Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Η Φάρα των Μπούα-Σγούρου καί ο Λέων Σγούρος




Mε αφορμή ένα σχόλιο(http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/01/blog-post_3940.html) ως προς την καταγωγή τού Λέοντα Σγουρού ανεβάσαμε αυτή την παρουσίαση.
Συνήθως απορρίπτουμε καί επικρίνουμε με μεγάλη ευκολία ιστορικά γεγονότα καί στοιχεία,μόνο καί μόνο επειδή δεν μας..αρέσει...Καί επικαλούμαστε μάλιστα βιβλία καί συγγραφείς!
Ως προς την Αργολική Βιβλιοθήκη παρατηρείται το σύνηθες φαινόμενο τού «τριγώνου των Βερμούδων».
Δεν υπάρχει η λέξη Αλβανός-Αρβανίτης στην Ιστορία τού Μοριά.Με ελάχιστες μόνο εξαιρέσεις,όταν δεν μπορεί με τίποτα να το αποφύγει.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση,δεν αναφέρεται πουθενά η πραγματική καταγωγή τού Λέοντα Σγουρού.
Γιά τον λόγο ακριβώς τού φόβου των Ιουδαίων..μας συγχωρείται των..Αλβανών!Ότι δηλ.μήπως καί δεν θεωρηθεί..Έλληνας.Φυσικά τα στοιχεία υπάρχουν καί φυσικά τέτοιου είδους παρουσιάσεις δεν μπορούν να θεωρηθούν..ιστορική έρευνα.
Εμείς γιά άλλη μία φορά θα πούμε πως (καί) ο Λέων Σγουρός ήταν Αλβανός καί επομένως πραγματικός Έλληνας.Καί δεν το λέμε αυτό με την στενή καί περιορισμένη η αυξανόμενη κατά περίπτωση ως φυσαρμόνικα πολύ μεταγενέστερη εθνική συνείδηση,αλλά με την φυλετική.Διότι καί οί πρόγονοι των Έλλήνων-όπως καί τού κάθε σημερινού «έθνους»-δεν είχαν κάποια εθνική συνείδηση όπως αυτονόητα την θεωρούμε σήμερα με την δημιουργία των κρατών,παρά μόνο στενά τοπικιστική φυλετική καί φατριακή συναίσθηση τού κοινού καί ομοίου. 
Πιό κάτω παρουσιάζουμε λοιπόν αποσπάσματα καί μόνο από τα δύο βιβλία πού αναφέρονται αλλά καί από άλλα.Είναι απλώς στοιχεία καί δείχνουμε κάποιο δρόμο προς την κατεύθυνση εκείνη πού θα ήθελε ο ερευνητής γιά την φάρα των Μπούα-Σγούρου.

σγούρ στα αλβανικά είναι ο θάμνος καί επομένως σγουρομάλλης σημαίνει αυτόν πού έχει μαλλιά φουντωτά σαν τον θάμνο καί δεν είναι τυχαίο πως οί πηγές τον Λέοντα τον αναφέρουν ως Σγούρο-άλλωστε υπάρχουν επώνυμα καί σήμερα πού διατηρούν τον πρωταρχικό τονισμό-καί στην «ελληνοποιημένη» κατάληξή του Σγουρός.



                                                         ΒΛΕΠΕ:Σγουρός Μπούα Σπάτα



ΒΛΕΠΕ:Οί Αλβανοί κατά την κυρίως Ελλάδα καί την Πελοπόννησον(Μ.Λαμπρυνίδου)




Ήπειρο ονομάζει την Αλβανία ο Λαμπρυνίδης καί επομένως Έλληνες τούς Αλβανούς αυτούς.


























Ενδεικτικά λοιπόν καί κάπως κοφτά παρουσιάζουμε από το βιβλίο της Αρβανίτισσας συγγραφέως αποσπάσματα.Πού η «Αργολική Βιβλιοθήκη» συχνά πυκνά παρουσιάζει το συγγραφικό έργο της Γιόνα Παϊδούση.Καί σχεδόν πάντοτε ως διά μαγείας η λέξη «Αλβανός»-όταν παρουσιάζονται αποσπάσματα της συγγραφέως-εξαφανίζεται.Στην συγκεκριμένη περίπτωση ως πρός το άρθρο τού Λ.Σγουρού στην Αργολική Βιβλιοθήκη,καταλαβαίνει κανείς πόσο αδίκησε καί την συγγραφέα αλλά ακόμη περισσότερο την ίδια την Ιστορία.

















Επίσης στο καταπληκτικό αυτό βιβλίο τού Μέξη(Αρβανιτομανιάτη) παρατηρείται η ίδια τακτική σε διάφορες Μανιάτικες ιστοσελίδες(μην πούμε καί όνομα) όπως στην Αργολική Βιβλιοθήκη.
Ενώ είναι το πιό ολοκληρωμένο βιβλίο πού έχει βγεί γιά την Μάνη,καί αναφέρεται μάλιστα στα όσα άλλα,συμβαίνει καί εδώ το περίφημο βερμουδικό τρίγωνο:Η Εξαφάνιση των όρων Αλβανός καί Αρβανίτης.















Φυσικά είναι τα ελάχιστα πού παρουσιάζουμε εδώ γιά τούς Μπουαίους.Αυτή την μεγάλη Αρβανίτικη Φάρα.Υπάρχουν πολλά περισσότερα στοιχεία στα παραπάνω βιβλία.Αλλά τι να κάνουμε..πιανόμαστε κιόλας..
Δεν είναι δύσκολο να πάρει κανείς τα παραπάνω βιβλία από τα...βιβλιοπωλεία!
Βλέπε ακόμη:http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%B1,
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B1,
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/05/blog-post_09.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/07/blog-post_19.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/05/blog-post_7149.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/06/blog-post_4901.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/11/blog-post_4963.html

http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/10/adolph-thiers-1877-1806-rberesh.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/06/1_19.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/06/2_20.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/06/3_21.html
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1_%CE%93%CF%81%CE%AF%CE%B2%CE%B1
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/05/blog-post_10.html
http://argolikivivliothiki.gr/2010/04/20/%CE%B3%CF%81%CE%AF%CE%B2%CE%B1%CF%82-%CE%B8-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%BD%CE%B1%CF%8D%CF%80%CE%BB%CE%B9%CE%BF-1829-%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1/


Το σύνδρομο τού «δίγλωσσου» κυριαρχεί στην Βικιπαίδεια.
Καί γιά να δούμε τι δίγλωσσοι ήταν Βλέπε μία καλή Αρβανίτικη απάντηση: http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/06/blog-post_6460.html 
Επίσης:http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/11/blog-post_6411.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/11/blog-post_07.html

Μπούγα ή Καλλιρρόη και Πέτρος Μπούας.

Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη σελ.53
Επίσης αξίζει να παρουσιαστεί η λέξη bούj:
σελ.53
Ο Βούβαλος είναι γνωστός γιά την προτίμησή του στο νερό,να βυθίζεται σε αυτό καί στο βούρκο αφήνοντας μόνο το κεφάλι του απ'έξω:
Δηλ.έχουμε μιά ακόμη επιβεβαίωση της ρίζας -μπ νερό.Άλλωστε την συναντούμε την ρίζα καί ως σύνθετη σε πολλές ονομασίες  πο(μπ)οταμών καί λιμνών ως -μπ -π -β(Βόλβη,Βαϊκάλη,Δούναβης,Βιστωνίδα,Έβρος κτλπ.κτλπ.βλέπε πόση-πόσιμο-πίνω,μπουγιέλο-μπάνιο-μπουκάλι-μπουγάδα κτλπ.).
Κάποιες φράσεις απ' ό,τι παρατηρούμε μοιάζουν με κάποιες δικές μας στο παρελθόν,αλλά δεν είναι κακό.Σύμπτωση θα είναι.Άλλωστε η γνώση πρέπει να ταξιδεύει.
Όχι σαν κάποιους κομπλεξικούς πού χτυπιούνται γιά την ..πνευματική τους ιδιοκτησία..Θα λες πως είναι..δική τους!
Αυτά είναι αρρωστημένα πράγματα.Πολύ αρρωστημένα(δεν λέμε όνομα,αυτοί πού ξέρουν..ξέρουν).



η Γκέγκικη φάρα των Bujaj:






















Από την Σκόνδρα η καταγωγή των Μπουαίων