Είναι φανερό το Αρβανίτικο-Αλβανικό «λούκ» τού Κολοκοτρώνη-Τσεργκίνη με το ξύρισμα των κροτάφων καί το πάνω μέρος της κεφαλής(αυτό φαίνεται καί στην συντριπτική πλειονότητα των αγωνιστών πού παρουσιάζεται στούς πίνακες ζωγραφικής εκείνης της εποχής,καί φυσικά δεν πρόκειται γιά πρώιμη φαλάκρα.Πίνακες πού δεν παρουσιάζουν παρόμοια χαρακτηριστικά δεν είναι εκ τού φυσικού) καί με το κετσάκι-φεσάκι,σύμφωνα με τις περιγραφές των περιηγητών καί ιστορικών.Ο τρόπος αυτός ξυρίσματος με το κετσάκι στο κεφάλι ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των Αρβανιτών καί κανενός άλλου λαού.Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απόφαση τού Αλή Πασά να απαγορεύσει το ξύρισμα των κροτάφων στον στρατό του μέσα στα πλαίσια της προσπάθειας εξευρωπαϊσμού της αυλής του.Φυσικά αυτό το τόσο αρχαίο καί θαθιά ριζωμένο πολεμικό έθιμο ήταν αδύνατο να ξεριζωθεί,καί φυσικά ο Αλής αναγκάσθηκε να πάρει πίσω την διαταγή του αυτή,μετά από σοβαρή στάση των Αρβανιτών πολεμιστών:http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/12/captain-of-suliote-albanians.html
Από το μνημειώδες πλέον έργο των εκδόσεων Κ.Κουμουνδουρέα στη δεκαετία τού ΄70,το «ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ».
Πρόκειται γιά μία τεράστια συλλογή πινάκων ζωγραφικής,σκίτσων καί αρκετών εύστοχων ιστορικών σχολίων καί προσθηκών πού αφορούν το ΄21.
Η έκδοση αυτή υμνεί κυριολεκτικά τον Αλήπασα τον Τεπελενιώτη καί στην λεζάντα τού πορτραίτου του διαβάζουμε: «Ο Αλή Πασάς είχε έμφυτα μεγάλα χαρίσματα.
Η πολιτική του οξύνοια υπερέβαινε τούς περιορισμούς της μόρφωσης καί της πολιτικής του κουλτούρας.
Όσο κι αν φαίνεται τολμηρό μπορεί να τον συγκρίνει κανείς με τον Ρήγα Φεραίο(!).
Το όραμα μιάς διαβαλκανικής ανεξάρτητης από τον Σουλτάνο επικράτειας χαρακτηρίζει την πολιτική σκέψη καί των δύο.
Ο τρόπος βέβαια πραγμάτωσης τού μεγαλεπήβολου σχεδίου διακρίνει τον επαναστάτη διαφωτιστή από τον ρηξικέλευθο σατράπη».
Από το μνημειώδες πλέον έργο των εκδόσεων Κ.Κουμουνδουρέα στη δεκαετία τού ΄70,το «ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ».
Πρόκειται γιά μία τεράστια συλλογή πινάκων ζωγραφικής,σκίτσων καί αρκετών εύστοχων ιστορικών σχολίων καί προσθηκών πού αφορούν το ΄21.
Στην λεζάντα τού συγκεκριμένου πίνακα ζωγραφικής πού απεικονίζεται Αλβανός πολεμιστής τού Αλήπασα Τεπελενιώτη διαβάζουμε :
«Οί Αλβανοί πολεμιστές υπήρξαν,μαζί με Έλληνες αρματολούς,το στρατιωτικό στήριγμα τού Αλή Πασά στην προσπάθειά του να δημιουργήσει ανεξάρτητο ΑΛΒΑΝΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ κράτος(!) στις δυτικές ευρωπαϊκές κτήσεις της οθωμανικής επικράτειας».
Καί πως φυσικά γίνεται το να μην σχολιαστεί εκείνο το «Έλληνες» αρματολοί σε σχέση με τούς «Αλβανούς» πολεμιστές,πού εάν αντικατασταθεί με το «Αλβανοί χριστιανοί» δηλαδή «Αρβανίτες» σίγουρα θα είμαστε τέλεια ακριβείς ως προς την εθνολογική προέλευση των αρματολών εκείνης της εποχής εν αντιθέσει με τούς Αρβανίτες(δηλαδή Αλβανούς) μουσουλμάνους.
http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/09/blog-post_4.html
http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2010/05/blog-post_5011.html
http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2010/05/blog-post_901.html
O AΛΗΠΑΣΑΣ Ο ΠΥΡΡΟΣ
ΑΛΗΠΑΣΑΣ ΤΕΠΕΛΕΝΙΩΤΗΣ