Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

ΣΧΕΣΗ ΒΟΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΘΗΒΑΙΩΝ ΜΕ ΙΛΛΥΡΙΟΥΣ

Οι πρωτοι απο τους αρχαιους Ελληνες που διατεινονταν πως εχουν σχεση με τους Ιλλυριους ειναι οι Θηβαιοι και οι Βοιωτοι γενικα.Τις σχετικες Βοιωτικες παραδοσεις ερμηνευοντας ο Θουκυδιδης λεει πως« Βοιωτοι τε γαρ οι νυν, εξηκοστω ετει μετα Ιλιου αλωσιν εξ Αρνης ανασταντες υπο Θεσσαλων την νυν Βοιωτιαν προτερον δε Καδμηιδα γην καλουμενην,ωκισαν...»Δηλ. 60 χρόνια μετα το παρσιμο της Τροιας,οι σημερινοι Βοιωτοι πιεζομενοι απο τους Θεσσαλους, εγκατελειψαν την Αρνη και κατεβηκαν να κατοικησουν στην χωρα,που τωρα λεγεται Βοιωτια, παλιοτερα δε Καδμηιδα.
Δηλ. ο Θουκυδιδης δεν αναφερεται στις παναρχαιες Θηβαϊκες παραδοσεις που αναφερουν πως πρωτοεχτισε την παλια Θηβα ο Καδμος, σκοτωνοντας καποιον Δρακο και φυτευοντας τα δοντια του, απο τα οποια ξεφυτρωσαν οι πρωτοι κατοικοι κλπ. Αναφερεται σε κατοπινη εποχη κατα την οποια ενας λαος ερχεται απο την Ηπειρο,για να κατοικησει εκει που προηγουμενοι Βοιωτοι και αυτοι ηλθαν απο την Βορεινη Ηπειρο καθως και η νεοτεροι.
Ο μυθος λεει πως ο πατερας του Καδμου Αγηνορας εφυγε απο την Ελλαδα και πηγε και βασιλεψε στην Φοινικη. Οταν ο Διας μεταμορφωθηκε σε Ταυρο και εκλεψε την Ευρωπη κορη του Αγηνορα και αδελφη του Καδμου,ο Αγηνορας εστειλε τους γιους του να την βρουν και να μην γυρισουν χωρις αυτην. Ματαια περιπλανηθηκε ψαχνοντας ο Καδμος ωσπου πηρε χρησμο απο το Μαντειο των Δελφων να παψει να ασχολειται με την ανευρεση της Ευρωπης,μα να ακολουθησει την πρωτη αγελαδα που θα βρει στον δρομο του,και οπου αυτη καθισει, εκει να χτισει πολιτεια.Για να μην τα πολυλογουμε,η αγελαδα καθισε καπου στην Βοιωτια και ο Καδμος εχτισε την πολη που απ'αυτον πηρε το ονομα Καδμεια. Επειδη ομως δεν ειχε και ανθρωπους να κατοικησουν, σκοτωσε τον Δρακο που φυλαγε την Αρεια Κρηνη και κατα συμβουλη της Θεας της Σοφιας Αθηνας, εσπειρε τα δοντια του και φυτρωσαν ανθρωποι.
Ο Καδμος πηρε γυναικα του την Αρμονια και ο γιος του Ιλλυριος εγινε γενναρχης των Ιλλυριων. Βλεπουμε εδω μιαν αμεση σχεση Θηβων και Ιλλυριας,μιας και ενας Θηβαιος ονομαζεται απ'ευθειας γενναρχης των Ιλλυριων.
Αλλα ο Καδμος συμφωνα με τον μυθο,στα γερονταματα του φευγει απο την Βοιωτια και πηγαινει να πεθανει στην Ιλλυρια(στην πατριδα του λεω εγω).
Μετα απο πολλους αιωνες τον 5-6ο αιωνα μ.Χ. ,ο Στεφανος ο Βυζαντιος στα « Εθνικα» του μας διαβεβαιωνει πως μεχρι την εποχη αυτη διασωζονταν στην Ιλλυρια ο μυθος του Καδμου και ειδικοτερα στην πολη Βουθοη η οποια ονομαστηκε ετσι«...δια τον Καδμον επι ζευγους βοων οχουμενον, ταχέως ανυσαι την ες Ιλλυριαν οδον»,δηλ επειδη ο Καδμος καβαλα σ'ενα ζευγαρι βοδιων ανηφορισε γρηγορα τον δρομο που παει στην Ιλλυρια,Βουθοη, προφανως σημαινει γρηγορο βοδι.
Στην Βουθοη λεει ο Στεφανος Βυζαντιος οι κατοικοι της πολης,του εδειχναν και τον ταφο, οπου συμφωνα με τις παναρχαιες παραδοσεις τους ειχε ταφει ο Καδμος και η Αρμονια.Δηλ. παρατηρουμε ταυτοτητα μυθων στην Θηβα και στην Ιλλυρια και εντοπιζουμε την χρονικη και τοπικη διαφορα. Βλεπουμε οχι μόνο συνδεση του Καδμου με την Ιλλυρια μα και τον γιο του τον Ιλλυριο,γενναρχη των Ιλλυριων.
Υπαρχει ακομα και ποταμος Καδμος στην Ηπειρο, παραποταμος του Θυαμη (Καλαμας), μεταξυ Βουθοης και Δωδωνης.Οι ιστορικοι ομως που δεν θελουν μια τετοια συνδεση, πιανονται απο την λεξη Φοινικη, οπου κατεφυγε και βασιλεψε ο πατερας του Αγηνορας,και δογματιζουν πως ο Καδμος ειναι ... Φοινικας. Μπροστα σε τοσα δεδομενα συνδεσης του Καδμου και των Θηβαιων με την Ιλλυρια, βεβαια,θα ηταν αναξιο λογου να καταπιαστουμε με την Φοινικικη καταγωγη του,που αλλωστε ουτε ο μυθος την θελει, αλλα ας ρωτησουμε: Τα ονοματα Αγηνωρ , Ευρωπη,και Καδμος τα Θεωρουν Φοινικικα;
Μεταξυ Βουθοης και Δωδωνης υπηρχε μεγαλη πολη Φοινικη «το ευδαιμονεστερον κεντρων των Χαονων» οπως μας διαβεβαιωνει ο Πολυβιος,δηλ, η πιο πλουσια πρωτευουσα των Χαονων.Η Φοινικη δηλ. αυτη βρισκεται ακριβως στα μερη που κατα τους Βοιωτικους και Ιλλυρικους μυθους, πηγε και πεθανε ο Καδμος.
Το Εθνικο Φοινικη και Φοινικες,δεν ειναι.. Φοινικικο, αλλα Ελληνικη ονομασια που δινονταν σε λαους η σε πολιτειες που ασχολουνταν με την βαφη και την εμπορια των υφασματων. Ενα τετοιο κεντρο,μια τετοια πολη ηταν και η Ιλλυρικη Φοινικη, γιατι η Βαφη των υφασματων,δεν ηταν αποκλειστικο προνομιο των γνωστων θαλασσοπορων Φοινικων,μα η κατ'εξοχην απασχοληση τους, πραγμα που εδωσε την αφορμη στους Ελληνες να τους ονομασουν Φοινικες.
Αλλ'ας προχωρησουμε. Περα απο τους μυθους του Καδμου που θελουν αμεση συνδεση με την Ιλλυρια και οχι με την Φοινικη της Μεσσοποταμιας,εχουμε τους κατοπινους μυθους των Επιγονων,δηλ. των γιων των περιφημων «Επτα επι Θηβας»,που για να εκδικηθουν την ηττα των πατερων τους,εκαναν μια μεγαλη εκστρατεια,σχεδον Παμπελοποννησιακη,κατα της Θηβας και καταφεραν να νικησουν τους Θηβαιους,οι οποιοι κατα συμβουλη του Μαντη Τειρεσια εφυγαν απο την Θηβα με αρχηγο τον γιο του Ετεοκλη,τον Λαοδαμα και πηγαν στην Ιλλυρια,γυριζουν αργοτερα στην Θηβα,την λευτερωνουν και αναγορευουν βασιλια τους τον γιο του Πολυνικη,τον Θερσανδρο.
Οι ιστορικοι που παραβλεπουν οσα παρεθεσα επιμενουν,στην Φοινικικη καταγωγη του Καδμου και στην Αιγυπτιακη των Θηβων.Και καλα,σ'ολη την Βοιωτικη μυθολογια,αναφερεται μια Φοινικη και εν πασει περιπτωσει συνδεθηκε η Βοιωτια με την Φοινικη,κατα παρεκλιση ολου του κορμου των μυθων,των θρυλων και των παραδοσεων που θελει τρεις Βοιωτικες γενιες να ερχονται απο την Ιλλυρια,αλλα πως να μπαλωσεις εκεινο που θελει την Θηβα Αιγυπτιακη αποικια;Και υποστηριζεται με μεγαλη σοβαροτητα και η αντικρουση ειναι δυσκολη γιατι υπαρχει Αιγυπτιακη Θηβα.Για την ακριβεια η Αιγυπτιακη Θηβα λεγεται Τεπι η Τεπ και οι Ελληνες το μεταγλωτισαν σε Θηβα *.
Μονον η ταυτωνυμια δεν φτανει κατα την γνωμη μου για να συνδεσουμε δυο πραγματα.Χρειαζονται και αλλα ντοκουμεντα.Κατ'αρχην πρεπει να εξετασουμε το ενδεχομενο να αναφερονται στην Ελληνικη μυθολογια περιπτωσεις η περιπτωση καποιας Αιγυπτιακης εποικισης η καποιου παρομοιου γεγονοτος.Με μεγαλη μας λυπη τετοια περιπτωση δεν αναφερεται πουθενα.Αντιθετα ομως αναφερονται περιπτωσεις εποικισης της Βορειας ακτης της Αφρικης απο Ελληνες η Πελασγους αν θελετε.
Ο Διοδωρος ο Σικελιωτης ερμηνευοντας το θρυλουμενο πως τα γραμματα τα εφερε απο την Φοινικη ο Καδμος λεγονταν «Φοινικεια»,αλλα ταυτοχρονα λεγονταν και «Πελασγικα»,καταληγει στο συμπερασμα,πως οι Πελασγοι ηταν Λαος αρχαιοτερος απο τους Φοινικες και εν πασει περιπτωσει δεν αναφερεται πουθενα καποια αποικια Φοινικικη η Αιγυπτιακη στην Ελλαδα.Εντελως αντιθετα υπαρχει ο μυθος που λεει πως ο σοφος τεχνιτης ο Δαιδαλος πηγε στην Αιγυπτο και μαλιστα στην Μεμφιδα οπου εχτισε τα Προπυλαια του Ναου του Ηφαιστου.Διδαξε δε τοσα πολλα στους Αιγυπτιους ωστε θεωρηθηκε θεος (Ιστοριων 5,57,30,επ.).
Επι τελους για πολλα φημιζονται οι Αιγυπτιοι,αλλα οχι και για μεταναστευτικος Λαος,πραγμα που σφραγιζει την Ελληνικη Φυλη.Εχω να κανω μια τρελη υποθεση εδω.Αν υποθεσουμε πως οι Αιγυπτιακες μαρτυριες πραγματι μας ελεγαν πως ο Δαιδαλος ηταν Αιγυπτιος και ξαφνου εκανε την εμφανιση ο Ελληνικος μυθος που λεει πως ηταν Ελληνας σαν απλη και μονο νυξη,τοτε οι ιστορικοι μας θα αγωνιζονταν να αποδειξουν πως δεν ειναι Αιγυπτιος.Αυτο ισως ξεκιναει απο την βαση της ιστορικης ερευνας που ειναι η αμφισβητηση,μα οταν η αμφισβητηση ειναι μονοδρομικος κανονας,τοτε εγκυμονει κινδυνους παρερμηνειων και λαθων.
Ωστε λοιπον δεν εχουμε ουτε απλη μνεια Αιγυπτιακης παρουσιας στην Ελλαδα,ο Αιγυπτιακος λαος μονο μεταναστευτικος δεν ηταν,αντιθετα οι Ελληνες επανειλημμενα πηγαν στην Αιγυπτο,ειτε για να χτισουν αποικιες ειτε σαν απλοι επισκεπτες (Ηροδοτος,Πλατων κλπ.).

*Ετσι τον Φαραω Σενδε τον μετεφρασαν σε Σεθενη,τον Σεμερκετ σε Σεμεψη,τον Νεμερ σε Μηνη αλλα και τον Χοτσεκεφεκεμουι σε...Βοηθό.