Πέμπτη 9 Ιουλίου 2009

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΔΑΡΔΑΝΩΝ

Ηρθε η γνωστη πλεον Εκθεση της Ακαδημιας Αθηνων,που κοινοποιηθηκε προς ολα τα Πνευματικα ιδρυματα του κοσμου και στην οποια οι Δαρδανοι,ζωγραφιζονται με τα χειροτερα χρωματα,εχθροι των Μακεδονων και προτεινονται σαν οι πραγματικοι προγονοι των ...Σκοπιανων!
Αγαπητος μου φιλος με συμβουλεψε να μην θιξω το θεμα,εστω κι αν εχω δικιο να πω τον αντιθετο λογο,για λογους εθνικης σκοπιμοτητας.Ηδη ομως εχει γινει κατανοητο οτι υπηρξε και αυτη η επιλογη αλλο ενα λαθος.Λαθος που θα στραφει εναντιον μας.

Οι Δαρδανοι λοιπον δεν ειναι αξιοι λοιδοριας και περιφρονησης,ουτε βεβαια προγονοι Σλαυων.Στα ιστορικα χρονια και απο την εποχη της ακμης των Μακεδονων,υπηρξαν εχθροι των τελευταιων,ετσι καθως ησαν οι Αθηναιοι με τους Σπαρτιατες και τους Θηβαιους,αλλα ανηκαν στην ιδια Ελληνοπελασγικη εθνοφυλετικη κοινοτητα.Αυτο λεει η παναρχαια Ελληνικη παραδοση που διασωζεται μεσω των θρυλων και των μυθων,αυτο λενε και ενα πληθος στοιχειων που επιβεβαιωνουν τους μυθους.
Ο επωνυμος των Δαρδανων γενναρχης, ο Δαρδανος η Δαρδανος (τονισμος στην προπαραλειγουσα)κατονομαζεται στην Ελληνικη μυθολογια,σαν γιος του Δια και της Ηλεκτρας,κορης του Ατλαντος.Βασιλευε στην Σαμοθρακη οταν πληροφορηθηκε τον θανατο του αδερφου του Ιασιωνα,που ερωτευτηκε την Δημητρα και γι'αυτο κεραυνοβοληθηκε απο το Δια.Λυπημενος εγκατελειψε την Θρακη και περασε στην αντικρυνη Μικρασιατικη ακτη,οπου παντρευτηκε την κορη του τοπικου βασιλια Τευκρου,την Βατεια και εχτισε την πολη Δαρδανο.
Απεχτησε δυο παιδια τον Ιλο και τον Εριχθονιο.Ο Ιλος πεθανε ατεκνος και στην βασιλεια τον διεδεχθη ο Εριχθονιος,ο οποιος απεκτησε τον Τρωα,απο το ονομα του οποιου η περιοχη ονομασθηκε Τρωαδα η Τροια.Ο Τρωας απεκτησε την Κλεοπατρα,τον Ασσαρακο,τον Γανυμιδη και τον Ιλο.Αυτος ο Ιλος νικησε σε καποιο αγωνισμα παλης στην Φρυγια και σαν επαθλο πηρε 50 αγορια και 50 κοριτσια και ενα ποικιλοχρωμο βοδι το οποιο-συμφωνα με καποιον χρησμο-θα επρεπε να ακολουθησει και εκει που θα σταματουσε να αναπαυθει,να κτισει πολη.Ετσι κτισθηκε το Ιλον,η γνωστη Τροια,(Απολλοδωρου : Μυθολογια,ΙΙΙ, -143).
Παρατηρει κατ'αρχην κανεις οτι ο τροπος με τον οποιο κτιζεται η Τροια, ειναι ο ιδιος ακριβως που κτιζεται η Θηβα απο τον Καδμο.Και αν ανασκαλεψουμε λιγο την μυθολογια βλεπουμε οτι ο Καδμος κατα μια εκδοχη παλια παντρευτηκε την Αρμονια,που ηταν κορη του Δια και της Ηλεκτρας,δηλ. αδελφη του Δαρδανου.
Βλεπουμε τον Καδμο στα γεραματα του να πηγαινει στην Ιλλυρια να αφησει την τελευταια του πνοη κλπ.και αναλογιζομαστε οχι μονο την πανταχου παρουσα και επιβεβαιωμενη σχεση με του Δαρδανους,αλλα και αναρωτιομαστε πως εμπεδωθηκε στην κλασσικη αρχαιοτητα ο μυθος της Φοινικικης καταγωγης του Καδμου.
Βλεπουμε Εριχθονιο και στην Αττικη να διδασκει την κατεργασια των μεταλλων και αντιπαραβαλλουμε το δεδομενο αυτο με το γεγονος οτι οι Δαρδανοι ειχαν την φημη των καλλιτερων και αρχαιοτερων μεταλλοτεχνιτων.
Βλεπουμε ονοματα Δαρδανικα (Τρωικα) στον Ελλαδικο χωρο και ειδικα στην Μακεδονια,καθως Αλεξανδρος,Κλεοπατρα,Αντηνωρ,Εκτωρ,Ηλεκτρα,
Κασσανδρα,κλπ.

Με λιγα λογια βλεπουμε οτι οι Δαρδανοι δεν ειναι για την Ελληνικη παραδοση λαος ξενος και βαρβαρικος καθως θελουν να τον παρουσιαζουν οι Ακαδημαικοι μας διδασκαλοι.
Αποτελουν ενα απο τα σημαντικοτερα Ελληνοπελασγικα φυλα,με ενδοξο παρελθον.Οταν ερχονται στο προσκηνιο της ιστοριας οι Μακεδονες,οι Δαρδανοι αντιδρουν στα επεκτατικα τους σχεδια και δεν θεωρουν ανεκτο να υποταχθουν σ'αυτους η να τους ακολουθησουν (το ιδιο δεν εκαναν και οι Λακεδαιμονιοι στη νοτια Ελλαδα;).Οι Δαρδανοι ειχαν μια ενδοξη προιστορια.Εχτισαν την Τροια,κυριαρχησαν στην Θρακη και στην Μ.Ασια και τα ιχνη τους επιμαρτυρουνται απο την αρχικη τους κοιτιδα στην Βαλκανικη,ως τις Ινδιες και το Θιβετ και τα ιχνη αυτα(περιοχες και πολεις με το ονομα Δαρδανια) φανερωνουν την προιστορικη τους μεταναστευτικη πορεια,μια πορεια που την ακολουθησε αργοτερα ο Μ.Αλεξανδρος.Πραγματικα οταν εφθασε στην Ινδια οι Ινδοι ιερεις του ειπαν οτι πριν απο αυτον,αλλες δυο φορες ομοφυλοι του,ειχαν κατακτησει την Ινδια,(εκστρατειες του Ηρακλη και του Διονυσου).
Αυτα αναφερονται απο τον Αρριανο («Αλεξανδρου Αναβασις»,Ε,Ι-V),αλλα θεωρηθηκαν απο τον Ερατοσθενη τον Κυρηναιο,τον Γεωγραφο,σαν μυθευματα και κολακειες προς τον Αλεξανδρο.Ησαν ομως μυθευματα;Υπαρχουν ορισμενα προγενεστερα στοιχεια,που δεν επιμαρτυρουν βεβαια την εκστρατεια καποιου θεου Διονυσσου η Ηρακλη,αλλα την παρουσια Βαλκανικου λαου προς την Ινδια.Ο Βαλκανικος κισσος ,δεν φυτρωνει πουθενα αλλου στην Ινδια,του ειπαν οι Ινδοι (Ανουφις),παρα στην πολη Νυσσα,την οποιαν εχτισε δηθεν ο Διονυσσος.Εχω εξηγησει στο εργο μου «Η γλωσσα των Θεων»,οτι «Νυσσα» σημαινει νυμφη(βλπ. την Αρβανιτικη λεξη «Νους-α»(Nus-a)=Νυμφη).Το Διονυσσιακον Νυμφαιον Ορος,λεγεται και «Νυσσαιον».Επομενως «Διονυσσος»=Ο θεικος,ο Διιος νυμφιος.Ο εκλεκτος του θεου,ο τον θανατον καταπατησας και την αθανασιαν κατακτησας δια της λυπης και του θανατου.Τα ερωτηματα που καθιστουν ερευνητεα τα λεγομενα των Ινδων,ειναι:Πως γνωριζαν στοιχεια της Ελληνικης λατρειας,πως ταιριαζανε με το ονομα της πολης (Νυσσα) και αν αυτα ησαν τυχαια,πως δικαιολογειται η μοναδικη εκει παρουσια του κισσου;
Αλλα κι αυτα αν εκλαβουμε σαν εντελως απιστευτα,πως δικαιολογειται το γεγονος οτι στα Β.Δ. των Ιμαλαιων,μεταξυ Αφγανισταν και Κασμιρ,υπαρχει περιοχη με την ονομασια Δαρδισταν,οπου κατοικουσαν οι αρχαιοι Δαρδαι,οι οποιοι ησαν λευκοι,αριανης φυλης και μιλουσαν διαλεκτους της περιφημης Σανσκριτικης γλωσσας,που τοσο πονοκεφαλιασε και εντυπωσιασε τους γλωσσολογους :(βλπ.λημμα «Δαρδισταν» στο λεξικο Ελευθερουδακη).
Θα αναρωτηθει κανεις πως συσχετιζω τους Βαλκανιους Δαρδανους με τους Δαρδας των Ινδιων.
1.Διαφερουν απο τους αλλους Ινδους ανθρωπολογικα.2.Ο Ηροδοτος,χωρις να τους κατονομαζει,λεει οτι ειναι πολεμικοτατοι και μονοι αυτοι απο τα υπολοιπα Ινδικα εθνη,καταγινονται με την εξορυξη και την κατεργασια του χρυσου (βλπ.Ηροδ.Γ,102 επ).Οτι προκειται περι των αρχαιων Δαρδων εν παση περιπτωσει,το επιβεβαιωνει και ο Μεγασθενης (βλπ.Στραβ. XV,Ι,44).Το στοιχειο συσχετισμου εδω,εκτος των αλλων,ειναι το γεγονος οτι καταγινονται με την κατεργασια των μεταλλων και δη του χρυσου,καθως οι Βαλκανιοι Δαρδανοι!3.Δαρδαι αποκαλουνται και ενας λαος στην Απουλια της Ιταλιας,δηλ.στο πλησιεστερο προς την αρχαια Ιλλυρια τμημα της Ιταλικης χερσονησου,οπου κατοικουσαν κυριως Ιλλυριακα φυλα,σημαντικοτερο των οποιων ηταν οι Μεσσαπιοι.4.Το τελευταιο στοιχειο που συνηγορει υπερ των αρχαιων αυτων μαρτυριων,παρουσια Πελασγων και δη Δαρδανων στις Ινδιες,ειναι η παρατηρηση στον γεωγραφικο χαρτη της μεταναστευτικης πορειας τους απο την Βαλκανικη ως την Ινδια:Απο την Βαλκανικη οι Δαρδανοι μεταλλουργοι,οδευουν ειτε προς την Δυση,προσορμιζομενοι στις ακτες της Απουλιας,ειτε προς την Ανατολη με γνωστοτερο σταθμο τη νησο Σαμοθρακη,που προηγουμενως λεγοταν και αυτη Δαρδανια.Απο κει περνουν στην αντικρυνη μικρασιατικη ακτη,χτιζουν την Δαρδανο και την Τροια.Κατα την βασιλεια του Φαραω Ραμση του Β συμμετεχουν στον συνασπισμο των μικρασιατικων λαων κατα της Αιγυπτου(και επειτα αναρωτιομαστε πως βρεθηκε ο υπερβορειος ο Ιλλυριος Καδμος στην Φοινικη,την Αιγυπτο και την Βαβυλωνια).
Επι Ραμση Γ εχουν απωλεσει την ηγεμονια επι των Τρωαδικων φυλων-λενε οι ιστορικοι-επ'ωφελεια των Δαναων,Τυρσηνων,Σακαλασα και Ζακκαλα.Απλα επεσε η Τροια!
Επεσε η Τροια και οι Δαρδανιδες,αλλοι μεν παιρνουν τον δρομο της επιστροφης προς την Βαλκανικη μητροπολη(περιπετεια του Αινεια) η μεσω της Ηπειρου διεκπεραιωνονται στην Ιταλια,αλλοι ομως συνεχιζουν τον δρομο προς την Ανατολη.
Ο Ηροδοτος παλι μας πληροφορει για την υπαρξη Δαρδανων.στον δρομο που οδηγει προς τις Ινδιες.Η χωρα τους εκτεινεται απο τα νοτια των Αρμενιων ως τα βορεια των Βαβυλωνιων και Σουσιανων.Τη χωρα διαρρεει ο ποταμος Γυνδης (Ηροδ.Α,189).
Και για να μη νομισθει οτι αυτα τα περι μεταλλουργων Δαρδων των Ινδιων,λεγονται μονο απο Ελληνες,οσους ασχολουνταν με την κατεργασια των μεταλλων τους αποκαλουσαν «Δαρδανους»,προσθετουμε οτι αναφερεται στη Μαχαβαρατα οι λαοι της περιοχης αυτης,που συνελλεγαν και κατεργαζονταν τον χρυσο,στα δε αρχαια Ινδικα συγγραματα,αναφερονται σαν Dardu και Darada.
Με την παντοδυναμια των Μακεδονων οι Δαρδανοι περνουν στα παρασκηνια της ιστοριας.Με την Ρωμαιοκρατια,ανελαμψαν για τελευταια φορα.Σαν στρατιωτες αξιομαχοι εχαιραν μεγαλης εκτιμησης απο τους Ρωμαιους και η περιοχη τους υπηγετο στο Ιλλυρικο θεμα,κατα την Βυζαντινη δε περιοδο στο θεμα του Δυρραχιου.Πρωτευουσα ηταν οι Σκουποι,τα σημερινα Σκοπια.Αλλες αξιολογες πολεις ησαν η Ολυμπιακη (Ουλμπιακη,Ουλυμπος κατα τον Ομηρο ο Ολυμπος) και η Ναισσος (η κατοπινη Νισσα.Εχει σχεση με την Ινδικη Νυσσα;κανεις δεν ξερει.).
Περιελαμβανε δηλ. την περιοχη του σημερινου κρατιδιου των Σκοπιων και την περιοχη του Κοσσυφοπεδιου,οπου σημερα κατοικουν Αλβανοι.
Δαρδανος ηταν ο αυτοκρατορας Κλαυδιος,αλλα και ο Μεγας Κωνσταντινος,που γεννηθηκε στην Ναισσο.
Αυτους λοιπον του Δαρδανους-για ονομα των Ολυμπιων Θεων-θελανε οι Ακαδημαικοι μας διδασκαλοι να κανουν προγονους των Σλαυων των Σκοπιων!!!Οι δημοσιογραφοι απο την μερια τους δεν εχασαν την εικαιρια να υποτιμησουν αυτους τους υποτιθεμενους προγονους των Σκοπιανων με την επανειλημμενη αναφορα εκεινου του κλασσικου «τρις του βιου λελουται ωσπερ Δαρδανος» δηλ.τρεις φορες ολες κι ολες στη ζωη του εχει πλυθει,σα να ειναι Δαρδανος.
Αλλη αυτη η παροιμιωδης φραση της κλασσικης αρχαιοτητας,δεν ειχε να κανει με κανενα στοιχειο βρωμιας η ακαθαρσιας των Δαρδανων.Απλα οι περισσοτεροι απο αυτους ασχολουνταν με την μεταλλουργια,κατι που τους καθιστουσε διαρκως μαυρισμενους καθως ειναι σημερα οι σιδεραδες.Μην ξεχναμε αλλωστε οτι οι παναρχαιοι απ' ευθειας προγονοι των κλασσικων Ελληνων,οι Σελλοι,ησαν «ανυπτοποδες» και κοιμοντουσαν στρωματσαδα στο χωμα.Αυτο δεν εμποδισε να μεγαλουργησουν αργοτερα.
Για να κλεινουμε αυτο το κεφαλαιο περι των Δαρδανων,οι Δαρδανοι αναφερονται στην Βυζαντινη εποχη και στα νεωτερα χρονια το εθνικο αυτο ονομα και ο λαος σαν αυθυπαρκτη εθνοτητα εξαφανιζεται με την υποδουλωση της βαλκανικης στους Τουρκους.Τι απεγιναν οι Δαρδανοι;
Η αποψη μου ειναι οτι απογονοι των Δαρδανων ειναι οι Αλβανοι του Κοσσυφοπεδιου και των Σκοπιων και η γνωμη αυτη οπωσδηποτε χρειαζεται τεκμηριωση,περα απο το οτι κατοικουν στην ιδια περιοχη που κατοικουσαν οι αρχαιοι Δαρδανοι.
Οι Δαρδανοι ειναι Ελληνοπελασγικο φυλο,καθως προκυπτει απο την Ελληνικη μυθολογια.Στην ιστορικη περιοδο,εχει τα χαρακτηριστικα των Πελασγων της Β και Β.Δ.Βαλκανικης,δηλ.των Ιλλυριων,οσον αφορα την γλωσσα και αλλα χαρακτηριστικα γνωρισματα.Δηλ.διατηρει στοιχεια πρωτογενη πελασγικα και δεν ακολουθει τις κατακλυσμιαιες πολιτιστικες εξελιξεις των νοτιων Πελασγων που απο την εγκατασταση των Δωριεων καλουνται Ελληνες.Οι Μακεδονες βρισκονται στο ενδιαμεσο μεταξυ Ελληνων και Δαρδανων και οχι μονον γεωγραφικα.Οταν η Μακεδονια υποτασσεται στη Ρωμη,οι Δαρδανοι βρισκουν την ευκαιρια να παιξουν τον προιστορικο τους ρολο στη Βαλκανικη,αλλα ο ρολος αυτος ειναι εντελως αχαρος.Ουσιαστικα δεν παιζουν το δικο τους παιχνιδι,αλλ'αυτο των Ρωμαιων.
Στην Βυζαντινη περιοδο ενας απο αυτους ο Κωνσταντινος ο Μεγας θα καθιερωσει την χριστιανικη θρησκεια στην ανατολικη ρωμαικη αυτοκρατορια και η παλια Πελασγικη και Δαρδανικη ηλιολατρεια θα επιβιωσει σαν λαογραφικο στοιχειο ,μεχρι σημερα.
Με την κατακτηση της Βαλκανικης απο τους Τουρκους,πολλοι απο αυτους θα γινουν μουσουλμανοι,θα διατηρησουν ομως την παλια γλωσσα,καθως και ορισμενα χαρακτηριστικα οπως ειναι η κλιση προς την μεταλλοτεχνια,που διακρινει ως σημερα τους Αλβανους του Κοσσυφοπεδιου και των Σκοπιων.
Το εθνικο ονομα «Δαρδανος» θα χαθει ουσιαστικα,αλλα μεσα απο αλλους διαυλους θα επιβιωσει ως σημερα στην Ελλαδα και κυριως μεσα απο την Αρβανιτικη γλωσσα.Η λεξη Νταρντανα,Νταρντανογυναικα κλπ.σημαινει την δυνατη και δυναμικη γυναικα.Ορισμενα επισης επωνυμα απο Αρβανιτοεπαρχιες θα θυμιζουν το εθνωνυμο αυτο.Ενας Δαρδανος Δημητριος απο την Υδρα υπηρξε αξιολογος ηρωας του 1821.
Δεν ειναι λοιπον τυχαιο που τα στοιχεια αυτα επιμαρτυρουνται μεταξυ των Αρβανιτων στην Ελλαδα,ουτε ειναι τυχαιο οτι η λεξη Δαρδανια ερμηνευεται με την Αρβανιτικη γλωσσα και σημαινει χωρα των αχλαδιων.Νταρδα (Dartdha)=αχλαδι και αχλαδια.Ουτε βεβαια ειναι τυχαιο που ο τοπος αυτος οντως μεχρι σημερα ειναι καταφυτος απο αυτο το δενδρο,οπως δηλ.ειναι καταφυτη η Ελλαδα απο το πευκο και την ελια.
Αυτοι ειναι οι Δαρδανοι και αυτη ειναι η Δαρδανια και το σημερινο γεγονος αξιο σημασιας για την Ελλαδα,ειναι οτι αυτοι οι Δαρδανοι αποτελουν και απετελεσαν ενα ειδος ασπιδας η αναχωματος κατα της Σλαυικης επεκτασης προς το Αιγαιο.Αποτελουν το 40% του πληθυσμου του λεγομενου κρατους των Σκοπιων το οποιο φιλοδοξει να παιξει το ρολο της αρχαιας Μακεδονιας με Σλαυικες ταμπελες και δεν εκμεταλλευθηκαμε το γεγονος της αντιδρασης τους στην ιδρυση αυτου του ψευδοκρατους.
Παρακολουθουσα τις προαλλες συζητηση στο ραδιοφωνο μεταξυ -υποτιθεται ειδημονων-οι οποιοι δεν ηξεραν με τι τροπο να εκφρασουν την συμπαθεια τους προς τον Μιλοσεβιτς και τους Σερβους και την ανησυχια τους για τους Αλβανους του Κοσσυφοπεδιου.Ενας απ'αυτους-βουλευτης με ιστορικες ανησυχιες-ειπε οτι στο θεμα του Κοσσυφοπεδιου,οι Σερβοι εχουν το δικιο της ιστοριας με το μερος τους,δεδομενου οτι η περιοχη αυτη ανηκε στους Σερβους και την εποικησαν στα νεωτερα χρονια οι Τουρκοι με Αλβανους μουσουλμανους.Και για να αποδειξει τον «ισχυρισμο» του προσεθεσε: «Πραγματικα εχω επισκεφθει την περιοχη και σας πληροφορω οτι αν και ο πληθυσμος ειναι μουσουλμανικος,αυτη ειναι γεματη με εκκλησακια και μοναστηρια.».Τετοια επιχειρηματα...Ξεχναει δηλ. η αγνοει ο κ.Βουλευτης οτι πριν γινουν μουσουλμανοι οι Αλβανοι,ησαν χριστιανοι και μαλιστα ορθοδοξοι;
Αριστειδης Κολλιας (1992)