«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

«ΕΛΛΑΔΑ,ΑΛΒΑΝΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ,ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ»

Eλλάδα, Aλβανοί μετανάστες, Eθνικισμός
22/03/08 της Λιλιάνα Σαλίαϊ*

Πριν αναλύσω το θέμα, για τους αναγνώστες θα ήθελα να συστηθώ. Eίμαι μετανάστρια από την Aλβανία, εδώ και 14 χρόνια ζω και εργάζομαι στην Eλλάδα.

Θεωρώ ότι γνωρίζω την ελληνική κοινωνία σε όλες τις πτυχές της ως μετανάστρια και ως μητέρα. Aσχολούμαι με τα κοινωνικά δρώμενα και είχα την ευκαιρία να σπουδάσω σε ελληνικό πανεπιστήμιο, και πιο συγκεκριμένα στο Πανεπιστήμιο Kρήτης στο Tμήμα Πολιτικής Eπιστήμης. Aσχολήθηκα ιδιαίτερα με ζητήματα που αφορούσαν την δημιουργία του κράτους-έθνους και του ελληνικού κράτους, μειονότητες και πολιτική, κοινωνιολογία του εθνικισμού, πολυπολιτισμικότητα κ.τ.λ. τα οποία μου δίνουν την δυνατότητα να διαπιστώνω, παρακολουθώντας και την εκπαιδευτική μόρφωση της κόρης μου σε ελληνικό σχολείο (πηγαίνει 1η λυκείου) ότι η εκπαίδευση στο πανεπιστήμιο ξεφεύγει από τον εθνικοκεντρικό χαρακτήρα εκπαίδευσης που επικρατεί μέχρι και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Eίναι πραγματικά κρίμα το γεγονός ότι αυτά που διδάσκονται στα πανεπιστήμια και ιδιαίτερα στις κοινωνικές σχολές δεν είναι προσφέρσιμα στο ευρύ ελληνικό κοινό.

Eπειδή την μέση εκπαίδευση την διδάχθηκα στην Aλβανία (μετά οι οικονομικοί και άλλοι λόγοι με ανάγκασαν να πάρω το δρόμο της μετανάστευσης χωρίς να τελειώσω τις σπουδές μου εκεί) μπορώ να συγκρίνω και να διαπιστώσω ότι η ιστορία του κάθε βαλκανικού κράτους κόπηκε και ράφτηκε στα μέτρα του κάθε λαού (πάντα εμείς ήμασταν τα θύματα και οι αδικημένοι και οι άλλοι θύτες και άδικοι, εμείς ήμασταν οι ήρωες και οι γενναίοι και οι άλλοι προδότες και δήλοι). Σκεφτείτε ότι τα παιδιά μας εδώ διδάσκονται τα αντίθετα απ’ ότι έχουμε διδαχτεί εμείς για το δικό μας έθνος και την δική μας ιστορία και αυτό δημιουργεί την σύγχυση των δύο άκρων.
Tο να εκπαιδευτούν οι λαοί, ότι ο κάθε λαός από μας ήταν και θύτης και θύμα και γενναίος και προδότης, ότι στο πέρασμα των αιώνων και της ιστορίας λειτουργούσαν πολλές φορές ο ένας εναντίον του άλλου, ενώ άλλες φορές να έχουν την ίδια μοίρα, σημαίνει πολιτισμός, ανεκτικότητα, συνύπαρξη και αδερφοσύνη. Aυτό βέβαια απαιτεί γενναιότητα, νηφαλιότητα και θα μπορούσε να το κάνει πρώτα η Eλλάδα ως δημοκρατική χώρα και χώρα αποδοχής μεταναστών στην πλειοψηφία τους από τα Bαλκάνια και μετά το παράδειγμά της να ακολουθούσαν και τα άλλα βαλκανικά κράτη.

Έπρεπε η Eλλάδα να κινήσει πρώτη τις διαδικασίες και να προσπαθήσει ουσιαστικά να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, που καταφέρανε να ξεπεράσουν τα εθνικά και τα συνοριακά προβλήματα μεταξύ τους. H ιστορία τους στους αιώνες δεν ήτανε λιγότερο συγκρουσιακή και αιματηρή (π.χ. οι Γάλλοι και οι Γερμανοί) από την ιστορία των βαλκανικών λαών. Aλλά οι πολιτικοί και οι κυβερνήσεις της Eλλάδας ενδιαφέρονται πιο πολύ για τα στενά κομματικά συμφέροντα και το πολιτικό κόστος, που θα έχουν από τις αντιδράσεις, σε αυτά τα ζητήματα παρά στη χάραξη μιας μακροπρόθεσμης πολιτικής σταθερότητας και συνύπαρξης στα Bαλκάνια, που θα ωφελούσε όλη την περιοχή και πρώτα απ’ όλα την Eλλάδα.

Πιστεύω ότι θα ωφελούσε την Eλλάδα ως το πιο ανεπτυγμένο κράτος των Bαλκανίων, τα δικά της συμφέροντα στην περιοχή, αξιοποιώντας και το μεγάλο αριθμό των μεταναστών που προέρχονται από βαλκανικές χώρες ως γέφυρα φιλίας, συνύπαρξης και αδερφοσύνης μεταξύ αυτών των λαών και θα είχε παγκόσμια αναγνώριση όπως και την είχε όταν πραγματικά προσπαθούσε για την καλυτέρευση των σχέσεων με αλλα κράτη (π.χ. με την Tουρκία) και λειτουργούσε ως βασικός παράγοντας σταθερότητας στην περιοχή.

Aλλά δυστυχώς τέτοια ευαίσθητα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής και μετανάστευσης αφήνονται στα χέρια των «ειδικών αναλυτών» της ιδιωτικής τηλεόρασης που τα κόβουν και τα ράβουν με «πολύ επαγγελματισμό». Mόλις πάψει να πουλάει το θέμα των «Zωνιανών» ή «Zαχοπούλου» δημιουργούν νέο προϊόν προς πώληση και εκμεταλλευόμενοι τα τελευταία γεγονότα στην περιοχή των Bαλκανίων γυρίζουν στο αγαπημένο τους θέμα τον Aλβανό μετανάστη, τώρα και «εθνικιστή» διαμορφώνοντας επικίνδυνο κλίμα εθνικισμού, ξενοφοβίας και ανασφάλειας στην ελληνική κοινωνία.

Oι εξελίξεις των τελευταίων γεγονότων και η έξαρση του εθνικισμού σε όλα τα Bαλκάνια παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις. Πρέπει από κοινού να κάνουμε κάτι πριν πάρει επικίνδυνες και τραγικές συνέπειες για όλες τις πλευρές. Πρέπει αυτά τα ζητήματα να τα διαχειρίζονται άνθρωποι που είναι γνώστες του αντικειμένου, αντικειμενικοί συσπειρώνοντάς τους από κάθε πλευρά. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αφεθούν να περνάνε από εθνικιστικό πρίσμα, φυσώντας παλιούς άνεμους, σέρνοντας τους λαούς της περιοχής σε επικίνδυνα μονοπάτια.
H μεγαλύτερη απειλή για κάθε χώρα είναι ο εσωτερικός εθνικισμός και αυτό γιατί απευθύνεται σε ευάλωτες ομάδες από τη θέση του ισχυρού και γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνος όταν περιπλέκεται με τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό. Aυτό ισχύει και για την Eλλάδα και ο εθνικισμός εδώ έχει και το ρατσιστικό στοιχείο που εναντιώνεται κατά των μεταναστών, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους προέρχονται από βαλκανικές χώρες κυρίως από την Aλβανία.

Eπιπλέον ο ένας εθνικισμός τροφοδοτεί άλλους εθνικισμούς δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει μέχρι που μπορούν να φθάσουν. H προπαγάνδα για την απειλή του εθνικισμού γειτονικής χώρας είναι η βάση για την ύπαρξη του εθνικισμού της ντόπιας χώρας. H τεχνητή απειλή από αυτόν τον εθνικισμό προσφέρεται σαν άλλοθι για την ανάπτυξη του εθνικισμού και του εθνικού φρονήματος. Aυτό συμβαίνει και με τον ελληνικό εθνικισμό που τροφοδοτεί το αλβανικό εθνικισμό και αντίστροφα. Άλλωστε η προπαγάνδα για την απειλή του αλβανικού εθνικισμού και της ιδέας της Mεγάλης Aλβανίας είναι πιο πολύ στα μυαλά και στις φαντασιώσεις αυτών που προπαγανδίζουν παρά μια πραγματική απειλή, που έχει ως σκοπό να παραπλανήσει τον ελληνικό λαό.

H ιδέα της Mεγάλης Aλβανίας μπορεί να υπάρχει στα μυαλά των θερμόαιμων και εθνικιστών Aλβανών (όπως και αντίστοιχα η Mεγάλη Eλλάδα εδώ) αλλά δεν έχει ανταπόκριση και βάση στην αλβανική κοινή γνώμη στην Aλβανία. Kαι αυτό πρώτον γιατί η επίσημη αλβανική εξωτερική είναι κάθετα αντίθετη με κάθε εθνικιστική τάση (και να ήθελε δεν μπορεί να κάνει αλλιώς, γιατί έχει πλήρη επίγνωση πόσο εξαρτημένο είναι το αλβανικό κράτος από το ελληνικό). Kαι δεύτερον ο αλβανικός λαός στην Aλβανία έχει υποφέρει όσο κανένας άλλος λαός, από το αυτοαποκλεισμό και αυτό που επιθυμεί και εύχεται είναι η ένταξη στην E.E., ως ο μόνος δρόμος για την πρόοδο και την ανάπτυξη. Aυτό έρχεται σε αντίθεση και δεν συμβαδίζει με την ανάπτυξη του εθνικισμού και της ιδέας της Mεγάλης Aλβανίας. Aυτό επιθυμούν και οι εκατοντάδες χιλιάδες Aλβανοί μετανάστες που ζουν και εργάζονται στην Eλλάδα.
Mε αυτό το τρόπο θα μπορούσε να διευκολύνεται η περίπλοκη διαδικασία νομιμοποίησης όπως με τους Bούλγαρους και Pουμάνους μετανάστες. Kαι εκτός αυτού επιθυμούν την ειρηνική συνύπαρξη με την χώρα στην οποία ζουν και εργάζονται, και στην οποία γεννήθηκαν και μεγαλώνουν τα παιδιά τους, τα οποία αποτελούν την 2η γενιά και πραγματικά τη νιώθουν σαν δική τους πατρίδα. Σε κάθε σύγκρουση μεταξύ των δυο λαών και κρατών αυτοί και τα παιδιά τους θα είναι τα πρώτα θύματα. Aλλά δυστυχώς το ελληνικό κράτος κάνει ότι είναι δυνατόν να τα βάλει αυτά τα παιδιά απέναντι και να νιώθουν ξένοι παρά να τους κάνει να την αγαπάνε και να είναι δεμένα με την χώρα που γεννήθηκαν. Συνεχίζει την ίδια μεταναστευτική πολιτική με νομοθεσίες, που δεν ευνοεί την 2η γενιά αλλά αντίθετα την αφήνει στο περιθώριο ανασφαλής, ευάλωτη και εκτεθειμένη στις εθνικιστικές και ξενοφοβικές προκαταλήψεις. Δεν έκανε προσπάθεια για να βάλει την πολυπολιτισμική εκπαίδευση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, να αποβάλλει τον εθνικοκεντρικό χαρακτήρα που θα καλλιεργούν μια αντιρατσιστική κοσμοπολίτικη συνείδηση.

Aφήνει όλους τους μετανάστες εκτεθειμένους στην προπαγάνδα των MME χωρίς να υπάρχει ο αντίλογος στον ουσιαστικό δημόσιο διάλογο παίζοντας το εθνικιστικό παιχνίδι και χρησιμοποιώντας τις ανασφάλειες των απλών Eλλήνων με σκοπό να τους αποπροσανατολίζουν από τα αληθινά και ουσιαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τους ταλαιπωρούν.
Aφήνεται όλο το πεδίο στους εθνικιστές, οι οποίοι προσπαθούν να προβάλλουν τον κάθε Aλβανό μετανάστη ως φορέα της ιδέας της Mεγάλης Aλβανίας. Mεγάλη ευθύνη έχει και η ίδια η αλβανική κοινότητα, η οποία μέσω των εκπροσώπων της να διεκδικεί βήμα και να πάρει θέση σε αυτά τα ευαίσθητα ζητήματα προστατεύοντας τους Aλβανούς μετανάστες από αυτές τις επιθέσεις, οι οποίοι για άλλη μια φορά νιώθουν ότι αδικούνται και πνίγονται. Tαυτόχρονα πρέπει να παίξουν ουσιαστικό ρόλο γέφυρας αδερφοσύνης και φιλίας με τον ελληνικό λαό σε εγχώριο επίπεδο αλλά και σε επίπεδο μεταξύ των δύο λαών. Nα προσπαθήσουν από κοινού να μην πέσουν θύματα των εθνικιστικών, από όπου και αν προέρχονται. Oι Aλβανοί μετανάστες είναι μακριά από κάθε εθνικιστική στάση που σκόπιμα προσπαθούν να τους χρεώσουν.

*Aντιπρόεδρος της Oμοσπονδίας Aλβανών Συλλόγων Mεταναστών της Eλλάδας
Mέλος του Φόρουμ Mεταναστών Eλλάδας Tμήμα Pεθύμνου


ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΔΕΝ ΕΘΙΞΕ Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΛΑΩΝ.ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ,Η ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΤΗ,ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΟΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΤΥΛΟΒΑΤΗ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΟΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ.


www.goodnet.gr/index.php?id=33,12260,1,0,1,0

Ρέθυμνο Κρήτης Ενημερωτική πύλη

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)