Από σκίτσα,σχέδια καί πίνακες ζωγραφικής
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη
ε αμυδρά
Βλέπε γιά την αλλαγή τού τονισμού πιό κάτω,λjελjέjα καί λjέλjεjα
Γκεκαριά:
ΒΛΕΠΕ:Λέλεγες
Αυτή ακριβώς τη σημασία έχει καί το λοφίο στην περικεφαλαία.
Οί Πελασγοί αναφέρονται καί ως Λέλεγες ή τέλος πάντων ως άμεσα συγγενείς.
Την ίδια λοιπόν σημασία έχει καί το χαρακτηριστικό ξύρισμα των κροτάφων αφήνοντας μακριά κόμη στούς Αρβανίτες.Είναι η κλασική «καράφλα» πού βλέπουμε στούς πίνακες ζωγραφικής
πού αναπαριστούν ήρωες τού '21,μόνο πού πρόκειται γιά δημιουργήματα μεταγενέστερα καί της φαντασίας των καλλιτεχνών αδυνατώντας οί ίδιοι να εξηγήσουν τις πρότυπες απεικονίσεις περιηγητών της εποχής εκείνης καπεταναίων όπως π.χ.την γνωστή εκ τού φυσικού απεικόνιση τού Θ.Κολοκοτρώνη ή Μπυθγκούρη ή Τσεργκίνη ή Μπότσικα:
ή τού Σουλιώτη:
Το ίδιο ακριβώς σημαίνει Πελασγός(βλέπε εδώ).
Πέλα καί Πέλια,αυτός πού ασχολείται με τα άλογα(Πελα-σ-ρ-γός,αυτός πού άγει των αλόγων,βλέπε αρχηγός,Άγης καί άγω)
Πραγματική λατρεία των προγόνων μας δηλ.γιά τα άλογα καί την αίσθηση της ελευθερίας καί τού αγέρωχου πού αποπνέουν.
Καί φυσικά ταυτίστηκαν με αυτά απ'ότι δείχνουν οί παραδόσεις καί τα στοιχεία πού υπάρχουν:
κ.τ.λ. κ.τ.λ.
Άποψή μας είναι πως από 'κεί έλκει την καταγωγή του ο τίτλος τού Κόμη(Κώμη-Κώμος),
χαρακτηριστικό γνώρισμα τού πολεμιστή η μακριά κόμη,δείγμα ρωμαλεότητας καί αρχοντιάς.
σελ.161
αξίζει προσοχής η αλλαγή τονισμού λjέλjεjα καί λjελjέjα,βλέπε στην αρχή
Λέλεγες:
Βλέπε γιά Πελασγούς:
Λελεγία-Λακωνία:
Ο Μάρκος Μπότσαρης με το αρβανίτικο κούρεμα:
Aλβανικό Σύνταγμα(Κέρκυρα),αρβανίτικο κούρεμα-ξύρισμα:
Γκέγκες:
Στιγμιότυπο από βόρεια Αλβανία,αξίζει προσοχής η αλογουρά τού καπέλου(πρόκειται γιά την γνωστή φούντα στούς Έλληνες φουστανελάδες) στον αριστερό.