Τους Λιαπηδες,πολλοι συγγραφεις τους συνδεουν με τους αρχαιους Λαπηθες η Λαπιθες,που ηταν ενα Ελληνικο φυλο που κατοικουσε απο την Πινδο ως την Θεσσαλια και τα ιχνη του βρισκονται ως και στην Πελοποννησο.
Οι Λαπηθες αναφερονται απο την Ελληνικη μυθολογια και τις παραδοσεις,σαν πολεμικος και ανδρειος Λαος.
Οι περισσοτεροι ηρωες της Αττικης ειναι Λαπιθες με πρωτον και καλλιτερο τον Θησεα και τον Πειριθου.
Αλλ' ας δουμε πιο κοντα αυτους τους αρχαιους Λαπιθες καθως μας τους περιγραφει ο Μ.Σακελλαριου στην «Ιστορια του Ελλην.Εθνους» Τ.Α',σελ.372,και ας τους συγκρινουμε με τους σημερινους Λιαπηδες.
Γραφει λοιπον ο Σακελλαριου:«...Οι Λαπιθες αρχικα εγκατασταθηκαν στην δυτικοτατη Θεσσαλια και στην Πινδο,απ'οπου ειχαν επαφες με την Ηπειρο.
Σχετικες αναμνησεις διεσωθηκαν σε μεταγενεστερους μυθους αυτου του Φυλου.
Στην αρχη ενος πολυμμελους γενεαλογικου δενδρου Λαπιθων ηρωων που ανηκουν στον οριζοντα της προχωρημενης Μυκηναικης εποχης και παρουσιαζονται να δρουν στην Αν.Θεσσαλια και σε νοτιοτερες Ελλην.περιοχες,τοποθετειται ο Υψευς που, απο τη μια μερια,εντοπιζεται στις πτυχες της Πινδου γυρω απο τον Πηνειο,και απο την αλλη μερια λεγεται πατερας της Θεμιστους,που εχει παρει θεση στους μυθους των Αθαμανων (Σημ.δικη μου:προκειται για φυλη που ειναι Ιλλυρικη,και καθως ειδαμε οι αρχαιοι συγγραφεις διαφωνουσαν στο αν ειναι Ελληνες η βαρβαροι και αναλυσαμε για ποιο λογο).
Ενας απο τους Λαπιθες ηρωες ο Πολυποιτης ειναι συνωνυμος με εναν γιο του Οδυσσεα και της Καλλιδικης,βασιλισσας των Θεσπρωτων (σημ.δικη μου: ισχυουν τα ιδια με τους Αθαμανες)...
Δυο ηρωες Λαπιθες ο Πειριθους,πατερας του Πολυποιτη και ο Θησευς,εχουν μια περιπετεια στον χωρο που εντοπιζεται στην Θεσπρωτια.
Τελος η συναψη Λαπιθων και Μολοσσων (Ιλλυρικο φυλο) σε εγκαταστασεις τους στη Νοτια Ελλαδα,δικαιολογει το ερωτημα,μηπως συνεπραξαν στον δρομο που τους εφερε ως εκει απο την Πινδο.
Συμφωνα με την Ομηρικη μαρτυρια,οι Λαπιθες κατειχαν ,κοντα στο τελος της Μυκηναικης εποχης,τις πολεις:Αργισσα,Γυρτωνη,Ορθρη,Ηλωνη,Ολοσσωνα που εντοπιζονται στην βορεια Πελασγιωτιδα και τη Νοτια Περραιβια,οπως αλλωστε οι πολεις Λαρισσα,Μοψιον,και τα βουνα Οσσα και Ομολιον που τους αποδιδουν νεωτεροι συγγραφεις...».
«...Οι πηγες αναφερουν πολυαριθμους ηρωες Λαπιθες,πολυ περισσοτερους απο τους ηρωες οποιουδηποτε αλλου Ελληνικου Φυλου».Απ'αυτους τους ηρωες ο Αιγευς και ο Θησεας συνδεονται με την Θεσσαλια,ο δευτερος ιδιαιτερα με την Μαγνησια και την πολη των Φερων.Επισης στην Θεσσαλια,αλλα και στην κοιλαδα του Σπερχειου τοποθετειται ο Αμπυκος,ο Πολυποιτης,ο Φαλαρος...Στην Φωκιδα εχουμε πολη Θησεια και αλλα ιχνη Λαπιθων.Η μεγαλυτερη ομως συγκεντρωση παραδοσεων και ονοματων Λαπιθων παρατηρειται στην Αττικη.Το γενος των Περιθοιδων,κοντα στον Μαραθωνα,πιστευε οτι καταγεται απο τον Λαπιθη Πειριθου.
Αλλα και χωρις αυτη την πιστη το ονομα του γενους (της Φαρας θα ελεγα εγω) ειναι ευγλωττο.
Ο Βουτης,προγονος αλλου Αττικου γενους,των Βουταδων ειναι ομωνυμος με τον πατερα της Ιπποδαμειας,γυναικας του Πειριθου και μητερας του Πολυποιτη.
Τριτο Αττικο γενος,οι Κορωνιδαι,και η Κωμη Κορωνεια,εχουν ως επωνυμο τον Λαπιθη ηρωα,Κορωνο.Η Κορωνεια βρισκοταν κοντα στη Βραυρωνα και στο Δημο των Φιλαιδων,οπου ησαν εγκαταστημενοι οι Φιλαιδαι,γενος Μολοσσικης καταγωγης...Ενα αλλο ενδιαφερον στοιχειο για τις σχεσεις των Λαπιθων με τους Μολοσσους και μαλιστα τους Φιλαιδες,ειναι το γεγονος,οτι το πολυ σπανιο ονομα Κυψελος,απαντα στους Φιλαιδες της Αττικης και σ'ενα γενος Λαπιθων εγκαταστημενο στην Βορειοανατολικη Πελοποννησο».(Προκειται για το γενος των Κυψελιδων της Κορινθιας,απ'οπου καταγονταν ο Σοφος τυρρανος Περιανδρος).
Στη συνεχεια ο Καθηγητης Σακελλαριου,αποδειχνει πως οι μυθοι των περιπετειων του Θησεα και Πειριθου στην Θεσπρωτια και Μολοσσια ειναι αρχαιοτεροι απο τους γνωστους μας μυθους του θησεα και πως εχουν μεταφερθει στην Αττικη απο Λαπιθες,Θεσπρωτους και Μολοσσους.
Ιδιες παραδοσεις εντοπιζει και για τους Κυψελιδες της Κορινθιας.
Εντοπιζει στην συνεχεια το γεγονος οτι μαρτυρειται παρουσια Λαπιθων στην Συκυωνα,Γυνουσσα και σ'αυτην την Λακωνικη,οπου υπηρχε παραβουνι του Ταυγετου με την ονομασια Λαπιθαιο κλπ.Αλλα και στη Κυπρο υπηρχε πολη Λαπιθος.
Αυτα αναφερει ο καθηγητης Μ.Σακελλαριου για τις σχεσεις της Αττικης,αλλα και της υπολοιπης Ελλαδας με τους «βαρβαρους» Λαπιθες,Μολοσσους,Θεσπρωτους,Αθαμανες,αλλα καθως και εμεις υποδειξαμε στα σχετικα κεφαλαια με τους Δαρδανους (Δαρδανος,Εριχθονιος κλπ.).
Το συμπερασμα που βγαινει ειναι πως ολοι αυτοι οι Λαοι,ολα αυτα τα φυλα ειναι Ελληνικα,και πως η Ελληνικη φυλη εχει καπου εκει κοντα την πηγη της.
Μα επειδη οι λαοι αυτοι θεωρουνταν στην κλασσικη αρχαιοτητα-εσφαλμενα-βαρβαροι,δηλ.Ιλλυριοι,αυτο δεν εμποδιζει εμας σημερα με τα συγκεντρωμενα στοιχεια που εχουμε να δουμε την αληθεια και την πραγματικοτητα που εγκειται στο εξης:
1) Η Ελληνικη φυλη εχει πηγη και κοιτιδα την Β.Δ.Βαλκανικη.
2)Τα τμηματα του λαου αυτου που παρεμειναν στην αρχικη κοιτιδα,διαφοροποιηθηκαν με τον καιρο,σε σημειο που οι νοτιοι(Ελληνες) να προβληματιζονται,για την κοινη τους καταγωγη.
Στα Κλασσικα χρονια,δεν ακουγεται καν το εθνικο ονομα των Λαπιθων.
Τι απογιναν αυτοι που εδωσαν τους περισσοτερους ηρωες στο Ελληνικο Πανθεο των ηρωων;
Ο,τι με τους Πελασγους,Αχαιους,κλπ.:Αλλαγη ονομασιας.
Οταν ο Ιλλυριος Αρβανιτης εγινε,χριστιανος,ονομαστηκε απο Γενθιος,Γιαννης.
Οταν εγινε μουσουλμανος ονομαστηκε Μεχμετ κι οταν ξαναγινε χριστιανος,Δημητριος.
Μα ο Γενθιος,ο Γιαννης,ο Μεχμετ και ο Δημητριος,δεν ειναι παρα ο ιδιος Αρβανιτης.
Ενας Λαπιθης φημιστηκε για την σοφια του,αλλα και την σκληροτητα του:Ο Τυρρανος της Κορινθου Περιανδρος που περα απο τα αλλα,επνιξε καποτε στον Κορινθιακο τις Μαστροπους και τις πορνες της Κορινθου,καθως μας λενε οι αρχαιοι συγγραφεις και συγκεκριμενα ο Αθηναιος:«Θεοπομπος περι Μηθυμναιων ταδε λεγει:Κλεομενης ο Τυρρανος τας μαστροπους τα ηθισμενας προαγογευειν τας ελευθερας γυναικας και τρεις η τετταρας τας επιφανεστατας πορνευομενας,ενδυσαι εις σακκους,καταποντισαι τισιν προσταξας.
Και Ερμιππος,εν τοις περι των επτα Σοφων,Περιανδρος το αυτο ποιεισαι».(Ξενοι Περιηγητες στην Ελλαδα,του Σιμοπουλου σελ.403 τ.Γι).
Αρκετους αιωνες αργοτερα,ενας αλλος Λαπιθης η Λιαπης,ο Αληπασας θα επαναλαβει με ακριβεια αυτη τη σκληρη ενεργεια και θα πνιξει στη λιμνη των Ιωαννινων την περιφημη πορνη,την Κυρα-Φροσυνη και αλλες 14 ομοιες της,σε μια επιχειρηση καθαρσης των ηθων.
Το ονομα Λαπιθες η Λαπηθες και το ονομα Λιαπηδες ειναι ακριβως το ιδιο.
Οι Αρβανιτες σε πολλες περιπτωσεις προφερουν το Λ,το Νκαι το Σ,παχυ.Το θεμα αυτο δεν ειναι πολυξεκαθαρισμενο στην Ελληνικη γλωσσα,ετσι καθως σημερα προφερεται,γιατι πρεπει να ξερουμε πως η καθιερωμενη προφορα των αρχαιοελληνικων ειναι η πιθανη κατα τους υπολογισμους των Ελληνιστων και ενδεχεται να μην ανταποκρινεται στην αρχαια προφορα η μαλλον ειναι βεβαιο πως δεν ανταποκρινεται.
Εμεις προφερουμε ιδια τις δασυνομενες και ψιλουμενες λεξεις,ιδια τα μακρα και τα βραχεα φωνηεντα κλπ.
Αλλα ειναι προφανες πως αλλοιως προφεραν τα δυο Λ η Ν η Σ.
Η Αρβανιτικη ισως θα μας βοηθουσε και σ'αυτην την εντοπιση της ορθης προφορας των αρχαιοελληνικων λεξεων.
Οι Αρβανιτες λενε Φλυας και απο τη προφορα φαινεται πως το υ ειναι εντελως μακρο.
Η σωστη λοιπον προφορα θα επρεπε να ειναι Φλλαρω,με παχυ το Λ,οπου περιεχεται και ενα βραχυ υ.
Τα ιδια ισχυουν για τη λεξη «Ελλας».
Το Λαπηθες λοιπον στ'Αρβανιτικα προφερεται το Λ παχυ,οπως στη λεξη λιογερμα,λιακαδα κλπ.,δηλ Λιαπηθες.
Η τροπη τωρα του Θ σε Δ και η τροπη κατα συνεπεια του Λιαπηθες σε Λιαπηδες ειναι συνηθισμενο φαινομενο στην Ελληνικη γλωσσα.Λ.χ. Ουδεις και Ουθεις.
Βλεπουμε λοιπον πως το ονομα Λιαπηδες ειναι ιδιο με το ονομα των αρχαιων Λαπηθων.
Ειδαμε ακομα πως ο λαος αυτος εντοπιζεται στα ιδια μερη που εντοπιζονται στα κατοπινα οι Λιαπηδες,δηλ.μεταξυ Δυτικης Θεσσαλιας και Ηπειρου.
Ειδαμε ακομα τα χαρακτηριστικα γνωρισματα των Λαπιθων που ειναι παρομοια με αυτα των Λιαπηδων,του Περιανδρου και του Αληπασα του Τεπελενιωτη,αλλα και σ'ολον τον λαο που ειναι πολεμικος,ανδρειος και σκληρος.
Μερικοι βγαζουν το ονομα Λιαπηδες απο το Λυα=αφησε και το Μπεσα,που σημαινει τον παρασπονδο.δηλ.αυτον που αφησε την Μπεσα.
Αν αναφερονται στην παναρχαια ονομασια Λαπηθες,το πραγμα ειναι συζητησιμο,*αλλα αν αναφερονται στην συγχρονη Αρβανιτικη,δεν φαινεται πως εχουν δικιο,γιατι οι Αρβανιτες εχουν ειδικη λεξη για τους παρασπονδους,για εκεινους που αφησαν την Μπεσα:Τους λενε Λιεμπεσηδες.
*Απο το Λυα=αφησε και πυθω απο το οποιο προερχεται (Καρολιδης) και το Μπεσα.
Ωστε εχουμε Λυαπυθης και τελικα Λαπυθης.
http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2016/08/blog-post_11.html
Οι Λαπηθες αναφερονται απο την Ελληνικη μυθολογια και τις παραδοσεις,σαν πολεμικος και ανδρειος Λαος.
Οι περισσοτεροι ηρωες της Αττικης ειναι Λαπιθες με πρωτον και καλλιτερο τον Θησεα και τον Πειριθου.
Αλλ' ας δουμε πιο κοντα αυτους τους αρχαιους Λαπιθες καθως μας τους περιγραφει ο Μ.Σακελλαριου στην «Ιστορια του Ελλην.Εθνους» Τ.Α',σελ.372,και ας τους συγκρινουμε με τους σημερινους Λιαπηδες.
Γραφει λοιπον ο Σακελλαριου:«...Οι Λαπιθες αρχικα εγκατασταθηκαν στην δυτικοτατη Θεσσαλια και στην Πινδο,απ'οπου ειχαν επαφες με την Ηπειρο.
Σχετικες αναμνησεις διεσωθηκαν σε μεταγενεστερους μυθους αυτου του Φυλου.
Στην αρχη ενος πολυμμελους γενεαλογικου δενδρου Λαπιθων ηρωων που ανηκουν στον οριζοντα της προχωρημενης Μυκηναικης εποχης και παρουσιαζονται να δρουν στην Αν.Θεσσαλια και σε νοτιοτερες Ελλην.περιοχες,τοποθετειται ο Υψευς που, απο τη μια μερια,εντοπιζεται στις πτυχες της Πινδου γυρω απο τον Πηνειο,και απο την αλλη μερια λεγεται πατερας της Θεμιστους,που εχει παρει θεση στους μυθους των Αθαμανων (Σημ.δικη μου:προκειται για φυλη που ειναι Ιλλυρικη,και καθως ειδαμε οι αρχαιοι συγγραφεις διαφωνουσαν στο αν ειναι Ελληνες η βαρβαροι και αναλυσαμε για ποιο λογο).
Ενας απο τους Λαπιθες ηρωες ο Πολυποιτης ειναι συνωνυμος με εναν γιο του Οδυσσεα και της Καλλιδικης,βασιλισσας των Θεσπρωτων (σημ.δικη μου: ισχυουν τα ιδια με τους Αθαμανες)...
Δυο ηρωες Λαπιθες ο Πειριθους,πατερας του Πολυποιτη και ο Θησευς,εχουν μια περιπετεια στον χωρο που εντοπιζεται στην Θεσπρωτια.
Τελος η συναψη Λαπιθων και Μολοσσων (Ιλλυρικο φυλο) σε εγκαταστασεις τους στη Νοτια Ελλαδα,δικαιολογει το ερωτημα,μηπως συνεπραξαν στον δρομο που τους εφερε ως εκει απο την Πινδο.
Συμφωνα με την Ομηρικη μαρτυρια,οι Λαπιθες κατειχαν ,κοντα στο τελος της Μυκηναικης εποχης,τις πολεις:Αργισσα,Γυρτωνη,Ορθρη,Ηλωνη,Ολοσσωνα που εντοπιζονται στην βορεια Πελασγιωτιδα και τη Νοτια Περραιβια,οπως αλλωστε οι πολεις Λαρισσα,Μοψιον,και τα βουνα Οσσα και Ομολιον που τους αποδιδουν νεωτεροι συγγραφεις...».
«...Οι πηγες αναφερουν πολυαριθμους ηρωες Λαπιθες,πολυ περισσοτερους απο τους ηρωες οποιουδηποτε αλλου Ελληνικου Φυλου».Απ'αυτους τους ηρωες ο Αιγευς και ο Θησεας συνδεονται με την Θεσσαλια,ο δευτερος ιδιαιτερα με την Μαγνησια και την πολη των Φερων.Επισης στην Θεσσαλια,αλλα και στην κοιλαδα του Σπερχειου τοποθετειται ο Αμπυκος,ο Πολυποιτης,ο Φαλαρος...Στην Φωκιδα εχουμε πολη Θησεια και αλλα ιχνη Λαπιθων.Η μεγαλυτερη ομως συγκεντρωση παραδοσεων και ονοματων Λαπιθων παρατηρειται στην Αττικη.Το γενος των Περιθοιδων,κοντα στον Μαραθωνα,πιστευε οτι καταγεται απο τον Λαπιθη Πειριθου.
Αλλα και χωρις αυτη την πιστη το ονομα του γενους (της Φαρας θα ελεγα εγω) ειναι ευγλωττο.
Ο Βουτης,προγονος αλλου Αττικου γενους,των Βουταδων ειναι ομωνυμος με τον πατερα της Ιπποδαμειας,γυναικας του Πειριθου και μητερας του Πολυποιτη.
Τριτο Αττικο γενος,οι Κορωνιδαι,και η Κωμη Κορωνεια,εχουν ως επωνυμο τον Λαπιθη ηρωα,Κορωνο.Η Κορωνεια βρισκοταν κοντα στη Βραυρωνα και στο Δημο των Φιλαιδων,οπου ησαν εγκαταστημενοι οι Φιλαιδαι,γενος Μολοσσικης καταγωγης...Ενα αλλο ενδιαφερον στοιχειο για τις σχεσεις των Λαπιθων με τους Μολοσσους και μαλιστα τους Φιλαιδες,ειναι το γεγονος,οτι το πολυ σπανιο ονομα Κυψελος,απαντα στους Φιλαιδες της Αττικης και σ'ενα γενος Λαπιθων εγκαταστημενο στην Βορειοανατολικη Πελοποννησο».(Προκειται για το γενος των Κυψελιδων της Κορινθιας,απ'οπου καταγονταν ο Σοφος τυρρανος Περιανδρος).
Στη συνεχεια ο Καθηγητης Σακελλαριου,αποδειχνει πως οι μυθοι των περιπετειων του Θησεα και Πειριθου στην Θεσπρωτια και Μολοσσια ειναι αρχαιοτεροι απο τους γνωστους μας μυθους του θησεα και πως εχουν μεταφερθει στην Αττικη απο Λαπιθες,Θεσπρωτους και Μολοσσους.
Ιδιες παραδοσεις εντοπιζει και για τους Κυψελιδες της Κορινθιας.
Εντοπιζει στην συνεχεια το γεγονος οτι μαρτυρειται παρουσια Λαπιθων στην Συκυωνα,Γυνουσσα και σ'αυτην την Λακωνικη,οπου υπηρχε παραβουνι του Ταυγετου με την ονομασια Λαπιθαιο κλπ.Αλλα και στη Κυπρο υπηρχε πολη Λαπιθος.
Αυτα αναφερει ο καθηγητης Μ.Σακελλαριου για τις σχεσεις της Αττικης,αλλα και της υπολοιπης Ελλαδας με τους «βαρβαρους» Λαπιθες,Μολοσσους,Θεσπρωτους,Αθαμανες,αλλα καθως και εμεις υποδειξαμε στα σχετικα κεφαλαια με τους Δαρδανους (Δαρδανος,Εριχθονιος κλπ.).
Το συμπερασμα που βγαινει ειναι πως ολοι αυτοι οι Λαοι,ολα αυτα τα φυλα ειναι Ελληνικα,και πως η Ελληνικη φυλη εχει καπου εκει κοντα την πηγη της.
Μα επειδη οι λαοι αυτοι θεωρουνταν στην κλασσικη αρχαιοτητα-εσφαλμενα-βαρβαροι,δηλ.Ιλλυριοι,αυτο δεν εμποδιζει εμας σημερα με τα συγκεντρωμενα στοιχεια που εχουμε να δουμε την αληθεια και την πραγματικοτητα που εγκειται στο εξης:
1) Η Ελληνικη φυλη εχει πηγη και κοιτιδα την Β.Δ.Βαλκανικη.
2)Τα τμηματα του λαου αυτου που παρεμειναν στην αρχικη κοιτιδα,διαφοροποιηθηκαν με τον καιρο,σε σημειο που οι νοτιοι(Ελληνες) να προβληματιζονται,για την κοινη τους καταγωγη.
Στα Κλασσικα χρονια,δεν ακουγεται καν το εθνικο ονομα των Λαπιθων.
Τι απογιναν αυτοι που εδωσαν τους περισσοτερους ηρωες στο Ελληνικο Πανθεο των ηρωων;
Ο,τι με τους Πελασγους,Αχαιους,κλπ.:Αλλαγη ονομασιας.
Οταν ο Ιλλυριος Αρβανιτης εγινε,χριστιανος,ονομαστηκε απο Γενθιος,Γιαννης.
Οταν εγινε μουσουλμανος ονομαστηκε Μεχμετ κι οταν ξαναγινε χριστιανος,Δημητριος.
Μα ο Γενθιος,ο Γιαννης,ο Μεχμετ και ο Δημητριος,δεν ειναι παρα ο ιδιος Αρβανιτης.
Ενας Λαπιθης φημιστηκε για την σοφια του,αλλα και την σκληροτητα του:Ο Τυρρανος της Κορινθου Περιανδρος που περα απο τα αλλα,επνιξε καποτε στον Κορινθιακο τις Μαστροπους και τις πορνες της Κορινθου,καθως μας λενε οι αρχαιοι συγγραφεις και συγκεκριμενα ο Αθηναιος:«Θεοπομπος περι Μηθυμναιων ταδε λεγει:Κλεομενης ο Τυρρανος τας μαστροπους τα ηθισμενας προαγογευειν τας ελευθερας γυναικας και τρεις η τετταρας τας επιφανεστατας πορνευομενας,ενδυσαι εις σακκους,καταποντισαι τισιν προσταξας.
Και Ερμιππος,εν τοις περι των επτα Σοφων,Περιανδρος το αυτο ποιεισαι».(Ξενοι Περιηγητες στην Ελλαδα,του Σιμοπουλου σελ.403 τ.Γι).
Αρκετους αιωνες αργοτερα,ενας αλλος Λαπιθης η Λιαπης,ο Αληπασας θα επαναλαβει με ακριβεια αυτη τη σκληρη ενεργεια και θα πνιξει στη λιμνη των Ιωαννινων την περιφημη πορνη,την Κυρα-Φροσυνη και αλλες 14 ομοιες της,σε μια επιχειρηση καθαρσης των ηθων.
Το ονομα Λαπιθες η Λαπηθες και το ονομα Λιαπηδες ειναι ακριβως το ιδιο.
Οι Αρβανιτες σε πολλες περιπτωσεις προφερουν το Λ,το Νκαι το Σ,παχυ.Το θεμα αυτο δεν ειναι πολυξεκαθαρισμενο στην Ελληνικη γλωσσα,ετσι καθως σημερα προφερεται,γιατι πρεπει να ξερουμε πως η καθιερωμενη προφορα των αρχαιοελληνικων ειναι η πιθανη κατα τους υπολογισμους των Ελληνιστων και ενδεχεται να μην ανταποκρινεται στην αρχαια προφορα η μαλλον ειναι βεβαιο πως δεν ανταποκρινεται.
Εμεις προφερουμε ιδια τις δασυνομενες και ψιλουμενες λεξεις,ιδια τα μακρα και τα βραχεα φωνηεντα κλπ.
Αλλα ειναι προφανες πως αλλοιως προφεραν τα δυο Λ η Ν η Σ.
Η Αρβανιτικη ισως θα μας βοηθουσε και σ'αυτην την εντοπιση της ορθης προφορας των αρχαιοελληνικων λεξεων.
Οι Αρβανιτες λενε Φλυας και απο τη προφορα φαινεται πως το υ ειναι εντελως μακρο.
Η σωστη λοιπον προφορα θα επρεπε να ειναι Φλλαρω,με παχυ το Λ,οπου περιεχεται και ενα βραχυ υ.
Τα ιδια ισχυουν για τη λεξη «Ελλας».
Το Λαπηθες λοιπον στ'Αρβανιτικα προφερεται το Λ παχυ,οπως στη λεξη λιογερμα,λιακαδα κλπ.,δηλ Λιαπηθες.
Η τροπη τωρα του Θ σε Δ και η τροπη κατα συνεπεια του Λιαπηθες σε Λιαπηδες ειναι συνηθισμενο φαινομενο στην Ελληνικη γλωσσα.Λ.χ. Ουδεις και Ουθεις.
Βλεπουμε λοιπον πως το ονομα Λιαπηδες ειναι ιδιο με το ονομα των αρχαιων Λαπηθων.
Ειδαμε ακομα πως ο λαος αυτος εντοπιζεται στα ιδια μερη που εντοπιζονται στα κατοπινα οι Λιαπηδες,δηλ.μεταξυ Δυτικης Θεσσαλιας και Ηπειρου.
Ειδαμε ακομα τα χαρακτηριστικα γνωρισματα των Λαπιθων που ειναι παρομοια με αυτα των Λιαπηδων,του Περιανδρου και του Αληπασα του Τεπελενιωτη,αλλα και σ'ολον τον λαο που ειναι πολεμικος,ανδρειος και σκληρος.
Μερικοι βγαζουν το ονομα Λιαπηδες απο το Λυα=αφησε και το Μπεσα,που σημαινει τον παρασπονδο.δηλ.αυτον που αφησε την Μπεσα.
Αν αναφερονται στην παναρχαια ονομασια Λαπηθες,το πραγμα ειναι συζητησιμο,*αλλα αν αναφερονται στην συγχρονη Αρβανιτικη,δεν φαινεται πως εχουν δικιο,γιατι οι Αρβανιτες εχουν ειδικη λεξη για τους παρασπονδους,για εκεινους που αφησαν την Μπεσα:Τους λενε Λιεμπεσηδες.
*Απο το Λυα=αφησε και πυθω απο το οποιο προερχεται (Καρολιδης) και το Μπεσα.
Ωστε εχουμε Λυαπυθης και τελικα Λαπυθης.
http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2016/08/blog-post_11.html