Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2009

ΤΣΙΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ΜΠΕΚΙΑΡΗΔΕΣ-OΡΛΩΦ (2)

ΒΛΕΠΕ:ΤΣΙΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ΜΠΕΚΙΑΡΗΔΕΣ-ΟΡΛΩΦ(1)http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/07/blog-post_8978.html


Ο Τουρκος Πασας επεισε τους Τσιαμηδες να αποχωρησουν ταζοντας τους πως θα τους δωσει τους μισθους δεκα χρονων και πως για να τους παρουν επρεπε να ελθουν στο Ναυπλιο.Πολλοι πιστεψαν και πηγαν να παρουν τους μισθους τους.Μα εκει ο Τουρκος τους ξεκαμε ολους με το εξης σατανικο σχεδιο:Τους ελεγε να περνανε ενας-ενας απο την δυτικη πορτα του Φρουριου,να βγαινουν απο την Βορειοανατολικη και να κατευθυνονται προς το Αργος.Μπαινοντας ομως στο Φρουριο,υπηρχε καποια καταπακτη που επιτηδεια υποχωρουσε και τους καταβαραθρωνε.Τσακιστηκαν ετσι πολλοι στα βραχια και στη θαλασσα που κατακοκκινησε.Η πορτα αυτη του Φρουριου του Ναυπλιου απ'οπου γκρεμιστηκαν και εξοντωθηκαν οι Αρβανιτες,ονομαζεται μεχρι σημερα «Αρβανιτικη πορτα».Δεν ηταν βεβαια η πρωτη φορα που οι Αρβανιτες επεφταν θυματα της ευπιστιας τους,δεν ηταν η πρωτη φορα που οι μη Αρβανιτες εκμεταλλευονταν την ευπιστια και την Μπεσα των Αρβανιτων.
Οι Τσιαμηδες λοιπον η εξοντωθηκαν η εφυγαν για την πατριδα τους αλλα οι Μπεκιαρηδες,εδωσαν αγωνα που φυσικα ηταν εντελως ανισος.Να φανταστει κανεις πως ξεσηκωθηκαν ολα τα ανθρωπαρια και εστηναν ενεδρες για να σκοτωσουν Αρβανιτη να πανε το κεφαλι του στον Τουρκο Πασα και να παρουν τα «τριακοντα αργυρια» που εδω ηταν 5 πολιτικα για νεκρο και 20 για ζωντανο Αρβανιτη(1).Ο Παλαμιδης στην ιδια περιγραφη λεει πως και οι τσοπανηδες Βλαχοι εγιναν «πολεμικοι» και σκοτωσαν με τις γκλιτσες τους Αρβανιτες για να παρουν το προδοτικο ρεγαλο.

Ετσι ελευθερωθηκε ο Μωρηας...υπο των Τουρκων.

Οι Κολοκοτρωναιοι και συγκεκριμενα ο πατερας του Θοδωρακη,ο Κωνσταντης,προσκυνησε και αυτος τον πονηροτατο Τζεζαερλη και ελαβε μερος στην εξοντωση των Τσιαμηδων (2)και των Μπεκιαρηδων.Μα πληρωσε τα επιχειρα αυτης της ενεργειας του,μιας και ο Τζεζαερλης δεν χαριστηκε ουτε στους προδοτες και τους ξεκανε με πρωτο και καλλιτερο τον Κωνσταντη.

Αργοτερα ο Φωτακος,οταν το αντιαρβανιτικο πνευμα ξαναζει στην ελευθερη πια Ελλαδα,θα πει με ενα ακαταλαβιστικο ειδος υπερηφανειας πως «οι Αρβανιτες ετρεμαν το σπαθι το Κολοκοτρωναιικο γιατι θυμουνται ακομα το χαλασμο τους (του 1779) απο τους Κολοκοτρωναιους».Τι να πρωτοθαυμασει κανεις και για τι να πρωτολυπηθει,ακουγοντας τετοιου ειδους συνηγοριες για τους Κολοκοτρωναιους.

Τι ακριβως ηταν αυτη η Αρβανιτικη επανασταση στον Μωρηα ισως και να μην το μαθουμε ποτε (3).Αρβανιτες ιστορικοι δεν υπηρχαν ουτε τοτε ουτε και αργοτερα.Γεγονος ομως ειναι πως οι Αρβανιτες αυτοι, ενω μπορουσαν να φυγουν για τις πατριδες τους και σαν μουσουλμανοι,να απολαμβανουν σε οποιοδηποτε μερος της Τουρκικης αυτοκρατοριας τα ευλογα αγαθα τους,εν τουτοις εδωσαν μεχρι το τελος εναν εντελως ανισο αγωνα και οι υπερηφανες απαντησεις τους και στην αρχη και τοτε που ειχαν σχεδον αποδεκατιστει,θυμιζουν τα Σπαρτιατικα «Μολων λαβε».Μολων Λαβε δηλ.ελα παρτα (τα οπλα) λενε οι Σπαρτιατες.«Βολια και Μπαρουτια εχουμε,ελα να τα παρεις»,λενε οι Αρβανιτες.
Ισως να μην μαθουμε τι ειδους επανασταση ηταν αυτη,μα και απο τα στοιχεια που σωζονται απο τους εχθρικα κειμενους,μπορουμε να βγαλουμε λιγα συμπερασματα.
Ο Τζεζαερλη Χασαν Μανταλογλου,μετα τον εξολοθρεμο των Αρβανιτων του Μωρηα περιοδεψε την Ρουμελη και τη Θεσσαλια καθησυχαζοντας και καλοπιανοντας τους χριστιανους,μα τους μουσουλμανους Αρβανιτες δεν τους αφηνε σε χλωρο κλαρι.Απο την Μακεδονια ως τον Μωρηα αρχισε μια εκστρατεια των Τουρκων κατα των Αρβανιτων μουσουλμανων για πρωτη ισως φορα σε τετοια κλιμακα.Την ιδια τυχη ειχαν και οι Κλεφταρματωλοι του Μωρηα,που κυνηγηθηκαν απο Τουρκους και Πατριαρχειο και αναγκαστηκαν να καταφυγουν στα Εφτανησα,μετα την εξοντωση των Μπεκιαρηδων.Οταν γυρισαν,οσοι γυρισαν,στη Πατριδα τους ,απο τους Τσιαμηδες και τους Μπεκιαρηδες,τους υποδεχτηκαν θερμα οι αλλοι Αρβανιτες που θαυμασαν τον ηρωισμο τους και απο τη μια ως την αλλη ακρη της Αρβανιτιας ακουγονταν η φραση: «Ερδ'ν τριματ ε' Μωρες» δηλ.«ηρθαν τα παλλικαρια του Μωρηα».Ουτως η αλλως ηταν μια ηρωικη εποποιια,συνηθισμενο ομως γεγονος για Αρβανιτες.Δεν την ανιστορησε καποιος Θουκυδιδης και δεν την εψαλλε καποιος Ομηρος.Μεινανε τα ατεχνα τραγουδια του απλου Λαου να μας τη θυμιζουν,ετσι καθως περιπου εγινε και ετσι καθως δεν μας την διεσωσαν οι μαρτυριες των λογιοτατων και ιστοριογραφων της εποχης.
Να ενα τραγουδι της εποχης:

Ο ΜΟΥΡΤΟΣ

Μια προσταγη μεγαλη προσταζει ο Βασηλιας(Σουλτανος)

Να κατεβει η αρμαδα κι ο Καπεταν Πασας.
Αρμαδα ν'εκατεβη στ'Αναπλιν αραξε,
κι αυτος απ' τα Δερβενια μ' ασκερι διαβηκε.
Πιανει χαρτια και στελνει,χαρτια και προβοδα:
-«Σε σενα Μουρτο Χαμζα,σε σας Αρβανιτια,
γληγορα σηκωθειτε αυτουθε απ' το Μωρηα!»
-«Εγω χαρτια 'χω χιλια καμμενα στη φωτια,
και σενανε σε γραφω στην κατου τη μερια».
-«Σωπα,σωπα βρε Μουρτο,και μη παραμιλας,
γιατ'εχεις λιγο ασκερι και το μετανογας».
-«Μπεκιαρικα ντουφεκια χιλιαδες εχω οχτω
και σεις οι Καλιουντζηδες χιλιαδες εκατο».
Το Αλα! Αλα!(4) κραζουν,τραβουνε τα σπαθια,
βανουν μπροστα τους Τουρκους σα λαφια,σαν τραγια.
(Απο την συλλογη του Σπυριδωνος Ζαμπελιου,«Ασματα Δημοτικα της Ελλαδος» 1852).


1) Εννοειται,Αρβανιτες της Αλβανιας,Μουσουλμανους και οχι Χριστιανους η Μωραιτες.

2)Αργοτερα ο Θ.Κολοκοτρωνης θα παει στην Τσαμουρια (Θεσπρωτια) και θα ζητησει την συμπραξη των Τσιαμηδων Μουσουλμανων για να πραγματοποιησει το αρχικο του ονειρο για την ανεξαρτησια του Μωρηα.

3)Στη καταστολη του κινηματος του 1770,ελαβε μερος και ο Μουσταφας,γιος του Πασα της Σκοδρας Μεχμετ Μπουσιατη η Μπουσατλη.Ο Μεχμετ ηταν Πασας της Σκονδρας και ειχε καταφερει πολυ πριν τον Αληπασα να δημιουργησει στην Βορεια Αλβανια ανεξαρτητο Πασαλικι,το Πασαλικι της Σκοδρας.Ονομαζεται και Μεχμετ Μπουσατλης η «Μεχμετ ο Παλαιος».Ηταν εντελως ανεξαρτητος και εχθρικος προς τον Σουλτανο,ο οποιος προσπαθουσε να τον παρει με το μερος του με την διπλωματια.Αρνηθηκε να παρει μερος στον πολεμο του Σουλτανου κατα των Ρωσων.Οταν πεθανε στα 1775,ο Σουλτανος καιτοι ειχε ανακηρυξει για να τον καλοπιασει,τους δυο γιους του Πασαδες,βρηκε την ευκαιρια να ξεμπερδεψει με τους Μπουσιατηδες.Ανακηρυξε Πασα τον Μεχμετ Κουστεντιλη,αλλα ο μεγαλος γιος του Μεχμετ του Παλιου,Μουσταφας,αφου ειχε το Λαο με το μερος του,καταφερε να παρει με το σπαθι του το Πασαλικι.Για να υπαρξει καποιος κατευνασμος της διαμαχης με τον Σουλτανο,ο Μουσταφας,δεχτηκε να εκστρατευσει στην Πελοποννησο για να καταστειλει το κινημα των Ορλωφ,για το οποιο μιλαμε.Βλεπουμε δηλ.,εναν ηγετη Αρβανιτη γιο του Μεχμετ του Παλαιου,να συμμετεχει στο κινημα των Τσιαμηδων και Μπεκιαρηδων του Μωρηα.Τον Μουσταφα Μπουσιατη,που φαινεται πως συνεχιζε την πολιτικη του πατερα του και στον Μωρηα που θα ηθελε να τον ανεξαρτητοποιησει,τον δηλητηριασαν οι Τουρκοι στα 1778.Ο αδελφος του και δευτερος γιος του Μεχμετ,ο Καρα Μαχμουτ Μπουσιατης,ηταν και ο πιο ενδοξος των Μπουσιατηδων η Μπουσατληδων της Σκοδρας,που δημιουργησε εφαμιλη και για μερικους ανωτερη κατασταση απο τον Αλη τον Τεπελενιωτη,αφου επανειλημενα κατατροπωσε τους Τουρκους και στο τελος ετοιμαζοταν για την απελευθερωση ολοκληρης της Αλβανιας σε συνεργασια με τον Ναπολεοντα.Ειχε την φιλοδοξια να γινει ο «Νεος Σκεντερμπεης».
Οι Αλβανοι ιστορικοι Pollo-Puto,θεωρουν τον Καρα-Μαχμουτ Μπουσιατη κατα πολυ ανωτερη μορφη απο τον Αληπασα για τον οποιο οι κρισεις τους δεν διαφερουν απ'αυτες των χριστιανων Ελληνων Ιστορικων.
Μετα τον θανατο του Καρα-Μαχμουτ Μπουσιατη,το πασαλικι της Σκοδρας περναει στον Ιμπραημ,που ηταν αβουλος και υποταχτικος στους Τουρκους.Στα 1810,το Πασαλικι περναει στον Μουσταφαμπεη Μπουσιατη που εχει τη παλια φλογα των επαναστατων Μπουσιατηδων,μα γνωρισε πολλες ατυχιες.Διαταχτηκε απο τον Σουλτανο να βοηθησει στην εξοντωση του Αλη,μα απ'οτι φαινεται,ο Μουσταφαμπεης ειχε συνεργαστει με τον Αλη και η διαταγη ηταν μια αποδειξη του αντιθετου.Με την εξοντωση του Αλη,ο Μουσταφαμπεης της Σκορδας θα παρει εντολη να εκστρατευσει με τα Τουρκικα στρατευματα στην επαναστατημενη Ρουμελη.Η σταση του Μουσταφαμπεη Μπουσιατη θα ερμηνευθει οταν θα γνωρισουμε τις λεπτομερειες της Ελληνικης Επαναστασης,τον διχασμο των Αρβανιτων με θρησκευτικα κριτηρια,τις αποπειρες να ενωθουν οι Αρβανιτες κατα των Τουρκων,οχι κατω απο τη καθοδηγηση των χριστιανικων μεγαλοδυναμεων κλπ κλπ.Για να κατανοησουμε ολα αυτα πρεπει να ξαναγραψουμε την Ιστορια του '21 απο την αρχη.
Το μονο που μπορουμε εδω να αναφερουμε,ειναι οτι οι Τουρκοι εβλεπαν ολες αυτες τις υποπτες κινησεις των μουσουλμανων Αρβανιτων που ακολουθουσαν τον Τουρκικο στρατο στην Ελλαδα,και προσπαθησαν να προλαβουν το κακο.Πραγματικα,ο περιβοητος Μεχμετ Ρεσιντ Πασας,ο γνωστος μας Κιουταχης,θα καλεσει ολους τους αρχηγους των μουσουλμανων Αρβανιτων που ελαβαν μερος στην καταστολη της Επαναστασης του '21 στο Μοναστηρι της Σερβιας για να παρακολουθησουν δηθεν μια παρελαση και εκει θα τους ξεκανει ολους,καπου 500 καπεταναιους.Αυτα εγιναν στις 26 Αυγουστου του 1830.
Ο Μουσταφαμπεης θα επαναστατησει τη Σκοδρα και θα τον αντιμετωπισει χωρις επιτυχια στη Μπαμπουνα της Μακεδονιας.Θ'αναγκαστει να κλειστει στη Σκοδρα και να εξοντωθει απο τον Κιουταχη που στη συνεχεια αλωνισε με τη στρατια του την Αλβανια σκορπωντας τον τρομο.Ετσι ο Κιουταχης,ειτε με την «βοηθεια» των Ευρωπαιων αρχηγων της Ελλαδας (Τσωρτς και Κοχραν) ειτε με το σπασιμο της Εθνικης ενοτητας,θα εξουδετερωσει τον Καραισκακη και τους χριστιανους και με τη μπαμπεσια θα ξεκανει τους μουσουλμανους για ν'αποκτησει δοξα και να ονομαστει αρχιστρατηγος των Τουρκικων δυναμεων,και Μεγας Βεζυρης.
Οι Αρβανιτες, χριστιανοι και μουσουλμανοι,υπεστησαν τις πιο ατιμωτικες ηττες απο τον Κιουταχη,αλλα λιγα χρονια μετα τις επιτυχιες του στην Ελλαδα και την Αλβανια,ο Κιουταχης θα δοκιμασει την πιο ταπεινωτικη ηττα απο τον γιο του Αρβανιτη Μωχαμετ Αλυ της Αιγυπτου,τον Ιμπραημ,στο Ικονιο της Μ.Ασιας.Ο Ιμπραημ θα καταξευτιλισει τις υπερτατες τουρκικες δυναμεις επανειλημενα και θα ετοιμαστει για να διαλυσει τη Τουρκικη αυτοκρατορια και αυτο ηταν ζητημα ελαχιστου χρονου.Τη στιγμη αυτη επενεβησαν ολες οι μεγαλες δυναμεις,Ρωσια,Αγγλια και Γαλλια για να σωσουν την Τουρκια!...Ο Ιμπραημ,ηταν γιος του Μωχαμετ Αλυ και μιας πλουσιας χηρας συγγενους του κηδεμονα του Τουρμπαζη.Δηλ.δεν ηταν Αιγυπτιος καθως πιστευεται.Οταν ηλθε στον Μωρηα για να καταπνιξει την Ελληνικη επανασταση,παντρευτηκε μιαν Ελληνιδα (Αρβανιτισσα) και ο Φωτακος στ'απομνημονευματα του μας περιγραφει αυτους τους γαμους του Ιμπραημ.Υπηρξε μεγαλη στρατιωτικη φυσιογνωμια και δεν ξερουμε τι θα προεκυπτε αν το 1824,ο Οδυσσεας Αντρουτσος καταφερνε να πεισει τον πατερα του η αυτον τον ιδιο να συμπορευθουν μαζι για να διαλυσουν την Τουρκικη αυτοκρατορια.
Την εποχη αυτη και λιγο πριν τη μαχη του Ικονιου (20 Δεκεμβριου 1832),ο Ιμπραημ θα ελθει σε συννενοηση και με Ελληνες καπεταναιους του 1821 για κοινη δραση κατα των Τουρκων,σαν τον Μακρυγιαννη,που τον γνωρισε απο κοντα.«Πρωτυτερα...ειχε ερθει εδω ο Κων/νος Τοσιτσας και μου ειπε καμποσα και οτι με θυμαται ο Μπραιμης απο τον καιρο του Νιοκαστρου.Μιλησαμε και δια τα εξω της Θεσσαλιας και Μακεδονιας,να μπορεσουμε να καμωμεν τιποτας».(Σημ. (α) σελ. 402,απο τα «απομνημονευματα» Εκδοσεις «Μπαυρον»).
4) Η κραυγη «αλα!αλα!» των Μπεκιαρηδων Γκεκηδων Αρβανιτων εχει παναρχαια καταβολη.
Βλεπε λεξη :«Αλαλαγμος» αλλα βλπ. επισης την μυθολογικη Αλαλα,θυγατερα του Πολεμου,της οποιας το ονομα εχει προελθει απο την πολεμικη κραυγη «αλα-αλα». Σε ποιο σχολειο εμαθαν για το αρχαιοελληνικο αυτο πολεμικο επιφωνημα οι αγραμματοι Γκεκηδες Βορειοαλβανοι του 18ου αιωνα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ


«Η Αρβανιτιά στο Μοριά» τού Τ.Γιοχάλα

Η ζωή των Αρβανιτών

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

«Μπεκτασήδες καί Εθνικό Κίνημα στην Αλβανία»,Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

«ΑΝΔΡΟΣ-ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ» Τ.Γιοχάλα

Ι.Φ.Φαλμεράϋερ:«Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων»

Αntonio Bellusci


Lidhja,το περιοδικό των Αρμπερέσηδων της Κ.Ιταλίας,όπου επιμελείται ο ιερέας Αντόνιο Μπελούσι

Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

«ΣΟΥΛΙ και ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ» της Β.Ψιμούλη

Saint Alban(Άγιος Αλβανός)

Μήτρος Τρούκης-Αναστάσης Κουλουριώτης

Λεξικόν της Αλβανικής Γλώσσης υπό Κωνσταντίνου Χριστοφορίδου

«Αλβανικός Γάμος»,παρουσιάστηκε τον Δεκέμβρη τού 1891 στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσό,υπό Α.Δευτεραίου.

Κ.Μπίρη:«Αρβανίτες,οί Δωριείς τού νεωτέρου Ελληνισμού»

Ο Νόμος τού Αίματος-ΜΠΕΣΑ (http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/04/t.html)

The Albanian national epic

«Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821» περιοδικό «Δαυλός».

«Η Αλβανική αναγέννηση»,Α.Παπαδόπουλου(βλέπε:http://ellines-albanoi.blogspot.com/2011/04/i.html)

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

ΚΑΡΥΣΤΙΑ

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι


ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΠΑΡΕΡΓΑ

Κοσυφοπέδιο-Γκεκαριά

Σκόντρα-Γκεκαριά

Γκεκαριά

Αρναούτης

Σκόντρα

Κρούγια-Γκεκαριά(1848)

Γκέκας-Gegë-Γκέγκης

Μαλεσιάδα(Αιτωλοακαρνανία),Κομποθέκλα(Αιτωλοακαρνανία),
Μάζι(Φθιώτιδα),Γουλέμι(Φθιώτιδα),Γαρδίκι(Φθιώτιδα),
Μπόρσα-Κορυφή(Κοζάνη),Λεστάν-Φαρασσηνόν(Δράμα),

Γκέκας

Στρούμπουλας(Κρήτη),«σακουλεύτηκα»,Σπίνα(Κρήτη),
Σκόπια,«Γύφτος»,«Γιούχα»,Γιάλα,
Γούβα(Παγκράτι),Ζέλι(Φθιώτιδα),Θάλασσα-Θάλαττα,
Σκούταρι(Σέρρες),Σκράπας,Σούμα,Σουλάνι(Ανδρίτσαινα),

Aλβανοί τού Μαυροβουνίου

Στιμάγκα(Κόρινθος),Βάλλα(Μακεδονία),Mέντωρ,Ημαθία,

Κόσοβο(1943)

Φίλης,Φίσκας,Φόρτης,Φλαμούρης,Φλόκας,Φρίμης,

Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη
Salonique costumes Albanais

Οffisier Albanais

Οffisier Albanais
Otto Magnus von Stackelberg (Baron) - Costumes et usages des peuples de la Grèce moderne. Rom 1825

Γκιουλέκας-Τσέλιο Πίτσαρη

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»
San Francisco Call, Volume 81, Number 138, 17 April 1897,JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA. This is one of the most picturesque cities in European Turkey. . It is situated on a peninsula extending out into a lake of the same name. It is reported that Greek irregulars have scouted close up to tne walls of the city, and only a few days ago telegraphic communication between Janina and Elassona, the Turkish headquarters, was destroyed

Albanian Chieftain(1800)

Albanian Chieftain(1800)
Γκέγκης

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)
by Constance Fenimore Woolson,http://www.gutenberg.org/files/33367/33367-h/33367-h.htm

Tosk Albanian

Tosk Albanian
Albanian warriors wearing traditional fustanella from southern Albania 1906 by Edith Durham

Албанец. 1829

Албанец. 1829
http://nashenasledie.livejournal.com/923334.html,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/02/blog-post_2020.html

Arnaut from Ioannina

Arnaut from Ioannina
http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_clothing,http://www.luminous-lint.com/app/contents/fra/_photographer_pascal_sebah_les_costumes_populaires_de_la_turquie_en_1873_01/,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2013/11/blog-post_3691.html

Ψάξτε κι ό,τι βρείτε,γιατί ό,τι θέλει βγάζει

Φόρτωση...