«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2009

Σχέσεις Φαναριού και Τούρκων

Σχέσεις Φαναριού και Τούρκων

Συγγραφέας:
Γεώργιος Μανδίκος
«Κάλλιο Τουρκικό φακιόλι παρά Φράγκος εις την Πόλι»
Το Φανάρι καθώς και η Εκκλησία (με τις διαμάχες «Ενωτικών» και «Ανθενωτικών»), σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα, φέρουν τεράστια ιστορική ευθύνη για την πτώση της Κωνσταντινούπολης το 1453. Και τη γιγάντωση επίσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Με όλες τις τραγικές συνέπειες που ακολούθησαν σε βάρος του Ελληνισμού, τις άγριες σφαγές ολόκληρων λαών της περιοχής, τις βάρβαρες καταστροφές των πολιτισμών τους, καθώς και την τούρκικη σκλαβιά για τέσσερις και πλέον αιώνες.
Τι επιδιώκει ο κ. Βαρθολομαίος και προπαγανδίζει μέσω των «καναλιών», ότι τάχα, «το Φανάρι, ήταν και θα είναι, ο Φάρος του γένους και της Ορθοδοξίας»!
Όπως είναι γνωστό, το «Φανάρι» δεν υπήρξε ποτέ «Φάρος», ήτανε η αριστοκρατική συνοικία της Κωνσταντινούπολης. Υπήρξε, με λίγα λόγια, το φυτώριο των πολιτικών και θρησκευτικών στελεχών που πλαισίωνε την πολιτική και θρησκευτική ιεραρχία του Βυζαντίου.
Έχει μείνει στην ιστορία ως ο εγκέφαλος των μηχανορραφιών. Που επάνδρωνε με πεπειραμένα στελέχη και το νεοσύστατο τουρκικό κρατικό μηχανισμό. Και εδίδαξε στις τουρκικές ορδές που κατέβηκαν με τα άλογα από τις έρημους βόρεια της Μογγολίας, τα μυστικά της κρατικής οργάνωσης.
Στο Φανάρι επίσης οφείλεται η κρατική στερέωση και η ανθεκτικότητα σε βάθος χρόνου της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, που ξεκίνησε από μια χούφτα βοσκών υπαλλήλων στο Βυζάντιο, γύρω από την περιοχή της Προύσσας.
Υπήρξαν κι άλλοι επιδρομείς που ήρθανε από τα βάθη της Ασίας και μάλιστα πολύ μεγαλύτεροι και τρομερότεροι από τη συγκεκριμένη ομάδα των Τούρκων που αναδείχτηκε κατόπιν σε οθωμανική αυτοκρατορία. Όπως για παράδειγμα: Ο Αττίλας με τους Ούνους, ο Τζέγκις Χαν με τους Μογγόλους, ο Ταμερλάνος με τους Μογγόλους. Κι όμως δεν στέριωσαν πουθενά. Και διαλύθηκαν «από τα εξών συνετέθηκαν» όταν εξέλιπε ο ηγέτης τους. Διότι δεν τους «ευνόησε η τύχη» να βρεθεί κάποιο «Φανάρι» να τους «φέξει» για να πάρουν κι αυτοί κρατική υπόσταση και να στεριώσουν κράτος!
Γράφει ο Γεώργιος Φραντζής (χρονικογράφος και αυτόπτης μάρτυρας της Αλώσεως):
«...Την τρίτη ημέρα από της καταλήψεως της πόλεως, ο Σουλτάνος... διέταξε να εκλέξουν Πατριάρχη σύμφωνα με τις συνήθειες, γιατί ο Πατριάρχης είχε πεθάνει. Οι αρχιερείς που έτυχαν να ευρίσκονται εκείνες τις ημέρες εις την Πόλι διάλεξαν τον κυρ Γεώργιο Σχολάριο, τον χειροτόνισαν Πατριάρχη και τον ονόμασαν Γεννάδιο.
(...) Οι Χριστιανοί αυτοκράτορες (συνεχίζει ο Γ. Φραντζής) είχαν την συνήθεια να δωρίζουν στο νέο Πατριάρχη χρυσή ράβδο, που ήταν στολισμένη με πολύτιμα πετράδια και μαργαριτάρια. Του εχάριζαν ακόμα ένα εκλεκτό άλογο από το βασιλικό σταύλο... Η χειροτονία του γινότανε από τους αρχιερείς σύμφωνα με το τυπικό της εκκλησίας.... Κατόπιν ο αυτοκράτωρ εσήκωνε ολίγο την ποιμαντορική ράβδο και έλεγε: «Η Αγία Τριάδα, που μου χάρισε το αυτοκρατορικό αξίωμα, σε εκλέγει Πατριάρχη της Κ.Π. (Νέας Ρώμης)». Έτσι ο Πατριάρχης έπαιρνε από τα βασιλικά χέρια την εκκλησιαστική εξουσία...
...Το ίδιο ηθέλησε να κάμει και αυτός (ο Σουλτάνος) σαν βασιλεύς της Πόλεως, όπως έκαμαν και οι Χριστιανοί αυτοκράτορες. Εκάλεσε τον Πατριάρχη στο παλάτι του να φάει μαζί του και να συζητήσουν... Μόλις επλησίασε η ώρα να φύγει ο Πατριάρχης από το Παλάτι, ο Σουλτάνος έβγαλε και του έδωσε... μια πολύτιμη ποιμαντορική ράβδο... Στον Πατριάρχη έδωσε (ο Σουλτάνος) ακόμα και γραπτά διατάγματα, με βασιλική σφραγίδα και με την υπογραφή του, για να μη τον ενοχλήσει και του φέρει αντίρρηση κανείς. Με τα διατάγματα ο Πατριάρχης ήταν ανενόχλητος, αφορολόγητος και ασφαλής από κάθε κίνδυνο· ...το ίδιο θα ίσχυε και για τους διαδόχους του πατριάρχες πάντοτε, καθώς και για όλους τους επισκόπους, που ήταν κάτω από την εξουσία του». ^^
Μετά τη διάλυση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και την ίδρυση του σημερινού «Κεμαλικού κράτους», την εκκλησιαστική εξουσία στον Πατριάρχη, (αντί του Σουλτάνου), όπως είναι γνωστό την δίδει ο νομάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Η δε Ιερά Σύνοδος που τον «εκλέγει» και τον περιβάλει, αποτελείται από μια παρέα επισκόπων οι οποίοι φέρουν τίτλους Μητροπολιτικούς δίχως να υπάρχουν οι αντίστοιχες Μητροπόλεις, αλλά, δεν υπάρχουν ούτε εκκλησιαζόμενοι. (Δηλαδή στρατηγοί δίχως στρατό). Όπως συνηθίζουν να αποκαλούνται: Μητροπολίτης Περγάμου, Μητροπολίτης Νικαίας, Προύσσης, Χαλκηδόνας, Εφέσου, Φιλαδέλφειας, Λαοδικείας κλπ. κλπ.
Δηλαδή πρόκειται για ένα κατασκεύασμα «μαϊμού» που υποδύεται το ρόλο της ηγεσίας του παγκόσμιου ορθόδοξου Χριστιανισμού. Ενώ στην ουσία αποτελεί την προέκταση του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών. Και με την «ευλογία του Χριστού» εξυπηρετεί τους στόχους της Τουρκικής Πολιτικής. Τρανή απόδειξη της πλύσης εγκεφάλου που ασκεί το Φανάρι αποτελεί το «φαινόμενο», σύμφωνα με το οποίο, η πλειοψηφία των Δυτικών χωρών να συμπαθούν και να πρόσκεινται φιλικά προς την Τουρκία και όχι προς την Χριστιανική Ελλάδα. Γνωστόν όντος του μεσαιωνικού καθεστώτος της Τουρκίας, την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την παράνομη στρατιωτική κατοχή της βορείου Κύπρου.
Είναι χαρακτηριστική η συνέντευξη του Βαρθολομαίου στην Γαλλική εφημερίδα «Λα Κρουά» (20-2-2003):
«ΛΑ ΚΡΟΥΑ»: Η δυνατότητα εντάξεως της Τουρκίας στην Ε.Ε. είναι αντικείμενο διαμάχης. Πολλοί εκτιμούν ότι η Τουρκία δεν είναι μία ευρωπαϊκή χώρα. Ποια είναι η θέση σας;
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: Η Τουρκία είναι προφανέστατα στην Ευρώπη! Μην ξεχνάτε ότι η Ισταμπουλ υπήρξε διαδοχικά πρωτεύουσα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και μετά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας: είμαστε λοιπόν εδώ στη συνέχεια μιας μακράς ευρωπαϊκής παράδοσης. Η Τουρκία κείται στο σταυροδρόμι της Ανατολής και της Δύσεως, του Ισλάμ και του Χριστιανισμού. Είναι γέφυρα μεταξύ του Ισλάμ και του Χριστιανισμού, μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης.
«ΛΑ ΚΡΟΥΑ»: Παρά ταύτα η άνοδος στην εξουσία των Ισλαμιστών συγκλόνισε τους Ευρωπαίους. Αυτό σας ανησυχεί και εσάς;
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: Αυτοί που ανήλθαν μόλις στην κυβέρνηση δεν είναι φονταμενταλιστές μουσουλμάνοι. Είναι άνθρωποι που σέβονται την θρησκεία τους, όντες ταυτόχρονα πολύ ανοικτοί στους άλλους και έχοντες συνείδηση της ευρωπαϊκής κλίσεως της χώρας μας (...) Ως Τούρκος λοιπόν πολίτης μπορώ να πω ότι είμαι απολύτων αισιόδοξος.
«ΛΑ ΚΡΟΥΑ»: Για σας η είσοδος της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι λοιπόν ένα καλό πράγμα;
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: Η προοπτική της εντάσεως της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση μας δίδει πολλές ελπίδες...
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Την Τουρκία, για χώρα του, αισθάνεται ο Βαρθολομαίος. Και δεν το κρύβει ότι είναι και Τούρκος πολίτης. Παρέλειψε όμως να προσθέσει ότι υπήρξε και αξιωματικός του Τουρκικού Στρατού.
Το Φανάρι δυστυχώς και πριν την πτώση της Πόλης, αλλά και στη διάρκεια της ατελείωτης Οθωμανικής νύχτας υπονόμευε ανοικτά τις προσπάθειες αναγέννησης του Ελληνισμού και αποκρυστάλλωσης της εθνικής του συνείδησης. Δεν αρκούσε το γεγονός ότι το Φανάρι καταδίκασε την Επανάσταση του 1821 για την ανεξαρτησία των Ελλήνων καθώς και όλες τις προηγούμενες εξεγέρσεις. Απαιτούσε κατόπιν να ξαναεπιστρέψουν στον Οθωμανικό ζυγό οι περιοχές που απελευθερώθηκαν το 1821 (... «να μετανοήσουν, να δηλώσουν υποταγήν εις τον Σουλτάνον και να επανέλθουν υπό τον Οθωμανικόν ζυγόν»).
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ - ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ
Γιατί τώρα, διερωτάται ο καθένας, ύστερα από 75 χρόνια ξιφούλκισε ο Βαρθολομαίος;
α) Διότι τώρα έχουμε την πιο δουλική και ενδοτική κυβέρνηση προς τους Τούρκους από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους. Αλλά και διότι η Τουρκία τώρα βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή για την είσοδο στην Ευρώπη και επιστρατεύει όλες τις δυνάμεις της: Φανάρι, Τουρκόφιλους (Έλληνες) Μητροπολίτες, μαζικές προκλήσεις και παραβιάσεις, το Κυπριακό και την προπαγάνδα, προσπαθώντας να σπάσει το φράγμα των αντιστάσεων και να ανοίξει ο δρόμος προς την Ευρώπη. Και εκτός από την προϋπόθεση ότι θα απορροφήσει όλα τα Ταμεία. Υλοποιείται και η βασική αμερικανική πάγια γραμμή που επιδιώκει: με μοχλό την Τουρκία, την εκμηδένιση της Ευρώπης ως αντίπαλον δέος.
β) Μια από τις πιο σοβαρές αντιστάσεις στις αρπακτικές επιδιώξεις του Φαναριού είναι και η ύπαρξη από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους ο θεσμός της Αυτοκέφαλης Ελληνικής Εκκλησίας που προσπαθούν μέσω προσκυνημένων Δεσποτάδων να την αλώσουν. Είναι και ο Χριστόδουλος που σαν βράχος αντιστέκεται. Και κάπου-κάπου τους θυμίζει τη γενοκτονία των Ποντίων, όντας και ο ίδιος ποντιακής καταγωγής. Αλλά και η φωνή του: «Έξω η Τουρκία από την Ευρώπη» έχει μεγάλη εμβέλεια.
Αλλά και όλοι καταλαβαίνουμε ότι η είσοδος της Τουρκίας στην Ευρώπη, εκτός των άλλων δεινών θα ανοίξουν και τα ελληνικά σύνορα για την Τουρκία. Και η Τουρκική πλημμυρίδα θα εισβάλλει ορμητικά και θα πλημμυρίσει ολόκληρο τον Ελληνικό χώρο. Και οι Έλληνες εντός ολίγου θα γίνουν μειονότητα!

Σχέσεις Φαναριού και Τούρκων | 'Αρδην - Ρήξη

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)