Αμαζόνες:
1
2
Η πρώτη Αμαζόνα η Μαζώ,
ιέρεια της Άρτεμης:
Βλέπε γιά Άρτεμη πιό κάτω,
ορκισμένη παρθένα καί πολεμίστρια
3
Ο Θεός Άρης προστάτης των Αμαζόνων,
οί ορκισμένες Παρθένες καί
η θυσία των αλόγων:
4
Οί Αμαζόνες καί τα άλογα:
Βλέπε γιά Ιππώ καί Ιππολύτη
Βλέπε:Ζώνη της Ιππολύτης
Στη ζώνη τους κρέμαγαν επιδεικτικά οί Αρβανίτισσες τα κλειδιά τού σπιτιού
ως δείγμα εξουσίας:
«στη ζώνη κρεμούσες τα κλειδιά
σαν τον αντρειωμένο τ'άρματα»
Πολλά ονόματα Αμαζόνων θα δούμε να
έχουν ως συνθετικό τη λέξη «ίππος».
Δεν χρειάζεται φίλες καί φίλοι να αναφερθούμε στο έθιμο των ορκισμένων παρθένων στην βόρεια Αλβανία,στη Γκεκαριά. Λίγο-πολύ είναι γνωστό το έθιμο αυτό πού βρίσκεται στη δύση του.
Μιά «περατζάδα» στο διαδίκτυο είναι αρκετή ώστε να πάρουν γνώση καί εκείνοι πού δεν γνωρίζουν.
Σε γενικές γραμμές,πρόκειται γιά το έθιμο της γυναίκας πού ορκίζεται άνδρας με το δικαίωμα να φέρει όπλα καί να συμμετάσχει ισότιμα στα πράγματα των ανδρών.
Είναι η πρώην γυναίκα καί πλέον άνδρας Burnesha.
Το ίδιο λοιπόν αυτό έθιμο θα το συναντήσουμε στην αρχαία ελληνική μυθολογία με τον Καινέα πού από γυναίκα έγινε άνδρας πολεμιστής καί ανήκε στην φυλή των Λαπίθων ή Λαπιθών,από την οποία προερχόταν καί ο γνωστός ήρωας Θησέας καί επειδή όπως έχουμε ξαναπεί αυτές οί ρημάδες ιστορικές συμπτώσεις είναι παραπάνω από πολλές,δεν θα παραλείψουμε να υπενθυμίσουμε την γνωστή αλβανική φυλή των Λιάπηδων ή Λάμπηδων.
Μα καί οί Αμαζόνες είναι γωστές σε εμάς πού οί ιστορικοί μας λένε πως ήταν στην Κολχίδα πού καί σε αυτή την περίπτωση όμως έχουμε την ιλλυρική φυλή των Κόλχων πού αναφέρει στο έργο του ο Στέφανος ο Βυζάντιος.
Ούτε θα ήταν άστοχο να αναφέρουμε καί τις Θεές ορκισμένες παρθένες πολεμίστριες πού ήταν π.χ. η Αθηνά καί η Άρτεμις.
Τέλος πάντων, γιά μία ακόμη φορά φίλες καί φίλοι είπα να αναφερθώ στις ιστορικές καί άλλες «συμπτώσεις» πού με αξιοθαύμαστη επιμονή οί σύγχρονοι ιστορικοί καί συγγραφείς μας δεν λένε με τίποτα να λάβουν υπόψη τους,παρακάμπτοντας κάθε έννοια λογικής καί συγκρητισμού.
Ο Καινέας μάχεται
μάσ-ζι=ίππος,πουλάρι:
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη σελ.222
ë αμυδρά
μάζε-μëζε:
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη σελ.217
ë αμυδρά
ΒΛΕΠΕ:Μίεζα(Μακεδονία)
μέζε=πώλος:
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη σελ.234
ë αμυδρά
Ζόνιë=κυρία,δέσποινα:
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη σελ.122
ë αμυδρά
Α-μαζ-ζόνιε=η κυρία τού αλόγου.Πού εκτρέφει
πουλάρια,άλογα καί ασχολείται προφανώς με αυτά.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχει να κάνει με το στερητικό -α αλλά το -α επιτατικό
να τονίσει δηλ. αυτό πού θέλει να πεί:από τη στέρηση στην επίταση(α)
χίπ=ιππεύω:
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη σελ.478
Βλέπε:ίππος
κάλι=άλογο:
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη σελ.138
ΒΛΕΠΕ:Κέλης-Κέλητας
Φυλή Κόλχων στην Ιλλυρία. Καί εξηγείται λοιπόν καί τα περί Αμαζόνων με το αλβανικό έθιμο των ορκισμένων παρθένων, των γυναικών πού ορκίζονται άνδρες με το δικαίωμα να φέρουν όπλα,να συμμετέχουν στην εκδίκηση τού αίματος καί να συμμετέχουν ως ισότιμες των ανδρών.
Από τον Απολλώνιο τον Ρόδιο.
Αμαζόνειον στην Αττική καί Αμαζονικόν στην Βοιωτία(των Ιλλυριών Αβάντων ή Αμάντων) καί Μαζαίος στην Βιθυνία.
Το άγαλμα της οπλισμένης γυναίκας των Αιτωλών
Οί «μιξοβάρβαροι» Αιτωλοί
Η Θεά Αθηνά οδηγεί τον στρατό