«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009

ΔΩΡΙΕΙΣ ΚΑΙ ΙΛΛΥΡΙΟΙ


Οι Δωριεις φαινεται πως ειναι το τελευταιο φυλο,απ'τα λεγομενα Ελληνικα φυλα που κατεβαινει στην Ελλαδα.


Η λεγομενη καθοδος των Δωριεων στην Ελλαδα,φαινεται πως δημιουργησε μια μεγαλη αναστατωση.Ερχονται και αυτοι απο το ιδιο μερος που πριν πολλους αιωνες ηλθαν οι Πελασγοι,οι Αιολεις,οι Ιωνες και οι Αχαιοι.Η για να γινω πιο σαφης :«Να «ερχονται»,φαινονται μονον οι Πελασγοι και οι Δωριεις.Ολοι οι αλλοι,απλως αναγουν την προελευση τους απο τα ιδια μερη που ηλθαν οι Πελασγοι και οι Δωριεις.Δεν ακουστηκε ποτε καποια «καθοδος» Αχαιων,Ιωνων,κλπ.Πραγμα που σημαινει οτι οι πρωτοι οικητορες της Ελλαδας,οι Πελασγοι,δεν ηλθαν εδω κατω στις ευφορες πεδιαδες απο τα κακοτραχαλα βουνα της Αλβανιας για παραθερισμο,αλλα για εποικιση.Και αφου ηλθαν και εποικισαν αυτον τον τοπο και μαλιστα εφεραν τα οποια γραμματα,τη θρησκεια,τις Λατρειες και τους τροπους διατροφης και συντηρησης του ανθρωπου απο την Γη,και αφου αναγκαστικα η και επειδη το ηθελαν,ηλθαν σε επικοινωνια με τους Μεσογειακους και Ανατολικους λαους,ανεπτυξαν εναν καποιο πολιτισμο.


Για'αυτον τον πολιτισμο δεν μας λενε τιποτα,μα καποια στιγμη κανει την εμφανιση του στην Ελλαδα ο λεγομενος Αχαικος η Μυκηναικος πολιτισμος.Μα δεν διασωθηκε καποια παραδοση η καποιος μυθος που να λεει οτι οι Αχαιοι ειναι ξενοφερτοι,οτι εδιωξαν τους Πελασγους και δημιουργησαν η ειχαν εκ των προτερων εναν πολιτισμο σαν κι αυτον που μας περιγραφει ο Ομηρος και ανακαλυψαν οι αρχαιολογοι.Απεναντιας ο πρωτος μαρτυρας αυτου του πολιτισμου,ο Ομηρος,μας λεει οτι εκ των αρχηγων των Αχαιων της εκστρατειας της Τροιας Αχιλλεας,προσευχεται στον Δια τον Δωδωναιο τον Πελασγικο,οτι στα παλιοτερα χρονια υπηρχε μια γλωσσα θεικια και γι'αυτο καταλυπτη απ'ολον τον κοσμο και το λεξιλογιο του διασωζει πληθος πελασγικων ριζων,που τις συνανταμε σημερα στην καθομιλουμενη Αρβανιτικη γλωσσα.Μια ανακαλυψη που εκανε τον πρωτο ανακαλυψαντα Δ.Καμαρδα να πει πως η Αλβανικη ειναι η γλωσσα των Θεων που υπαινισσεται ο Ομηρος.


Αφου λοιπον οι Αχαιοι δεν φαινεται να ειναι ξενοφερτοι στην Ελλαδα και αφου οι Πελασγοι δεν επιμαρτυρειται απο πουθενα πως εκδιωχθηκαν,και αφου ο πολιτισμος των Αχαιων,θρησκεια,Λατρειες,Θυσιες,Γλωσσα,Αρχιτεκτονικη ειναι ιδια με των Πελασγων,καταληγουμε στο συμπερασμα πως οι Αχαιοι δεν ειναι παρα εκεινοι οι παλαιοι Πελασγοι που καποια στιγμη εξελιχθηκαν και ανεπτυξαν αυτον τον πολιτισμο που μας ειναι γνωστος,σαν Αχαικος.
Ειναι πολυ λογικο να υποθεσει κανεις οτι 1ον δεν ξεκινησαν ολοι μαζι οι Πελασγοι να ελθουν στην Πελοποννησο και την Ν.Ελλαδα.

Πολλοι απ'αυτους παρεμειναν στους τοπους τους και αλλοι εγκατασταθηκαν σε ενδιαμεσους σταθμους και 2ον οτι στα κατοπινα χρονια ισως να μην εγιναν ομαδικες καθοδοι μα οπωσδηποτε εχουμε περιορισμενες καθοδους ειτε απο εσωφυλετικες διαμαχες η απο εξωτερικους εχθρους ειτε και απο ενα αισθημα ανακαλυψης καινουργιων και ευφορων μερων.Ετσι εχουμε τους μυθους του Θησεα των Λαπιθων,Μολοσσων,Θεσπρωτων,Δαρδανων κλπ.(1).

Λεγαμε λοιπον για να επανελθουμε,πως μονον οι Πελασγοι και οι Δωριεις φαιρονται να ερχονται στην Ελλαδα,ενω οι υπολοιποι απλως αναγουν την καταγωγη τους στην Β.Δ Βαλκανικη.

Οι Δωριεις ερχονται πολλους αιωνες μετα την καθοδο των Πελασγων,και μαλιστα σε μιαν εποχη που ο Τρωικος πολεμος εχει σημαντικα αλλαξει τον πολιτικο οριζοντα της Ελλαδας και τον συσχετισμο των δυναμεων.Οι Μυκηνες δεν ειναι πια η αδιαμφισβητητη πρωτη Δυναμη του Ελλαδικου χωρου.Αλλες πολιτειες ανερχονται στο προσκηνιο και αλλες εκμηδενιζονται.


Ο Θουκιδιδης λεει οτι 80 χρονια μετα την αλωση της Τροιας «Δωριεις τε ξυν Ηρακλειδαις Πελοποννησον εσχον» (Α 13).

Ο Πλατων και αυτος επισημαινει καθοδο των Δωριαιων,προσθετει ομως οτι αυτοι δεν ειναι παρα Αχαιοι που αλλαξαν ονομα,ο δε Πινδαρος αποκαλει τους Σπαρτιατες εκγονους «Παμφυλου και μαν Ηρακλειδαν», δηλ.απογονους των Ηρακλειδων και ποικιλου υπ'αυτων συλλεγεντος στρατου.

Απ'ολες αυτες τις μαρτυριες βγαινει το συμπερασμα,πως οι Δωριεις κατεβηκαν αρχικα σαν συμμαχοι των πολιτικων εξοριστων των Αχαικων πολιτειων,οι οποιοι μετα τα Τρωικα βρηκαν την ευκαιρια να κατεβουν στις χειμαζομενες πατριδες τους και να παρουν την εξουσια στα χερια τους η για την ακριβεια να την μοιρασουν με τους Δωριεις.Αυτην αλλωστε την εξηγηση δινουν ο Πλατων και ο Θουκιδιδης ,και εν πασει περιπτωσει αυτο που δεν μπορει να αμφισβητηθει ειναι αυτο καθ,εαυτο το γεγονος της Καθοδου μιας φυλης που θεωρειται και ειναι Ελληνικη και ερχεται απο τα ιδια μερη με τους Πελασγους.Το φυλο αυτο απο την μια εχει ορισμενες ξεχωριστες ιδιοτητες και απο την αλλη ειναι καταφανες και επιμαρτυρειται απο ολους τους Αρχαιους συγγραφεις οτι ειναι Ελληνικο Φυλο.
Και κατι αλλο ακομα.Οι Δωριεις που κατεβαινουν στην Ν.Ελλαδα αρκετους αιωνες μετα την καθοδο των Πελασγων και τις σποραδικες καθοδους κατα διαφορα χρονικα διαστηματα ως την Μυκηναικη εποχη,ειναι τραχεις αξεστοι,πολεμικοι και φυσικα πολυ απεχουν απο την νοοτροπια και τις πολιτιστικες παραδοσεις των Αχαιων.Να ομως που θυμιζουν στους ντοπιους τις πατροπαραδοτες και απο τον χρονο και την πολιτιστικη εξελιξη μισοξεχασμενες παραδοσεις,τα παλια ηθη και εθιμα,σε τετοιο μαλιστα βαθμο ωστε με την λεξη «Δωρικο» να μην εννοουν το νεο το καινουργιο,(αφου οι Δωριεις ειναι εντελως νιοφερτοι),μα το αρχαιο,το πατροπαραδοτο,ακριβως οπως οι πρωτευουσιανοι σημερα βλεπουν στους επαρχιωτες τα παλια λησμονημενα ηθη και εθιμα τα δικα τους η των πατερων τους.

Ο απλος ,αδρος κιονας,που ονομαζεται «Δωρικος» δεν ειναι καποια εφευρεση των νιοφερτων αυτων Δωριεων,και δεν οφειλει την ονομασια του στην Δωρικη φυλη.Απλουστατα ειναι ο πρωτος,ο παναρχαιος Πελασγικος κιονας,που λογω ακριβως της αρχαιοτητας του ονομαστηκε «Δωρικος».Μεσα στην καρδια του λεγομενου Ιωνικου κοσμου και στην καρδια της καρδιας,στην Ακροπολη των Αθηνων προβαλλει μεχρι σημερα ο υπεροχος Παρθενωνας με ΔΩΡΙΚΟΥΣ Κιονες!


Πως θα ερμηνευθουν αυτα τα πραγματα διαφορετικα;Αν δουμε τους Πελασγους ετσι καθως τους εβλεπαν οι αρχαιοελληνικες παραδοσεις,δεν υπαρχει προβλημα και αντιφαση.Οι Ιωνες,οι Αιολεις και οι Δωριεις δεν ειναι παρα τμηματα του μεγαλου Πελασγικου Εθνους πραγμα που δεν μπορουσε να κατανοησει ο Ηροδοτος.
Η διαφορα των Δωριαιων απο τους Ιωνες,ειναι καθαρα διαφορα Πολιτιστικης βαθμιδας,λογω τοπικων διαφορων.Οι πρωτοι παρεμειναν στα βουνα της Ηπειρου μεχρι τον 8ο αιωνα,τη στιγμη που οι συμπατριωτες τους της Αττικης,της Πελοποννησου και της Μ.Ασιας,ειχαν εν τω μεταξυ κανει αλματα προοδου,που παντα συνοδευονται και με αλματα αλλοιωσης του χαρακτηρα,των ηθων και εθιμων.Δεν ειναι ανδρειοι οι Δωριεις επειδη ειναι Δωριεις,αλλ'επειδη στις συνθηκες που τοσα χρονια παρεμειναν διαφυλαξαν την πατροπαραδοτη ανδρειωσυνη,τη στιγμη που οι Ιωνες εδιναν την θεση της στην καλοπεραση και την πνευματικη καλλιεργεια.Μετα την καθοδο των Δωριεων και αρκετα χρονια αργοτερα,ο Περικλης θα υπενθυμισει μαλλον παρα θα τονισει σαν γεγονος,αυτο το περιφημο:


«Φιλοκαλουμεν μετ'ευτελειας και φιλοσοφουμεν ανευ μαλακιας».Εβλεπε σημαδια και πολυτελειας και μαλθακοτητας.


Ας δουμε τωρα πιο συγκεκριμενες περιπτωσεις συνδεσης των Δωριεων με αυτους που οι Ελληνες αποκαλουσαν Ιλλυριους.


Οι Δωριεις μας λενε οι αρχαιες πηγες ησαν και αυτοι χωρισμενοι σε τρεις φυλες: Τους Υλλεις,τους Δυμανες και τους Παμφυλους(2).Απο τα ονοματα αυτα μπορουμε να βγαλουμε τα εξης συμπερασματα: Οι Υλλεις ειναι οι καθαροαιμοι Ηρακλειδεις οι αναγοντες το γενος τους στον γιο του Ηρακλη τον Υλλο.Οι Δυμανες ειναι κραμα δυο γενιων και οι Παμφυλοι,πολλων καθως φανερωνουν αυτες οι ιδιες οι λεξεις(3).

Ο Ηρακλης εχει βεβαια πολλους γιους που αποκτησε με πολλες γυναικες,μα το ονομα Υλλος το φερουν τουλαχιστον δυο.Εκτος απο τον Υλλο που αναφεραμε και που εδωσε το ονομα του στο Δωρικο γενος των Υλλεων,υπαρχει και αλλος ενας Υλλος που λατρευτηκε απο τους Ιλλυριους σαν θεος του Φωτος «ελθων μετα Ιλλυριων Φαιακων εις Ιλλυριαν,υπηρχε δε και χερσονησος εν Ιλλυρια.Υλλις η Υλληις και πολις ομωνυμος εν αυτη»(Π.Καρολιδου εισαγωγη στην «Ιστορια του Ελληνικου Εθνους» Κ.Παπαρρηγοπουλου σελ. 55-56).Ο ιδιος ιστορικος εξαγει το Αρβανιτικο Υλλe= αστρο,φως απο την παραπανω εκδοχη (Τα αστερια οι Αρβανιτες τα λενε συνηθως Υλλ'ζ δηλ. φωτακια,μικρα φωτα).Υπαρχει και Φρυγοπελασγικος Θεος του φωτος Υλλας.Εν πασει περιπτωσει οι Αρχαιοι συγγραφεις μας διαβεβαιωνουν οτι υπηρχε στην Ιλλυρια Λαος με την ονομασια Υλλεις που φερονταν σαν απογονοι του γιου του Ηρακλη απο την Μελιτη(4).

Πολλοι νεωτεροι συγγραφεις υποστηριξαν πως το ονομα Υλλεις ειναι Ιλλυρικο και πως οι Υλλεις ησαν Ιλλυριοι.Πραγματικα,δεν ειναι μονον το παρεμφερες ονομα,η υπαρξη Υλλεων στην Ιλλυρια και οι κοινοι μυθοι,αλλα και το Αρβανιτικο Υλλe.

O Mιχ.Σακελλαριου στην «Ιστορια του Ελληνικου Εθνους» τ.Α' σελ. 377-378 και παλι αμφισβητει αυτη την εκδοχη.Το επιχειρημα του ειναι:«Εφ' οσον ειναι γνωστο πως η Κερκυρα αποικισθηκε απο Δωριεις,ο εκει Υλλαικος η Υλλικος λιμην οφειλει το ονομα του στην Δωρικη φυλη των Υλλεων και οχι σε ενα Ιλλυρικο Εθνος».Δηλαδη το θεμα ειναι«αν εκανε η κοττα το αυγο η το αυγο την κοττα».Παντως δεν βλεπει ο Μ.Σακελλαριου σχεση μεταξυ κοττας και αυγου.Δηλ. δεν βλεπει σχεση μεταξυ Ιλλυριων και Δωριεων Υλλεων,αλλα τους μεν Υλλεις Δωριεις θεωρει ακραιφνεις Ελληνες,τους δε Ιλλυριους Υλλεις ,οχι.
Αλλ'ας δουμε τα πραγματα πιο καθαρα.Οι Δωριεις κατεβαινουν απο την Ιλλυρια.Αν παραδεχθουμε πως οι Δωριεις που μετα πολλα χρονια απο την καθοδο τους,ξανανεβηκαν στην Ιλλυρια και εχτισαν τις αποικιες της Κερκυρας,της Απολλωνιας κλπ,διεδωσαν τους μυθους περι Υλλου και Υλλεων,πως θα εξηγησουμε την υπαρξη αυτου το ομωνυμου Φρυγοπελασγικου Υλλα στην αλλη ακρη του κοσμου-στην Μ.Ασια-πολλα χρονια πριν την καθοδο των Δωριεων;Πως θα εξηγησουμε οτι ο Υλλος περασε μεσα απο τις Ιλλυρικες παραδοσεις τοσο εντονα ωστε οι απογονοι τους οι Αρβανιτες να διασωσουν το ονομα του σ'αυτο το Υλλe,που σημαινει φως και αποδιδει την ιδιοτητα του Θεου του φωτος,Υλλου;


Αν δεχθουμε τους Πελασγους σαν κοινους προπατορες ολων των κατοπινων Ελληνικων φυλων και κοινους προγονους Ελληνων και Ιλλυριων δεν υπαρχει καμμια αντιφαση,κανενα ερωτηματικο,κανενα μπερδεμα.Μονο με τους Πελασγους μπορουμε να εξηγησουμε γιατι υπηρχε φυλη Υλλεων και στην Ιλλυρια και στην Πελοποννησο,γιατι υπηρχε Υλλος στην Ιλλυρια,Ελλαδα,Φρυγια και μαλιστα λατρευομενος σαν Θεος του Φωτος.


Ωστε υπαρχει και μαλιστα αμεση σχεση των Δωριεων και των Ιλλυριων.Και για να γινει πιο σαφες,αυτα που εξεταζουμε ειναι μονον τα συμπερασματα που βγαινουν απο την μυθολογικη και γλωσσολογικη ερευνα.Ολα αυτα ειναι πραγματα που δεν απασχολουν διολου τους ερευνητες αυτους που θελουν σωνει και καλα να διαφοροποιησουν τους δυο Λαους.


Δεν ονομαζει τυχαια ο Μπιρης τους Αρβανιτες ,«Δωριεις του νεωτερου Ελληνισμου»...

1)Οταν οι Αχαιοι πηγαν στην Τροια,ανακαλυψαν πως οι Τρωες μιλουσαν την ιδια γλωσσα,ειχαν την ιδια θρησκεια,τα ιδια ηθη και εθιμα,τον ιδιο πολιτισμο,απ'οτι τουλαχιστον φαινεται στην Ιλιαδα.Αλλα και η αρχαιολογικη σκαπανη δικαιωσε τον Ομηρο.Απο τα στρωμματα των πολιτειων που ηλθαν στο φως,η υπ'αριθ. VI Τροια,η πιο μεγαλη και πυρπολημενη Τροια,εχει τρομακτικες Αρχιτεκτονικες ομοιοτητες με την Μυκηναικη Αρχιτεκτονικη.


2)Γεναρχης των Υλλεων ειναι ο γιος του Ηρακλη Υλλος,των Δυμανων η Δυμανατων ο Δυμας γιος του Αιγυμιου και των Παμφυλων ο Παμφυλος.

3)Δυ+μαν= δυο φυλες,παν+φυλη=πανσπερμια.

4)Ο Υλλος των Δωριεων ειναι γιος του Ηρακλη απο την Διανειρα,ο Υλλος των Ιλλυριων,απο την Μελιτη.



ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)