Κυριακή, 28 Ιουνίου 2009

«ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ» (2)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Στα 1897,ιδρυεται στην Ελλαδα σωματειο με την επωνυμια «ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ»,με προεδρο τον Μαρκο Δ.Νωτη Μποτσαρη και μελη ολους τους γονους των ενδοξων οπλαρχηγων του 1821.
Προσπαθουν να πεισουν τον Βασιλια Γεωργιο Α' εν οψει των επικειμενων εξελιξεων στην Βαλκανικη,οτι «...αν μη κατορθωθει η συμπραξις μετα των εξισλαμισμενων Αλβανων εν τη Ανατολικη παλαιστρα,βεβαιως...η ελευθερα Ελλας και μετα μονων των Χριστιανων Αλβανων συμπραττουσα,θα πρωταγωνιστηση...αλλ' ειναι επισης βεβαιον οτι ανευ της βοηθειας και των εξισλαμισμενων Αλβανων δεν θα δυνηθη να περιοριση τας παραλογους και υπερφιαλλους αξιωσεις των Βουλγαρων ,Σερβων και Ρωμουνων».
Παραλληλα ο Συνδεσμος στελνει στους Αλβανους Προκηρυξη που αναμεσα στα αλλα τονιζονται και αυτα..«Αδελφια...οσο κι αν μας χωριζουν ο τοπος και η θρησκεια,δεν παυουμε να ειμαστε αδελφια...Πρεπει να αφησουμε την εχθρα που μας γεννησαν η Τουρκια και η Θρησκειες...Στην καρδια του Ελληνικου και του Αρβανιτικου Λαου ειναι ριζωμενο το αισθημα της συγγενειας...Ο Ελληνας πριν γινει Ελληνας,ηταν Αρβανιτης,δηλαδη Πελασγος...Ελληνας θα πει Αρβανιτης πολιτισμενος...».
Υπογραφουν Μ.Ν.Μποτσαρης,Τζαβελας και Σεχου.(στον Αρβανιτικο αυτο Συνδεσμο,μετειχαν τα παιδια ολων των ηρωων του '21).
Αρκετα χρονια πριν,στα φλογισμενα χρονια του '21 και συγκεκριμενα στις 23 Αυγουστου 1821,ο Δ.Υψηλαντης σαν προισταμενος της Ελληνικης Πολιτειας,στελνει στους συμμαχους-μεχρι τοτε-Μουσουλμανους Αλβανους,συγχαρητηρια επιστολη για την προσφορα τους στις πρωτες νικες της Επαναστασης και αναμεσα στα αλλα γραφει..«Αλλα εσεις ω ανδρειοι Τοσκηδες,δεν καταγεστε απο τους μικροψυχους Ανατολιτας,ουτε απο τους αδοξους Σκυθας.Εισθε απογονοι των προγονων μας ηρωων...και το ονομα σας θελει μεινει χωρις αμφιβολιαν αθανατον,ακουομενον και δοξαζομενον εις ολα τα βασιλεια της γης...»(Λαμπρυνιδης Μ.«Οι Αλβανοι κατα την κυριως Ελλαδα και την Πελοποννησο».Αθηναι 1907 σελ. 86).
Λιγο καιρο αργοτερα τα πραγματα θ'αλλαξουν και οι «απογονοι των προγονων ηρωων μας» θα γινουν ξαφνικα «Τουρκαλβανοι» «Αρβανιταδες».
Περνανε τα χρονια ελευθερωνεται η Ελλαδα,πεθαινει δολοφονημενος ο Καποδιστριας,ερχεται ο Οθωνας.Στο Μεσολογγι γινεται η ανακομιδη των λειψανων του Μαρκου Μποτσαρη.Ο ιδιος ο Οθωνας συγκινημενος βγαζει με τα ιδια του τα χερια απο το κρανιο του Μαρκου το μοιραιο βολι,μα σε λιγο,καθως ακουει τον ρητορα που εκφωνει τον επικηδειο να προσφωνει τον Μαρκο Μποτσαρη και τους αλλους ηρωες της Επαναστασης «Αρβανιτες Εθναρχες της Ελλαδος» το προσωπο του γεμιζει με εκπληξη.Ο Μητροπολιτης Αρτας Πορφυριος που το βλεπει,πεταει οργισμενος την ραβδο του στο χωμα και του λεει..«Ναι μεγαλειοτατε,η Αλβανια εγεννησε τους Εθναρχας του Εθνους σου».
Ο Οθωνας απομεινε αποσβωλομενος και γυρνωντας προς τον Κωστα Μποτσαρη του εδωσε εντελως μηχανικα την μοιραια σφαιρα.Ο Πορφυριος που νομισε πως η κινηση συτη εδειχνε αποστροφη,γυρισε στον συναθροισμενο Λαο και φωναξε απογοητευμενος..«Αλοιμονο στο Εθνος!Ο Βασιληας του αγνοει την Ιστορια του».(Λεοντιος Λεοντιου «Το Αλβανικον Ζητημα»1897 σελ.45-47).
Και το να αγνοει ενας ξενος εστω και Βασιληας την ιστορια του τοπου μας ειναι λιγο το κακο.Μα να φτασουμε αισιως στο 160 ον ετος απο την Επανασταση και η ιστορια να εχει τοσο διαστρεβλωθει ωστε κανεις σχεδον Ελληνας να μη γνωριζει την ιστορια του τοπου του,αλλα να συκοφαντειται να περιφρονειται και να κακολογειται η Δρακογενια των ηρωων του '21,ε αυτο ειναι τουλαχιστον ιεροσυλια.
Οι 90 στους 100 ηρωες της Επαναστασης του '21 ειναι Αρβανιτες,αλλ'αυτο οχι μονον δεν αναφερεται απο τους ιστορικους μας,μα γινεται φανερη προσπαθεια απο την μια να αποκρυφτει και απο την αλλη να ελεεινολογηθει ολη η Αρβανιτια.Γιατι ομως; Αξιζει να δουμε με καθαρο ματι τα αιτια της στασης και στην συνεχεια να αποδειξουμε με στοιχεια και ντοκουμεντα η την πλανη τους η την προθεση τους.
Ειναι αληθεια οτι οι Αρβανιτες μιλουν μια γλωσσα διαφορετικη απο την Ελληνικη,φαινομενικα τουλαχιστον.Ειναι επισης γεγονος οτι,οταν αρχισε η Επανασταση πολλοι απ'αυτους ειχαν ασπασθει τον Ισλαμισμο,αλλα αυτο το γεγονος σχεδον καθολου δεν αποτελουσε εμποδιο η ανασταλτικο του κατα των Τουρκων κοινου μισους των.
Απο την αλλη μερια ηλθε ο Φαλμεραυερ που με την γνωστη του θεωρια αναστατωσε τους διανοουμενους και ιστορικους της νεοσυστατης Ελληνικης Επικρατειας.Το σπουδαιοτερο επιχειρημα που αντιπαρεθεταν στον Φαλμεραυερ οι Ελληνες ιστορικοι ηταν το φαινομενο της συνεχειας της γλωσσας δια μεσου των αιωνων.Πιο κατω ομως θα εξηγησουμε,γιατι αυτο το επιχειρημα δεν ειναι ικανοποιητικο,αλλα προς το παρον περιοριζομαστε να επισημανουμε την αμηχανια τους που ξεκιναει ακριβως απ'αυτο το επιχειρημα τους.Δηλ πως να μπαλωσουν το γεγονος οτι ολοι σχεδον οι ηρωες του '21,ησαν ξενογλωσσοι δηλ. Αρβανιτες και οι αγροτες της Ρουμελης και του Μωρηα στην συντριπτικη τους πλειοψηφια μιλουσαν τα αρβανιτικα τους; Μερικοι απ' αυτους (Σουρμελης,Τσεβας κλπ.) ισχυρισθηκαν πως αυτοι δεν ησαν Αρβανιτες μα..εξαλβανισμενοι Ελληνες.Το επιχειρημα εκτος απο αστοχο ειναι και κωμικο γιατι δεν εννοειται εξαλβανισμος χωρις Αρβανιτες.Εχετε δει σκορδαλια χωρις σκορδο;
Η αμηχανια τους να αντιμετωπισουν αυτο το υπαρκτο προβλημα αποτελεσματικα,τους οδηγησε σε μια σειρα παραποιησεων και σε αλλα θεματα που εχουν συναφεια με το Αρβανιτικο προβλημα.Το κακο συνεχιζεται και με τους νεωτερους ιστορικους γιατι η Ελλαδα,δεν ειναι πλεον η Ρουμελη και ο Μωρηας η εστω η Δ.Θεσσαλια και η Ηπειρος για να λεμε καθως ο Λεοντιος στον Γεωργιο Α' οτι «οι Αρβανιτες αποτελουν την πλειοψηφια του πληθυσμου μας».Νεοι πληθυσμοι μπηκαν στην επικρατεια και μετα το 1922 οι Αρβανιτες δεν ειναι παρα μειοψηφια.Οι πληθυσμοι που ηλθαν απο την Ανατολη,δηλ. οι χριστιανοι της Ασιας,δεν συμμεριζονται καθολου βεβαια το Αρβανιτικο προβλημα και ειναι προθυμοι να πιστεψουν και να συνεχισουν την παραποιηση της ιστοριας μιας και τιποτα δεν τους συνδεει με τους Αρβανιτες.(Μιλαμε για την πλειοψηφια,δεδομενου οτι και στην Μ.Ασια καθως και σε ολη τη Βαλκανικη-υπηρχαν Αρβανιτες χριστιανοι που με τα γεγονοτα του 22 ηλθαν στην Ελλαδα.Μονο στην Κωνσταντινουπολη υπηρχαν στα τελη του περασμενου αιωνα 60.000 Αρβανιτες χριστιανοι και μουσουλμανοι).
Το ιδιο συνεβη και με τους Βλαχους που απο το 1854 κατεβηκαν στην Ρουμελη.
Οι ανθρωποι αυτοι νοιωθουν περισσοτερο εντονα την εκπληξη του Οθωνα και τους ειναι ενδομυχα ανυποφορο να λεμε πως χρωσταμε τη Λευτερια μας στους Αρβανιτες.
Μα τι να κανουμε;Να διαγραψουμε τα ιστορικα γεγονοτα και να ξανα βαφτισουμε καινουργιους Ηρωες;Μακαρι να μας υπεδειχναν μερικους δικους τους ηρωες και κανεις μας δεν θαχε αντιρρηση να τους δοξασουμε διπλα στους δικους μας.
Αλλα τελικα τι ειναι αυτοι οι Αρβανιτες;Μηπως δεν ειναι Ελληνες και πρεπει να ντρεπομαστε για την «Δοσμενη» Λευτερια μας,η πρεπει αυτο να το κρυψουμε βαθεια ωσπου να ξεχαστει,οποτε θ'αναπαυθει μεν η δικη μας συνειδηση,αλλα θα τριζουν τα κοκκαλα του Μ.Μποτσαρη,των Τζαβελαιων,των Γριβαιων,των Αντρουτσαιων,του Μιαουλη,της Μπουμπουλινας,του Καραισκακη,του Μπινιαρη του Σκουρτανιωτη,του Πλαπουτα,του Κολοκοτρωνη,του Σπυρομηλιου,του Διακου,του Χατζη-Μελετη και των χιλιαδων Αρβανιτων που πολεμησαν για την Λευτερια αυτου του τοπου;
Αναφερα μονο τους χριστιανους Αρβανιτες.Μα υπηρξαν και μουσουλμανοι Αρβανιτες που ξεπερνωντας τις θρησκευτικες αντιθεσεις,πολεμησαν κατα των Τουρκων για μιαν ελευθερη Ελλαδα και αφου στην αρχη εισεπραξαν τα παινεματα του Δ.Υψηλαντη που πιο πανω αναφεραμε,στα τελη του 1821 διωχνονται και κυνηγιουνται μπαμπεσικα και παρασπονδα,με συνεπεια να αδυνατισει το Ελληνικο στρατοπεδο και απο τις αρχικες περιλαμπρες νικες και επιτυχιες,να κινδυνεψει στο τελος σε τετοιο βαθμο ωστε να χρειαστει η «μεσολαβηση» των μεγαλων δυναμεων για να αποσοβηθει η σιγουρη καταπνιξη της Επαναστασης.Ετσι εξασφαλισαμε μεν μια Ελλαδα Ελληνων Χριστιανων,αλλα μικρη,αδυναμη και εξαρτημενη απο τις ξενες δυναμεις,και ντοπιες,που απο την εποχη των Τουρκων,δυναστευαν τον Τοπο.
Τι ησαν λοιπον αυτοι οι Αρβανιτες,που ενω η συμβολη τους στην Επανασταση και γενικα στην υπαρξη της Νεας Ελλαδας ειναι σχεδον αποκλειστικα μοναδικη,εν τουτοις οι ιστορικοι μας,με τον εναν η τον αλλον τροπο,μας την εχουν αποκρυψει;
Οι Αρβανιτες δημιουργησαν,εκαναν ιστορια,μα δεν εγραψαν ιστορια!Αυτοι κρατουσαν την Παλλα και το ντουφεκι και αλλοι την Πεννα.Κι αξιζει εδω να θυμηθουμε την ανεπαναλυπτη προτροπη του Καραισκακη στον Γραφια του που τον συνοδευε στις μαχες..«Γραφε Ραγκο,γραφε κανεσε (τουλαχιστον)».
Γιατι λοιπον οι ιστορικοι μας περνουν στα ψιλα γραμματα την αρχικη συμμαχια,την Εθνικη ενοτητα ολων των Ελληνων και Αλβανων,ανεξαρτητως Θρησκευματος; Γιατι ενω απο την μια δεν χανουν ευκαιρια να κακοστολισουν τους Αρβανιτες,απο την αλλη αποκρυβουν την Αρβανιτικη φαρα των οπλαρχηγων του '21;
Γιατι η Αλβανια και η Ελλαδα ειναι δυο κρατη που 40 χρονια απο το τελος του Πολεμου βρισκονται σε εμπολεμη κατασταση;
Γιατι και ποιοι σαμποταρανε επανειλημενα την ιδρυση ενιαιου Ελληνοαλβανικου Κρατους;Ποιοι χωρισαν τον Ελληνικο Λαο με βαση τις θρησκευτικες πεποιθησεις,τη στιγμη που ο ιδιος ο Λαος μονο για θρησκευτικο φανατισμο δεν χαρακτηριζονταν,καθως με ντοκουμεντα θα αποδειξουμε;
Ποιοι και πως ανακαλυψαν τον ορο «Τουρκαλβανοι»,τι σημαινει,αλλα και που στοχευει;Γιατι δεν ηταν προδοτης ο Αντρουτσος,γιατι φαγανε τον Καραισκακη και ποιοι τον «εφαγαν»;
Τι ησαν πραγματικα οι Σουλιωτες,οι Μπαρδουνιωτες και οι Λαλιωτες;
Ειναι ο Αλη Πασας,αυτος που μας παρουσιαζουν,και τι ακριβως ηταν η διαμαχη του με τους Σουλιωτες;
Γιατι οι ιστορικοι δεν μας εξηγησαν παρα με μισολογα,τι ειναι οι Αρβανιτες γενικα;Γιατι κανεις τους δεν αντιμετωπισε τον Φαλμεραυερ πειστικα και αποτελεσματικα;Ποσο ποσοστο «ευθυνης» εχει ο Φαλμεραυερ για το πεπλο σιγης και τον κρυφο και υποκωφο πολεμο κατα των Αρβανιτων που μεχρι σημερα συνεχιζεται;
Απο την αλλη ομως,γιατι οι Υψηλαντηδες θεωρουν τους Αρβανιτες-και μαλιστα τους μουσουλμανους-«απογονους των ενδοξων μας Προγονων»;Γιατι ο Αλη Πασας αυτοαποκαλειται «Νεος Πυρρος» και σκοπευει να ιδρυσει ανεξαρτητο Ελληνοαλβανικο κρατος με επισημη γλωσσα την Ελληνικη και ανεπισημη την Αρβανιτικη;Γιατι οι Αλβανοι ανεξαρτητα απο το θρησκευμα τους θεωρουνταν και ειχαν την πεποιθηση πως ειναι κατ'ευθειαν απογονοι οχι των Βυζαντινων,μα των αρχαιων Ελληνων;
Γιατι και οι Ευρωπαιοι,οταν μετα την υποταγη της Ελλαδας στον Μωαμεθ,παιρνουν τους Αρβανιτες,μισθοφορους «Στρατιωτες»,δεν τους αποκαλουν ουτε Αρβανιτες αλλ'ουτε και Ρωμαιους η Βυζαντινους,παρα Δαναους,Αργειους,Ελληνες η Πελασγους;
Γιατι οι αρχαιοι Ελληνες και ο Θουκιδιδης,θεωρουσαν τους προγονους των Αλβανων Ιλλυριους,συγγενεις και ομαιμονες;
Και τελος πως εξηγειται στην Αρβανιτικη γλωσσα να διασωζωνται ριζες και λεξεις οχι απλως αρχαιοελληνικες,μα κυριως προομηρικες,που ηδη απο την κλασσικη αρχαιοτητα ειχαν περιελθει σε αχρηστια;
Τελος γιατι πολλοι ξενοι ιστορικοι καθως ο Βερνω και ο Γκλοτζ ταυτιζουν τους Ελληνες και τους Αρβανιτες,αλλοι δε απ'αυτους θεωρουν τους Αρβανιτες αποκλειστικα απογονους των Πελασγων (Ο Benioew λ.χ.),δηλ. εκεινων που πρωτοεποικησαν τον τοπο αυτον που λεγεται Ελλαδα,στα παναρχαια χρονια;
Γιατι ομως απο την αλλη μερια οι νεωτεροι Ελληνες ιστορικοι και οι συναδελφοι τους Αλβανοι προσπαθουν να βγαλουν απο την μεση αυτους τους Πελασγους;Και να πουν τοσο οι μεν οσο και οι δε..«Οι Πελασγοι δεν ειναι Ελληνες»,«Οι Πελασγοι δεν ειναι Αλβανοι»;Αντιλαμβανεται και ο πλεον αδαης πως αν ονοματισουν τους Πελασγους κοινους προγονους,τοτε αυτοματα τεκμαιρεται η αμεση συγγενεια των δυο Λαων.Αλλ'αυτο η τρεχουσα σκοπιμοτητα δεν το θελει.Να ομως που οι κοινοι προγονοι και των Αλβανων και των Ελληνων εκδικουνται απο τους ταφους τους,καθως η Αρχαιολογικη σκαπανη διαταρασσει τον αιωνιο υπνο τους.
Στην Αλβανια καθε τοσο οι Αρχαιολογοι ανακαλυπτουν παναρχαια ευρηματα και συμβαινει το εξης κωμικο.Σπευδουν οι Αλβανοι και λενε..«Ιδου ευρημα Ιλλυριακον!».Ασθμαινοντες σπευδουν και οι Ελληνες και αναφωνουν εν οργη..«Μα αυτο δεν ειναι Ιλλυριακο,αλλα Ελληνικο ευρημα».Και βεβαια μια λογικοφανης αποψη θα ηταν η εξης..«Καποιος απο τους δυο πρεπει να εχει δικιο,οποτε αλλος θα εχει αδικο».Μα τα πραγματα δεν εχουν ετσι,και καποιος πρεπει επιτελους να φωναξει στους αγριους εριζοντες Ελληνες και Αλβανους ερευνητες..«Κυριοι,τα ευρηματα ειναι Ελληνικα επειδη ακριβως ειναι Ιλλυριακα και ειναι Ιλλυριακα ακριβως επειδη ειναι Ελληνικα.Παθαινετε δε την ιστορικη σας συγχυση επειδη «τοις αλλων ρημασι πειθομενοι»,δογματισατε πως οι κοινοι προγονοι Ελληνων και Ιλλυριων,δηλ. οι Πελασγοι,πρεπει να κηρυχθουν ξενοι προς αμφοτερους και εξωσταιοι,απο το ερευνητικο οπτικο σας πεδιο».
Αναγκη λοιπον να εξετασουμε και να δουμε τι ησαν αυτοι οι Πελασγοι,που ενω η πλειονοτητα των ερευνητων τους θελει κοινους προγονους των Ελληνων και των Αλβανων,η επισημη σημερινη ιστορικη εκδοχη των δυο κρατων δεν θελει να εχει καμια σχεση μαζι τους.
Για να αποδειξω την ταυτοτητα Ελληνων και Αλβανων,και το οτι οι Αλβανοι εχουν αμεση σχεση οχι με τους Βυζαντινους μα με τους Αρχαιους Ελληνες,θα χρησιμοποιησω σαν συγκριτικα στοιχεια..1.Την Ελληνικη Μυθολογια,τους Θρυλους και τις παραδοσεις των Αρχαιων.2.Τα ιστορικα δεδομενα.3.Τα ηθη και τα εθιμα.4.Την Λατρεια και τις θρησευτικες δοξασιες.5.Την Γλωσσα και 6.την ανθρωπολογικη συγκριση των δυο Λαων.
Δεν αναφερω την «Εθνικη συνειδηση» που οπωσδηποτε υπαρχει μεχρι τωρα στους Αρβανιτες,και που ο Κορδατος την θεωρει αποφασιστικο στοιχειο,γιατι η διαμορφωση «Εθνικης Συνειδησης» δεν ειναι αντικειμενικο στοιχειο, μα αποτελεσμα προπαγανδας,ειναι δηλαδη επικτητο και επισφαλες στοιχειο,ειδικα στα νεωτερα χρονια.
Αξιζει ομως να τονισουμε εδω οτι οι Αρβανιτες στον Ελλαδικο χωρο,ειναι αυτοι που απο τον 14ο αιωνα σφυρηλατησαν την νεοελληνικη εθνικη συνειδηση,αντικαθιστωντας ετσι την μεχρι τοτε επικρατουσα στο Βυζαντιο Θρησκευτικη συνειδηση,στον βωμο της οποιας θυσιαστηκε ο αρχαιος Ελληνισμος,το λατρευτικο του συστημα και ο ανεπαναληπτος πολιτισμος του.
Οι Αρβανιτες,σαν βασικος κορμος του Λαου που δημιουργησε την νεωτερη Ελλαδα,επομενο λοιπον ειναι να εχουν βαθεια Ελληνικη συνειδηση και μαλιστα οχι επικτητη και πλασματικη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ


«Η Αρβανιτιά στο Μοριά» τού Τ.Γιοχάλα

Η ζωή των Αρβανιτών

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

«Μπεκτασήδες καί Εθνικό Κίνημα στην Αλβανία»,Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

«ΑΝΔΡΟΣ-ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ» Τ.Γιοχάλα

Ι.Φ.Φαλμεράϋερ:«Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων»

Αntonio Bellusci


Lidhja,το περιοδικό των Αρμπερέσηδων της Κ.Ιταλίας,όπου επιμελείται ο ιερέας Αντόνιο Μπελούσι

Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

«ΣΟΥΛΙ και ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ» της Β.Ψιμούλη

Saint Alban(Άγιος Αλβανός)

Μήτρος Τρούκης-Αναστάσης Κουλουριώτης

Λεξικόν της Αλβανικής Γλώσσης υπό Κωνσταντίνου Χριστοφορίδου

«Αλβανικός Γάμος»,παρουσιάστηκε τον Δεκέμβρη τού 1891 στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσό,υπό Α.Δευτεραίου.

Κ.Μπίρη:«Αρβανίτες,οί Δωριείς τού νεωτέρου Ελληνισμού»

Ο Νόμος τού Αίματος-ΜΠΕΣΑ (http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/04/t.html)

The Albanian national epic

«Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821» περιοδικό «Δαυλός».

«Η Αλβανική αναγέννηση»,Α.Παπαδόπουλου(βλέπε:http://ellines-albanoi.blogspot.com/2011/04/i.html)

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

ΚΑΡΥΣΤΙΑ

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι


ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΠΑΡΕΡΓΑ

Κοσυφοπέδιο-Γκεκαριά

Σκόντρα-Γκεκαριά

Γκεκαριά

Αρναούτης

Σκόντρα

Κρούγια-Γκεκαριά(1848)

Γκέκας-Gegë-Γκέγκης

Μαλεσιάδα(Αιτωλοακαρνανία),Κομποθέκλα(Αιτωλοακαρνανία),
Μάζι(Φθιώτιδα),Γουλέμι(Φθιώτιδα),Γαρδίκι(Φθιώτιδα),
Μπόρσα-Κορυφή(Κοζάνη),Λεστάν-Φαρασσηνόν(Δράμα),

Γκέκας

Στρούμπουλας(Κρήτη),«σακουλεύτηκα»,Σπίνα(Κρήτη),
Σκόπια,«Γύφτος»,«Γιούχα»,Γιάλα,
Γούβα(Παγκράτι),Ζέλι(Φθιώτιδα),Θάλασσα-Θάλαττα,
Σκούταρι(Σέρρες),Σκράπας,Σούμα,Σουλάνι(Ανδρίτσαινα),

Aλβανοί τού Μαυροβουνίου

Στιμάγκα(Κόρινθος),Βάλλα(Μακεδονία),Mέντωρ,Ημαθία,

Κόσοβο(1943)

Φίλης,Φίσκας,Φόρτης,Φλαμούρης,Φλόκας,Φρίμης,

Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη
Salonique costumes Albanais

Οffisier Albanais

Οffisier Albanais
Otto Magnus von Stackelberg (Baron) - Costumes et usages des peuples de la Grèce moderne. Rom 1825

Γκιουλέκας-Τσέλιο Πίτσαρη

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»
San Francisco Call, Volume 81, Number 138, 17 April 1897,JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA. This is one of the most picturesque cities in European Turkey. . It is situated on a peninsula extending out into a lake of the same name. It is reported that Greek irregulars have scouted close up to tne walls of the city, and only a few days ago telegraphic communication between Janina and Elassona, the Turkish headquarters, was destroyed

Albanian Chieftain(1800)

Albanian Chieftain(1800)
Γκέγκης

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)
by Constance Fenimore Woolson,http://www.gutenberg.org/files/33367/33367-h/33367-h.htm

Tosk Albanian

Tosk Albanian
Albanian warriors wearing traditional fustanella from southern Albania 1906 by Edith Durham

Албанец. 1829

Албанец. 1829
http://nashenasledie.livejournal.com/923334.html,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/02/blog-post_2020.html

Arnaut from Ioannina

Arnaut from Ioannina
http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_clothing,http://www.luminous-lint.com/app/contents/fra/_photographer_pascal_sebah_les_costumes_populaires_de_la_turquie_en_1873_01/,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2013/11/blog-post_3691.html

Ψάξτε κι ό,τι βρείτε,γιατί ό,τι θέλει βγάζει

Φόρτωση...