Ο ηρωικος Μητρομαρας,ο Καπετανιος του Αργοσαρωνικου με τους περιφημους Λεμπεσηδες ηταν κι αυτος Αρβανιτης και ονομαζοτανε Μητρο Λεκκας.Το Λεκκας ειναι απο τα πιο συνηθισμενα Αρβανιτικα ονοματα και μερικοι υποστηριζουν πως ειναι παραφθορα η υποκοριστικο του Αλεξανδρος.Αλεκος λεμε και εμεις σημερα.Δεν ειναι καθολου απιθανη η εκδοχη αυτη μιας και βλεπουμε τους Αρβανιτες να εχουν ιδιαιτερη αδυναμια και να διατηρουν εντονα την αναμνηση του Μακεδονα Βασηλια,που η μητερα του η Ολυμπιαδα ηταν μια Αρβανιτισσα-Μολοσσις.Ειδαμε πως οι Αρβανιτοπουλες των περασμενων αιωνων κρεμουσαν τα νομισματα του Αλεξανδρου οχι σαν στολιδια,αλλα σαν φυλαχτα.Στην προπολεμικη Αλβανια τα νομισματα που κυκλοφορουσαν εφεραν την μορφη του Μ.Αλεξανδρου και ξερουμε πως η επισημη νομισματικη Αλβανικη μοναδα λεγεται Λεκι.Ο Μητρο Λεκκας λοιπον ονομαστηκε απο τους Αρβανιτες της Αττικης Μητρο Μαρας δηλ. Μητρος Τρελος,Τρελομητρος,γιατι εγινε οργανο των Ρωσων,πολεμωντας μονος του μια αυτοκρατορια με λιγα παλληκαρια που και αυτα τα ονομασαν Λιεμπεσηδες που σημαινει αυτον που Λυε=αφηνει,Μπεσ'ν= την Μπεσα,δηλ. τους παρασπονδους,τους αποστατες.Ετσι φανταζαν τοτε οσοι πιστεψαν στη Ρωσικη Προπαγανδα. Απογονοι των ηρωικων Λεμπεσηδων του Μητρομαρα υπαρχουν και στη Σαλαμινα και σ'αλλα Αρβανιτοχωρια (Μαυροματι Θηβων) και αξιζει να μνημονευθει ο μεγαλος ζωγραφος Πολυχρονης Λεμπεσης.
Ο Μητρομαρας πρωτοξεκινησε την επανασταση του με την εξεγερση που προκαλεσαν οι Ρωσοι στην Ελλαδα το 1769 με τον Ορλωφ.Οι μουσουλμανοι Αρβανιτες δεν εβλεπαν με καθολου καλο ματι αυτη την εξεγερση και θεωρουσαν τους χριστιανους Αρβανιτες που επαιρναν μερος σε αυτους τους ξεσηκωμους,τουλαχιστον σαν αφελεις η τρελους.Προτιμουσαν το καθεστως της Τουρκιας παρα την Ρωσικη επιρροη και εξαρτηση.Και ειχαν δικιο ως ενα σημειο δεδομενου πως σημερα ειναι φανερο οτι το συμφερον της Τσαρικης Ρωσιας «ηταν να περικυκλωσει την Οθωμανικη αυτοκρατορια απο μικρα ορθοδοξα κρατη,που η υπαρξη τους θα βοηθουσε στην εξασθενιση της Τουρκιας και θα υπονομευε το Βρετανικο αυτοκρατορικο δρομο των Ινδιων».(Τ.Βουρνας..«Ιστορια νεωτερης Ελλαδας» Τ.Α' σελ. 226).
Με ενα σμπαρο δυο τριγωνια..Ορθοδοξιας θριαμβος και κρατικο συμφερον.Μ' απ'αυτα τα τριγωνια,ηταν φανερο,πως οχι μονο δεν θα ετρωγαν οι Ελληνες,μα υπηρχε κινδυνος να φαγωθουν και οι ιδιοι απο την ανοιγμενη ορεξη της Τσαρικης Ρωσιας.Πολυ περισσοτερο που οι Αρβανιτες δεν συμμεριζονταν τις Ορθοδοξες ανησυχιες της Ρωσιας και οι μισοι απ'αυτους ειχαν κιολας γινει μουσουλμανοι.Οι Αρβανιτες δεν ηθελαν να τους μοιρασουν με βαση τις θρησκευτικες τους πεποιθησεις.Γι'αυτο και το οραμα του Αλη βρηκε στον λαο απηχηση και το πολεμησαν οι Κοτζαμπασηδες,Αγαδες,Σουλτανος και Δεσποταδες.Γι'αυτο και ο Ζαχαριας οραματιζοταν στην Πελοποννησο να κανει ο.τι και ο Αλης στην Ηπειρο και Ρουμελη.Και τον εφαγαν και αυτον.
Ο Μητρομαρας λοιπον κατακριθηκε απο τους συμπατριωτες του,πως δινει βαρος στη θρησκεια και αγνοει την ενοτητα της Αρβανιτιας,την ενοτητα των Ελληνων.Τα παλληκαρια του ησαν Αρβανιτες χριστιανοι η και πρωην μουσουλμανοι που αλλαξοπιστησαν,αλλαξαν την Μπεσα=Πιστη.Ειναι γεγονος πως τους χριστιανους αυτους Αρβανιτες,τους Λιεμπεσηδες και τον Μητρομαρα,τους πολεμησαν οι ιδιοι οι Αρβανιτες μουσουλμανοι,αλλα και χριστιανοι.Ο Μητρομαρας λεηλατησε τα παραλια της Αττικης,Μεγαριδας και νοτιας Ευβοιας οπου αλλωστε και υπαρχουν Αρβανιτες (στην δευτερη Ρωσικη επεμβαση,ο Κατσωνης λεηλατησε την Υδρα).Δηλ.συμφωνα με την Αρβανιτικη αντιληψη ο Μητρομαρας ηταν πραγματικα Τρελος και Λιεμπεσης,επειδη ουσιαστικα εγινε οργανο της χριστιανικης Ρωσικης Προπαγανδας και εφερε σε αντιθεση τους Αρβανιτες.Ετσι οι ιδιοι οι Αρβανιτες ξεκαθαρισαν το θεμα του Μητρομαρα και των Αρβανιτων οπαδων του.Τον Μαη του 1771,100 Αρβανιτες απο το Ναυπλιο νικησαν την ομαδα των Αρβανιτων του Μητρομαρα στους Αγιους Ασωματους και ο ιδιος πεθανε στην νησιδα Αγκιστρι τον επομενο χρονο (15-2-1772).Οι Λιεμπεσηδες αιχμαλωτιστηκαν και θανατωθηκαν απο τον Βοεβοδα των Αθηνων και η γυναικα του Μητρομαρα πουληθηκε αιχμαλωτη,αλλα εξαγορασαν τη λευτερια της οι συγγενεις της Φαρας της απο το Μενιδι.
Αυτος ηταν ο ηρωικος Μητρομαρας και οι Λιεμπεσηδες,που η ιστορια του ειναι μια σελιδα της Αρβανιτικης η αν θελετε της Ελληνικης Ιστοριας.
Κρινοντας με τα πλεονεκτηματα του μακρινου κριτη αυτης της εποχης,λεω πως απ'ολους τους Αρβανιτες που αδιακοπα πολεμουσαν για τη λευτερια τους,ο πιο τιμημενος ειναι αυτος που δεν ξεσηκωθηκε να λευτερωσει το χωριο του η να επιβαλλει τη θρησκευτικη του πιστη,διχαζοντας τους ηδη διχασμενους Ελληνες,αλλα αυτος που προσπαθησε να τους ενωσει και να θεσει εκτος βολης τη θρησκευτικη αντιθεση τους.Και σαν τετοιος θα αναφερεται παντα ο Αληπασας και τα παιδια του,δηλ τα παλληκαρια του,με πρωτους και καλλιτερους τον Οδυσσεα Αντρουτσο και τον Καραισκακη,που καθως ειπαμε τους εφαγαν γι'αυτον ακριβως τον λογο και οχι για κανεναν αλλο.