«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

ΕΛΛΗΝΟΠΕΛΑΣΓΟΙ (1)

Η Ερμηνεια του φαινομενου της Ομαδικης φυγης των Αλβανων απο την Ιστορικη σκοπια.

Αριστειδης Κολλιας (1991)
Πολλες ερμηνειες,απο πολλους αναλυτες,δοθηκαν για την ομαδικη φυγη των Αλβανων,που αρχισε απο τις παραμονες αυτου του χρονου (1991) και συνεχιζεται με απιστευτες περιπετειες προς τις Ιταλικες ακτες της Αδριατικης,προκαλωντας ποικιλες συναισθηματικες-και οχι μονο-αντιδρασεις της Ευρωπαικης κοινης γνωμης.
Οι περισσοτεροι αναλυτες,ερμηνευσαν το φαινομενο,σαν φυσικη λαικη αντιδραση στην καταπιεση του προηγουμενου καθεστωτος.
Αλλα το καθεστως αυτο ηδη δεν υφισταται,εμποδια για την μεταναστευση δεν υπαρχουν και η φυγη συνεχιζεται με την ιδια αν οχι μεγαλυτερη ενταση.
Νεωτερες εκτιμησεις αποδιδουν το γεγονος στην φτωχεια που μαστιζει τον λαο σ'αυτη την μεταβατικη περιοδο του περασματος απο την διευθυνομενη οικονομια,στην οικονομια της ελευθερης αγορας.
Αλλα υπαρχουν ακομη φτωχοτεροι λαοι που βρεθηκαν σε παρομοιες συνθηκες και τετοιο φαινομενο δεν εκδηλωθηκε.Ποια λοιπον η πραγματικη αιτια αυτης της φυγης και πως ερμηνευεται αυτο το φαινομενο;Η για να θεσω αλλοιως το ερωτημα-αποκαλυπτοντας και την τελικη μου προθεση-ειναι δυνατη η ερμηνεια του φαινομενου αυτου,χωρις να ληφθουν υπ'οψη οι ιστορικες καταβολες του λαου αυτου;Κανεις απο τους αναλυτες δεν επικαλεσθηκε το ιστορικο παρελθον για να ερμηνευσει το φαινομενο της ομαδικης φυγης των Αλβανων και η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι προκειται για βασικη παραλειψη,που οδηγει σε λογικως αναπηρα συμπερασματα.
Μονον ο διασημος Αλβανος συγγραφεας Ισμαηλ Κανταρε-τον οποιο ειχα την τιμη να γνωρισω προπερσυ στο Παλερμο-εκανε μια περιορισμενη νυξη,τονιζοντας στους Ιταλους,οτι πριν απο 5 αιωνες που οι Αλβανοι και παλι ειχαν ελθει ομαδικα στην Ιταλια με επικεφαλης αριστοκρατες,ηγεμονες και στρατιωτικους,εγιναν θερμα δεκτοι...

Πρωτοφανες η περιοδικως επαναλαμβανομενο,το φαινομενο;
Οι αγνοουντες την ιστορια αυτου του λαου,θεωρησαν το φαινομενο της ομαδικης εξοδου πρωτοφανες.Οι γνωριζοντες ομως,το βλεπουν σαν ΑΛΛΗ ΜΙΑ εξοδο στην μεγαλη αλυσιδα των ανα τους αιωνες εξοδων αυτου του λαου.
Οι ιστορικοι ερευνητες, οι θεωρουντες τους Αλβανους σαν τους γνησιοτερους εκπροσωπους της «καρτα πολυπλανητης» Ελληνοπελασγικης φυλης,στη συγχρονη εποχη,μαλλον ενισχυονται με το ενδεικτικο αυτο γεγονος.Συμφωνα με τα θρυλλουμενα,μυθολογουμενα και ιστορικα δεδομενα,η πηγη της Ελληνοπελασγικης φυλης βρισκεται στα βουνα της Ηπειρου και της Αλβανιας.
Εκει βρισκονται τα ιερα ορη Τομαρος (το μεγαλο στην Αλβανια και το μικρο στην Ηπειρο),εκει το παναρχαιο λατρευτικο κεντρο της Δωδωνης,οπου λατρευεται ο αρχαικος Διας-Ηλιος,ο«Δωδωναιος,ο Πελασγικος» καθως τον αποκαλει ο Αχιλλεας στην Ομηρικη Ιλιαδα(π'233 ε.ο.),εκει οι ανυπτοποδες Σελλοι η Ελλοι εκει γυρω απο τις πηγες του ομωνυμου με τον Αχιλλεα ποταμου Αχελλωου,οι Γραικοι και κατοπινοι Ελληνες,που μετα την καθοδο των Δωριεων εδωσαν την εθνικη τους ονομασια σε ολους τους ομοφυλλους τους,ομογλωσσους και ομοθρησκους Πελασγους της Νοτιας Ελλαδας,που προηγουμενα ονομαζοταν Πελασγια.
Απο την εποχη αυτη,δηλ. μετα την πτωση της Τροιας και την καθοδο των Δωριεων,οι Πελασγοι της Νοτιας Ελλαδας,ξεκοβονται απο τους Πελασγους της Ιταλιας και απο τους Πελασγους του Βορρα,που στο εξης θα ονομαζονται Ιλλυριοι και Ηπειρωτες και Θρακες.Απο τοτε οι Πελασγοι της Ν.Ελλαδας θα αποκτησουν μια πιο συγκεκριμενη ταυτοτητα και προσωπικοτητα στην διαμορφωση και σφυρηλατηση της οποιας συνεβαλλαν τεσσερεις σοφοι θεσμοι: 1.Η μεταφορα του λατρευτικου κεντρου απο την Δωδωνη στους Δελφους 2.Η Αμφικτυονια,οπου τα προβληματα θα λυνονταν οχι με το σπαθι,αλλα με την συζητηση και τον διαλογο.3.Τους Ολυμπιακους Αγωνες,κατα την διαρκεια των οποιων,οποιοσδηποτε μεταξυ τους πολεμος η διαμαχη θα σταματουσε υποχρεωτικα και η φυσικη ταση αντιπαραθεσης αυτου του λαου θα διοχετευοταν μεσα απο ειρηνικους και αναιμακτους διαυλους και 4.Η αποδοχη του κοινου εθνικου ονοματος «Ελλην»,δηλ. του εθνικου ονοματος ενος μικρου λαου,ο οποιος συμφωνα με τα «Ευαγγελια» των αρχαιων Ελληνων,δηλ. τα Ομηρικα Επη,ηταν γνωστος για τις ωραιες γυναικες («Ελλαδα καλλιγυναικα») και του οποιου αρχηγος ηταν ο σημαντικοτερος και πλεον αγαπητος ηρωας των Ομηρικων Επων,ο Αχιλλεας.
Επομενως ολοι οι ποικιλωνυμοι Πελασγοι του Νοτου θα κολλακευονταν να αναγουν την καταγωγη τους στον μεγιστο Ομηρικο ηρωα και τις ομορφες γυναικες του.Η υποθεση μου αυτη που πρωτοδιατυπωσα στο εργο μου «Αρβανιτες και η καταγωγη των Ελληνων»,ενισχυεται απο πολλα στοιχεια καθως μπορει κανεις να δει εκει,αλλα και απο εναν στιχο του ποιητη του 7ου αιωνα π.χ.,του Αλκμανος:«Γραικες,των Ελληνων μητερες»,λεει ο ποιητης,πραγμα που σημαινει δυο πραγματα:1.Γραικοι και Ελληνες ταυτιζονται,η δε εθνικη ονομασια «Γραικος» εγινε γνωστη στους Λατινους,απο μια αγνωστη προιστορικη εξοδο παλιων Ηπειρωτικων φυλλων προς την Ιταλια,παντα προτου θεσπισθει το κοινο ονομα «Ελλην» και 2.οτι τεκμηριωνεται η υποθεση μου,περι της εκ κοινης συμφωνιας αποδοχης της εθνικης αυτης ονομασιας για συναισθηματικους λογους.
Ο Αλκμαν δεν λεει «Γραικοι των Ελληνων πατερες» καθως θα ταιριαζε σε μιαν ανδοκρατικη κοινωνια,αλλα «Γραικες,των Ελληνων μητερες».Πατερας δηλ. ειναι ενας:ο Αχιλλεας!
Αυτοι οι τεσσερεις σοφοτατοι Θεσμοι,των οποιων δεν γνωριζουμε τον νομοθετη και ισως δεν υπηρξε ενας νομοθετης,αλλα η κοινη βουληση των Πελασγων της Ν.Ελλαδας (Αχαιων) και των νεων εποικων της μετατρωικης καθοδου,εθεσαν τις βασεις για να δημιουργηθει εδω σ'αυτον τον γεωγραφικα και κλιματολογικα ιδανικο χωρο,ο ανεπαναληπτος Ελληνικος πολιτισμος.
Αυτη η κοσμοιστορικη καθοδος της μετατρωικης εποχης,απο την πηγη της Ελληνοπελασγικης φυλης,δεν σταματησε στην Ελλαδα.Απο δω αλλοι συνεχισαν για την Μ.Ασια,αλλοι εμειναν στην Μ.Ασια μετα την πτωση της Τροιας και μαλιστα οι συμμαχοι και ομοφυλλοι των Τρωων Πελασγων,οι Δαρδανοι,συνεχισαν το ταξιδι τους προς την Ανατολη φτανοντας ως την Ινδια,το Θιβετ και την Κινα (βλπ. στο εργο μου «Η Γλωσσα των Θεων» την πορεια των Δαρδανων προς την Ανατολη).Οι Δαρδανοι ειναι προγονοι των σημερινων Κοσσοβαρων,των Αλβανων του Κοσσυφοπεδιου.Αλλοι κατευθυνθηκαν προς τα νησια του Αιγαιου,προς την Αιγυπτο και την Λιβυη και αλλοι προς την Ιταλια,Σικελια και τα μεσογειακα παραλια της Ευρωπης,οπου απο παλαιοτερα ειχαν εγκατασταθει ομοφυλλοι τους σε μια προηγουμενη «Εξοδο» του «καρτα πολυπλανητου»αυτου λαου,για την οποια η τις οποιες δεν υπαρχουν ιστορικες μαρτυριες,αλλα οι θρυλοι και τα τραγουδια των περιπλανησεων του Οδυσσεα,των Αργοναυτων,του Ηρακλη,του Διονυσου.
Σ'αυτον τον λαο μπορεις πολλα να στερησεις και ειναι σε θεση να τα υπομεινει.Δεν μπορεις ομως να στερησεις την ελευθερια του,την ατομικη του πρωτοβουλια και την θεληση του να μεταναστευσει.

Η ιδιορυθμια της Ελληνοπελασγικης μεταναστευτικης τασης.

Η μεταναστευτικη ταση των Ελληνοπελασγων,εχει σαν αρχικη αφετηρια την φτωχεια των ορεινων περιοχων της βορειοδυτικης Βαλκανικης,οπου πρωτοκατοικησε.Απο την παναρχαια εποχη,ως την συγχρονη,υπηρχε ο εθιμικα θεσμοθετημενος και παντα απαραβατος ορος,να κληρονομει την ελαχιστη πατρικη γη ο πρωτοτοκος γιος,οι δε υπολοιποι θα επρεπε να αναζητησουν την τυχη τους αλλου.Ετσι η μεταναστευση και μαλιστα η ομαδικη,καθιστατο αναγκαια,δεδομενης και της τασης της πολυτεκνιας.
Η ιδιαιτεροτητα ομως εγκειται στο γεγονος οτι στην βουληση των μεταναστων ενυπηρχε ο διακαης ποθος να αποκτησουν πλουτη και δοξα,ωστε επανερχομενοι στην πατριδα να αποδειξουν την ικανοτητα τους στους συγγενεις και ομοφυλλους τους.Σε πολλες βεβαια περιπτωσεις το ονειρο αυτο παρεμενε απραγματοποιητο ως τα γεραματα τους και το μονο που τους απομενε ηταν να γυρισουν και να πεθανουν στη γη τη πατρικη,οπως κανουν μεχρι σημερα.
Αυτη η παλινοστηση ειχε σαν αποτελεσμα να μεταλαμπαδευεται στην πατρικη γη η γνωση και η εμπειρια κοσμογυρισμενων ανθρωπων,οι περιπετειες και τα κατορθωματα των οποιων συγκινουσαν και παρακινουσαν σε νεες μεταναστευσεις.
Σε εναν λαο λιτοδιαιτο,φιλελευθερο και σκληροτραχηλο,σε εναν ορεσιβειο λαο,μεγαλυτερη βαρυτητα και απο τον πλουτο εχει η δοξα,δηλ. η γνωμη των αλλων για την προσωπικη του αξια και ικανοτητα,γι'αυτο εκεινο που υμνηθηκε,αυτο που τραγουδηθηκε,δεν ηταν τα τυχον πλουτη που καποιος μεταναστης συσωρευσε,αλλα τα κατορθωματα του,οι περιπετειες του και οι γνωσεις που συναποκομισε.Οι Μινυες και οι Αθαμανες με τον Ιασωνα και τους Αργοναυτες,ξεκινησαν για καποιο χρυσομαλλο δερας,δηλ. με αλλα λογια για καποια χρυσοφορα περιοχη που καποιοι προηγουμενοι μεταναστες περιεγραφαν,αλλα αυτο που υμνηθηκε ηταν η περιπετεια αυτη καθεαυτη και τα κατορθωματα των ηρωικων εκεινων ανθρωπων που δεν επιθυμουσαν μονο τον πλουτο,αλλα διψουσαν να δουν καινουργιους τοπους και να γνωρισουν την σοφια αλλων λαων,σε τελευταια αναλυση να κανουν κατορθωματα περισσοτερα και ενδοξοτερα απο τους προηγουμενους.Ενας τετοιος μεταναστης,που φιλοδοξησε να μεταλαμπαδευσει στοιχεια σοφιας απο την Ανατολη,ηταν ο Καδμος,ο «Υπερβορειος» Καδμος,ο Πατερας του γενναρχη των Ιλλυριων,ο οικιστης της Θηβας,που σαν γνησιος Πελασγος,αφου γυρισε ολο τον κοσμο,αφου «πολλων ανθρωπων ιδεν αστεα και νοον εγνω»,στα βαθεια γεραματα,πηρε την γυναικα του την Αρμονια και πηγε να αφησει την τελευταια του πνοη στην πατριδα του,στην Βουθοη,το σημερινο Βουθρωτο της σημερινης Αλβανιας.
Αλλος ενας λογος ομαδικης μεταναστευσης ηταν οι συνηθισμενες εμφυλιες συγκρουσεις,οι Βεντετες,που αναγκαζαν ολοκληρη την Φαρα να ξενητευτει και ενδεχομενως να ξαναγυρισει την καταλληλη στιγμη για να παρει εκδικηση.
Ετσι εφυγαν απο την σημερινη κεντρικη Αλβανια οι Κυψελιδες,οι προγονοι του Περιανδρου της Κορινθου.Οταν η Κορινθος εγινε δυναμη αξιολογη,οταν οι Κυψελιδες αισθανθηκαν ικανοι να παρουν την εκδικηση τους,αν και ειχαν περασει αρκετα χρονια,δεν διστασαν να διεκδικησουν την πατρικη γη.Διεκπεραιωθηκαν στην Κερκυρα και απο εκει περασαν απεναντι επανακατακτωντας τα πατρια εδαφη.Σε αναμνηση αυτου του γεγονοτος ιδρυσαν την Επιδαμνο την σημαντικη αυτη πολη,το ονομα της οποιας επιμαρτυρει το ιστορικο της οποιας επιμαρτυρει το ιστορικο αυτο γεγονος,αφου Επιδαμνος σημαινει «η Επανακατακτηθεισα».Ειναι λεξη συνθετη απο την προθεση Επι και το ρημα Δαμνημι,Δαμαω,Δαμναω,Δαμαζω=υποτασσω,νικω,καταβαλλω.

Οι αλλες και η τελευταια καθοδος.

Ενας σκληρος,ορεσιβειος,φιλελευθερος,λιτοδιαιτος και υπερβολικα εγωιστης και φιλοδοξος λαος,οταν βρεθει σε πλουσια,προνομιουχα και ευφορα μερη,αναπτυσσει αξιολογο πολιτισμο,αφου στην διαδικασια της εξελιξης του συνυπαρχουν οι δυο αντιρροπες και ευεργετικες για την δημιουργια πολιτισμου δυναμεις:Ο πατροπαραδοτος συντηρητισμος που φερνει μαζι του απο τη μια και ο προοδευτισμος που αναπτυσσει απο τις νεες συνθηκες ζωης,τον πλουτο,την επαφη με αλλους λαους,το εμποριο και τις τεχνες.
Μεμονομενων ατομων και οικογενειων,καθοδοι προς την Ελλαδα,Μ.Ασια και Ιταλια δια μεσου των αιωνων και των χιλιετηριδων,υπηρξαν αναριθμητες.Αν εξετασετε τους περισσοτερους αν οχι ολους τους μυθικους ηρωες της αρχαιας Ελλαδας,θα διαπιστωσετε αλλου αμμεσα,αλλου εμμεσα,οτι κατεβαινουν απο την περιοχη,που αποκαλω πηγη της Ελληνοπελασγικης φυλης,δηλ.τα βουνα της σημερινης Ηπειρου και Αλβανιας.
Ομαδικες ομως καθοδοι καθοριστικης σημασιας,μπορουν να χαρακτηρισθουν:Η Πελασγικη καθοδος που ακολουθησε καποιον θρυλλουμενο μεγα κατακλυσμο (Ωγυγου,Δευκαλιωνος) και απο την οποια προεκυψε ο Αχαικος πολιτισμος.Η καθοδος των τριων Ελληνικων φυλλων (Δωριεων,Ιωνων και Αιολεων),που πραγματοποιειται ευθυς μετα την πτωση της Τροιας και την αποδυναμωση των Αχαικων καθεστωτων,δημιουργωντας τον Ελληνικο και Ιωνικο πολιτισμο της Μ.Ασιας.Εδω να τονισω οτι και ο προηγουμενος Τρωικος πολιτισμος,ανηκει σε αυτην την καθοδο που δημιουργησε τον Αχαικο πολιτισμο.Οι Τρωες δεν ειναι αλλογενεις και αλλοεθνεις προς τους Αχαιους της Ελλαδας.Ειναι Δαρδανοι μεταναστες του σημερινου Κοσσυφοπεδιου και εχουν τον ιδιο πολιτισμο,την ιδια γλωσσα,την ιδια θρησκεια και την ιδια αρχιτεκτονικη με τους Αχαιους.Ο Τρωικος πολεμος δεν ειναι,παρα ο πρωτος γνωστος Παμπελασγικος εμφυλιος πολεμος.Οι Βορειοι Πελασγοι,Παιονες,Θρακες,Δαρδανοι,κλπ. πανε με το μερος των Τρωων και οι Νοτιοι με τους Μυκηναιους.
Την ιδια εποχη μετα την πτωση της Τροιας ενα τμημα των Δωριεων θα παει δυτικα προς την Μακεδονια,ειναι το Μακεδνον Εθνος,που αργοτερα θα μεγαλουργησει και ο γιος της Μολοσσιδας Ολυμπιαδας,με τους Μακεδονες και τους Ιλλυριους στρατιωτες του θα κατακτησει ολον τον κοσμο.
Στην σημερινη Αρβανιτικη γλωσσα,που αποτελει τον κορμο της λαικης παναρχαιας Πελασγικης γλωσσας,που με την στοματικη και μονο παραδοση διασωθηκε δια μεσου των αιωνων και των χιλιετηριδων,βρηκε ο Ιακωβος Θωμοπουλος,λεξεις ιδιες με τις διασωζομενες αρχαιομακεδονικες λεξεις καθως η λεξη Βατρα και αρχαιομακεδονικα «Βαταρα»,που σημαινει Εστια,Τζακι κλπ.
Αργοτερα μεσα απο τις ταξεις των Ρωμαικων λεγεωνων οι Ιλλυριοι και Ηπειρωτες στρατιωτες θα φθασουν μεχρι το νησι της Αγγλιας και δεν ξερω ποσο ασχετο ειναι το γεγονος οτι οι σημερινοι Σκωτοι διατηρουν μιαν ενδυμασια παρομοια με τον Ελληνορωμαικο χιτωνα,την κατοπινη Αρβανιτικη φουστανελλα και την Γκαιντα,τον αρχαιο ασκαυλο,η ποσο ασχετο ειναι το γεγονος οτι η Ιλλυριακη ηλιολατρεια (Diaw=Ηλιος=Διας) εχει περασει μεσα απο ορισμενες λεξεις των Ευρωπαικων γλωσσων και ειδικωτερα στα ονοματα της πρωτης ημερας της εβδομαδας,που στις περισσοτερες ευρωπαικες γλωσσες-καθως στην Αρβανιτικη σημαινει «Ημερα του Ηλιου-Δια».(Sanday,Sontag κλπ.).
Κατα την διαρκεια των Σλαυικων εισβολων στην Βαλκανικη και κυριως κατα τον 6ο και 7ο αιωνα μ.Χ.,εχουμε μια ακομα ομαδικη καθοδο Ελληνοπελασγων του Βορρα,που τοτε ονομαζονται ακομα Ιλλυριοι,προς τα ιδια παραδοσιακα μερη,την Ν.Ελλαδα,την Μ.Ασια και την Ιταλια.
Μετα τις αλλεπαλληλες βαρβαρικες επιδρομες,τους λοιμους και την ανειπωτη Βυζαντινη σκλαβια και τον εξανδραποδισμο των Νοτιων Ελληνων,που επεμεναν να αντιστεκονται στον ανατολιτικο θρησκευτικο φανατισμο,τοτε που καμμια ελπιδα δεν διαφαινοταν για την δεινοπαθουσα Ελληνοπελασγικη φυλη,μια δρακα ορεσιβειων της μεσης Αλβανιας,που μεσα σε ενα Σλαυικο περιγυρο καταφερε να διασωσει την πατροπαραδοτη γλωσσα,τα ηθη και τον βασικο αρχεγονο ελληνοπελασγικο πολιτισμο,φανηκε στο προσκηνιο της ιστοριας.Πολεμωντας στο πλευρο των Βυζαντινων αυτοκρατορων και ειδικα των Κομνηνων (11ος αιωνας μ.Χ.),αποκτουν δυναμη και την εθνικη ονομασια Αλβανοι,Αρβανιται,Αλβανιται απο την περιοχη οπου κυριαρχουν,το αρχαιον Αλβανον.Και η εθνικη αυτη ονομασια επιβαλλεται σε ολους τους αλλους ομοφυλλους και ομογλωσσους της Β.Δ.Βαλκανικης,μεχρι τον θανατο του Γ.Καστριωτη η Σκεντερμπεη,οποτε επεκρατησε η εθνικη ονομασια «Σκυπεταρ»=αετηδευς,γιος του αετου.
Τον 14ομ.Χ. αιωνα αυτοι οι Αλβανιται,κατερχονται προς την Ν.Ελλαδα,δινοντας συνεχεις μαχες προς τους Σλαυους (Σερβους) που την εποχη αυτη υπο την ηγεσια του ικανοτατου Στεφανου Δουσαν απειλουσαν να κυριαρχισουν στην Βαλκανικη.Δεν δινουν μαχες μονο προς τους Σλαυους,αλλα εναντιον καθε ξενου εισβολεα:Των Τουρκων,που καποιοι Βυζαντινοι αυτοκρατορες εφερναν σαν μισθοφορους στην Ελλαδα,των Φραγκων,των Βουλγαρων,των Καταλανων κλπ. σφυρηλατωντας την νεοελληνικη εθνικη συνειδηση,-στη θεση της μεχρι τοτε κυριαρχουσας θρησκευτικης συνειδησης (Ρωμηος=Ρωμαιος=Βυζαντινος=Χριστιανος Ορθοδοξος).
Με την εισβολη των Τουρκων στην Βαλκανικη χερσοννησο και την πτωση της Κωνσταντινουπολης,δινουν απεγνωσμενες μαχες στον Ελλαδικο χωρο,αλλα χωρις αποτελεσμα.Οι Τουρκοι κυριαρχουν και αρκετοι υπερασπιστες των φρουριων αναγκαζονται να εκπατρισθουν στην Ιταλια,η οποια τοτε τους καλοδεχθηκε.Πολλοι αξιωματικοι διεπρεψαν στις δυτικες αυλες,ειναι οι περιφημοι Εstradioti για τους οποιους γραφτηκαν τραγουδια και δημιουργηθηκαν θρυλλοι,ανταξιοι των αρχαιων προγονων τους.
Τα μερη οπου προνιασθηκαν οι Αρβανιτες της Ν.Ελλαδας,της Ηπειρου και της Αλβανιας,αρχιζουν απο τη νοητη γραμμη Βενετια-Νεαπολη και κατω.Αλλα ο συμπαγης λαικος ογκος της εξοδου αυτης του 16ου αιωνα μ.Χ. προς στην Ιταλια,προνιασθηκε στην Καλαυρια,Σικελια και Απουλια,στα μερη που επι χιλιαδες χρονια μεταναστευε η Ελληνοπελασγικη φυλη της αρχικης κοιτιδας.Οι αριστοκρατες,οι πριγκηπες και οι στρατηγοι,οι πλουσιοι και οι μορφωμενοι,διατηρησαν την ελληνικη γλωσσα,που ηδη σαν δευτερη γλωσσα μιλουσαν και με την οποιαν εγραφαν.Ο αγραμματος λαος,διατηρησε την παλια λαικη του γλωσσα,τα Αρβανιτικα,τα ηθη και τα εθιμα του και το ελληνορθοδοξο δογμα του μεχρι τωρα με...αρβανιτικο πεισμα.

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)