Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

ΠΕΛΑΣΓΟΙ (4)

1)http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/06/blog-post_4934.html
Παρεπιπτοντως θα αναφερουμε πως το ζητημα της γλωσσας των Αρβανιτων προβληματισε πολλους συγχρονους Ελληνες ερευνητες,που με μεγαλη λυπη τους εβλεπαν,πως οι ηρωες του '21,«δεν ωμιλουν την Ελληνικην,παρεξ την βαρβαρον Αλβανικην».Δηλαδη επαθαν ο,τι ακριβως επαθε και ο Ηροδοτος οταν ακουσε τα Πελασγικα στην Πλακια και τη Σκυλακη του Ελλησποντου και του ηταν αδιανοητο να υποθεσει εστω,πως η Αττικη διαλεκτο και οι λεπτεπιλεπτοι Αθηναιοι ειχαν καποια σχεση με τους Πελασγους και την Βαρβαρη γλωσσα τους.Ετσι ενω αναγκαζεται να παραθεσει την Αθηναικη παραδοση συμφωνα με την οποια οι Αθηναιοι,ειναι Πελασγικης καταγωγης,στη συνεχεια μας λεει πως οι Αθηναιοι κι'αν καταγονται απο τους Πελασγους εν τουτοις εμαθαν τα Ελληνικα και...εγιναν Ελληνες.

Οι πονοκεφαλοι αυτοι της γλωσσας υπηρχαν και στην αρχαιοτητα και να οι σχετικοι τσακωμοι των Σοφων μας προγονων..

Ο Ηροδοτος θεωρει τους Μολοσσους και τους Θεσπρωτους«Ελληνες»,ενω ο Θουκιδιδης τους θεωρουσε «Βαρβαρους».Βαρβαρους θεωρει και τους Χαονες ο Θουκιδιδης.Τους Αθαμανες,ο μεν Πλατων θεωρει «Ελληνες» ο δε Στραβων,«βαρβαρους».Απ'αυτες τις εκτιμησεις των Αρχαιων συγγραφεων εχει προκυψει διχονοια μεταξυ των νεων Ελληνων και Αλβανων.

Ετσι οι μεν επικαλουνται τον Ηροδοτο για να αποδειξουν πως η Θεσπρωτια και η Μολοσσια ειναι Ελληνικες,οι δε τον Θουκιδιδη,για να αποδειξουν πως τα μερη αυτα ειναι Αλβανικα.
Αλλοι προσπαθουν να αποδειξουν πως εχει δικιο ο Ηροδοτος αλλοι πως εχει δικιο ο Πλατων η ο Στραβων η ο Θουκιδιδης.
Και ενω οι συγχρονοι Ελληνες και Αλβανοι ερευνητες κανουν ακουσιους συμμετοχους στους καυγαδες τους,τους Αρχαιους συγγραφεις και επιζητουν στοιχεια διαφοροποιησης των δυο Λαων,κανεις τους δεν αναρωτηθηκε,γιατι να υπαρχουν αυτες οι διαφορετικες εκτιμησεις για την εθνικοτητα των ιδιων λαων,παρα ο καθενας τους ταμπουρωθηκε πισω απο την συμφερουσα εκδοχη και τον συγγραφεα που η γνωμη του εξυπηρετει.
Για μενα το πραγματικο προβλημα δεν εντοπιζεται στο ποιος συγγραφεας εχει δικιο,αλλα στο γιατι και απο ποιες αιτιες προεκυψε αυτη η διαφορετικη εκτιμηση τους.
Με αλλα λογια εγω δεν προκειται να σας πω πως εχει δικιο ο Ηροδοτος η ο Θουκιδιδης,αλλα να σας εντοπισω την προσοχη σε ενα θεμα,σε ενα προβλημα-προκριμμα,που απο την λυση του θα φτασουμε στην αποκαλυψη της αληθειας σχετικα με τους Θεσπρωτους,τους Μολοσσους,τους Χαονες τους Αθαμανες και τους αλλους πλησιοχωρους Λαους που αλλοι απο τους αρχαιους αποκαλουσαν «Βαρβαρους» και αλλοι «Ελληνες».Το προβλημα-προκριμμα ειναι..Για πιο λογο οι αρχαιοι Ελληνες συγγραφεις που αναφεραμε διχογνωμουν σχετικα με την Εθνικοτητα των ιδιων και των αυτων Λαων;
Αναφεραμε πιο πανω πως ο Πλατων στον Κρατυλο μας λεει πως μια γλωσσα που δεν κατανοουμε,ενδεχεται να ειναι βαρβαρικη,αλλ'ενδεχεται να φαινεται σαν τετοια,μα να μην ειναι.Δηλ. να ειναι η παναρχαια γλωσσα των προγονων μας.Φανταζεστε πως ακουγεται ο Ομηρικος λογος σημερα στο Περιστερι η στα Πετραλωνα η στη Θηβα;Περιπου σαν Κινεζικα.
«Βαρβαρο»αποκαλουσαν οι αρχαιοι Ελληνες,οχι μονον τον αλλοεθνη μα και τον «παχυστομουντα» δηλ. τον μη προφεροντα σωστα τις λεξεις.Ο Ησυχιος,που συνεταξε λεξικο και μας διεσωσε και ορισμενες σπανιες λεξεις,που ο Ι.Θωμοπουλος ανελυσε και απεδειξε πως ειναι ιδιες με τις σημερινες Αρβανιτικες *,ισχυριζεται πως «Βαρβαροφωνοι οι Ηλειοι και Καρες,ως βραχυφωνοι και ασαφη την φωνην εχοντες».
Ωστε οι Θεσπρωτοι ,οι Μολοσσοι,οι Χαονες και οι Αθαμανες θα επρεπε οπωσδηποτε να ησαν παχυστομουντες και η διαλεκτος τους να απειχε πολυ απο την Αττικη διαλεκτο.
Πραγμα που δημιουργησε και τις διαφορετικες εκτιμησεις των αρχαιων συγγραφεων σχετικα με την ελληνικοτητα τους.Να φερ'ειπειν που ο μεγαλος Γεωγραφος της αρχαιοτητας,ο Στραβων,μας διεσωσε μια λεξη Μολοσσικη,την λεξη «Πελειας» που σημαινει «Γρηα».Στα Αρβανιτικα ο Γερος και η Γρηα λεγονται «Πλειακ».
Πελειαδες λεγονταν οι ιερειες του Μαντειου της Δωδωνης,δηλ. λεγονταν «Πλειακ».Δηλ οι Μολοσσοι μιλουσαν Αρβανιτικα απο τοτε μεχρι τον 19ο αιωνα,ενδεχομενως και σημερα.Μια γλωσσα δηλ., που στον Αθηναιο Θουκιδιδη φανταζε Βαρβαρη.Μα τα ιδια επαθαν και οι συγχρονοι ιστορικοι μας που θεωρησαν Βαρβαρη και ξενη προς την Ελληνικη γλωσσα,την Αρβανιτικη.
Οι παναρχαιες γλωσσες ησαν βραχυφωνες και «Συμφωνικες» δηλ. περιειχαν πολλα συμφωνα.Η παρεμβολη των φωνηεντων ειναι ανακαλυψη πολιτισμενων Λαων.Οι Ελληνες και ειδικα οι Αθηναιοι,αυτοι που πρωτοανακαλυψαν την εννοια της Αρμονιας και του ωραιου,ηταν αδιανοητο να αγνοησουν την «Καλλιεπεια»,δηλ. την ομορφια του λογου.
Αφου δημιουργησαν νεες λεξεις ωστε να καλυψουν καινουργιες εννοιες καινουργιες δραστηριοτητες (εμποριο,Ναυτιλια,Θεατρο,Λογοτεχνια,ανεπτυξαν το πιο πλουσιο λεξιλογιο απ'οσα εχει να επιδειξει η ανθρωπινη διανοια,με την γλωσσοπλασια και την παρεμβολη των ευηχων φωνηεντων,επομενο ηταν με την παρελευση των αιωνων,να μην κατανοουν,καθως ο Θουκιδιδης,την παλια φτωχη λησμονημενη πατρογονικη γλωσσα και να θεωρουν Βαρβαρους αυτους που την μιλουσαν.
Μα ο Σοφος και πολυταξιδεμενος Πλατωνας,ειχε τις αντιρρησεις του γιατι εβλεπε πως περα απο την γλωσσα υπαρχουν αλλα στοιχεια κοινα και πως εν πασει περιπτωσει η γλωσσα και μονον δεν πρεπει να θεωρηθει στοιχειο διαφοροποιησης δυο Λαων αν δεν εξακριβωθει πως οι δυο γλωσσες ειναι εντελως διαφορετικες και δεν αποτελει η μια εξελιξη της αλλης,οπως πραγματι συμβαινει με την Πελασγικη και την Ελληνικη.
Καθως ειπαμε,οι παναρχαιες γλωσσες ησαν «Συμφωνικες»,δηλ περιειχαν ως επι το πλειστον συμφωνα και η παρεμβολη φωνηεντων επιμαρτυρει πολιτιστικη εξελιξη.Πραγματι ,οι Αρχαιολογοι που ανακαλυψαν στο Καρατεπε μια επιγραφη ερμηνευσαν την λεξη Μπς σε Μοψος και πολυ σωστα .Η λεξη Μπς φαινεται εντελως ακαταλαβιστικη,μα προφερετε την τονιζοντας το συμφωνο Μ και τα π και ς ενιαια σαν Ψ,τοτε εχουμε Μ'-ψ.Τωρα αν παρεμβαλλετε τα φωνηεντα αναμεσα στα συμφωνα εχετε το ονομα Μοψο,συν το τελικο Ελληνικο (ς) δηλ. Μοψος.Και υπηρξε Μοψος Βασιληας και ιδρυτης αποικιων στην Κιλικια.Κατα τον ιδιο τροπο σκεπτομενοι βγαζετε και το Πελειας απο το Αρβανιτικο Πλειακ.
Παρεμβαλουμε μεταξυ των συμφωνων π και λ το φωνηεν ε και στο τελος βαζουμε την Ελληνικη καταληξη ς και εχουμε το Πελειας απο το Πλειακ.



* Στην Κρητη λ.χ. εντοπιζει την λεξη Ιετας=ο Πατερας.Αρβανιτικα λεγεται ι-γιατ(σε ορισμενες περιοχες λεγεται και Τατα),(Ο Χριστοφοριδης στο λεξικο του θεωρει εσφαλμενα Σλαυικη την λεξη) Βελιον -ατυχες,βλπ. το αρβανιτικο Μπελια.Η λεξη αυτη απανταται στα Τουρκικα,Βουλγαρικα,Σερβικα και Ρουμανικα,και στα Ελληνικα βεβαια σαν Μπελας.

Στην Κυπρο εντοπιζει την λεξη Μαστος=ποτηρι.Βλπ. το αρβανιτικο Μαστραπας.Στα Λακωνικα εντοπιζει την λεξη Βαγαρον=Χλιαρον.Βλπ. την αρβανιτικη Βαγγ,Βαγγον-σιγοβραζει,αρχιζει να ζεσταινεται,δηλ. γινεται χλιαρο.Γριφασθαι-Γραφειν ξυειν.Βλπ. Γκρβιστ=με το νυχι μου σε γρατσουναω και σου κανω σημαδια.Διζα=Γιδα βλπ. Δι και Διζα,Γιδα και μικρη γιδα.Διφ-ουρα = Γεφυρα.Βλπ. Ουρεα.Εξω-Βαδια-Σκουλαρικια.Βλπ.Βαθι=το σκουλαρικι.

Στα Μακεδονικα εντοπιζει μεταξυ αλλων την λεξη Βαθαρα η Βαταρα που σημαινει την Εστια,το τζακι.Στ' Αρβανιτικα λεγεται Βατρα.