Gur i Kuvendit-H Πέτρα της Συνέλευσης
Στη βόρεια Αλβανία της Γκεκαριάς,πραγματοποιούνταν οί γενικές συνελεύσεις των φυλών-φαρών σε κάθε περιοχή.
Από την κάθε φάρα συμμετείχε αντιπροσωπεία με επικεφαλής συγκεκριμένο αρχηγό.
Οί συνελεύσεις αυτές των φυλών ενίσχυαν τούς αδελφικούς δεσμούς μεταξύ τους καί η απουσία αντιπροσώπων τιμωρούνταν από τις υπόλοιπες φάρες.
Συνήθως οί συγκεντρώσεις πραγματοποιούνταν στην ύπαιθρο,σε ανοιχτό χώρο,μιάς καί οί ναοί δεν επαρκούσαν με τον μικρό τους χώρο καί απλά χρησιμοποιούνταν σε μικρές συνελεύσεις φαρών.
Ήταν αδιανόητο γιά τούς συμμετέχοντες να προσέλθουν άοπλοι μιάς καί η διαδρομή μέχρι τον τόπο της συνέλευσης εμπεριείχε κινδύνους εκτός τού ότι αποτελούσε αρχέγονη παράδοση η οπλοφορία παντού καί πάντα.
Οί συνελεύσεις καί οί κανόνες εκείνοι με τούς οποίους διέπονταν είχαν τις διαφορές τους καί τις ιδιορυθμίες τους ανάλογα την κάθε περιοχή,σε γενικές γραμμές όμως υπήρχαν τα ίδια έθιμα καί τα ίδια ήθη καί κανονισμοί ως προς την διαδικασία.
Συνήθως οί περιοχές πού λάμβαναν χώρα τα Κουβέντι - Kuvend ήταν σαφώς προσδιορισμένες πού τις προσέδιδαν ιερο-θρησκευτικό περιεχόμενο. Επιλέγονταν περιοχές δίπλα σε πέτρα-βράχο με τρεχούμενο νερό πού σηματοδοτούσε καί το επίκεντρο της Συνέλευσης - Kuvend.
Στην αρχαία Ελευσίνα η παράδοση μας λέει ως προς την γέννηση των αρχαίων μυστηρίων, πως δίπλα στην Καλλίχορο πηγή βρισκόταν ένας βράχος,η Αγέλαστος Πέτρα,στον οποίο κάθισε να ξεκουραστεί η Δήμητρα καί αργότερα γύρω από αυτόν οί γυναίκες της Ελευσίνας έψελναν ύμνους προς την Θεά. Στην αρχαία Αθήνα τα σοβαρά αδικήματα δικάζονταν στον Ιερό Βράχο της Αθηνάς,τον Άρειο Πάγο το ανώτατο δικαστήριο των φυλών από τις οποίες απαρτίζονταν η πόλη της Αθήνας.
Ο Όμηρος μας λέει γιά τις Θέμιστες,τις αποφάσεις των αρχηγών καί γερόντων της φυλής πού δεν είναι άλλες από τις κρίσεις καί αποφάσεις των συνελεύσεων.
Οί γέροντες κάθονταν πάνω σε λαξευτούς βράχους σχηματίζοντας ιερό κύκλο καί με τα ραβδιά τους στα χέρια ανακοίνωναν τις αποφάσεις τους.
Στούς Δελφούς η Πυθία καθόταν πάνω στον ιερό βράχο καί από εκεί έψελνε καί ανακοίνωνε τούς χρησμούς τού Απόλλωνα. Στην ιερή πέτρα τού Scone ορκίζονταν καί ανακηρύσσονταν κατά παράδοση οί βασιλείς της Σκωτίας.
Στην ιερή πέτρα τού Blarney στέφονταν οί βασιλείς της Ιρλανδίας πού εκπροσωπεί το ευφυές πνεύμα καί την ευγλωττία.
ΚΟΥΒΕΝΤ - KUVEND κουφί,το σύνορο καί βέντ,ο τόπος,δηλαδή ο προσδιορισμένος χώρος,ο ιερός τόπος πού έχει προκαθοριστεί από τις φυλές γιά την Συνέλευση.
Καί θα τολμήσω να εκφέρω την άποψή μου πως οί μεταγενέστεροι ναοί καί τα τεμένη της αρχαιότητας ήταν οί προγενέστεροι πανάρχαιοι χώροι των Συνελεύσεων των Φαρών - Φυλών.
Language of Stone
ARVANITIKA
Αρχαιότατες παραδόσεις συνδέουν την πέτρα με την ευγλωττία την ρητορική αλλά καί την θεία έμπνευση:
Η Πέτρα τού Blarney στην Ιρλανδία
2
TARA,Ιρλανδία
Ας έρθουμε στις Ελληνο-Πελασγικές παραδόσεις:
Ο Δημοσθένης το «ρο» καί τα χαλίκια
Αξίζει να αναφερθούν οί μαρτυρίες φίλων από την Κρήτη στην περιοχή της Μεσσαράς:
Αν βάλεις μία μικρή πέτρα,χαλίκι,στο στόμα σταματά ο σκύλος να γαυγίζει καί αποτρέπεται η επιθετικότητά του(από εκατοντάχρονο Κρητικό κτηνοτρόφο).
Πυθία καί Ιερός Βράχος
Συνελεύσεις-Γκεκαριά
(Gur i Kuvendit)
(Αξίζει την προσοχή σας)
2
3
Λεξικό Κ.Χ. σελ.68
ε αμυδρά
Λεξικό Κ.Χ.σελ.69
Αυτό πού φέρνει καλή τύχη,το γούρι
Βλέπε τάμα
Βλέπε τάμα,γούρι
kuvend
Λεξικό Κ.Χ.σελ.179
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη
Προσέξτε τη φράση «έπιασε τόπο ο λόγος του» γνωστή λαϊκή φράση.
στο ίδιο σελ.166
Κου(φι)βέντ,δηλαδή ο οριοθετημένος,ο καθορισμένος τόπος.
Γίνεται αντιληπτό πως με την εκφορά των λέξεων ως μία απαλείφεται το -φι.
Κακώς λοιπόν λογίζεται η λέξη ως τουρκική,όπως επίσης καί τα γνωστά επί τουρκοκρατίας «Βακούφια»(δηλ.βεντ-κουφ-ί,το σύνορο ενός τόπου,η περιφέρεια,η διοικητική δηλ.περιφέρεια).
ΒΛΕΠΕ:Λατρεία τού Λίθου
Αγέλαστος Πέτρα(Ελευσίνια Μυστήρια)
Θέμιστες,«...λίθοις ιερώ ενί κύκλω,
σκήπτρα δε κηρύκων...»:
ΒΛΕΠΕ:Θέμις
ΒΛΕΠΕ:Βρετανία-Σκωτία
Το Δίκαιο της Γόρτυνας