«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΣΚΑ(1)

Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος πίσω από τη μάσκα [1]

Μέρος 1ο : In Gold we trust

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,

(Φωτ. Lothar Wollen) Τιτλοφορείται «Ο πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης»-1966. Όσο κι αν πρόκειται μάλλον για τον Αρμένη πατριάρχη της Ισταμπούλ η για τον Γεωργιανό πατριάρχη της Ιβηρίας, η φωτογραφία σηματοδοτεί το εξουσιαστικό πνεύμα των ανατολικών πατριαρχών.

Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος (στο εξής κ.Β.) απολαμβάνει μια πρωτοφανή ασυλία από το σύνολο του Τύπου. Το προνόμιο οφείλεται στην ιδιότητά του ως εχθρού του Χριστόδουλου και στο ότι το Πατριαρχείο της Νέας Ρώμης θεωρείται στο συλλογικό υποσυνείδητο εθνική κρατική υπόθεση.

H αντιπαλότητα όμως Β.-Χριστόδουλου, όσο κι αν ο πρώτος φρόντιζε να της δίνει ιδεολογικό περιεχόμενο, δεν ήταν παρά η σύγκρουση δυο στυγνών εξουσιαστών που στριμώχνονταν στο ίδιο χωράφι. Για παράδειγμα ο κ.Β. που έκανε δεκτή την έφεση του Αττικής Παντελεήμονα επειδή (εσκεμμένα για να μπορεί να δικαιωθεί στο μέλλον από το ΕΔΑΔ) δεν δικάστηκε σύμφωνα με τους νόμους και τους Ι. Κανόνες, απολύει τους δικούς του μητροπολίτες όποτε θέλει χωρίς να λογοδοτεί πουθενά. Και επειδή οι αρχιερείς έχοντας γράψει τις παραινέσεις του απ.Παύλου στις σόλες τους (“Έχοντες δε διατροφάς και σκεπάσματα, τούτοις αρκεσθησόμεθα”) λατρεύουν το καλό ντύσιμο και τα κοσμήματα σαν τις τελευταίες στάρλετ της TV, υπέβοσκε άλλη μια γυναικουλίστικη αντίθεση όπως την αποκάλυψε ο Στ. Θεοδωράκης στο “Βήμα” (29-10-2000): “Συναγωνίζονται στα μανικετόκουμπα, που συνοδεύουν άψογα τα αγαπημένα τους πουκάμισα με τις διπλές μανσέτες. Ο Β.-υποστηρίζουν οι περισσότεροι- νικά εδώ τον Χριστόδουλο, ο οποίος παίρνει στην συνέχεια την εκδίκησή του…..επιτραχήλιον, σάκος, επιμανίκια, επιγονάτια….εγκόλπια. Όλα ή τα περισσότερα με χρυσό, σμάλτο και πολύτιμους λίθους. Στα εγκόλπια ίσως είναι νικητής ο Χ., …. όπως ισχυρίζονται οι άνθρωποι του Χ. τις Κυριακές μέσω τηλεόρασης που έχει στην κρεβατοκάμαρα του, ο Β. παρακολουθεί τον Χ. στην μητρόπολη της Αθήνας και μετά αποφασίζει με ποιά άμφια θα εμφανισθεί”.

Η συλλογή δώρων είναι ένα ακριβό (για τους φορολογούμενους) χόμπι του κ.Β. Τον Μάϊο του ‘99, επισκέφτηκε την Ελλάδα. Πήρε μέρος σε 50 εκδηλώσεις, μάλιστα δε “…πολλές φορές, με χαρακτηριστικότερη στο Τσοτύλι, οι δυο προκαθήμενοι, αποκοιμήθηκαν στις καρέκλες τους….” (“Ελευθεροτυπία”, 1-6-’99). Ζητήθηκε από τις ενορίες των Αθηνών ένα ποσόν να αγοραστούν δώρα για τον πατριάρχη. Οι ιερείς εκφράστηκαν αρνητικά. (“Εξουσία” 15-5-’99). Τελικά όπως αποκάλυψε η “Ελευθεροτυπία”, πρέπει να συγκεντρώθηκαν πάνω από 17.000.000 δραχμές. Ιδού η σοδειά του κ.Β. μεταξύ πολλών άλλων, 20 εγκόλπια, 4 ράβδοι, 1 μίτρα, 38 χρυσά κλειδιά πόλεων, 120 πλακέτες, 1 μπαούλο, εικόνες και άλλα, τόσα ώστε ένα ολόκληρο πούλμαν πλήρες δώρων, μαζί με τους γεμάτους αποθηκευτικούς χώρους των συνοδευτικών οχημάτων, χρειάστηκε να ακολουθεί για να μεταφέρει τα λάφυρα της αποστολικής περιοδείας (Α. Λουδάρος, “Εξουσία”, 8-6-’99).

Για το σκοτεινό κόσμο του πατριαρχείου έχουν εκφρασθεί χείλη υπεράνω υποψίας με προσωπικές μαρτυρίες: Ο Ι.Δραγούμης («Όσοι ζωντανοί») δίνει μια μαρτυρία για το Φανάρι με αφορμή μια διένεξη του πατριάρχη με τη Σύνοδο: «….σ’όλους τους συνοδικούς δεσποτάδες, όπου άκουγε τα πείσματά τους, τις βρισιές τους και κάθε μικροπρέπεια…….Ο δεσπότης αυτός….ήτανε σα φίδι….δεν έβριζε ούτε τον πατριάρχη ούτε τους συνοδικούς, μα έριχνε με τρόπο το φαρμάκι του και για τους δυό…..ένας άλλος γεροξεκουτιάρης δεσπότης αράδιαζε…ρητά της Αγίας Γραφής και στίχους του Ευριπίδη-έκανε τον γραμματιζούμενο-ανάκατα με παροιμίες λαϊκές και ιστορίες του Ναστραντίν Χότζα….έτσι εξακολουθούν να τρώγονται μέρες και βδομάδες και μήνες σα σκυλιά….Τέλος μια νύχτα είδε όνειρο ο πατριάρχης και η τύχη το έφερε να δη το ίδιο όνειρο, απαράλλαχτο την ίδια νύχτα και…..η αλεπού ο γερομυστικοσύμβουλος του πατριάρχη δεσπότης. Τα όνειρα αυτά έπεισαν τον παναγιώτατο να υποχωρήσει….». Ο πρέσβυς και λόγιος Άγγελος Βλάχος τη δεκαετία του ’80 έβγαλε («Μια φορά κι έναν καιρό, ένας διπλωμάτης») στη δημοσιότητα άκρως απόρρητη αναφορά του (1948) προς το υπουργείο (την είχε δακτυλογραφήσει μόνος του για να αποφύγει κάποια διαρροή): «Η Ιερά Σύνοδος…..είναι συγκέντρωσις φαυλοβίων και χρηματιζομένων ανθρώπων πολλοί των οποίων έχουν φθάσει εις σημείον πορώσεως….παιδείας ευρυτέρας ουδείς δύναται να γίνει λόγος, όσον δε αφορά την συνείδησιν της αποστολής….ίσως μόνον ο μητροπολίτης Σάρδεων την έχει…..Ο κατώτερος κλήρος, οι μητροπολίται δηλαδή της αύριον…..μολύνεται και σχηματίζει την θλιβεράν διαδοχήν μιας κακής κληρονομίας». Η χαριστική βολή ήταν για τους φοιτητές της Θεολογικής της Χάλκης: «οι εισερχόμενοι….προέρχονται από κύκλους μη ανεπτυγμένους».

Τα τελευταία χρόνια το προνόμιο της Ομερτά κλονίστηκε δυο φορές. Στη σύγκρουση Β.-Χριστόδουλου για τα τιμάρια της Β.Ελλάδας οπότε η εθνικόφρων μερίδα του Τύπου πήρε το μέρος του δεύτερου και στην κορύφωση της υπόθεσης της Α.Ε. Βατοπέδι οπότε κάποιοι αναρωτήθηκαν φωναχτά γιατί ο μεγαλομέτοχος της «Βατοπέδιον χρηματιστικής» πατριάρχης καλύπτει τον Εφραίμ. Πέρασε ο καιρός, ο ηγούμενος καταδικάστηκε σε 15 μήνες φυλακή αλλά τώρα πιά κανείς δεν απόρησε που ούτε και τώρα απομακρύνθηκε από τη θέση του κι ας βγήκαν στη φόρα οι αποκρυφιστικές αγυρτίες των αλλεπάλληλων θαυμάτων της μονής που φτάνουν μέχρι βατράχια που μιλάνε και ακόμη και Ανάσταση νεκρού τινάζοντας στον αέρα το κέντρο της ορθόδοξης θεολογίας, την Ανάσταση του Χριστού!!! (Περιοδικό «Επίκαιρα», τ.1, Κ.Βαξεβάνη-ΡΑΣΑ ΜΕ ΣΠΕΡΜΑ, ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ).

Ο κ.Β. δεν είναι Χριστόδουλος. Διαθέτει μόρφωση και λογική και ξέρει να κρύβεται. Εμφανίζεται ως εχθρός του εθνικισμού και φίλος της οικολογικής κρουαζιεροπλοϊας, ενός εξαιρετικού σπορ στους κόλπους των κοσμικών οικολογούντων. Οι οικολογικές του ανησυχίες εξατμίζονται στις όχθες της Βιστωνίδας και στις καλλιγραφίες των αυτοκρατορικών Χρυσόβουλων. Λίγοι αντιλαμβάνονται πως στη θέση που βρίσκεται δεν έχει πολλά περιθώρια να παίξει το χαρτί της εθνικιστικής δημαγωγίας. Είναι υπήκοος του τουρκικού κράτους αφ’ενός και φορέας του «γελοιώδους» («Ελληνική Νομαρχία») τίτλου «οικουμενικός» αφ’ετέρου, που του χάρισε ο κτηνώδης αυτοκράτορας Μαυρίκιος παρά τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες του πάπα Μ.Γρηγόριου. Η οικουμένη όμως πεισματικά αγνοεί την ύπαρξή του κι αυτός αναγκαστικά πατά σε δυο βάρκες αυτήν του Εθνάρχη του περιούσιου Γένους των Νεοελλήνων και αυτήν του υπερεθνικού πνευματικού ηγέτη με τα δεκανίκια όμως της ελληνικής διπλωματίας που τον λανσάρει όσο μπορεί διεθνώς, σε πείσμα των ορθόδοξων αδελφών Σλαβομακεδόνων και Ρώσων. Όταν του δίνεται η ευκαιρία ξεσπάει σε ψυχροπολεμικό κήρυγμα μίσους, όπως έγινε στην Έδεσσα που ξιφούλκησε κατά των υποτιθέμενων τέκνων του των ορθόδοξων γειτόνων μας, μιλώντας για τα «άνομα και ύπουλα σχέδια» αυτών που ήθελαν την υποταγή της «Ελληνικής Μακεδονίας» και για «τον λυσσώδη αγώνα εκ μέρους των παραχαρακτών της εκκλησιαστικής και εθνικής ιστορίας» (13.9.’05). Μόνο ο «Iός», επισήμανε τις «καθαρά πολιτικές» και «ανιστόρητες αναφορές» του προς το “target group” των υπολειμμάτων «των συλλαλητηρίων της περασμένης δεκαετίας» και εύλογα διαμαρτυρήθηκε γιατί κανείς δεν επέκρινε την «μετάπτωση του πατριάρχη από την οικουμενικότητα στον αγοραίο εθνικισμό» (24.9.’05).

Ποιος όμως θα το έκανε αφού ακόμη και στον ΣΥΝ υποβόσκει παρά φύσιν κρυφός έρως με τον πατριάρχη, που έχει εκδηλωθεί πολλές φορές με τρόπους τουλάχιστον γελοίους, τους οποίους αποφεύγω να απαριθμήσω. Μπορεί ο κ.Β. να κολάκευε τον κ.Αλαβάνο για την «λιπαράν του μόρφωσιν», αλλά με την ίδια ευκολία ο προκάτοχός του Αθηναγόρας υμνούσε τη χούντα και ο ίδιος θαύμαζε το Άγιο Πνεύμα εν είδει περιστεράς να προσγειώνεται στα κατάμαυρα μαλλιά του Καρατζαφέρη ή κολάκευε και τον αρχηγό της «Εθνικής Συμμαχίας» (18 χρόνια πρωτοδίκως, 9 χρόνια στο Εφετείο για απόπειρα εκβίασης επιχειρηματιών). Ο κ.Γ.Μιχαλόπουλος όμως τον απειλούσε με ημιτελή ερωτήματα όπως αυτό: “Ας μας αποκαλύψουν την ιστορία του γνωστού ραδιούργου μητροπολίτη που αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει στα νερά του Βοσπόρου μετά από άγριο ξυλοδαρμό του από…. Δεν συνεχίζουμε σταματούμε εδώ…..Όσο κι αν ο Πατριάρχης μας πικραίνει” (27-7-2001). Ανεξίκακος ο πατριάρχης προσφωνούσε τον κ.Μιχαλόπουλο “Εντιμότατον” (“Ορθόδοξη Κατάθεση”, Νοέμβριος 2001), ενώ παλιότερα δήλωνε: “Κε Μιχαλόπουλε με πολεμάτε αλλά εγώ σας αγαπώ…” (“Νέοι .Άνθρωποι.”, 28-5-’99). Φορτωμένος με εκκλησιαστικά παράσημα και τίτλους ο κ.Μιχαλόπουλος, «Κι όμως Πολλά πρωτοσέλιδα…είχαν για πρωταγωνιστές ομοφυλόφιλους ιεράρχες” («Ελευθεροτυπία» 19-1-2003). Κι όμως ένας πατριαρχικός άνδρας ο Ζακύνθου Χρυσόστομος τον είχε κατηγορήσει-χωρίς να αποδειχθεί- πως «από τους 80 Μητροπολίτες έχουν εκβιαστεί οι 180 … όλοι οι Πατριάρχες έχουν εκβιαστεί….(«Νέα», 5.2.’03). Κι όμως ο κ. Μιχαλόπουλος έβριζε κληρικούς καπηλικότατα στις εφημερίδες του με χυδαίες εκφράσεις που θα έκαναν ακόμη και πατριάρχη Ιεροσολύμων να κοκκινίσει.

Παρακάμπτω τον αδιαφανή τρόπο χρηματοδότησής του πατριαρχείου από το ελληνικό κράτος και επισημαίνω μια πρόσφατη δικαστική απόφαση (20.10), που περιέργως θάφτηκε από την πλειοψηφία των ΜΜΕ που απέφυγαν ευλαβώς να ανασκαλέψουν δυσάρεστες για τον πατριάρχη μνήμες ενός δυσωδέστατου σκανδάλου. O σάλος που ξέσπασε για τα τεράστια οικονομικά σκάνδαλα της πατριαρχικής μονής της Αποκάλυψης κατέληξε ταχύτατα μετά από 10 μόλις χρόνια στην καταδίκη σε 8 χρόνια φυλάκιση ενός μόνο ηγούμενου του οσίου Γεράσιμου Μιχελή του ιερού καθίσματος της Κουμάνας και στη συνέχεια μητροπολίτη των Παλαιοημερολογιτών κατηγορούμενου για υπεξαίρεση ενός μικροποσού 5δις δρχ. Ο όσιος αφέθη ελεύθερος με την καταβολή του αστρονομικού ποσού των 20.000 ευρώ : «… σε νέα επιστολή που έχει αποστείλει στον Πατριάρχη ο Γεράσιμος Μιχελής, τον καλεί για μία ακόμη φορά να τον στηρίξει και να πάρει θέση….. Οι αγοραπωλησίες δεν αφορούσαν μόνον τα ακίνητα της Μονής, αλλά και άλλες δραστηριότητες, με ακίνητα και κτήματα στις οποίες εμπλέκονταν τρεις κληρικοί: ο παπά – Γεράσιμος Μιχελής, ο (αποβιώσας) Ισίδωρος Κρικρής που ήταν ηγούμενος στην Ι.Μ. Αγίου Ιωάννη και ο Κύριλλος Πέντες (εκκλησιάρχης και ταμίας της Μονής) που αθωώθηκε ενώ πολλά από τα αδικήματα έχουν παραγραφεί..». «….Ο Εισαγγελέας …έκανε λόγο για φαινόμενα παρακμής και σήψης στην Μονή Πάτμου επισημαίνοντας ότι λειτουργούσε ως κτηματομεσιτικό γραφείο…. ….«Η μοιρασιά των ακινήτων ήταν απλόχερη και όλοι φρόντισαν να πάρουν» τόνισε ο Εισαγγελέας ο οποίος έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στους τραπεζικούς λογαριασμούς του κατηγορούμενου Μιχελή στους οποίους όπως διαπιστώθηκε .. είχαν κατατεθεί και αναληφθεί περί τα 2 δισ. δρχ ενώ στο διάστημα που ήταν προσωρινά κρατούμενος στις δικαστικές φυλακές της Κω και ενώ αναμενόταν η απαγόρευση της κίνησής τους άγνωστοι έσπευσαν και ανέλαβαν το υπόλοιπό τους………ο κατηγορούμενος χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του μια Mercedes και ένα τζίπ, έχοντας και οδηγό …..Ο Εισαγγελέας εκτίμησε εξάλλου στην αγόρευση του ότι στη δίκη έπρεπε να βρίσκεται κατηγορούμενη και μια συμβολαιογράφος για κακούργημα. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η συμβολαιογράφος έχει απαλλαγεί αμετακλήτως με βούλευμα…… ο κατηγορούμενος …επεσήμανε ότι ο ίδιος λειτουργούσε ως εντολοδόχος και ότι υπάρχει συλλογική ευθύνη για τις αγοραπωλησίες της Μονής τονίζοντας ότι είναι εξιλαστήριο θύμα..».

http://blogthea.gr/NextStep/aeaethoaeo/71448-dhieith-eueaenico-8-aothi-aea-oi-oeuiaeaei-oco-iiitho-dhuoiio.html http://roides.wordpress.com/2009/06/16/16june09/ http://www.kalami.net/2005/arthra/patmos_patriarx.html http://www.skyfm100.com/index.php?cat=17&aid=11652

http://roides.wordpress.com/2009/12/01/1dec09/

ΜΕΡΟΣ (2)http://roides.wordpress.com/2009/12/03/3dec09/

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)