«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Ναί! είμαι η βάρβαρος Αλβανία (Ιλλυρία)

Σάββατο, 9 Απριλίου 2011

Αλβανία: Ο ατέρμων κύκλος αίματος της βεντέτας

Π.Μπάρκας
Η βεντέτα αποτελεί πλέον το βαρύτερο πλήγμα για την αλβανική κοινωνία. Το φαινόμενο παρουσιάζεται ως κληρονομιά του Κανόνα του Λεκ Ντουγκαγκίνι και φέρει το όνομά του επειδή, κατά μία εκδοχή, προγενέστερα ήθη και έθιμα συγκροτήθηκαν από τον Ντουγκακίνι σε αυστηρό κανόνα οργάνωσης και λειτουργίας της τότε κλειστής και ορεινής κοινωνίας, στο βόρειο τμήμα της σημερινής Αλβανίας.
                                                                   Αλβανικό πυργόσπιτο (Κούλια)
                                         http://de.wikipedia.org/wiki/Kanun_(Albanien)
 Σήμερα, αποτελεί περισσότερο ένδειξη του πόσο μαζικά ο νόμος βρίσκεται στα χέρια των ίδιων των πολιτών. Η λύση των διαφορών με τον πιο ακραίο τρόπο, την αφαίρεση της ζωή του αντιπάλου, οδηγεί σε μια ατέλειωτη αλυσίδα σκοτωμών από τις δύο αντίπαλες πλευρές. 


Κούλια,Κόσοβο
Μάλιστα, ο κύκλος του αίματος επεκτείνεται επί χρόνια, ακόμη και δεκαετίες και μετατρέπεται σε αυτοσκοπό ύπαρξης πολλών οικογενειών, σε μια ατέρμονη δηλαδή βεντέτα.
Στο στόχο της εκδίκησης δεν συμπεριλαμβάνονται πλέον μόνο οι άντρες μιας οικογένειας, αλλά και τα παιδιά και οι γυναίκες. Η συγκεκριμένη διαπίστωση επιβεβαιώνει, επίσης, ότι από τον Κανόνα του Λεκ Ντουγκαγκίνι έχει μείνει μόνο το όνομα, εφόσον διατηρείται μόνο το "δικαίωμα" να αφαιρείς τη ζωή του άλλου, για οποιαδήποτε διαφορά.
Την τραγική εικόνα του φαινομένου της βεντέτας μας δίνουν τα τρία παρακάτω περιστατικά. Πριν από λίγες μέρες, στα περίχωρα της Σκόδρας, ο 35χρονος Αντμίρ Ταφίλι δολοφόνησε σε ενέδρα δύο αδέρφια, 25 και 31 χρονών, με το επώνυμο Πιετρούσι. Ο λόγος, απλός για τη λογική της αλβανικής βεντέτας: η εκδίκηση. Ο Ταφίλι ισχυρίζεται ότι το 2000 ο μεγαλύτερος αδερφός των θυμάτων, στέλεχος των οργάνων της τάξης, σκότωσε σε καταδίωξη της αστυνομίας τον πατέρα του. Ο Ταφίλι για να εκδικηθεί επιχείρησε τη δολοφονία του, αλλά μόνο τον τραυμάτισε. Γι' αυτή την απόπειρα δολοφονίας φυλακίστηκε. Τον Οκτώβρη του 2010 κατάφερε να δραπετεύσει από τη φυλακή και επί πέντε μήνες σχεδίαζε την εκδίκηση. Τα κατάφερε στις 20 Μαρτίου 2011. Εκτέλεσε την αποστολή της διαφύλαξης της τιμής της οικογένειας.



Κούλια,Μάτ-ι-Β.Αλβανία
Το 2008, ο δημοσιογράφος του BBC, Majk Lancin, μετατρέπει σε ντοκιμαντέρ την ιστορία της εξαμελούς οικογένειας Κολ Ντρεπέπα, που ζει αποκλεισμένη στο σπίτι της, σε μια από τις ορεινές περιοχές του βορρά της Αλβανίας. Όταν ήταν 15 χρονών, ο Ντρεπέπα σκότωσε σε αυτοάμυνα έναν συνομήλικό του. Τιμωρήθηκε με πολυετή κάθειρξη. Το 1996 αποφυλακίστηκε, αλλά δεν μπόρεσε να "γευτεί" την ελευθερία. Για να αποφύγει την εκδίκηση, έμεινε κλεισμένος στο σπίτι. Παντρεύτηκε και απέκτησε τέσσερα παιδιά. "Η οικογένειά μου είναι νέα, αλλά δεν γνωρίζει πώς είναι έξω από το σπίτι ο κόσμος . Τα παιδιά στενοχωριούνται, διότι οι κινήσεις τους είναι περιορισμένες. Δεν μπορούν να πάνε σχολείο, εκκλησία, ούτε να βγουν στο χωριό", αναφέρει ο Ντρεπέπα.

Εξάλλου, το Μάιο του 2009, σε χωριό της περιοχής της Ντίμπρα, βορειοανατολικά της Αλβανίας, το όπλο της βεντέτας σημαδεύει τρία παιδάκια, αδέρφια, την ώρα που πήγαιναν σχολείο. Οι διαφωνίες για οχτώ στρέμματα γης, από το 1993 μέχρι το Απρίλη του 2009, είχε φέρει σε δύο οικογένειες του χωριού πέντε νεκρούς και οχτώ ορφανά. Η συνέχεια της βεντέτας ζητούσε τώρα και το αίμα των τριών παιδιών. Τα πυρά του καλάσνικοφ πήραν τη ζωή του ενός εκ των τριών παιδιών, ενός δεκαπεντάχρονου, ενώ ο δολοφόνος εξαφανίστηκε στα βουνά και μέχρι σήμερα αγνοείται η τύχη του.

Η σκληρή "γλώσσα" των αριθμών

Κατά την πρόσφατη έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Συμφιλίωσης των οικογενειών σε βεντέτα, τα 20 χρόνια μεταπολίτευσης η αλβανική αστυνομία κατέγραψε 5200 δολοφονίες, με κίνητρο την εκδίκηση, τη βεντέτα. Κάθε χρόνο, ο αριθμός τους αυξάνει σημαντικά, με αποτέλεσμα ολοένα μεγαλύτερος αριθμός οικογενειών να εντάσσεται κάθε χρόνο στον κύκλο αίματος της βεντέτας.

Η αστυνομία έχει τεθεί από καιρό εκτός ρόλου. Η προσπάθεια παρέμβασής της, ουκ ολίγες φορές προκάλεσε θύματα μεταξύ των αστυνομικών, έχοντας, μάλιστα, εντάξει και τις δικές τους οικογένειες στην παράλογη πρακτική της βεντέτας.

Εντούτοις, η αύξηση των περιστατικών που αποδίδονται σε βεντέτα, στην Αλβανία, τα τελευταία δύο χρόνια, αποδίδεται και στο γεγονός ότι, λόγω της κρίσης, στις ευρωπαϊκές χώρες επέστρεψαν στην Αλβανία πολλοί Αλβανοί μετανάστες, που ήταν σε βεντέτα.

Η εκδίκηση και η αφαίρεση μιας ανθρώπινης ζωής αποτελεί τελικό στόχο και στις περιπτώσεις που ο θύτης εκτίει κάποια ποινή που τού έχει επιβληθεί από τα αρμόδια κρατικά όργανα.

Μεταξύ των βασικότερων λόγων που πυροδοτούν μια βεντέτα, η έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Συμφιλίωσης καταγράφει τις διαφωνίες στο ιδιοκτησιακό, κυρίως σε θέματα γης, το σωματεμπόριο και τις απλές καθημερινές διαφωνίες.

Οι διαφωνίες στο ιδιοκτησιακό τηρούν σε καθεστώς αντιπαράθεσης και βεντέτας το 50% του πληθυσμού, στο βόρειο τμήμα της χώρας. Μόνο στο δήμο Μπουσάτι, στα προάστια της Σκόδρας, 1050 οικογένειες έχουν διαφωνίες σε θέματα ιδιοκτησίας της γης. Συνολικά 15.000 οικογένειες βρίσκονται σε ακραία αντιπαράθεση για θέματα που αφορούν τη διανομή της καλλιεργήσιμης γης.

Το εμπόριο λευκής σαρκός έχει προκαλέσει τριγμούς και διενέξεις μεταξύ 4.600 οικογενειών. Μάλιστα, όταν διακυβεύεται η τιμή μιας οικογένειας, πολλές φορές καταγράφονται τραγικές δολοφονίες, με μεθόδους όπως η ανατίναξη των σπιτιών των σωματεμπόρων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 40% των περιπτώσεων βεντέτας έχουν ως κίνητρο το σωματεμπόριο.

Συνολικά, 1.400 οικογένειες είναι αναγκασμένες να ζουν κλεισμένες στα σπίτια τους για να αποφύγουν τη βεντέτα, στερώντας έτσι την ελευθερία από τις γυναίκες και τα παιδιά τους, ενώ ένας άλλος τρόπος αποφυγής της βεντέτας είναι οι μετοικήσεις και η μετανάστευση. Μάλιστα, η έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Συμφιλίωσης αναφέρει τη βεντέτα ως έναν από τους βασικούς λόγους μαζικής μετανάστευσης στη χώρα.

Ο αριθμός των παιδιών που δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο για να αποφύγουν τη βεντέτα είναι συγκεχυμένος, με μια γενική εκτίμηση ν' ανεβάζει τον αριθμό σε 1.500 παιδιά. Στη δε περιοχή της Σκόδρας, το υπουργείο Παιδείας της χώρας εφαρμόζει πρόγραμμα-πιλότο για τη διεξαγωγή των μαθημάτων στα σπίτια, από το οποίο επωφελούνται όμως μόνο 80 παιδιά.

Μέχρι πρότινος, στην αλβανική βιβλιογραφία η διατήρηση της βεντέτας θεωρείτο κατόρθωμα. Αναφερόταν ως επιχείρημα της ύπαρξης νομικών ρυθμίσεων οργάνωσης της τοπικής κοινωνίας. Τελευταία όμως, απ΄ όλες τις πλευρές και σε όλα τα επίπεδα, υψώνεται ως κατακραυγή η καταδίκη της βεντέτας. Θεωρείται το πλέον υποβαθμιστικό φαινόμενο για την αλβανική κοινωνία και οι διαστάσεις που έχει λάβει κάνουν πιο σθεναρή την αντίσταση κατά αυτού.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η καταπολέμηση έως και εξάλειψη του φαινομένου της βεντέτας αποτελεί όρο για την πορεία ένταξης της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το φαινόμενο αποτελεί "γάγγραινα" για τον ιστό της αλβανικής κοινωνίας, δεν υπάρχει μια συστηματική αναφορά σ τα πραγματικά μεγέθη του φαινομένου. Από την άλλη, ο νόμος και το κράτος έχουν "γονατίσει" μπροστά στις απειλητικές διαστάσεις της βεντέτας και πολλές φορές τα επίσημα στοιχεία ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στην επίσημη έκθεση του 2009 προς την ΕΕ αναφέρεται μόνο μία περίπτωση δολοφονίας λόγω βεντέτας, ενώ την ίδια στιγμή, η Εθνική Επιτροπή Συμφιλίωσης είχε καταγράψει 36.


http://web.ana-mpa.gr/balkans/article.php?doc_id=610833


ΒΛΕΠΕ:http://en.wikipedia.org/wiki/Kanun
 http://ellines-albanoi.blogspot.com/2011/04/blog-post_898.html
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2011/02/1_06.html
Αθηνά-Άρτεμις,οί ορκισμένες παρθένες

Κούλια,Peshkopi-Β.Αλβανία
Κούλια,Β.Αλβανία



Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Περί Αλβανίας καί Αλβανών

Περί Αλβανίας καί Αλβανών
«Σύντομος Ιστορική Μελέτη περί Αλβανίας καί Αλβανών» 1877,υπό Κ.Χ.Βάμβα

Στοιχεία Προϊστορίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Άνδρος κι Αρβανίτες

Άνδρος κι Αρβανίτες
http://www.ekene.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=7

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Lidhja

Lidhja
το περιοδικό των Αρμπερέσηδων της Κ.Ιταλίας,όπου επιμελείται ο ιερέας Αντόνιο Μπελούσι,http://www.arbitalia.it/,http://www.bibliotecabellusci.com/index_file/lidhja/Lidhja56.pdf

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Λεξικό Κων/νου Χριστοφορίδη

Λεξικό Κων/νου Χριστοφορίδη
Λεξικόν της Αλβανικής Γλώσσης υπό Κωνσταντίνου Χριστοφορίδου

Κανούν-Kanun

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
Κ.Μπίρη:«Αρβανίτες,οί Δωριείς τού νεωτέρου Ελληνισμού»

Ο Νόμος τού Αίματος-ΜΠΕΣΑ

Ο Νόμος τού Αίματος-ΜΠΕΣΑ
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/04/t.html

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Kαρυστία

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Journals of a landscape painter in Albania (1851)

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Arnaut Smoking

Κρούγια-Γκεκαριά(1848)

Aλβανοί τού Μαυροβουνίου(Montenegro)

Κoσσυφοπέδιο-Prizren(1943)

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

Albanians Mercenaries

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

«Οί Αλβανοί χορεύοντες»(Θεόφιλος)

Albanian Guard

Prayer in the Desert - Albanian warior

Les Danseurs Albanais

Tanz der Arnauten

Tanz der Arnauten
1856,Jean-Léon Gérôme , http://karl-may-wiki.de/index.php/Arnauten

Danse Albanaise

Albanian Duel

«Turkish»Albanian in dancing

Tanzende Albanesen

Μοntenegro(Μαυροβούνιο)

Albanie Forteresse Jabliak(Montenegro)

Mirdita-Γκεκαριά

Albania

Μirdita

Μirdita
Mountain Defences in Albania, Miridites and Albanians building Stone Batteries. Illustration for The Illustrated London News, 16 October 1880.

Mirditë

Mirditë
The Photo Collection of Erich von Luckwald,1936-41

Dibër (Gegëria)

Dibër (Gegëria)
1909,by Manakia Brothers

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Δυρράχιο-Durrës

Durazzo-Durrës

Durrës-Δυρράχιο(1848)

Durrës-Δυρράχιο(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Durrës

Durrës
William of Wied, Isa Boletini, Duncan Heaton-Armstrong and Colonel Thomson, Durrës, Albania - 1914

Durrës-Δυρράχιο

Kolonjë

Kolonje

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Berat-Μπεράτι

Berat-Μπεράτι
Edward Lear 1848 , http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

ALBANIE

ALBANIE

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanska ustaja

Labëria-Ducati(Vlorë-Αυλώνας)

Labëria-Ducati(Vlorë-Αυλώνας)
Εdward Lear 1848

Trajas-Vlorë(1848)

Vlorë-Valona-Aυλώνα(Albania)

Vlorë-Valona-Aυλώνα(Albania)
The large Earthquake in Valona Albania 12.10.1851.Jan Kozak, Vladimir Cermak.

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

Achrida-Skopjë(1848)

Achrida-Skopjë(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

Zwei bewaffnete Arnauten in Tracht

Zwei bewaffnete Arnauten in Tracht
Gegëria

The New King and Queen of Albania

Pogradec

Shpati-Elbasan

Shpati-Elbasan
http://itouchmap.com/?c=al&UF=-108212&UN=-167175&DG=RGN

Shpati (Elbasan)

Albanians

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Montenegro-Arbanaska(Gegëria)

Arbanaska (Montenegro)

Antivari(Montenegro)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

High Albania

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Αrnautlik (Gegëria)

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

A morning call in Albania(Ohrid)

A morning call in Albania(Ohrid)
Frontispiece to the edition. The house of the Mudir, Ottoman governor of Ohrid. A morning call in which Adelaide Mary Walker was present. An affluent Albanian lady pays a visit to the Turkish commander's wife, escorted by her young daughter. A maidservant offers the visitors flowers from the house's garden.WALKER, Mary Adelaide. Through Macedonia to the Albanian Lakes, London, Chapman and Hall, 1864.

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Albanian Stradioti at Battle of Fornovo(1500)

Modern Greek Peasants

Albanais(1836)

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Kωνσταντινούπολη-Istanbul

Chicago(1949)

Albanians(Australia)

La Lega Albanese (Gegëria)

Albanesen-Arnauten-Albanians

Hellenes Pelasgi

Pelasgus civilizes the Greeks

Pelasgus civilizes the Greeks
Edward Francis Burney, 1760–1848

Bελιγράδι-Βeograd (Greeks1934)

San Constantino Albanese(Ιtaly)

San Paolo Albanese

Epifania a Piana degli Albanesi

Costumi Albanesi