http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/07/blog-post_19.html
Λεξικό Κ.Χριστοφορίδη σελ.219
Βλέπε Μοριάς καί Μωρέας,κατ'επέκταση όλη η Πελοπόννησος
Δηλ. η Μάνη έδωσε το όνομα σε όλη τη γεωγραφική περιοχή της Πελ/σου από τη μουριά-μοριά καί Μοριά-Μωρέας κατά τη λόγια απόδοση.Έχουμε δηλ.την ιλλυρο-αρβανίτικη ονομασία καί την απόδοσή του στην ελληνική,σε δύο γλώσσες.
στο ίδιο
Μάνι δηλ.είναι στην γκέκικη προφορά,στα βόρειο-αλβανικά.Εξηγεί τα μανιάτικα έθιμα της βεντέτας καί αντεκδίκησης,την συγκρότηση την κοινωνική κατά φάρες καί πατριές,τα πυργόσπιτα καί τόσα άλλα πού αναφέρονται στην συνέχεια με την Γκέκικη παράδοση τού «Κανούν».Βλέπε «μασχαλισμός».Βλέπε Γύθειο.
ΒΛΕΠΕ:Μανιοί(Σκύλαξ)
σελ.216
σελ.217
σελ.211(Tα δύο -σσ προφέρονται παχιά,γι'αυτό γράφεται καί το Μανασσής-άκης με δύο -σσ)
Αναφέρονται τα επώνυμα ως Μαν-e-σί(το e προφέρεται αμυδρά)
σελ.64
-------------
23. Στις τοιχογραφίες του παλαιού καθολικού της
Μονής των Αγίων Σαράντα, αναγνωρίζουμε την
υπογραφή του ζωγράφου Κωνσταντίνου Μανασσή.
Μονής των Αγίων Σαράντα, αναγνωρίζουμε την
υπογραφή του ζωγράφου Κωνσταντίνου Μανασσή.
Χωριό «Μανάση» Λευκάδας:http://www.lefkadaslowguide.gr/route.php?id=7
Βλέπε:ΝΑΠΟΛΕΩΝ
Ο Μανιάτης δημοσιογράφος καί συγγραφέας Πέτρος Κανελλίδης με σειρά άρθρων του στην εβδομαδιαία εφημερίδα «ΕΒΔΟΜΑΣ» 1887 με ατράνταχτα στοιχεία αναφέρεται στην αλβανική καταγωγή των Μανιατών καί τού ίδιου τού ονόματος της Μάνης,ήδη από τον 8ο αιώνα μ.Χ.
Ο Κανελλίδης συντάσσεται με την άποψη τού ιστορικού Κωνσταντίνου Σάθα καί αρνείται τις σλαβικές καθόδους στο Μοριά μιάς καί επρόκειτο γιά Ιλλυριούς - Αλβανούς,πού τούς θεωρεί αδελφούς των Ελλήνων.
Εξηγεί πλήθος τοπωνυμίων της Πελοποννήσου καί ιδιαίτερα της Μάνης μέσω της αλβανικής γλώσσας. Τίτλος των άρθρων αυτών ήταν «ΜΑΝΗ ΚΑΙ ΜΑΝΙΑΤΑΙ».
Μορέας - Μουριά