«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2009

ΙΛΛΥΡΙΟΙ-ΕΛΛΗΝΕΣ

Επειδη η Πελασγικη γλωσσα διασωζοταν ακομα στην εποχη του Ηροδοτου και θεωρηθηκε «Βαρβαρη» γλωσσα,και επειδη τα μερη οπου εποικησαν οι Πελασγοι απο την Κ.Ιταλια ως τα βαθη της Μ.Ασιας δεν παρουσιαζουν τον ιδιο πολιτισμο,αλλα περα απο τις κοινες ονομασιες,τα κοινα τοπωνυμια,που εχουν πονοκεφαλιασει τους ερευνητες-επειδη βγαζουν απ'τη μεση τους Πελασγους-,ολα τα υπολοιπα χαρακτηριστικα γνωρισματα εχουν υποστει τοσες αλλοιωσεις ωστε να μας προβληματιζει γιατι στον συγκεκριμενο Ελλαδικο χωρο δημιουργηθηκε αυτος ο ανεπαναληπτος πολιτισμος,πρεπει να πουμε μερικα ξανα.
Για το πρωτο θεμα,πρεπει να κατανοησουμε πως ο Πελασγικος Λαος που εκανε πριν χιλιαδες χρονια την μεγαλη μεταναστευτικη εξορμηση και εποικισε τα μερη απο την Ιταλια ως την Μ.Ασια και Β.Αφρικη,ειχε,λογω του τροπου ζωης και των ασχολιων του καθως και του βαθμου του πολιτισμου του, ενα πολυ περιορισμενο λεξιλογιο,που περιοριζοταν,στην πολεμικη τεχνη,τη Λατρεια,το κυνηγι,την κτηνοτροφια και ενδεχομενως την Γεωργια.Οταν εγκατασταθηκε στα νεα μερη φυσικο ηταν να αναπτυξει τον κυκλο των ασχολιων του (Εμποριο,ναυτικο,Διοικηση,τεχνες,γραμματα,δανεισμο λεξεων απο τους Λαους της Μεσογειου με τους οποιους ηρθε σε επαφη).
Ετσι διαφοροποιηθηκαν οι Πελασγικοι Λαοι,αναλογα με τους τοπους που εποικισαν και τους πλησιοχωρους Λαους με τους οποιους ηλθε σε επαφη.Παρεμειναν ομως παρα πολλα κοινα στοιχεια και χαρακτηριστικα,ωστε ενας ερευνητης να μπορει να εντοπισει την κοινη προελευση ολων των Πελασγικων Λαων απο την Κ.Ιταλια ως την Μ.Ασια.Αυτα ειναι,οι παλιοι θρυλοι και οι παναρχαιες Ελληνικες παραδοσεις,οι μαρτυριες των ιστορικων,η αναλυση της γλωσσας που μας δειχνει την παλια κοινη καταγωγη,τα τοπωνυμια,τα λειψανα της αρχιτεκτονικης και γενικα της τεχνης και τελος οι Λατρειες και οι θρησκευτικες πεποιθησεις με προεξαρχοντα τον Δια.
Ετσι οι νεωτεροι ερευνητες εντοπιζοντας αυτα τα κοινα χαρακτηριστικα γνωρισματα και τις μαρτυριες των αρχαιων γενικα,οδηγηθηκαν στο να ονοματισουν τους Πελασγους(κυριως Ελλαδα),Θρακοπελασγους,Φρυγοπελασγους κλπ.Βλπ. γι'αυτες τις διακρισεις την εισαγωγη του Π.Καρολιδη στην «Ιστορια του Ελληνικου Εθνους» του Κ.Παπαρρηγοπουλου.
Δεν αλλαζει τιποτα απολυτως αν δεχθουμε-καθως πολλοι συγγραφεις-πως οι Πελασγοι ησαν Ιλλυριοι,παρα μονον αν τους διαφοροποιησουμε απο τα υπολοιπα Ελληνικα φυλα.Αλλα τετοια διαφοροποιηση δεν προκυπτει απο πουθενα,ενω ολες οι μαρτυριες συνηγορουν στο οτι ολα τα Ελληνικα φυλα,και τελευταιοι οι Βοιωτοι και οι Δωριεις,ηλθαν απο την Ιλλυρια,δηλ.απο εκει που ηλθαν και οι προγονοι τους Πελασγοι.
Πως εξηγειται τωρα το γεγονος,να υπαρχουν Πελασγοι Βαρβαροι οχι μονον στην γλωσσα αλλα και στον Πολιτισμο,δηλ. να εξακολουθουν μετα απο αιωνες απο την αρχικη καθοδο να μιλουν την παλια φτωχη Πελασγικη γλωσσα και να εχουν μεινει πολυ πισω απο τις πολτιστικες εξελιξεις της Ν.Ελλαδας και Μ.Ασιας;
Πως εξηγειται το Ελληνικο πολιτιστικο θαυμα και ειδικοτερα των Αθηνων που καποια στιγμη υποσκελισαν τους Μικρασιατες;
Οσοι παραμειναν στα Βορεια και ορεινα μερη,μακρια απο το Σταυροδρομι των πολιτισμων του Ν.Αιγαιου επομενο ηταν να μη παρακολουθησουν την εξελιξη.Αυτο συμβαινει παντα και μεσα στον Λαο.Αλλη εξελιξη θα εχει ο Λαος της Πρωτευουσας,οπου συναντιουνται ολα τα εσωτερικα και εξωτερικα πολιτιστικα ρευματα,ο πλουτος και οι δυνατοτητες και αλλη η μακρινη και ορεινη επαρχια.Υπαρχουν Ελληνικα χωρια ακομα που δεν εχουν καν ηλεκτρισμο,δεν εχουν σχολεια,Βιβλιοθηκες κλπ.,και παρα τα τρομερα μεσα αμεσης επικοινωνιας με τις πολιτιστικες διεργασιες,Ελληνικες και ξενες,την Τηλεοραση,τον Κινηματογραφο,το Ραδιοφωνο,βλεπουμε πως υπαρχει τεραστια διαφορα.
Παλια ειχε επικρατησει μια υποτιμητικη λεξη για τους επαρχιωτες.Τους ελεγαν «Κουφοχωριατες».Μα καθως καταλαβαινετε οι ανθρωποι,μονον κουφοι δεν ησαν και ακουγαν ψιθυρους απιαστους απο τους πρωτευουσιανους.Πως λοιπον επικρατησε αυτη η υποτιμητικη λεξη -βρισια;Απλουστατα,οι χωριατες δεν καταλαβαιναν τις πρωτευουσιανικες ελληνικουρες και ησαν αναγκασμενοι να λενε «Τι και Τι» συνεχως ωσπου ο πρωτευουσιανος συνομιλητης τους ,χρησιμοποιησει καμια κατανοητη λεξη για να πιασουν το νοημα.Κι αυτα συνεβησαν σε ενα συγχρονο κρατος ενιαιο με τις συγκεντρωτικες μεθοδους της συγχρονης Κυβερνητικης και μεσα σε ενα τοσο συντομο χρονικο διαστημα 30-50 ετων.
Αντιλαμβανεστε τωρα τις συνθηκες της προιστορικης εποχης,το χρονικο διαστημα των αιωνων και της απομακρυνσης της μιας Πελασγικης ομαδας απο την αλλη,τι γλωσσικη διαφοροποιηση μπορει και βεβαια μπορεσε να δημιουργησει.
Ο Ηροδοτος πιστευε πως η γλωσσα δεν μπορει να αλλαξει ποτε και πως ηταν φυσικο οι Ελληνες να μιλουσαν ανεκαθεν την ιδια γλωσσα και φυσικα ταχει χαμενα,επειδη ολοι οι Ελληνες του λενε πως καταγονται απο τους Πελασγους-και ειναι αναγκασμενος να το αναφερει-απο την αλλη ομως,ο ιδιος ειδε με τα ματια του και ακουσε με τ'αυτια του στις πολεις του Ελλησποντου,Σκυλακη και Πλακια να μιλανε Πελασγικα και να λενε πως ειναι οι κατοικοι τους Πελασγοι,δηλ. διεπιστωσε πως οι Πελασγοι που του ελεγαν ολοι,δεν ησαν Ελληνες αλλα βαρβαροι,γιατι ο ιδιος διαπιστωσε πως δεν μιλουσαν Ελληνικα αλλα μιαν αγνωστη του γλωσσα η εν πασει περιπτωσει οχι καθαρα Ελληνικα.(Βαρβαρος δεν σημαινε μονον,αλλογλωσσος αλλα και παχυστομων,δηλ.αυτος που δεν προφερε καλα τα Ελληνικα.«Βαρβαροφωνοι οι Ηλειοι και Καρες,ως βραχυφωνοι και ασαφη την φωνην εχοντες» λεει ο Ησυχιος).
Ωστε οι Πελασγοι που παρεμειναν στην αρχικη κοιτιδα της Πελασγικης Φυλης,στην Β.Δ.Βαλκανικη,σε σχεση με αυτους που ηλθαν στη νοτια Ελλαδα η παρεμειναν μεσοστρατις,με την παροδο των χρονων,εχουν διαφοροποιηθει σημαντικα.
Μετα την Δωρικη καθοδο και την αποκατασταση της ηρεμιας στον Ελλαδικο χωρο και την υιοθετηση του κοινου ονοματος «Ελλας και Ελληνες», οι Πελασγοι των βορειων περιοχων που δεν συμμετεχουν στις διεργασιες του Νοτου και στις Αμφικτυονιες,αποκαλουνται απο τους Νοτιους Πελασγους (Ελληνες),Ιλλυριοι.Για την ακριβεια της υποθεσης μου,ο τοπος πρωτονομαστηκε Ιλλυρια,που σημαινει ορεινο μερος,υψηλο μερος και κατ'επεκταση και οι κατοικοι της ονομαστηκαν Ιλλυριοι.Αυτα βεβαια θα τα δουμε αναλυτικα πιο κατω και προς το παρον περιοριζομαστε στην διαπιστωση,πως με την παρελευση των χρονων οι ορεινοι Πελασγοι της Ιλλυριας,παρεμειναν πολιτιστικα πιο πισω απο τους Νοτιους και η γλωσσα τους,μετα απο αιωνες,θα φανταζει στους Αθηναιους της κλασσικης εποχης σαν βαρβαρη γλωσσα,ενω δεν ειναι παρα αυτη η γλωσσα που μιλουσε ο προπαππος του Θουκιδιδη και του Πλατωνα.

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)