Για να επανελθουμε,ξαναλεμε πως οι επιμιξιες,που για τους αλλους λαους ειναι κατι το αναποφευκτο,οταν ερχονται σε επαφη με αλλους λαους και γινονται ειτε ακουσια-βιασμοι- ειτε εκουσια,για τους Αρβανιτες,το μεν πρωτο ηταν αδιανοητο,το δευτερο δε σπανιοτατο.Δεν αναφερομαι στα Ζαλογγα και στις περιπτωσεις που στην απειλη βιασμου και ατιμωσης,οι γυναικες η αυτοκτονουν η δεχονταν να σφαγουν απο το χερι του συζυγου η πατερα,αλλα σε δυο χαρακτηριστικες αφηγησεις ξενων περιηγητων στην Ελλαδα τον 17ο και 18ο αιωνα,και που αναφερονται η πρωτη σε ενα νησι,την Κιμωλο και η αλλη σε ενα Αρβανιτοχωρι.
Την Κιμωλο οι Περιηγητες την θεωρουσουν τοπο ξεφαντωματος των ναυτικων της Μεσογειου,οπου εβγαιναν για να γλεντησουν «και να κανουν σπονδες στην Αφροδιτη» και καθως λεει με αρκετη δοση υπερβολης ισως ενας περιηγητης ο Αγγλος Yrwin,«στην Κιμωλο κατοικουν μονο γυναικες και ενας παπας για να συγχωραει τα κριματα τους...» (Σιμοπουλου,«Ξενοι ταξιδιωτες στην Ελλαδα» Τ.Α' σελ. 719 και Τ.Β' σελ. 403).
Και τωρα ας μεταφερθουμε σε Αρβανιτικα μερη και τους Αρβανιτες,ετσι καθως μας τους περιγραφει ο Αγγλος αρχαιολογος Edward Dodwell (Σιμοπουλου μεταφραση Τ.Γι σελ.150-151).
«Λιγο πριν απο την αφιξη μας στην Αγια Μαυρα ενας νεος ζητησε σε γαμο μια Αρβανιτισσα,αλλα οι γονεις αρνηθηκαν.Ο νεος ομως πετυχε να τον ερωτευθει το κοριτσι.Τοτε οι συγγενεις υποκριθηκαν πως δεχονται να γινει ο γαμος.Και μολις επεσε ο νεος στα χερια τους του εκοψαν μυτη και αυτια...».Αυτα εγιναν στην Ιθακη,οπου υπηρχαν αρκετοι Αρβανιτες καθως ειδαμε απο τον 16 ο αιωνα και μετα την υποταγη του Μωρηα στους Τουρκους.
Η αφηγηση του Dodwell ειναι ανατριχιαστικη και καθολου κολακευτικη για τους Αρβανιτες.
Για μας σημερα τα ηθη και η νοοτροπια αυτη των Αρβανιτων ειναι αδιανοητα και αποκρουστικα πραγματα και η νοοτροπια της Κιμωλου,δεν ειναι παρα αυτη που σημερα κυριαρχει στην κοινωνια μας,αλλα αν ολη η Ελλαδα ηταν σαν την Κιμωλο και χωρις τους «βαρβαρους » Αρβανιτες,η Ελλαδα θα ανηκε στους αρχαιους Ελληνες και στα σχολικα βιβλια, απ' οπου θα μαθαιναμε κατι και γι'αυτην...Η Ελλαδα δεν θα αναβιωνε με τα εμπροσθια των γυναικων και τα οπισθια των ανδρων,ουτε με την αγιαστουρα,αλλα με το Σπαθι και το Ντουφεκι.Αυτα χρειζονταν αυτην την εποχη,ακριβως τοσο,οσο δεν χρειαζονται σημερα.
Παντως-για την ιστορια-λεμε πως το κοψιμο των αυτιων και της μυτης σαν ισοφαριση μιας προσβολης,εχει αρχαια καταβολη.Στους γαμους του Πειριθου,του αδελφικου φιλου του Θησεα και της Ιπποδαμειας,ο προσκαλεσμενος Κενταυρος Ευρυτιων *,μεθυσε και εβαλε χερι στη Νυφη.(Ο Θησεας και ο Πειριθους καθως ειπαμε,ανηκαν στην φυλη των Λαπιθων που τους συνδεουν οι συγχρονοι συγγραφεις με την Αρβανιτικη φυλη των Λιαπηδων).Ξεσηκωθηκαν τοτε οι Λαπιθες,χειμιξαν επανω του και του εκοψαν λεει ο Ομηρος τ'αυτια και την μυτη.(Οδυσσεια Φ, στιχοι 299-301).
Οι προγονοι του μεγαλου Φειδια,εκοβαν μυτες και αυτια,σ'οσους προσβαλαν τις γυναικες τους.Ησαν Βαρβαροι δηλαδη,μα αυτο δεν σημαινει πως αυτου του ειδους οι βαρβαροι δεν μπορουσαν να εχουν απογονους σαν τον Φειδια,που τους απεικονισε κι ολας στην Ακροπολη αναγλυφα,να μαχονται κατα των Κενταυρων και να τους κοβουν μυτες και αυτια.
Στους συγχρονους Αρβανιτες αυτο εχει μεινει μονο σαν απλη απειλη στην φραση..«Do τ'πρες χουντ δε βεσς» η «Dο τ' πρες βεσιν» δηλαδη «θα σου κοψω μυτη και αυτια η θα σου κοψω το αυτι».
Πρεπει να διακρινουμε την συνηθεια των Τουρκων και Ελληνων της Επαναστασης,που εκοβαν τα αυτια των σκοτωμενων και των αιχμαλωτων,απ'το Αρβανιτικο κοψιμο μυτης και αυτιων.Το πρωτο γινοτανε για να αποδειχνουν οι εμπολεμοι τον αριθμο των σκοτωμενων και να παιρνουν απο τους καπεταναιους η τους πασαδες (οι Τουρκοι),την αναλογη αμοιβη.Για να δειχνουν περισσοτερους σκοτωμενους αντιπαλους,εκοβαν αυτια και απο τους αιχμαλωτους.Ετσι εκοψαν και το αυτι του Καλλεργη,οταν τον επιασαν αιχμαλωτο οι Τουρκοι και μας εχει μεινει γνωριμος ο αρχηγος της 3ης του Σεπτεμβρη,στα πορτραιτα με κομμενο το αφτι του.Στην περιπτωση των Αρβανιτων,το κοψιμο των αυτιων και της μυτης γινεται για να ισοφαριστει μια προσβλητικη ενεργεια.Ειναι μια «ελαφρας» μορφης εκδικηση,αν ειναι δυνατο να θεωρηθει «ελαφρα»...
*Ευρυτιων,σημαινει πιθανοτατα,αυτος που εχει μεγαλα αυτια.Βλεπε,Ευρυοπες =μεγαλο ματηδες κλπ. Ευρυμεδων=μεγαλο μυαλο (ΜεD) κλπ.Στα αρχαιοελληνικα το αυτι λεγεται ους,γενικη ωτος.Μα εχει πρωτοξεκινησει με το διγαμα (F),που καθως ειπαμε απαληφτηκε νωρις και ηταν Fους-Fωτος.Στα Αρβανιτικα το αυτι λεγεται Βεσς και το (ε) δεν προφερεται καθαρα γιατι τοτε σημαινει,ντυνομαι,φορω,αλλα κατι σαν το Γαλλικο EU.Δηλαδη ειναι ταυτοριζο με το παναρχαιο Ελληνικο Fους (Βους).
Αυτο το Βους -Fους-αυτι,δημιουργησε και την περιφημη ρετσινια για τους Βοιωτους-κατα την γνωμη μου-«Βοιωτειον ους».Δηλ. Βοιωτικο αυτι,που σημαινει αυτι,που δεν σκαμπαζει απο μουσικη.Αλλα οι Βοιωτοι σε αντιθεση με τη ρετσινια αυτη,ησαν απο τους πιο προηγμενους στην μουσικη,αρκει να αναλογιστουμε πως οι Αθηναιοι,πηγαιναν για μουσικες σπουδες στη Θηβα,καθως λ.χ. ο Αλκιβιαδης.Τι συνεβη λοιπον?Στη γενικη το Fους,ειναι Fωτος (Βωτος),δηλ. ειναι ηχητικα παρομοιο με το Βοιωτος,πραγμα που συνεδεσε τους Βοιωτους με τ'αυτια.Αυτη ειναι η υποθεση μου,για την ερμηνεια του «Βοιωτειον ους».