Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2010

ΑΛΒΑΝΟΙ

«Κι ο άγιος φοβέρα θέλει. Και ο Αλβανός ακόμη περισσότερη πιστεύει η λαίδη. Διότι, όπως διαπιστώνει, είναι ικανός να μετατρέψει σε οσιομάρτυρες όσους τον ευεργετήσουν.

Ο οθωμανικός στρατός φοβόταν μόνο ένα πράγμα: τους Αλβανούς. Και δεν εννοώ μόνο ως αντιπάλους αλλά και ως συμπολεμιστές. Οι Αλβανοί θεωρούνταν οι καλύτεροι πολεμιστές. Πρώτοι στις σφαγές και στο πλιάτσικο, πολεμούσαν πάντα σε δικά τους τάγματα, με δικούς τους αξιωματικούς. Οι Τούρκοι θεωρούσαν ότι τους ήταν απολύτως απαραίτητοι γιατί ήταν γενναίοι, άφοβοι και πολεμοχαρείς. Ταυτοχρόνως, όμως, ήταν αδύνατον να τους επιβάλλουν στρατιωτική πειθαρχία και αν τους κάνουν να είναι πιστοί στο σουλτάνο. Ενώ οι Τούρκοι και οι Κούρδοι πήγαιναν να πολεμήσουν για το σουλτάνο και το ισλάμ, οι Αλβανοί πήγαιναν για πιο χειροπιαστά ιδανικά: τα λάφυρα. Τα σώματα των Τουρκαλβανών (μουσουλμάνων Αλβανών) ήταν το φόβητρο των ραγιάδων, διότι ο υπερβάλλον ζήλος που επιδείκνυαν στην καταστολή των απελευθερωτικών εξεγέρσεων ήταν παροιμιώδης. Ούτε και με τους συμπολεμιστές τους, όμως, οι Αλβανοί έδειχναν πνεύμα συνεργασίας, αφού πολλές φορές τα βράδια, μετά το πλιάτσικο, υπήρχαν τσακωμοί και μαχαιρώματα μεταξύ τους για τα λάφυρα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η λέξη «μπέσα» είναι αλβανική και μεταφράζεται ως «λόγος τιμής». Ο οθωμανικός στρατός ζητούσε πάντα να του δώσουν μπέσα οι Αλβανοί προτού τους προσλάβει, γιατί πολλές φορές οι τελευταίοι μαχαίρωναν τους συμπολεμιστές τους «μπαμπέσικα», δηλαδή άτιμα και πισώπλατα.
Όλα αυτά τα θυμάμαι κάθε φορά που έρχομαι στην Ελλάδα και δέχομαι καταιγισμό διαμαρτυριών από τη μητέρα μου και ένα σωρό φίλους για την «τρομερή» κατάσταση που επικρατεί στη χώρα από τη «λαίλαπα των Αλβανών». Έχω φίλους που κυριολεκτικά ευεργέτησαν Αλβανούς, προσφέροντάς τους εργασία και στέγη, ενώ έγιναν ακόμα και πνευματικοί γονείς τους βαφτίζοντάς τους. Μερικοί Αλβανοί δείχνουν «μπέσα» όταν έρχονται στην Ελλάδα. Πολλοί, όμως, είναι «μπαμπέσηδες». Μια φίλη μου, παραδείγματος χάριν, ανακάλυψε τυχαία ότι ο Αλβανός βαφτισιμιός της είχε βαφτιστεί άλλες δύο φορές. Όταν του το ανέφερε έξαλλη, ο Αλβανός ομολόγησε ότι το έκανε για τα χρυσά σταυρουδάκια και τα δώρα που δίνονται στη βάφτιση. «Φτωχοί άνθρωποι είμαστε. Τι να κάνουμε; Πρέπει να ζήσουμε κι εμείς», της είπε χαμογελώντας ντροπαλά. Όταν όμως η φίλη του αποφάσισε να τον διώξει την απείλησε ότι θα σκότωνε και την ίδια και την οικογένειά της. Ένα άλλο ζευγάρι φίλων χρησιμοποιούσε έναν Αλβανό ως οδηγό. Του αγόρασαν κοστούμια, γραβάτες και παπούτσια. Όταν χτύπησε σοβαρά με τη μοτοσικλέτα του, τον επισκέφθηκαν στο νοσοκομείο και πλήρωσαν και τα νοσήλια. Σκέφτονταν, μάλιστα, να τον βαφτίσουν κιόλας. Όταν αποφάσισαν να επισκευάσουν ένα σπίτι τους στη Γλυφάδα, του πρότειναν να μείνει μέσα για όσο διάστημα θα έκανε τις επισκευές. Ήταν ένας δυστυχισμένος Αλβανός, που τον είχαν αγκαλιάσει βοηθώντας τον να σταθεί στα πόδια του. Τα πράγματα πήγαιναν καλά, μέχρι που τελείωσαν οι επισκευές και ήρθε η ώρα να φύγει. «Μα εγώ μένω εδώ», τους είπε, «απ’ το σπίτι μου θα με βγάλετε;» και τους έκλεισε την πόρτα κατάμουτρα. Το ζευγάρι κάλεσε την αστυνομία, που φυσικά τον έβγαλε απ’ το σπίτι. Αποφάσισαν να ζητήσουν να μην υποστεί κυρώσεις, και είπαν τα καλά που έκαναν για εκείνον να τα ρίξουν στο γιαλό. (Οι γιαλοί της Ελλάδας είναι γεμάτοι από τα καλά που έκαναν οι Έλληνες στους Αλβανούς.) Έλα, όμως, που λογάριαζαν χωρίς τον – Αλβανό – ξενοδόχο. Ο οποίος υπέβαλε μήνυση στο φίλο μου, υποστηρίζοντας ότι τον είχε βρίσει αποκαλώντας τον «παλιο-Αλβανό». Ο φίλος μου, που τυγχάνει να είναι καθηγητής πανεπιστημίου με περγαμηνές σε αντιρατσιστική εργασία, αθωώθηκε πανηγυρικά. Παρήλασε, όμως, το μισό πανεπιστήμιο για να τον σώσει από τα νύχια του Αλβανού και του «αλβανίζοντος» δικολάβου, που τον συμβούλευσε να μηνύσει τους ευεργέτες του. Ειρήσθω εν παρόδω ότι ο Αλβανός είχε μπει στην Ελλάδα με πλαστό διαβατήριο και είχε ήδη καταδίκη εις βάρος του. Οι ιστορίες που ξέρω είναι ατελείωτες.
Τι έκαναν οι Τούρκοι στον οθωμανικό στρατό για να υποχρεώσουν τους Αλβανούς, που τους ήταν απαραίτητοι στο στράτευμα, σε πειθαρχία και μπέσα; Τους τιμωρούσαν παραδειγματικά με πολύ σκληρό τρόπο. Όταν λέω παραδειγματικά, εννοώ για τους υπολοίπους, γιατί οι ίδιοι οι τιμωρημένοι δεν ζούσαν μετά την επιβολή της τιμωρίας γα να παραδειγματιστούν. Και φαίνεται ότι ακόμα και οι Τούρκοι έχουν κάτι θετικό να μας διδάξουν σ’ αυτόν τον τομέα. Διότι όταν το ελληνικό ναυτικό αποφάσισε να βυθίσει μερικές βάρκες με Αλβανούς, από αυτούς που λυμαίνονταν τους κακόμοιρους τους Κερκυραίους, το κακό στην Κέρκυρα σταμάτησε αμέσως. Υπάρχει, βέβαια, και η άλλη όψη του αλβανικού νομίσματος. Καραϊσκάκης, Μιαούλης, Κανάρης, Μπουμπουλίνα, Τζαβέλας, Κολοκοτρώνης…η σειρά είναι ατελείωτη. Όλοι τους ήρωες της Ελληνικής Επαναστάσεως και όλοι τους αλβανικής καταγωγής. Η διαφορά είναι ότι αυτοί είχαν δεχτεί την ορθοδοξία και την ελληνική κουλτούρα, και οι απόγονοί τους, όπως και του μισού ελληνικού λαού που είναι αλβανικής καταγωγής, είναι Έλληνες. Και μάλιστα από τους καλύτερους.
Έτσι θα γίνει σε μια δυο γενιές με τους σημερινούς Αλβανούς. Αρκεί, βραχυχρόνια, να επιδείξουμε παραδειγματική σκληρότητα με τους παρανομούντες, ώστε να σεβαστούν και εμάς και το είδος της κοινωνίας που έχουμε φτιάξει, και, μακροχρόνια, να τους εντάξουμε στο έθνος μας μέσω της θρησκείας και της παιδείας μας.»

ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ!ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ Η ΟΧΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΜΕΝΟ ΤΟ «ΥΨΟΣ» ΚΑΙ ΤΟ «ΒΑΘΟΣ» ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ! Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΒΡΙΘΕΙ ΤΕΤΟΙΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΝ.Η ΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ:«ΟΠΟΤΕ ΘΕΛΩ ΓΙΝΩΜΑΙ ΔΙΑΟΛΟΣ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΘΕΛΩ ΑΓΓΕΛΟΣ»!
ΒΕΒΑΙΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΣΥΓΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΕ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ,ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ.ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ,ΠΡΟΤΕΡΗΜΑΤΑ,ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΟΥΝ ΣΕ ΤΡΟΜΕΡΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΑ.ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΠΙΣΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ,ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ.YΠΑΡΧΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ:ΤΑ ΑΝΑΡΙΘΜΗΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗΣ ΠΟΛΛΩΝ ΤΑΛΑΙΠΟΡΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ.ΤΙ ΝΑ ΑΠΑΡΙΘΜΙΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ..ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΔΩΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΞΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΠΟΥ ΦΩΝΑΖΑΝ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ(ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ)ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ «ΦΟΥΡΝΙΑ».
ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ!ΠΑΡ'ΟΛΟ ΠΟΥ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΣΕ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΠΑΙΞΕ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ,ΚΑΙ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΠΑΓΙΩΜΕΝΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ.
ΑΛΛΩΣΤΕ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΘΑ ΠΕΙ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΣ».
ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ,ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΜΑΝΝΑ ΕΞ΄ΟΥΡΑΝΟΥ!ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΙ,Η ΔΟΞΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ «ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ» ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ!
ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ..ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ;ΑΣ ΤΟ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ...2000 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΑΣΑΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΚΟΜΑ,ΧΑΜΠΑΡΙ ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ!


[RTF]

Δ?ΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μορφή αρχείου: Rich Text Format
Όλοι τους ήρωες της Ελληνικής Επαναστάσεως και όλοι τους αλβανικής καταγωγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ


«Η Αρβανιτιά στο Μοριά» τού Τ.Γιοχάλα

Η ζωή των Αρβανιτών

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

«Μπεκτασήδες καί Εθνικό Κίνημα στην Αλβανία»,Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

«ΑΝΔΡΟΣ-ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ» Τ.Γιοχάλα

Ι.Φ.Φαλμεράϋερ:«Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων»

Αntonio Bellusci


Lidhja,το περιοδικό των Αρμπερέσηδων της Κ.Ιταλίας,όπου επιμελείται ο ιερέας Αντόνιο Μπελούσι

Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

«ΣΟΥΛΙ και ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ» της Β.Ψιμούλη

Saint Alban(Άγιος Αλβανός)

Μήτρος Τρούκης-Αναστάσης Κουλουριώτης

Λεξικόν της Αλβανικής Γλώσσης υπό Κωνσταντίνου Χριστοφορίδου

«Αλβανικός Γάμος»,παρουσιάστηκε τον Δεκέμβρη τού 1891 στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσό,υπό Α.Δευτεραίου.

Κ.Μπίρη:«Αρβανίτες,οί Δωριείς τού νεωτέρου Ελληνισμού»

Ο Νόμος τού Αίματος-ΜΠΕΣΑ (http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/04/t.html)

The Albanian national epic

«Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821» περιοδικό «Δαυλός».

«Η Αλβανική αναγέννηση»,Α.Παπαδόπουλου(βλέπε:http://ellines-albanoi.blogspot.com/2011/04/i.html)

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

ΚΑΡΥΣΤΙΑ

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι


ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΠΑΡΕΡΓΑ

Κοσυφοπέδιο-Γκεκαριά

Σκόντρα-Γκεκαριά

Γκεκαριά

Αρναούτης

Σκόντρα

Κρούγια-Γκεκαριά(1848)

Γκέκας-Gegë-Γκέγκης

Μαλεσιάδα(Αιτωλοακαρνανία),Κομποθέκλα(Αιτωλοακαρνανία),
Μάζι(Φθιώτιδα),Γουλέμι(Φθιώτιδα),Γαρδίκι(Φθιώτιδα),
Μπόρσα-Κορυφή(Κοζάνη),Λεστάν-Φαρασσηνόν(Δράμα),

Γκέκας

Στρούμπουλας(Κρήτη),«σακουλεύτηκα»,Σπίνα(Κρήτη),
Σκόπια,«Γύφτος»,«Γιούχα»,Γιάλα,
Γούβα(Παγκράτι),Ζέλι(Φθιώτιδα),Θάλασσα-Θάλαττα,
Σκούταρι(Σέρρες),Σκράπας,Σούμα,Σουλάνι(Ανδρίτσαινα),

Aλβανοί τού Μαυροβουνίου

Στιμάγκα(Κόρινθος),Βάλλα(Μακεδονία),Mέντωρ,Ημαθία,

Κόσοβο(1943)

Φίλης,Φίσκας,Φόρτης,Φλαμούρης,Φλόκας,Φρίμης,

Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη
Salonique costumes Albanais

Οffisier Albanais

Οffisier Albanais
Otto Magnus von Stackelberg (Baron) - Costumes et usages des peuples de la Grèce moderne. Rom 1825

Γκιουλέκας-Τσέλιο Πίτσαρη

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»
San Francisco Call, Volume 81, Number 138, 17 April 1897,JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA. This is one of the most picturesque cities in European Turkey. . It is situated on a peninsula extending out into a lake of the same name. It is reported that Greek irregulars have scouted close up to tne walls of the city, and only a few days ago telegraphic communication between Janina and Elassona, the Turkish headquarters, was destroyed

Albanian Chieftain(1800)

Albanian Chieftain(1800)
Γκέγκης

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)
by Constance Fenimore Woolson,http://www.gutenberg.org/files/33367/33367-h/33367-h.htm

Tosk Albanian

Tosk Albanian
Albanian warriors wearing traditional fustanella from southern Albania 1906 by Edith Durham

Албанец. 1829

Албанец. 1829
http://nashenasledie.livejournal.com/923334.html,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/02/blog-post_2020.html

Arnaut from Ioannina

Arnaut from Ioannina
http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_clothing,http://www.luminous-lint.com/app/contents/fra/_photographer_pascal_sebah_les_costumes_populaires_de_la_turquie_en_1873_01/,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2013/11/blog-post_3691.html

Ψάξτε κι ό,τι βρείτε,γιατί ό,τι θέλει βγάζει

Φόρτωση...