«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2009

Η ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΩΝ (1)


(2)-(3)
Οι θρησκευτικοι φανατισμοι και γενικα ο φανατισμος,ηταν αγνωστα για την αρχαια Ελλαδα.Ποτε δεν διανοηθηκαν οι Ελληνες να ξεκινησουν απο την πατριδα τους για να επιβαλλουν σε αλλους λαους τις θρησκευτικες τους η αλλες ιδεολογικες πεποιθησεις τους.
Αυτο το δυσοσμο και σκοταδιστικο φαινομενο ξεκιναει απο την Ιουδαικη θρησκεια και πολυ φυσικο ηταν να περασει και στη Χριστιανικη και στη Μωαμεθανικη θρησκεια που εχουν σαν βαση τον Ιουδαισμο.
Οι θρησκειες αυτες επιφυλασσουν η καθε μια για τον εαυτο της, την μοναδικοτητα και την αποκλειστικοτητα της αληθειας,της λυτρωσης του ανθρωπου και ο θεος τους εχει ολα, μα ολα τα τελεια χαρακτηριστικα και ολες τις καλες η επιθυμητες ιδιοτητες.Καμμια ατελεια.Κανενα ψεγαδι.Βρισκομαστε σε ενα κυνηγι της τελειοτητας σε ενα κυνηγι ενος αμυθητου θησαυρου,που τους χαρτες και τα μονοπατια τα ξερει μονον ο πιστος η νομιζει πως τα ξερει,οποτε καθε αντιρρηση θεωρειται,απο βλακεια,ως αμαρτημα.

Στο Ελληνικο Πανθεο τιποτα δεν ειναι τελειο.Μα και τιποτα δεν ειναι ασχημο.Ειναι τα παντα μια ομορφια μια αρμονια.Για τους Ελληνες δεν υπαρχει καν θρησκεια με τα γνωστα μας χαρακτηριστικα.Οι Ελληνες δεν αντιμετωπιζουν τις καινουργιες ιδεες και τις ξενες θρησκειες καθως αντιμετωπιζουν οι συγχρονοι τις ξενες θρησκειες και ιδεες.Σημερα καθε πιστος,θεωρει τον αλλοθρησκο,ενα δυστυχισμενο απολλωλος προβατο στην καλυτερη περιπτωση η αξιο «διασωσης» που αρχιζει απο τον πιο βαναυσο προσηλυτισμο και τελειωνει στην φυσικη εξοντωση.Καθε πολιτικος οπαδος,θεωρει τους διαφωνουντες η αντιθετους στην πολιτικη του ιδεολογια,σαν ανθρωπους που «πρεπει να ξυπνησουν»,και το ξυπνημα αυτο αρχιζει απο ενα προσηλυτιστικο χαμογελο και τελειωνει σε ακονισμενα δοντια η την φυσικη σου εξοντωση.Ο πιστος και ο οπαδος πιστευει οτι κραταει τα κλειδια της σοφιας,τα κλειδια του παραδεισου του ουρανιου η του επιγειου.Καθε αντιθετα σκεφτομενος,ειναι γι'αυτους καταδικασμενος.Ο πιστος και ο οπαδος θεωρουν σαν την σπουδαιοτερη επιδιωξη τους να κανουν ολο τον κοσμο σαν και τους εαυτους τους ακριβως.Σε αντιθεση περιπτωση εχουν ετοιμη την προκρουστεια κλινη για να ισιωσουν τους «απολολωτας» η «διαφωνουντας» ειτε κοβοντας τους τα ποδια ειτε τεντωνοντας τα για να εναρμονιστουν στο μεγεθος της.
Οι Ελληνες ειχαν παντα πορτα ανοιχτη για τα διαφορα ιδεολογικα και θρησκευτικα ρευματα,μα για να περασουν απο την πορτα αυτη επρεπε να ειναι πραγματι ισχυρα και αποδεκτα απο το ισχυρο κριτικο φιλτρο των Ελληνων.

Για παραδειγμα,οταν πηγε ο Παυλος,ο ουσιαστικος ιδρυτης της Χριστιανικης Εκκλησιας,στην Αθηνα,οχι μονον ακουστηκε και δεν κυνηγηθηκε η προπυλακιστηκε,αλλα βρηκε στην Αθηνα,ενα βωμο,αφιερωμενο στην δικη του θρησκεια,με την πασιγνωστη επιγραφη.«Τω αγνωστω Θεω»(1).Τα μηνυματα της νεας θρησκειας τα ειχαν λαβει οι πνευματικα αγρυπνοι Ελληνες,προτου ελθει ο Παυλος,και ας ειναι αυτη η περιπτωση,αλλο ενα ντοκουμεντο κατ'αυτων που βλεποντας στην αρχαια Ελλαδα,καποιο στοιχειο,ξενικο,αναφωνουν και υποστηριζουν πως η Ελλαδα ηταν αποικια ξενων και δη ανατολικων.Παραβλεπουν την ιδιαιτεροτητα η τους κρινουν με τα δικα τους ματια.

Και κατακτητικους πολεμους με τον Μ.Αλεξανδρο εκαναν οι Ελληνες,μα δεν καταπιεσαν κανενος λαου την θρησκευτικη πεποιθηση,απεναντιας την σεβαστηκαν.Ολα αυτα ξεκινουν απο ενα αισθημα σιγουριας για τις δικες τους πεποιθησεις,σε σημειο που να μην τους φοβιζει η να τους προβληματιζει καν η ελευθερη συγκριση η αντιπαραθεση των ιδεων τους με αλλες ιδεες.Αυτη η ανωτεροτητα,αυτη η σιγουρια,αυτο το αυθυπαρκτο και αυτοστηριζομενο μεγαλειο,αυτη η συντριπτικη υπεροχη των Ελληνων ηταν κατα την αποψη του Φαλμεραυερ («Αυτοκρατορια Τραπεζουντας»),ο λογος που οι βαρβαροι λαοι εκδικηθηκαν και θελησαν να ταπεινωσουν και να εξαφανισουν την Ελληνικη Φυλη και το Ελληνικο πνευμα.Αυτο ειναι μια ρομαντικη,υπερβολικα αφηρημενη υποθεση,με στοιχεια αληθειας.

Οι βαρβαροι λαοι δεν ησαν ικανοι να αισθανθουν την καταπιεση απο την ανωτεροτητα του Ελληνικου πνευματος.Σχεδον ολοι αποδεχτηκαν και μιμηθηκαν τους Ελληνες αβιαστα,χωρις προπαγανδες η προσηλιτισμους.Ηταν το πνευμα τους και η καρδια τους,χωραφι ακαλλιεργητο και γι'αυτο ο Ελληνικος πνευματικος σπορος ηταν τοσο ευπροσδεκτος.
Απ'ολους τους λαους της Ανατολης,μονον οι Αιγυπτιοι,και οι Εβραιοι (2) ησαν σε θεση να αισθανθουν την καταπιεση αυτη απο το Ελληνικο πνευμα και στη συγκεκριμενη εποχη των Αλεξανδρινων χρονων μονο οι Εβραιοι,αισθανονταν αφορητα οχι μονον την ανωτεροτητα των Ελληνικου πνευματος,αλλα και την ανωτεροτητα του Ελληνικου λαου,που φαινοταν να διαψευδει,αιωνων ολοκληρων ελπιδες και πιστες των Εβραιων,για «περιουσιο λαο του Θεου» που θα αυξανοταν και θα πληθυνοταν και «θα κατακυριευε την Γη».Η πραγματικοτητα εδειχνε τον Ελληνικο λαο σαν περιουσιο λαο,που οχι μονο κατακυριευει τη Γη μα και χωρις καμμια προσπαθεια,εντελως φυσιολογικα,οι λαοι ασπαζονται τις ιδεες του μηδε του Εβραικου λαου-στη πλειοψηφια-εξαιρουμενου!

Απο τοτε αρχισε η μεθοδευση της αντιδρασης κατα του Ελληνικου πνευματος και του Ελληνικου λαου με μεθοδους που οι μεν Ελληνες,θεωρουσαν αναξιο και υποτιμητικο να χρησιμοποιησουν,οι δε Εβραιοι,επι αιωνες επιδιδονταν με ιδιαιτερο ζηλο σ'αυτες και τις ειχαν αναγαγει σε ιδεολογικο τους κανονα.Ετσι αρχισε ενας ακηρυκτος ιδεολογικος πολεμος,τελεια μεθοδευμενος (3) απο τους εγκεφαλους της Σιων,που για τους Ελληνες τους ανυποψιαστους δεν λογιζοταν καν σαν πολεμος.Αρχισε απο την μεταφραση των Ο' (των Εβδομηκοντα), συνεχιστηκε με την επικρατηση της Χριστιανικης θρησκειας και το Βυζαντιο και ξαναρχισε με την Μωαμεθανικη θρησκεια,τις Στοες και τις πολυποικιλες αιρεσεις που ολες χτυπανε στον ιδιο σκοπο: Στην αποβλακωση του κοσμου και στον διαρκη φοβο,πως πανω απ'τα κεφαλια τους επικρεμεται η αορατη και αδιστακτη Σπαθα του θεου.(Για περισσοτερα βλεπε «ΑΝΤΙΓΝΩΣΗ» Λιλης Ζωγραφου).

Η ανθρωποτητα πληρωσε πολυ ακριβα και με ποταμια αιματος τους θρησκευτικους φανατισμους,που περασαν φυσιολογικα και στις ιδεολογικοπολιτικες διαφορες.Ο φανατισμος μεχρι τα συγχρονα χρονια εδωσε και αφαιρεσε Ιθαγενειες.Και το οτι η Ελλαδα και η Αλβανια,δεν ειναι σημερα ενα ενιαιο κρατος οφειλεται ακριβως στο θρησκευτικο φανατισμο του Χριστιανικου ανωτερου κληρου.

Αυτο το ανεξιθρησκο πνευμα,που μονο στους αρχαιους Ελληνες συνανταμε,βρισκεται ομοιο και απαραλαχτο στους Αρβανιτες.Στα εγκυκλοπαιδικα λεξικα «Ελευθερουδακη» και «Ηλιου» θα δουμε την διαπιστωση αυτη πως δηλ.οι Αλβανοι ειναι ο πλεον ανεξιθρησκος λαος του κοσμου.Μα να τα ντοκουμεντα που στηριζουν απολυτα αυτη τη διαπιστωση:
Οι Αρβανιτες ασπαστηκαν τον χριστιανισμο σχεδον τελευταιοι μεσα στην Βυζαντινη αυτοκρατορια και μ'εναν «Αρβανιτικο» τροπο,αφου διατηρησαν πληθος λατρειων και ονοματων της παλιας θρησκειας τους,απο τον Δια (Diau) ,τις μοιρες,μορα,λαμιες,μερες της εβδομαδας,και αφου στις χριστιανικες ζωγραφιες η αναγλυφες παραστασεις τους,διπλα στα χριστιανικα συμβολα,εβαζαν και τα συμβολα της παλιας λατρειας τους,απ'ο,τι εδειξαν τα αρχαιολογικα ευρηματα των Αλβανων αρχαιολογων (Pollo-Puto,«Ιστορια της Αλβανιας» σελ.71).

Με το θανατο του Σκεντερμπεη και την υποταγη των περισσοτερων Αλβανικων περιοχων στους Τουρκους,οι Αρβανιτες αντιμετωπιζουν το Κορανιο και τον Μωαμεθανικο φανατισμο με τον εξης τροπο:Ο Σουλτανος Μουρατ ο Δ' εκδιδει διαταγμα που ειναι συμφωνο με το Κορανιο και λεει: «Οσοι Ρωμαιοι(χριστιανοι),εχουν Φεουδα,να Τουρκεψουν(να γινουν μωαμεθανοι) και τα παιρνουν.Εναντιο,τα χανουν»(4). Δεν ηταν μονον αυτο.Συμφωνα με το Κορανιο,οσοι δεν ηταν πιστοι,στερουνται εκτος της περιουσιας και την Ελευθερια.Ειναι ανθρωποι δευτερης κατηγοριας.
Ετσι οι Αρβανιτες επρεπε να διαλεξουν αναμεσα στην χριστιανικη θρησκεια και στην Ελευθερια τους. Πολλοι λαοι της παλιας Βυζαντινης αυτοκρατοριας προτιμησαν να κρατησουν την θρησκεια και να χασουν την Ελευθερια τους. Οι Αρβανιτες,οποτε βρεθηκαν σε τετοιου ειδους διλημμα,προτιμησαν την Ελευθερια και την περιουσια τους,που εξασφαλιζε περισσοτερο την Ελευθερια τους.Αυτο το διαταγμα του Μουρατ Δ' ηταν ενα καλο δολωμα για την Μωαμεθανικη θρησκεια,μα ταυτοχρονα ηταν και μια καλη ευκαιρια για τος Αρβανιτες,μιας και δεν επροκειτο για παραβιαση του οποιου Πιστευω τους και μιας και τοσο η παναρχαια παραδοση οσο και αυτος ο ιδιος ο χαρακτηρας τους δεν ταιριαζε με την Χριστιανικη θρησκεια.

Πραγματικα ,ο ατιθασος,υπερηφανος,εγωιστικος και αρκετα εριστικος Αρβανιτης,δεν κατανοει την ταπεινοφροσυνη,το «αγαπατε τους εχθρους υμων»,τις δοξασιες για τους ταπεινους και τους φτωχους τω πνευματι και δεν εχει την υπομονη να περιμενει να παρει αυτο που του ανηκει,σε μια μελλοντικη και αβεβαιη Ζωη.Περα απ'αυτα δεν ειναι καθολου διατεθειμενος να στρεψει και την αριστερη πλευρα σ'εκεινον που θα τολμησει να του ραπισει την δεξια(5).Η χριστιανικη θρησκεια στηριζεται στον οικτο.Ο Αρβανιτης δεν θελει οικτο αλλα τον θαυμασμο.Ετσι μπορουμε να πουμε πως οι αλλοιαξοπιστιες των Αρβανιτων εχουν σαν συνιστωσες,το οικονομικο συμφερον για τους πλουσιους και τον χαρακτηρα και την παναρχαια παραδοση για τους φτωχους.Μα η συντριπτικη πλειοψηφια των Αρβανιτων ηταν παντα οι φτωχοι,ηταν παντα ο λαος! Αυτοι δεν ασχοληθηκαν με τα εμπορια,με τις τεχνες,με την μπακαλικη και τις μεταπρασιες.Απο που θα εβγαζαν χρηματα; Η σπουδαιοτερη «Τεχνη» ηταν το ντουφεκι και το σπαθι.

Η μουσουλμανικη θρησκεια περα απο τα κινητρα που αναφεραμε,ηταν περισσοτερο κοντα στον πολεμικο τους χαρακτηρα.Ετσι αναφερονται περιπτωσεις που μεσα σε μια τριακονταετια απο το 1620 ως το 1650 σε μια μονο περιφερεια αλλαξοπιστησαν απο τους 350.000,οι 300.000,σε σημειο που ο Καθολικος επισκοπος του Αντιβαρι,Βιτσης (σημαινει μοσχαρης: δηλ. Βους μικρος) ελεγε πως υπαρχει κινδυνος μεσα σε 10 χρονια να γινουν μουσουλμανοι ολοι οι Αλβανοι.(Παπαρρηγοπουλος Τ.Ε' μερος Β' σελ. 16-17).
Το κυμα των αλλαξοπιστιων ηταν τετοιο και τετοιου ειδους που εβαλε σε ανησυχια και αυτους του Τουρκους,που εβλεπαν πως οι Αρβανιτες δεν προσερχονται στον μωαμεθανισμο απο λογους πιστης και αγαπης προς τη θρησκεια τους,αλλα απο τον υπολογισμο που πιο πανω αναλυσαμε.Κινδενευαν αμμεσα γιατι οι Αρβανιτες που αλλαξοπιστουσαν,πρωτο δεν πληρωναν φορους,δευτερο ειχαν ισα δικαιωματα και με την γνωστη δραστηριοτητα τους θα υποσκελιζαν τους Τουρκους και τριτο εβλεπαν καθαρα πως το μισος των Αρβανιτων κατα των Τουρκων,δεν λιγοστευε καθολου με την αλλαγη της θρησκειας.
Ετσι στα 1691 εκδοθηκε απο την μεγαλη Πυλη το «Νιζαμι Τζεδιδ»,δηλ. διαταγμα,που παρειχε απαλλαγες και μια σειρα δικαιωματα στους Ραγιαδες.Μα οι Αρβανιτες δεν επηρεαστηκαν ουτε απ'αυτο και σε πολλες περιπτωσεις αλλαξοπιστουσαν με εναν τροπο πολυ ενδιαφεροντα.
Καθε φαρα προωθουσε εναν η δυο απο τα μελη της να γινουν μωαμεθανοι και οι υπολοιποι παρεμεναν χριστιανοι.Ετσι καταφερναν να παιρνουν πισω τις περιουσιες τους και να εχουν αμεση προστασια απο τυχον παραβιασεις.Αυτο συνεβη με τους Γριβαιους που ειναι ενα παρακλαδι Μπουαιων και που μετα την καταληψη της Ελλαδας περασε στην Ιταλια.Απο εκει,εκμεταλευομενοι το διαταγμα του Μουρατ του Δ' περασαν μερικοι Γριβαιοι στην Ακαρνανια σαν μουσουλμανοι και καταφεραν να παρουν τις περιουσιες τους και στη συνεχεια καλεσαν και τα υπολοιπα μελη της φαρας που παρεμεναν χριστιανοι.Οι Γριβαιοι ειναι απο τους πρωτους Αρματωλους της Ακαρνανιας και η ιστορια τους μοιραζεται σε πολεμους κατα των Τουρκων μα και κατα των συναδελφων τους Αρματολων της περιοχης.

1) Παρ'ολα αυτα ο Αρχιρραβινος αυτος που ειχε λιγη η καμμια σχεση με τις διδασκαλιες του Χριστου,δεν μπορουσε,μας λεει ο Αποστολος Λουκας,να συγκρατησει την οργη και τον παροξυσμο του σαν ειδε την Αθηνα κατασπαρτη με αγαλματα θεων.«Παρωξυνετο εν αυτω θεωρουντι κατειδωλον ουσαν την πολιν».Και φροντισε να κληροδοτησει τον παροξυσμο του στους κατοπινους αγιους και οσιομαρτυρες,ετσι ωστε να μη μεινει λιθος επι λιθου απο την Αθηνα του Φειδια και του Πραξιτελη...
2) Εννοουμε την Ελιτ των Εβραιων και Αιγυπτιων και οχι τον εντελως αγραμματο και αστοιχειωτο λαο τους.Δηλ. τους Σοφους της Σιων.
3) Η μεθοδικοτητα ειναι απο τα σπανια προτερηματα του Εβραικου λαου.Ο Ελληνικος ειναι αυθορμητος και ποτε μεθοδικος.
4) Σαθας Κ. «Ελληνικα ανεκδοτα» Τ.Α. σελ. ρκστ'.
5)«Οι Αλβανοι δεν συνηθιζωσι να στρεφωσι την αριστεραν παρειαν εις τον κολαφιζοντα» (Μυλλερ).

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)