να μάθει την ιστορία του κινήματος αυτού και των εθνικών του ηρώων ή είναι πάλι λακές μιας από τις τρεις καταπιέζουσες μπουρζουαζίες.
    3. Το κίνημα αυτό έχει πνιγεί ώς τώρα στο αίμα και στην προδοσία ή έχει πάθει μια καταστρεφτική για τα συμφέροντα των Μακεδόνων εργατών και χωρικών εκμετάλλευση από τη (βουλγαρική ιδίως) βαλκανική μπουρζουαζία.
    4. Το κίνημα αυτό μπορεί να ξαναβρεί μια νέα ανάπτυξη κάτω από ευνοϊκές νέες ιστορικές συνθήκες -κοινωνικές, οικονομικές (εκμετάλλευση άγρια των εργαζομένων μακεδονικών μαζών από τις καταχτητικές εθνικές μπουρζουαζίες, ζητήματα αγροτικής ιδιοκτησίας κλπ.), πολιτικές (εσωτερικές κρίσεις στα βαλκανικά κράτη, πόλεμος) και πολιτιστικές συνθήκες.
    5…
    …..

    Καλή Κυριακή


    ΟΙ...ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΣΕΡΒΩΝ,ΤΟΥ ΑΡΚΑΝ,ΤΟΥ ΜΙΛΟΣΕΒΙΤΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΡΑΤΖΙΤΣ.ΘΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ...ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΣΑ ΚΑΝΕΛΗ ΟΠΟΥ ΠΑΡΟΜΟΙΑΖΕ ΤΟΝ ΑΡΚΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ..ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ,ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟ;ΑΥΤΟΙ,ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ..ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗΣ ΔΕΞΙΑΣ!ΑΜ,ΞΕΧΝΙΟΥΝΤΑΙ;
    http://theamapati.wordpress.com/2007/12/08/081207d/

    Και η αυτοκριτική του Παντελή Πουλιόπουλου για το “μακεδονικό ...

                                                               ------------