Δεν χρειάζεται φίλες καί φίλοι να αναφερθούμε στο έθιμο των ορκισμένων παρθένων στην βόρεια Αλβανία,στη Γκεκαριά. Λίγο-πολύ είναι γνωστό το έθιμο αυτό πού βρίσκεται στη δύση του.
Μιά «περατζάδα» στο διαδίκτυο είναι αρκετή ώστε να πάρουν γνώση καί εκείνοι πού δεν γνωρίζουν.
Σε γενικές γραμμές,πρόκειται γιά το έθιμο της γυναίκας πού ορκίζεται άνδρας με το δικαίωμα να φέρει όπλα καί να συμμετάσχει ισότιμα στα πράγματα των ανδρών.
Είναι η πρώην γυναίκα καί πλέον άνδρας Burnesha.
Το ίδιο λοιπόν αυτό έθιμο θα το συναντήσουμε στην αρχαία ελληνική μυθολογία με τον Καινέα πού από γυναίκα έγινε άνδρας πολεμιστής καί ανήκε στην φυλή των Λαπίθων ή Λαπιθών,από την οποία προερχόταν καί ο γνωστός ήρωας Θησέας καί επειδή όπως έχουμε ξαναπεί αυτές οί ρημάδες ιστορικές συμπτώσεις είναι παραπάνω από πολλές,δεν θα παραλείψουμε να υπενθυμίσουμε την γνωστή αλβανική φυλή των Λιάπηδων ή Λάμπηδων.
Μα καί οί Αμαζόνες είναι γωστές σε εμάς πού οί ιστορικοί μας λένε πως ήταν στην Κολχίδα πού καί σε αυτή την περίπτωση όμως έχουμε την ιλλυρική φυλή των Κόλχων πού αναφέρει στο έργο του ο Στέφανος ο Βυζάντιος.
Ούτε θα ήταν άστοχο να αναφέρουμε καί τις Θεές ορκισμένες παρθένες πολεμίστριες πού ήταν π.χ. η Αθηνά καί η Άρτεμις.
Ούτε θα ήταν άστοχο να αναφέρουμε καί τις Θεές ορκισμένες παρθένες πολεμίστριες πού ήταν π.χ. η Αθηνά καί η Άρτεμις.
Τέλος πάντων, γιά μία ακόμη φορά φίλες καί φίλοι είπα να αναφερθώ στις ιστορικές καί άλλες «συμπτώσεις» πού με αξιοθαύμαστη επιμονή οί σύγχρονοι ιστορικοί καί συγγραφείς μας δεν λένε με τίποτα να λάβουν υπόψη τους,παρακάμπτοντας κάθε έννοια λογικής καί συγκρητισμού.
Ο Καινέας μάχεται