«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

ΚΡΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΜΑΓΟΥΣ

Κράτος χωρίς ορθόδοξους μάγους, μαγικά σύμβολα [1]

XwrisMagika1

(

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη, Στη διάρκεια της συζήτησης για το Σύνταγμα του 1975 ο Α.Γ.Παπανδρέου είχε δηλώσει: “Πιστεύουμε στον πλήρη διαχωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας”. 27 χρόνια μετά στην εκδήλωση μνήμης που του οργάνωσε το «Ίδρυμα Α.Παπανδρέου» ακούστηκε απομαγνητοφωνημένη η φωνή του από παλιά ομιλία. “Ο διαχωρισμός κράτους και Εκκλησίας κατοχυρώνεται συνταγματικά“”Ελευθεροτυπία”, (5-7-’01). Λόγια ψεύτικα ενός πρωθυπουργού που βυθισμένος στη μαλθακότητα της ντόλτσε βίτα του, υποχώρησε έντρομος μπροστά στα στίφη των ρασοφόρων που κάνουν τη χώρα μας να φαίνεται σαν μια γραφική εκδοχή του Ιράν στα μάτια της Δύσης (φωτογραφία©Life Magazine).

O Εμμανουήλ Ροΐδης μετέφρασε τον ορισμό της κρατικής Εκκλησίας κάποιου ξένου σοφού: «Τερατώδες αποκύημα τεχθέν εκ της μοιχείας του κοσμικού κράτους μετά της πνευματικής εξουσίας, ημίονον γεννηθέν εκ της συζυγίας του ίππου του Αντιχρίστου μετά του όνου του Σωτήρος». Aποτέλεσμα αυτής της νοσηρής κατάστασης είναι η χώρα μας να επιδεικνύει τριτοκοσμική θρησκευτικότητα. Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της TNS ICAP με θέμα «H θρησκευτικότητα στον 21ο αιώνα», που διεξήχθη τον Iούνιο του 2005 σε συνεργασία με την Gallup International Association σε 68 χώρες των πέντε ηπείρων η λίστα των δέκα πιο θρήσκων λαών περιλαμβάνει τις: Γκάνα με 96%, Nιγηρία 94%, Σενεγάλη 90%, Φιλιππίνες 90%, Kένυα 89%, Παναμά 88%, Iνδία 87%, Eλλάδα 86%, Kόσσοβο 86% και Kαμερούν 86%(«Καθημερινή», 16.11.’05). Προφητικά ο Αδ. Κοραής, στα προλεγόμενα των «Πολιτικών» του Πλούταρχου, παρατηρεί πως «Η κατά των ετεροδόξων πρόληψις είναι τόσο ισχυρά, ώστε αυτών μας των προγόνων οι μεγάλοι άνδρες εάν επέστρεφον σήμερον εις την ζωήν, χωρίς να αποστραφώσι την θρησκείαν των, δεν ήθελαν προκριθεί εις τα πολιτικά μας αξιώματα από Χριστιανούς». Μέχρι σήμερα λοιπόν με τέτοια διαδεδομένη θρησκοληψία, πολιτικοί τύπου ΓΑΠ παριστάνουν τα ευλαβικά γραϊδια με λείψανα, κεριά, ξόρκια και χαϊμαλιά, προκειμένου να «προκριθούν» στο αξίωμα της πρωθυπουργίας.

Το 2005 λόγω των εκκλησιαστικών σκανδάλων το πρόβλημα της αποκρατικοποίησης της Εκκλησίας τέθηκε επιτακτικά. Για τη Δεξιά η Εκκλησία αποτελεί προέκταση του εαυτού της. Όμως και στελέχη του ΠΑΣΟΚ προσπάθησαν να θολώσουν την ατμόσφαιρα θεωρώντας πως δικαιούνται μερίδιο από την εκλογική προίκα της Εκκλησίας και πολιτικό όφελος από την παραγόμενη θρησκοληψία. Η κα Διαμαντοπούλου, καταφεύγει σε φτηνές παλινωδίες: «η λέξη διαχωρισμός θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αφού προσδιορισθεί ακριβώς πως και τι εννοούμε» («Αυγή», 20.11.’05). Μέσα στα 31 χρόνια του το ΠΑΣΟΚ δηλαδή, δεν κατάφερε να προσδιορίσει τι εννούσε. Από κοντά ο χαμαιλέων κ. Ανδρουλάκης με φτηνιάρικες σοφιστείες: «Δεν υπάρχει εκκλησιαστικό πρόβλημα. Υπάρχει στην παράδοσή μας η ιστορική αλληλεξάρτηση Κράτους-Εκκλησίας, η οποία όμως έχει προχωρήσει στο αυτοδιοίκητο της Εκκλησίας και στους διακριτούς ρόλους. Αυτά να τα ενισχύσουμε χωρίς να μπούμε σε περιπέτειες περιττών ανακατατάξεων…..τείνουμε να επιβεβαιώσουμε τον εαυτό μας με προκατακλυσμιαίες συγκρούσεις του 18ου αιώνα….». Ο κ. Βενιζέλος παρέχει πρόθυμα τις δικολαβικές του υπηρεσίες με περίπλοκες ασυναρτησίες: «Στο πεδίο της θρησκευτικής ισότητας πρέπει να γίνει μία βασική διάκριση ανάμεσα στη μεταχείριση των ατόμων και τη μεταχείριση των θρησκευτικών οντοτήτων. Η θρησκευτική ισότητα σε ατομικό επίπεδο είναι επίσης απόλυτα επιβεβλημένη χωρίς περιθώρια πολιτικών επιλογών. Στο επίπεδο όμως της συλλογικής θρησκευτικής ισότητας πρέπει να γίνει μία βασική πολιτική και κοινωνική επιλογή για το αν η θρησκευτική ισότητα μεταξύ Εκκλησιών ή θρησκευτικών ομάδων και κοινοτήτων θα επιβληθεί στο υψηλότερο δυνατό, στο χαμηλότερο δυνατό ή σε ένα ενδιάμεσο επίπεδο». Ένας έντιμος φιλελεύθερος δημοσιογράφος ο Πάσχος Μανδραβέλλης σημείωσε για το απερίγραπτο αυτό άρθρο στη δεξιά «Απογευματινή» (10.3.’05). «Τελικά Τριώδιο έχουμε, και αυτό το άρθρο μάλλον είναι στο κλίμα … ….δεν είναι παρά Χριστόδουλος στην καθαρεύουσα. Για να μην το καταλαβαίνουν και οι ΠΑΣΟΚοι…»

XwrisMagika2Πολλοί πολιτικοί έχουν αναπτύξει προσωπικό δίκτυο σχέσεων με την Εκκλησία. Κάποιοι το παρακάνουν. Όπως αποκάλυψε το κατά τον Ανδρέα Παπανδρέου «υπόδειγμα δημοσιογραφίας», η «Αυριανή», «…νεαρός βουλευτής…..κάνει ανωμαλίες με τον γέροντα ιεράρχη, ο οποίος έχει ιδιαίτερες αδυναμίες σε νεαρούς τους οποίους φέρεται να αμείβει αδρά.». Ο Μητροπολίτης μάλιστα ήθελε να τον έχει αποκλειστικό σύντροφο γι’αυτό και πολλές φορές τον παρακολουθούσε από ζήλεια. Ας ελπίσουμε πως το φαινόμενο δεν είναι γενικευμένο και πρόκειται για την ίδια περίπτωση που αναφέρει και το «Βήμα»: «δημοσιεύονται καταγγελίες για ερωτικές σχέσεις βουλευτή με ηλικιωμένο ιεράρχη» (6.2.’05).

Το μάρμαρο βέβαια πληρώνουν κι εδώ οι φορολογούμενοι αφού “Τα όργια Μητροπολίτη με βουλευτή» απαθανατίστηκαν «σε ροζ κασέτα που βρίσκεται στα χέρια εκβιαστών!” («Αυριανή», 5.2.’05). Ασφαλώς καρπός αυτών των ακατανόμαστων σχέσεων θα είναι εκατοντάδες ψήφοι ευλαβών γραϊδίων προς τον εκπορνευόμενο εθνοπατέρα.

Ο τ. Πρόεδρος Χ. Σαρτζετάκης είναι ο Δικαστής, που έδειξε τόλμη στις υποθέσεις Λαμπράκη και Πόλε και διώχθηκε επί Δικτατορίας. Παρά τις πολλές ενστάσεις που δικαιούται να έχει κανείς σχετικά με επί μέρους συμπεριφορές του ως προέδρου, είναι άνθρωπος με ανεξαρτησία γνώμης. Αν και θρησκευόμενος, υπενθυμίζει ο ίδιος στην «Ελευθεροτυπία» πως ποτέ του δεν φίλησε παρά τις υποδείξεις χέρι ιερωμένου, ποτέ δεν προσκάλεσε ιερωμένους σε επίσημα δείπνα προς τιμήν ξένων ηγετών και ποτέ δεν παρέθεσε γεύμα στην Σύνοδο διότι «η Δημοκρατία μας δεν είναι θεοκρατική» (28.4.’05). Ο νομιμόφρων, μέχρι τυπολατρείας, Δικαστής παραμέρισε τον πιστό ορθόδοξο για να ασκήσει τα συνταγματικά του καθήκοντα. Πολλοί θα θυμούνται το περιστατικό όταν αρνήθηκε να υποδεχτεί τον πατριάρχη Δημήτριο ως αρχηγό κράτους στα σκαλιά του ξενοδοχείου της Μ. Βρεττανίας. Αλλά και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής προσερχόταν με αργοπορία στην μητρόπολη για να μην απαγγείλει το «Πιστεύω» την Κυριακή της Ορθοδοξίας. Επισημαίνω αυτές τις λεπτομέρειες όχι για να πω πως οι δυο πρόεδροι ήταν υποδειγματικοί εκπρόσωποι του λαϊκού κράτους, αλλά πως σε δυσκολότερες εποχές πρόβαλαν κάποια μικρή αντίσταση αντίθετα από τους δυο σημερινούς διαδοχικούς πρωθυπουργούς.


http://roides.wordpress.com/2009/11/10/10nov09/

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)