«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

ΦΑΝΑΡΙΩΤΕΣ ΚΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

«...Στο '21 οί Αρβανίτες κάνανε την Ελλάδα καί δεν μού φαίνεται αδύνατο να ξαναπάρουμε δύναμη από κεί»(Πέτρος Βλαστός)
«Aλβανήτης-Αρβανήτης-Albanian-Skipetar»(William Martin-Leake,1814)

Σάββατο, 1 Αυγούστου 2009

Στοιχεία Ελληνικής Μυθολογίας

Ο Ησιοδος πρωτος απο τους Λαικους (μη ιερεις),απομνημονευσε και μετεδωσε στο Λαο τις αντιληψεις για την κοσμογονια,σε μια εποχη πολυ μεταγενεστερη της πρωταρχικης θρησκευτικης αντιληψης των αρχαιων Πελασγων για τον Δια-Ηλιο και την Μητερα Γη-Δημητρα.Οι Πελασγοι της Ελλαδας και της Μ.Ασιας μετα απο μια μακροχρονια εγκατασταση,περνανε στο κατοφλι του μοναδικου και ανεπαναληπτου Ελληνικου πολιτισμου.
Δημιουργουνται οι ιδεες της ομορφιας και της αρμονιας και το Ολυμπιακο πανθεο,μ'αυτη την ανεπαναλυπτη ανθρωπινη ομορφια των Θεων του,που στους σκυθρωπους σημερινους Θεορητορες,φανταζει σαν παιδικη αφελεια και βλακεια.Ας εξετασουμε(Ενδεικτικα) λοιπον τους Θεους του Ολυμπιακου πανθεου,εχοντας παντα υπ'οψει πως ειναι μεταγενεστερο δημιουργημα των Πελασγων που εποικισαν την Ελλαδα και που ονομαζονταν,ποτε Αχαιοι,ποτε Αρκαδες,Δαναοι,και τελος Ιωνες,Δωριεις και Αιολεις,ωσπου επιστεγαστηκαν ολοι στο κοινα αποδεκτο ονομα,«Ελληνες».

Συμφωνα με την Ησιοδεια θεογονια,εν αρχη ην το Χαος.Χαος σημαινει εκταση απεραντη και ατελειωτη.Σημαινει τοπικο ανοιγμα χωρις συνδεση.Βλεπε τη λεξη Χασμα.Χαινω σημαινει ανοιγω το στομα και παραγεται απο αυτη τη λεξη το Χαος.Βλπ. και Χασκω=ανοιγω το στομα.
Χαοω σημαινει μηδενιζω,εξοντωνω,καταβροχθιζω.Στ'αρβανιτικα και οι δυο αυτες εννοιες,χωρος,ανοιγμα,και καταβροχθιση υπαρχουν στις λεξεις Χαπ =ανοιγω,εκτεινω,απλωνω και στο ρημα Χα=τρωγω,χωρω,που καθως φαινεται ειναι και ταυτοριζα.(Βλεπε Γ.Βρεττου «Η Απολογια» σελ. 37).

Ωστε Χαος,ειναι εκεινο που Χαπ=ανοιγει,π,ρ τ' Χαει=για να καταβροχθισει,καταπιει. Η Αρβανιτικη,διασωζει καθως ειπαμε το αρχαιο ρημα Χαο-ω=εξαφανιζω,-χανω-,εκμηδενιζω,στο ρημα Χα=τρωγω.Τρωγω σημαινει ανοιγω το στομα μου δημιουργωντας Χασμα-Χαος,μεσα στο οποιο καταβροχθιζω,εξαφανιζω κατι το συγκεκριμενο (τροφη). Η Νεοελληνικη διασωζει μια φραση με την εννοια του Χαοω,τη φραση «Σ'εφαγα η πισω και σας εφαγα»,που βεβαια δεν σημαινει πως προκειται να...κολατσισουμε καποιον.Σημαινει πως θα τον εξαφανισουμε,θα τον σκοτωσουμε,θα τον εκμηδενισουμε.Δηλ. εχει την εννοια του Χαοω,που η ριζα του διασωθηκε στ'αρβανιτικα ακριβως σ'αυτη τη λεξη την διαφορετικη που δημιουργησε η Νεοελληνικη,(Χα=Τρωγω).

Το Χαος κατα την Μυθολογια,γεννησε το Σκοτος και το Ερεβος.Και η λεξη Σκοτος στ'αρβανιτικα λεγεται Σκοτιδ,ενω το ρημα νυχτωνει,βραδυαζει,λεγεται Ερετ.Βλεπουμε τις ριζες των αρχαιων λεξεων,Σκοτος και Ερεβος,στ'αρβανιτικα,Σκοτιδ και Ερετ.Ισως υπαρξει καποια αμφιβολια για τη λεξη Σκοτιδ,δηλ. μηπως προερχεται απο την Νεοελληνικη,Σκοταδι.
Νομιζω πως το αντιθετο συμβαινει.Η Ελληνικη λεξη ειναι Σκοτος.Στ'αρβανιτικα δεν υπαρχει αλλη λεξη για το σκοτος,παρα μονο η λεξη Σκοτιδ.Αν ηταν να δανειστουν οι νεωτεροι Αρβανιτες τη λεξη απο τους Ελληνες,θα επρεπε να ηταν Σκοτ η σκοτη και δεν θα υπηρχε λογος να την τροποποιησουν και να της προσθεσουν αυτο το χαρακτηριστικο (δ) (Η νυχτα (Νυξ) λεγεται Νατ).

Το Χαος ηλθε σε μιξη με τον Ερωτα και γεννησε την ευρυστερνη Γαια,τη Γη.Η Γη στα Δωρικα λεγεται Δα,ενω στ'αρβανιτικα λεγεται Δε-α.Η Γη λεγοταν και Γδεα.
Για τον Ερωτα δεν βρισκω αντιστοιχη αρβανιτικη λεξη,αλλα πρεπει να εχουμε υπ'οψει πως η Αρβανιτικη ειναι μια γλωσσα που διασωθηκε δια μεσου των αιωνων,απο εναν λαο χωρις γραφτο λογο,και πολιτισμο και πως ενας αριθμος λεξεων της αντικατασταθηκε απο Λατινικες,Σλαυικες και Τουρκικες και ξεχαστηκαν.Νομιζω πως ειναι δυσκολο πια για να μη πω αδυνατο,να εντοπισουμε τις λεξεις αυτες,οι οποιες ειναι βεβαιο πως ειχαν ριζες προομηρικες.

Η Γη εσμιξε με τον Ουρανο,λεει η Μυθολογια και γεννησε πολλους θεους μεταξυ των οποιων τον Κρονο και την Ρεα.Για την ετυμολογια του Κρονου που προερχεται απο τη λεξη Χρονος,δεν βρισκω αντιστοιχη Αρβανιτικη και δεν θεωρω πειστικη την εκδοχη του Βρεττου,πως η Αρβανιτικη λεξη,Κοχ=χρονος,χρονικη διαρκεια,ωρα,ειναι πρωτοθετος ριζα του Χρονος και Κρονος.*
Αντιθετα η ονομασια και η αλληγορικη σημασια της Ρεας,που ηταν η θεοποιηση των Νεφων,βρισκεται ατοφια στ'Αρβανιτικα.Η λεξη Ρεα προερχεται απο το ρημα Ρεω.Στ'αρβανιτικα το αντιστοιχο ρημα ειναι Ρεδ.Το νεφος,το συννεφο,στ'αρβανιτικα λεγεται Ρε-Ρεα.Βλεπουμε πως και το ετυμολογικο και το αλληγορικο μερος της παναρχαιας Θεας Ρεας,υπαρχει στ'αρβανιτικα μεχρι σημερα.
Ο Decharme (σελ.348) θεωρει και την Ρεα Ασιατικης προελευσης και την ταυτιζει με την Γη.
Μα τα Αρβανιτικα δικαιωνουν τους παναρχαιους Ελληνικους θρυλους και διαψευδουν τον Decharme.H Ρεα εκφραζει την θεοποιηση των Νεφων,την κινηση και την διαρκεια.Πραγματι μεταξυ Ουρανου και Γης βρισκονται τα ταξιδιαρικα και παντα κινουμενα συννεφα.Η Ρεα παλι γεννησε την Ηρα που εκφραζει τον αγερα.Δηλ. πιστευαν οι ανθρωποι πως ο αερας παραγεται απο την αεναη κινηση των νεφων.
Το ονομα της ζηλιαρας συζυγου του Δια παραγεται απο τη λεξη Αηρ,αερας,κατα μεταθεση γραμματων.Αυτο τουλαχιστον υποστηριζει ο Πλατων (Κρατυλος 404 επ.),ο Εμπεδοκλης και οι Στωικοι.Αλλοι φρονουν πως το ονομα παραγεται απο τη λεξη Ερα=γη.Φαινεται ομως πως η πρωτη εκδοχη ειναι η σωστη.Στ'αρβανιτικα που καθως εχουμε χιλιοπει διασωζεται η παναρχαια Ελληνικη-Πελασγικη γλωσσα,ο Αερας λεγεται Ερ-α.Δηλ. εδω δεν χρειαζεται καν αναγραμματισμος και καθως φαινεται η λεξη Αηρ ειναι αναγραμματισμενη στα μεταγενεστερα χρονια απο αυτο το αρχικο Ερ-α.Αλλωστε ολη η δραση και ο ρολος της Ηρας,δικαιωνει την αλληγορικη ταυτιση της με τον αγερα,που αλλοτε ειναι μειλιχιος,απαλος,τρυφερος,δροσερος και αλλοτε,θυελωδης και καταστρεπτικος.

Πρωτη συζυγος του Δια,ειναι η Μητις(Πολλα ξερουμε για τον Δια,και τις περιπετειες του,αλλ'ουσιαστικα αγνοουμε την προιστορια του,την προελευση του,την ετυμολογια του.Τι σημαινει Διας,Ζευς η Ζην,γεν. Διος και Ζηνος κλπ.;Τι σημαινουν οι ριζες ΔΙ και ΖΗ-του υπερτατου θεου; Λενε οτι ο Διας υπηρξε η θεοποιηση της «λαμπροτητας και φωτεινοτητας» του Ουρανου.Ο Ουρανος στα Σανσκριτικα λεγεται Diau-h.Ετσι οι γλωσσολογοι και μυθολογοι υπεθεσαν οτι βρηκαν την ακρη του μητου της Αριαδνης η μαλλον του Διος,μιας και θεωρουν την Σανσκριτικη γλωσσα αρχαιοτερη απο την Ελληνικη.
Οι ριζες DI και ΖΗ (Ζην,γεν,Ζηνος),στ'αρβανιτικα εχουν την εννοια του «Φωτεινου,λαμπρου και καιοντος»,δηλ. ανταποκρινονται στις ιδιοτητες του Ηλιου και τις βρισκουμε στις λεξεις: Dιαου η Dιαλ η Dιαβ=Ηλιος (Diall,Diell,Dill,Div)
Dιτ=ημερα=το τμημα του χρονου που φωτιζεται
Dιχετ=Ξημερωνει,δηλ.γινεται Φως
Dιεγκ=Καιει
Dι=Γιγνωσκω,δηλ. φωτιζω τον νου μου καθως και στις λεξεις
ΠερεDια=ο Θεος.
Dιελλ η «Ε' Dιελλ=Του Διος (ημερα),που αντιστοιχει στην ημερα που ειναι αφιερωμενη στον χριστιανικο θεο,τον Κυριο και γι'αυτο λεγεται Κυριακη.Dιαλλ=Διογενης=αγορι.
Η ριζα ΖΗ-απανταται στις λεξεις Ζηεν=Ζεει,βραζει καιει στη λεξη Ζηαρμ=φωτια και στην μεταγενεστερη Ζωτ=Κυριος,Θεος.
Ο Σανσκριτικος Diau-h=Ουρανος δεν ειναι παντα Διος=Λαμπρος,Φωτεινος αλλα και σκοτεινος καθως αντιλαμβανεσθε και σε καμμια περιπτωση δεν ειναι Ζεων.Γινεται φανερο οτι ο Σανσκριτικος Diau-h ειναι παραγωγο του Dιαου-Δια και σημαινει μονον την λαμπροτητα και φωτεινοτητα του Ουρανου δηλ. ειναι επιθετικο προσδιοριστικο παραγωγο του Dιαου.Παραγωγα του Dιαου -Δια ειναι και οι Λατινικες λεξεις DIOVIS και DEUS= θεος.Αναγονται σε εποχες μεταγενεστερες της καθιερωσης του Ολυμπιακου πανθεου και της ταυτισης του Δια με τον υπερτατο Θεο.Σε εποχες που η λεξη Διας εχει ταυτιστει με την εννοια «υπερτατος Θεος».Να λ.χ. που ο Ηροδοτος αποκαλει «Δια» καθε υπερτατο θεο των λαων που περιγραφει στην Ιστορια του).Κατα τον Ησιοδο η Μητις ηταν «η σοφοτερα θεων και ανθρωπων».Επειδη η Γη και ο Ουρανος προειπαν στον Δια οτι η Μητις θα γεννουσε κορη και γιο που θα του αποσπουσαν την εξουσια,ο Διας καταπιε την Μητι εγκυμονουσα και μετα απο λιγο ξεπηδησε απο το κεφαλι του η Αθηνα,ετοιμη γυναικα,παρθενος και πανοπλη.(Στ'αρβανιτικα ο ειπωμενος σοφος λογος που εχει απηχηση λεγεται Εθeνα.Το τονιζομενο συμφωνο Θ και το μη τονιζομενο συμφωνο Ν,παρεμβαλουν το ευηχο φωνηεν που αρχικα ηταν το (Α).Το φωνηεν αυτο αλλωστε θα παρει και τον τονο της λεξης και θα γινει ΕΘΑ'ΝΑ.Δεν πειραζει να ξανατονισουμε εδω την συμφωνικη δομη των αρβανιτικων λεξεων και τον τονισμο των συμφωνων,πραγμα που συνεβαινε σε ολες τις παναρχαιες γλωσσες και την μεταγενεστερη παρεμβολη των ευηχων φωνηεντων αναμεσα στα συμφωνα (Μπς=Μοψος,Κρμ=Κυρμα,Πλ'μ=παλαμη κλπ.).Εθανe επισης λεγεται η Κραναια,ενα απο τα επιθετα της Αθηνας).O μυθος εχει την αλληγορικη του σημασια.Ο Διας καταπινει την Μητι,δηλ. την Σκεψη και φρονηση και το μυαλο του γεννα την Σοφια (Αθηνα).Το οτι η εξουσια των Θεων κινδυνευει απο την Σοφια (Αθηνα),ειναι μια αλληγορια,που μας κανει να μενουμε εκστατικοι μπροστα στην καθαροτητα του μυαλου των παναρχαιων προγονων μας.
Μια αντιληψη που δεν περασε ποτε απο το θολο και σκοτεινο μυαλο των ανθρωπων που ειτε δημιουργησαν ειτε αποδεχτηκαν τις Ανατολικες θρησκειες.Απορω πως αυτες τις λεπτομερειες δεν τις «επιασε» το κοφτερο μυαλο του μεγαλου Κορδατου που πασχζε ν'αποδειξει πως οι Ελληνες ειναι Σημιτικης καταγωγης και πως ηλθαν απο την ...Ασια (Μα και ο μυθος του Προμηθεα και το νοημα του ειναι πραγματα αδιανοητα για αλλους λαους).
Η λεξη Μητις προερχεται απο τη λεξη Μηδος,μεδος=σκεψη.Το μηδος παλι προερχεται απο το ρημα Μηδομαι και Μεδομαι=σκεπτομαι,βουλευομαι.Αναφερει συχνα τα ρηματα Μηδομαι και Μεδομαι ο Ομηρος καθως και τον σοφο και σοφρωνα συμβουλο του Οδυσσεα,Μεντορα.Μεντωρ,σημαινει σοφος,σοφρων.Στ'αρβανιτικα,το μυαλο,η σκεψη,η φρονηση λεγονται ΜeD.Μεντουαρ =Μυαλομενος,Σοφος.Μεντωρ λοιπον=Μεντουαρ.Μεδομαι,Μεdομαι=Σκεφτομαι.

Ο Ποσειδων κραταει την περιφημη Τριαινα,που ειναι ενα Ακοντιο (Κοντιν=στοχευω,και Κοντιτο=τοπωνυμια στα Αρβανιτοχωρια που κατα πασα πιθανοτητα ηταν τοποι σκοποβολης),το οποιο αποληγει σε τρεις αιχμηρες ακρες (Τρι=τρια-ανα=ακρες=τρεις ακρες).Το Αρβανιτικο Αν=ακρη,τελος,το ειδαμε στα Ομηρικα επη και μαλιστα στο ρημα Ανυω=τελειωνω,περαιωνω.Τριαινα λοιπον ειναι το Ακοντιο που εχει Τρι ανα=3 ακρες.

Φορκυς: Ειναι και αυτος θαλασσιος θεος,που εκφραζει την αγριοτητα της θαλασσας,τη θαλασσοταραχη.Στ'αρβανιτικα Φουρκισεμ σημαινει οργιζομαι,θυμωνω και Φουρκ=οργη,θυμος.Στη νεοελληνικη εχει περασει αυτη η λεξη σαν «Φουρκα,Φουρια κλπ.)(Μως Μ' Φουρκις=Μη με τσαντιζεις η μη με θυμωνεις).

Αρης:Υπηρχε στο πανθεο των Ελληνικων θεων και ο Αρης,θεος του πολεμου και της καταστροφης.Ο Αρης δεν υπηρξε αντικειμενο λατρειας σε καμμια περιοχη της Ελλαδας και το γεγονος αυτο εδωσε αφορμη στους Ευρωπαιους ερευνητες (Decharme) να υποθεσουν πως προκειται για θεο βαρβαρης προελευσης,δηλ. τον παρελαβαν οι Ελληνες απο τους Βορειους Βαρβαρους.Ειναι εντελως ανιστορητο αυτο που υποστηριζει ο Decharme (ετσι κι'αλλιως ολους τους Ελληνικους Θεους τους θεωρει ξενους δηλ. βαρβαρους).Για τους αρχαιους Ελληνες ο πολεμος και η καταστροφη ειναι μια πραγματικοτητα οδυνηρη,μια πραγματικοτητα που εχει δυναμη εξοντωτικη και δεν ειναι δυνατον να παραγνωρισθει ουτε να θεωρηθει ανυπαρκτη.Σε τετοιου ειδους ουτοπιες δεν κατεφευγαν οι Ελληνες.Ηταν λοιπον πραγματικοτητα δυναμικη,καταστροφικη,οδυνηρη,μα παντα πραγματικοτητα υπολογισημη.Ηταν η τρελα και ο παραλογισμος των ανθρωπων στην πιο οδυνηρη τους εκφραση.Αυτος ο θεος υπολογιζοταν μα δεν λατρευοταν σε καμμια πολη της Ελλαδας,γιατι θαταν παραλογο κατι τετοιο.Αυτη ηταν η αιτια της μη αποδοσης λατρευτικων τελετων,στον Αρη απο τους Ελληνες και οχι η δηθεν βαρβαρικη προελευση του.Ειναι και αυτος Παμπελασγικος θεος.Στους Λατινους απανταται σαν Μars,αλλα και στην Βεδδικη μυθολογια (Σανσκριτικα) υπαρχει ο θεος της καταστροφικης θυελλας.Ο Αρης παρουσιαζεται απο τους Ελληνικους μυθους και θρυλους σαν βιαιος,δυστροπος,τρελλος και παραλογος σε σημειο που και αυτος ο Διας να μη τα βαζει μαζι του:«Αλλο θεο δε μαχομαι εγω καθως εσενα,τι παντα θες λογοκοπες,θες φονους και πολεμους»(Ιλιας Ε, 890).
Αυτος ειναι ο Αρης και αυτες οι ιδιοτητες του και τα χαρακτηριστικα του,χαρακτηριστικα βιαιου,μαινομενου,παραλογου,τρελλου που μονον αξια λατρειας δεν ησαν.Το ονομα του λενε οι γλωσσολογοι παραγεται απο την Πελασγικη ριζα Μαρ-που σημαινει τρελλος,παλαβος κλπ.
Ας παμε τωρα στ'αρβανιτικα.Μαρ σημαινει Τρελλος,παραλογος,βιαιος,μαινομενος.Μαρι= ο Τρελλος.Υπαρχει μεχρι σημερα,μετα την αλλαγη των θρησκειων,απο το Δωδεκαθεο,στον Χριστιανισμο και απο τον Χριστιανισμο στον Μωαμεθανισμο και αντιστροφα,υπαρχει λεω στα Αρβανιτικα μια μερα-η Τριτη- αφιερωμενη στον Αρη,στον Μαρι.Λεγεται ε Μαρ και σημαινει «του Αρη»,ημερα του Αρη (Μαρ).

*υπαρχει η λεξη κρουα που σημαινει πηγη,βρυση αλλα και στην ελληνικη κρουνος.
Ο Χρονος-Κρονος ειναι η πηγη των παντων,η ανεξαντλητη πηγη της αεναης δημιουργιας και ο δημιουργος των παντων.Αλλα και κρον που σημαινει πηγαζει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Περί Αλβανίας καί Αλβανών

Περί Αλβανίας καί Αλβανών
«Σύντομος Ιστορική Μελέτη περί Αλβανίας καί Αλβανών» 1877,υπό Κ.Χ.Βάμβα

Στοιχεία Προϊστορίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Στην παγίδα των Σέρβων

ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Άνδρος κι Αρβανίτες

Άνδρος κι Αρβανίτες
http://www.ekene.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=7

I.F.Falmerayer

I.F.Falmerayer
«Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων»

Arnaoutes

Αntonio Bellusci

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Lidhja

Lidhja
το περιοδικό των Αρμπερέσηδων της Κ.Ιταλίας,όπου επιμελείται ο ιερέας Αντόνιο Μπελούσι,http://www.arbitalia.it/,http://www.bibliotecabellusci.com/index_file/lidhja/Lidhja56.pdf

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Saint Alban

Saint Alban
http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/02/the-trojan-kings-of-england.html

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Λεξικό Κων/νου Χριστοφορίδη

Λεξικό Κων/νου Χριστοφορίδη
Λεξικόν της Αλβανικής Γλώσσης υπό Κωνσταντίνου Χριστοφορίδου

Κανούν-Kanun

Aλβανικός Γάμος

Aλβανικός Γάμος
«Αλβανικός Γάμος»,παρουσιάστηκε τον Δεκέμβρη τού 1891 στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσό,υπό Α.Δευτεραίου. http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/10/1918.html

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
Κ.Μπίρη:«Αρβανίτες,οί Δωριείς τού νεωτέρου Ελληνισμού»

ΠΕΛΑΣΓΙΚΑ

Το Αρβανίτικο Ζήτημα

Το Αρβανίτικο Ζήτημα
Αλέξανδρος Πάλλης

«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»

«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»
Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883

Μάνη καί Αλβανοί

Μάνη καί Αλβανοί
Απόπειρα αναστατώσεως της Μάνης κατά τον 17ον αιώνα

Ο Νόμος τού Αίματος-ΜΠΕΣΑ

Ο Νόμος τού Αίματος-ΜΠΕΣΑ
http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/04/t.html

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

Claudiu Neagoe, Arnăuţii în Ţările Române

Claudiu Neagoe, Arnăuţii în Ţările Române
http://arsdocendi.ro/prezentare-claudiu-neagoe-arnautii-in-tarile-romane

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Souvenirs de Calabre - Les Albanais en Italie

Souvenirs de Calabre - Les Albanais en Italie
Revue des Deux Mondes, Période initiale, tome 3, 1831 (pp. 93-116). , http://www.amazon.com/Souvenirs-Calabre-Albanais-Italie-Edition-ebook/dp/B00H3QX2E0 , http://www.albanianhistory.net/texts20_1/AH1915.html , http://www.authorama.com/old-calabria-24.html

Le régiment Albanais

Le régiment Albanais
Le régiment Albanais (1807-1814) par Auguste Boppe,Berger-Levrault & Cie 1902, http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/2/7/3/metadata-f159da7a9ad48092713d888d69df3903_1290511025.tkl , http://en.wikipedia.org/wiki/Albanian_Regiment_(France) , http://www.1789-1815.com/arfr3_rg_albanais.htm , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/06/blog-post_7607.html

Οld Calabria

Οld Calabria
http://www.albanianhistory.net/texts20_1/AH1915.html , http://www.amazon.com/Old-Calabria-Norman-Douglas/dp/1602063761 , http://www.authorama.com/old-calabria-24.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Griechische und albanesische Märchen

Kαρυστία

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Πόθεν το όνομα Σούλι

Πόθεν το όνομα Σούλι
Πέτρος Φουρίκης

Of Suliots,Arnauts,Albanians

Of Suliots,Arnauts,Albanians
and Eugene Delacroix

Souvenirs de la Haute-Albanie (1901)

Souvenirs de la Haute-Albanie (1901)
Author: Degrand, A. (Alexandre), b. 1844.Publisher: Paris, H. Welter.Book from the collections of: University of Michigan

Journals of a landscape painter in Albania (1851)

Οί Αλβανοί εν Πελοποννήσω

Οί Αλβανοί εν Πελοποννήσω
Θεόδωρος Γκίκας

Albania past and present

Albania past and present
Constantine Chekrezi [Kostandin Çekrezi] (1919)

A language family tree

Memoria sulla lingua albanese

Memoria sulla lingua albanese
Giuseppe Crispi

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Κοσσυφοπέδιο-Γκεκαριά-Gegëria

Σκόντρα-Γκεκαριά

Γκεκαριά-Gegëria

Arnaut Smoking

Σκόντρα

Κρούγια-Γκεκαριά(1848)

Γκέκας-Gegë-Γκέγκης

Γκέκας-Gegë-Γκέγκης
http://www.albanianhistory.net/texts19_2/AH1861_2.html

Γκέκας-Gegë

Aλβανοί τού Μαυροβουνίου(Montenegro)

Κoσσυφοπέδιο-Prizren(1943)

Θεσσαλονίκη-Salonika

Οffisier Albanais(Greece)

Γκιουλέκας-Τσέλιο Πίτσαρη

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»

«Joannina,the Capital of Albania»

Gianina Capitale dell' Albania (1841)

Janina, the Capital of Epirus, or Lower Albania

Audience Chamber of Ali Pasha

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)

Albanais au service de la policie du Caire (1860)

Tosk Albanians

Албанец. 1829

Arnaut from Janina

Albanians Mercenaries

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Souliot(Albanians) warriors pursuing the enemy

'Mountaineer of Janina, Albania'

«Οί Αλβανοί χορεύοντες»(Θεόφιλος)

Albanian Guard

Arnaut and his dog

Albanian

Arnaut Officer in Prayer

un Arvanitas

Arnautes-Αρναούτες

Prayer in the Desert - Albanian warior

Πυρρίχιος-Pyrrhic Dance

Les Danseurs Albanais

Tanz der Arnauten

Tanz der Arnauten
1856,Jean-Léon Gérôme , http://karl-may-wiki.de/index.php/Arnauten

Danse Albanaise

Albanian Duel

«Turkish»Albanian in dancing

Tanzende Albanesen

Μοntenegro(Μαυροβούνιο)

Albanie Forteresse Jabliak(Montenegro)

Albanian Volunteers fighting against Serbian army 1919-1920

Αλβανικό Σύνταγμα

Tόσκης-Tosk

Albanian(Smyrna)

Albanians(Chimara-Χειμάρα)

Albanians(Chimara-Χειμάρα)
National Maritime Museum,Greenwich,London.Albanians of Demetri,Summer dress,1811 and Albanian women at Cimarra,1811,http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/342/media-342538/large.jpg,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/03/blog-post_3009.html

Albanian women at Cimarra(Χειμάρα)

Albanian women at Cimarra(Χειμάρα)
1811,National Maritime Museum, Greenwich, London

Χειμάρα

Χειμάρα
Edward Lear «Series:ALBANIA 1848» , http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Βούνο (Χειμάρα)

Βούνο (Χειμάρα)
Edward Lear,«Series:ALBANIA 1848» , http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Γκεκαριά-Gegëria

Mirdita-Γκεκαριά

Albania

Μirdita

Μirdita
Mountain Defences in Albania, Miridites and Albanians building Stone Batteries. Illustration for The Illustrated London News, 16 October 1880.

Mirditë

Mirditë
Souvenirs de la Haute-Albanie (1901).Degrand, A. (Alexandre), b. 1844. https://archive.org/details/souvenirsdelaha01degrgoog

Mirditë

Mirditë
The Photo Collection of Erich von Luckwald,1936-41

Dibër (Gegëria)

Dibër (Gegëria)
1909,by Manakia Brothers

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Σκόντρα-Shkodër(Γκεκαριά-Gegëria)

Scutari-Shkodra

Scutari-Shkodër

Scutari-Shkodër

Shkodër (Gegëria)

Δυρράχιο-Durrës

Durazzo-Durrës

Durrës-Δυρράχιο(1848)

Durrës-Δυρράχιο(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Durrës

Durrës
William of Wied, Isa Boletini, Duncan Heaton-Armstrong and Colonel Thomson, Durrës, Albania - 1914

Durrës-Δυρράχιο

Kolonjë

Kolonje

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Τίρανα-Tiranë

Τirana

Tepelenë-Tεπελένι

Tepelenë-Tεπελένι
«Οί Αλβανοί πολεμιστές υπήρξαν, μαζί με Έλληνες αρματολούς,το στρατιωτικό στήριγμα τού Αλή Πασά στην προσπάθειά του να δημιουργήσει ανεξάρτητο αλβανοελληνικό κράτος στις ευρωπαϊκές κτήσεις της οθωμανικής επικράτειας»:ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ εκδόσεις Κ.Κουμουνδουρέα.Τάσος Βουρνάς περί δημιουργίας Ελληνο-Αλβανικού κράτους στο «Αλή Πασά,τύρρανος ή ιδιοφυής πολιτικός;»

Berat-Μπεράτι

Berat-Μπεράτι
Edward Lear 1848 , http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

ALBANIE

ALBANIE

Albanian Costume

Albanian wedding rejoicings

Albanian Mercenaries(Εgypt)

Egypt-Αίγυπτος

Egypt-Αίγυπτος
Βλέπε λεπτομέρεια από αυτόν τον πίνακα:http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/12/arnaut-officer-officier-arnaute.html . Πρόκειται γιά Αρβανίτες πού συνοδεύουν γηγενείς γιά στράτευση.Τι συνοδεύουν δηλ.τούς τραβολογάνε αφού τούς μαντρώσανε πρώτα σαν το κοπάδι,αν προσέξει κανείς καί τούς πρώτους στη σειρά πού απεικοκονίζονται με κοινό δέσιμο στα χέρια από ξύλινο φυλάκωμα.Αριστερά ο στρατιώτης με την κόκκινη βράκα(φορούσαν καί μαύρες καί με μπλέ σκούρο χρώμα) είναι Σκοντριάνος.Όχι ότι θεωρείται ότι δεν είναι,πιθανόν,Γκέγκηδες καί κάποιοι από τούς Αρβανίτες τού πίνακα αλλά σίγουρα εκείνος με την βράκα φορά ένα από τα χαρακτηριστικά σκοντριάνικα ενδύματα,αφού φορούσαν καί φουστανέλες,τις μακριές σκοντριάνικες.Μιλάμε γιά την εποχή(Αίγυπτος) πού μεσουρανούσε ο μετέπειτα ιδρυτής τού αιγυπτιακού κράτους,ο Αρβανίτης μουσουλμάνος από την Καβάλα Μοχάμετ Άλη.Ο ζωγράφος-περιηγητής άλλες φορές αναφέρει την καταγωγή των μισθοφόρων Αρβανιτών(ως Αρναούτες συγκεκριμένα) καί άλλες φορές προφανώς το θεωρεί περιττό.Άντε μερικοί να τρέξουν να μας πούν πως πρόκειται γιά Άραβες πού...άσπρισαν από το κακό τους καί πού φόρεσαν καί φουστανέλα γιατί ήταν της...μόδας.

Albanian League Meeting - Shkoder Nights,Albania

Albanian League Meeting - Shkoder Nights,Albania
Richard Caton Woodville, Jr.,A meeting of the Albanian League - from Harper's Weekly, (April 24, 1880), pp. 264-265.Albanian League Meeting - Shkoder Nights, Albania:http://www.ebay.com/itm/1880-Two-Large-Photogravures-Albanian-League-Meeting-Shkoder-Nights-Albania-/390699911426

Σκόντρα-Shkodër

Shkodra

Catholic Albanians of Shkodra

Catholic Albanians of Shkodra
by Marubbi

Σκόντρα-Shkodër

Σκόντρα-Shkodër
αγκυλωτός σταυρός,ένα παραδοσιακό σπίτι στη Σκόντρα

Σκόντρα-Scutari

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanska ustaja

Γκεκαριά-Gegëria-Albanian warriors

Labëria-Ducati(Vlorë-Αυλώνας)

Labëria-Ducati(Vlorë-Αυλώνας)
Εdward Lear 1848

Trajas-Vlorë(1848)

Vlorë-Valona-Aυλώνα(Albania)

Vlorë-Valona-Aυλώνα(Albania)
The large Earthquake in Valona Albania 12.10.1851.Jan Kozak, Vladimir Cermak.

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

Achrida-Skopjë(1848)

Achrida-Skopjë(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

ÉTUDES D'ARNAUTES

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

Soldats Albanois-Albanian Soldiers(Koroni-Greece)

Soldats Albanois-Albanian Soldiers(Koroni-Greece)
1782,βλέπε:αμάθεια η συνειδητή παράχαραξη;

grecian and albanian costumes

Shkodra

Shkodra
The Balkans from within (1904),by REGINALD WYON , https://archive.org/stream/balkansfromwithi00wyonuoft#page/n601/mode/1up , http://de.wikipedia.org/wiki/Volkstrachten_der_Albaner#mediaviewer/Datei:NativoDeScutariYAlban%C3%A9s--balkansfromwithi00wyonuoft.jpg

Shkodra(1861)

Scutari-Shkodër

Shkodra

Zwei bewaffnete Arnauten in Tracht

Zwei bewaffnete Arnauten in Tracht
Gegëria

The New King and Queen of Albania

Albanians from Scutari(Shkodra)

Scutari(Gegëria)

Group of Albanians

Pogradec

Shpati-Elbasan

Shpati-Elbasan
http://itouchmap.com/?c=al&UF=-108212&UN=-167175&DG=RGN

Shpati (Elbasan)

Tirana

Arnauts playing draughts

Epirots (Albanians of Epirus)

Albanians

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Montenegro-Arbanaska(Gegëria)

Arbanaska (Montenegro)

Antivari(Montenegro)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Σκόντρα-Scutari(1848)

Σκόντρα-Scutari(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Gegëria

Gegëria

High Albania

Κοstume Gjinokastër

Κοstume Gjinokastër
1939

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Scutari

Σκόντρα-Shkodër(Gegëria)

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Αrnautlik (Gegëria)

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Albanian women(Greece)

Arvanite peasants(Athens)

A morning call in Albania(Ohrid)

A morning call in Albania(Ohrid)
Frontispiece to the edition. The house of the Mudir, Ottoman governor of Ohrid. A morning call in which Adelaide Mary Walker was present. An affluent Albanian lady pays a visit to the Turkish commander's wife, escorted by her young daughter. A maidservant offers the visitors flowers from the house's garden.WALKER, Mary Adelaide. Through Macedonia to the Albanian Lakes, London, Chapman and Hall, 1864.

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Albanian Stradioti at Battle of Fornovo(1500)

Albanian dance at the Theseion(Athens,1811)

Modern Greek Peasants

Γιάνενα-Janina (1849)

Γιάνενα-Janina (1849)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Albanais(1836)

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Famille albanaise en voyage(Messenia-Greece)

Athens(Arvanites)

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Athens(Arvanites)

«...an Albanian groom»(Αthens,1762)

«...an Albanian groom»(Αthens,1762)
The library of Hadrian seen from the house of Nikolaos Logothetis, consul of Britain in Athens. In the foreground, the soap mills. An Ottoman aga receiving a visitor; an Albanian groom.

Janina-Γιάνενα

Janina-Γιάνενα
Greek soldier at Lake Pamvotis near Janina, with mosque, reinforced palace and city wall (S/T Collection, Leiden)

Eλλάς

Kωνσταντινούπολη-Istanbul

Bataillon Albanais(Constantinople)

Cheta of Arnauti

Cheta of Arnauti
Δυστυχώς πρόκειται γιά μιά ιστορική πραγματικότητα πού αποφεύγεται η παρουσίαση καί η ευρύτερη ανάλυσή της.Θα παρατηρήσει κανείς μελετώντας πχ.τον μακεδονικό αγώνα πολλές φορές την ύπαρξη κοινών επωνύμων σε Έλληνες καί Βούλγαρους(καί όχι μόνο)αντάρτες με την χαρακτηριστική βουλγαρική κατάληξη ως το μόνο δείγμα διαφοροποίησης.Προσωπικά έχω συναντήσει τουλάχιστον τρείς με τέσσερις φορές το επώνυμό μου ως αντάρτη μακεδονομάχο καί ως κομιτατζή(αρκετές φορές θα τα δούμε καί αυτούσια τα ονόματα αυτά).Δεν είναι τίποτα άλλο από την τεράστια διασπορά τού αρβανίτικου στοιχείου σε ολάκερη την Βαλκανική καί πού την συναντάμε πάντοτε στίς Βορειοαφρικανικές χώρες,στην Ευρώπη καί μέχρι το Ιράκ καί το Κουρδιστάν καί σε όλες τις περιοχές της πρώην Σ.Ένωσης(περιοχές δηλ.διασποράς των πανάρχαιων έλληνο-πελασγικών φυλών).Πρόκειται με λίγα λόγια γιά τις μετακινήσεις αιώνων αλβανικών πληθυσμών αλλά καί την συνεχή παραγωγή μισθοφόρων από τις καθαυτό αλβανικές περιοχές.Ο Αρβανίτης όμως εκτός από τις μισθοφορικές υπηρεσίες πού παρείχε διαχρονικά σε πολλούς καί διαφορετικούς αν θέλετε «εργοδότες» με την πάροδο τού χρόνου οί μόνιμες πλέον εποικήσεις του σε διάφορους τόπους δημιουργούσε το ανάλογο δέσιμο με αυτούς.Συμμετείχε δηλ.ενεργά με τον λαό στον οποίον συγκατοικούσε καί επομένως κοινωνούσε στα ίδια προβλήματα καί ακόμα στις ίδιες επιδιώξεις καί οραματισμούς, δείγμα τού πόσο έκανε καί ένοιωθε δικούς του πλέον τούς καινούργιους αυτούς τόπους απόρροια μιάς βαθιάς ειλικρινούς ψυχικής κατάστασης,ενός φιλότιμου ριζωμένου στον φυλετικό του χαρακτήρα(βλέπουμε ένα από τα χαρακτηριστικά δείγματα τού «κοσμοπολίτη» Έλληνα της αρχαιότητας).Τα συγκρίσιμα μεγέθη με άλλους λαούς(δεν χρειάζεται να αναφερθεί κανείς) είναι ενδεικτικά λοιπόν αυτού τού ψυχισμού του.Καί δεν μιλάμε γιά μιά απλώς «κοινωνία» τού χαρακτηριστικού πού αναφέρουμε,μα,γιά κύριο καί πρωταγωνιστικό ρόλο στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μιάς καί δεν ανέχεται ο Αρβανίτης να ακολουθεί τις εξελίξεις.Έτσι λοιπόν βλέπουμε, στη σταδιακή δημιουργία των βαλκανικών κρατών καί στην νέα πραγματικότητα πού δημιουργούνταν ώστε ο καθένας να μπεί στη στρούγκα του καί έπρεπε να επιλέξει το τελεσίδικο ρίζωμά του παίζοντας βέβαια ρόλο το όποιο συμφέρον καί ανάγκη,να συμμετέχουν ενεργά οί Αρβανίτες.Άλλους να τούς γνωρίζουμε τούς ίδιους ως Αρβανίτες καί άλλους να χρειάζεται να ξεψαχνίσουμε την καταγωγή τους μα καί τόσους άλλους πού ίσως να μην το μάθουμε ποτέ.Καί αξίζει να δούμε καί την αμέσως πιό πάνω φωτογραφία γιά να διαπιστωθεί αυτό πού περιγράφτηκε γιά άλλη μία φορά.

Chicago(1949)

Albanians(Australia)

La Lega Albanese (Gegëria)

Albanesen-Arnauten-Albanians

Hellenes Pelasgi

Pelasgus civilizes the Greeks

Pelasgus civilizes the Greeks
Edward Francis Burney, 1760–1848

Σώμα Ευζώνων σε θέση μάχης

Bελιγράδι-Βeograd (Greeks1934)

San Constantino Albanese(Ιtaly)

San Paolo Albanese

Epifania a Piana degli Albanesi

Costumi Albanesi

Gjirokastër-Aργυρόκαστρο

(Arnaut) Albanais

ARNAUT,Albanais en grand costume

ARNAUT,Albanais en grand costume
Costumes de l'Empire turc, avec des notes explicatives: vues de Constantinople, des Dardanelles et de Smyrne, prises en 1817, 1818, 1819, 1820.

Greek Fighters (1897)

Δρόπολη-Dropull

Greco-Turkish war 1897 panic stricken behavior, Larissa

O Nικηταράς φέρων επί των ώμων Αλβανόν τραυματίαν

Albanians in the Morea(Greece)

Φόρτωση...