Τρίτη, 16 Ιουνίου 2009

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΟ (3)

Πως εξηγειται να κανει αντιχριστιανικο κηρυγμα ο Πληθων και να προπαγανδιζει την ανασταση του Ελληνισμου και του Ελληνικου πνευματος;Ειναι αφελες να πιστευουμε πως ολοι οι Ελληνες της Πελοποννησου ησαν σαν τους Ανατολιτες Χριστιανους του Βυζαντιου και μεσα σ'αυτο το αντιθετο πελαγος,διακηρυσσε αντιθετα πραγματα ο Πληθων.Ο Πληθων ειναι εκφραστης των ιδεων μιας συντριπτικης Λαικης πλειοψηφιας που τα κηρυγματα του του ειναι γνωστα και αγαπητα.Οι Ελληνες αρχιζουν να διαφοροποιουνται απο τους Ανατολιτες του Βυζαντιου.Το θρησκευτικο ζητημα δεν ειναι γι'αυτους ο,τι ηταν για τους Βυζαντινους της Ανατολης και αποκτουν συνειδηση της αναγκης διαφοροποιησης τους απο τους Ανατολικους λαους της παλιας Βυζαντινης αυτοκρατοριας με τα κηρυγματα του Πληθωνα.Οι Αρβανιτες που εχουν ελθει στην Πελοποννησο δεν πανε πισω.Γι'αυτους τα κηρυγματα του Πληθωνα ειναι πολυ σωστα και αγαπητα.Δεν εχουν καμια σχεση με τους φανατισμενους Χριστιανους της Ανατολης.Ο Αρβανιτης Λεων Σγουρος,δεν θα διστασει να τα βαλει με τον Μητροπολιτη της Αθηνας Μιχαηλ Ακομινατο,δεν θα διστασει να τα βαλει με τον Μητροπολιτη Κορινθου Νικολαο που τελικα τον επνιξε.Τετοιες ενεργειες κατα Ιεραρχων ηταν αδιανοητες στο παλιο Βυζαντινο κρατος.

Μετα τις Σταυροφοριες και την καποια ανεξαρτοποιηση της Ελλαδας και την καθοδο των Αρβανιτων τα πραγματα αλλαζουν πολυ και φτανουμε στο σημειο ωστε,οχι απλως να χανουν το κυρος τους και το κεφαλι τους οι Ιεραρχες,αλλα και διακηρυσσονται επισημα αντιχριστιανικες και ειδωλολατρικες ιδεες.
Τοσο πολυ διαδεδομενες ηταν οι ιδεες του Πληθωνα και τοσους οπαδους αποχτησε στην Ελλαδα,ωστε πολλοι υποθετουν πως αν δεν μεσολαβουσε η Τουρκικη σκλαβια,διετρεχε αμεσο κινδυνο να εξαφανιστει η Χριστιανικη Θρησκεια τουλαχιστον απο τον Ελλαδικο χωρο.Οι ιδεες του Πληθωνα εφτασαν και μεχρι την Ιταλια οπου ο σοφος μαθητης του Πετρος ο Καλαυρος,ιδρυσε ακαδημια σε βασεις Αρχαιοελληνικες και ο θαυμασμος για τον Πληθωνα επαιρνε διαστασεις πραγματικης λατρειας.(Ο συνειδητος Ανθελληνας Πατριαρχης Γενναδιος,ο ανθρωπος που απο αντιδραση στον Ελληνισμο καταντησε Τουρκοφιλος και μοιραστηκε με τον Μωαμεθ τον Πορθητη την εξουσια της νεας ταξης πραγματων,μετα την πτωση του Βυζαντιου,φροντισε μολις ανηλθε στον Πατριαρχικο θρονο,να καψει ολα τα βιβλια του Πληθωνα και επεισε τον Σουλτανο πως για να τιθασευσει τους Ελληνες της κυριως Ελλαδας,ωστε να μη προσεταιριστουν τις δυτικες δυναμεις,ενας τροπος υπηρχε..Η αυξηση της εξουσιας του Κληρου.Πταγματικα ο Χριστιανικος κληρος αποχτησε επι Τουρκοκρατιας,εξουσιες που δεν τις ειχε επι των Βυζαντινων αυτοκρατορων!Ετσι,εκει που ο Πληθωνας διδασκε την αποστροφη στις ανατολικες θρησκειες,Χριστιανισμο,Ιουδαισμο και Μουσουλμανισμο και την στροφη στην αρχαιοτητα,ξαφνου μετα την υποταγη του Μωρηα και της Ελλαδας,επικρατει και παλι σκοταδι και επικινδυνο ξεκομμα των Ελληνων απο τις πατρογονικες τους ριζες.
Ο Γεναδιος περα απο το αισχρο εκεινο,«κι αν μιλω Ελληνικα δεν ειμαι Ελλην αλλα Χριστιανος»,προπαγανδισε και την υποταγη στους Τουρκους με εκεινο το ανεπαναληπτο που κρατησε ως τις μερες μας..«Πασα εξουσια,εκ θεου εκπορευεται».Οποτε οι Ελληνες επρεπε να ειναι ικανοποιημενοι με την Τουρκικη εξουσια και ν'ακονιζουν την Πιστη τους εναποθετοντας στο θεο την απελευθερωση τους.Ειναι κριμα που γινεται και στις μερες μας αποπειρα να αποκατασταθει αυτος ο συνειδητος ανθελληνας Πατριαρχης,που εδωσε την χαριστικη βολη στον Ελληνισμο,τη στιγμη που σαν τον Φοινικα αναγεννιωταν απο την Τεφρα του.Για ολα τα εγκληματα υπαρχει και μια δικαιολογια,μα για το εγκλημα αυτου του σκοταδιστη ανθελληνα δεν υπαρχει καμια!).Μαθητης του Πληθωνα ηταν και ο «Ελληνας Καρδιναλιος» ο Βησσαριων καθως και πολλοι αλλοι που βγαινοντας στην Ιταλια,διεδωσαν την αγαπη προς τον Αρχαιοελληνικο Πολιτισμο,την Τεχνη και τον Ανθρωπισμο του,πραγματα που προετοιμασαν τη γνωστη μας «Αναγεννηση».
Η Αναγεννηση δεν ειναι εργο των φανατικων Χριστιανων του Βυζαντιου,αλλα των σοφων μαθητων του Πληθωνα και των ιδεων του,που δεν ηταν τιποτα αλλο απο μια στροφη,ενα βαπτισμα στα ναματα του Κλασσικου Ελληνισμου,που ανοιξε νεους πνευματικους οριζοντες στους πνευματικους ανθρωπους της Δυσης και αυτο αρχισε απο την πατριδα οπου εδρασαν και διδαξαν οι Ελληνολατρες μαθητες του Πληθωνα,δηλαδη την Ιταλια.Απο κει ξεκινανε οι Φιλοσοφικες ανησυχιες,η αγαπη στην Ποιηση και στην Τεχνη.Οι Ζωγραφοι και οι Γλυπτες,ξεφευγουν απο τις βλοσυρες,αντιαισθητικες και δυσκοιλιες Βυζαντινες μορφες και αναγουν καθε μετρο αισθητικης στα Αρχαιοελληνικα Κλασσικα προτυπα.Ολο το εργο του μεγαλου Μιχαηλ Αγγελου,δεν ειναι παρα μια προσπαθεια να συλλαβει και να πλησιασει αυτα τα προτυπα.Στη σκυθρωπη και αντιαισθητικη εικονα της Χριστιανικης Ανατολης αντιπαρατιθεται το αρχαιοελληνικο Φως και η χαρα της Ζωης,που οι μισανθρωποι καλογεροι ειχαν για αιωνες καταδικασει.( Και οι αγιογραφιες οι Βυζαντινες αλλωστε γινονται αξιες λογου,μονον μετα τους Κομνηνους,δηλ. αφ'οτου σταματησε ο διωγμος του Βυζαντιου κατα της Ελλαδας και αναγεννιεται ο Ελληνισμος.Στους δυο τελευταιους αιωνες διακρινονται η Κρητικη και Μακεδονικη Σχολη,ο Θεοφανης και ο Πανσεληνος.Στα προηγουμενα χρονια υπηρχε σκοταδι,πολυ σκοταδι και ανθελληνισμος...).
Αυτα ηταν αναγκη να γραφουν εστω περιληπτικα και σε τυπο οχι ιστορικης αλλα απλης αφηγηματικης διαθεσης,για να κατανοηθει το κλιμα που επικρατουσε στα τελευταια χρονια του Βυζαντιου και το οποιο εχει απολυτη σχεση με οσα εκθεσαμε για τη σχεση του Βυζαντινου Κρατους με την Ελλαδα και τους Ελληνες.
Περα απ'αυτα,η κινηση αυτη της στροφης στον αρχαιοελληνικο κοσμο και πολιτισμο και η αποστροφη στον Χριστιανισμο που ξεκινησε ακριβως στην Ελλαδα και απο ανθρωπους που κατοικουσαν σ'αυτον τον χωρο,ειναι αμεση απαντηση σε οσους νομισαν πως με την πτωση του Βυζαντιου,σπαει καθε συνεχεια του Ελληνισμου,(Κορδατος) και πως οι νεοι Ελληνες δεν εχουν καμια σχεση με τους Αρχαιους Κλασσικους (Φαλμεραυερ).
Το Βυζαντιο δεν εχει καμια σχεση με την Ελλαδα παρα σχεση απανθρωπης εξαρτησης,αλλα ο Ελληνισμος του Ελλαδικου χωρου δεν μπορει να αγνοηθει και να θεωρηθει εξαφανισμενος.Η αντιδραση του αυτη στα τελη της Βυζαντινης κυριαρχιας,αποδειχνει του λογου το ασφαλες.Οι Ιλλυριοι δηλ. οι Αρβανιτες που μαζι με αυτους εδωσαν τους αγωνες τους οι Ελληνες που απομειναν σ'αυτον τον τοπο,διατηρουσαν στις φλεβες τους γνησιο αιμα Ελληνικο και στο μυαλο και στην καρδια τους τα ιδανικα και τον χαρακτηρα αυτων που δημιουργησαν Σαλαμινες,Θερμοπυλες,αλλα και Παρθενωνες.
Οι Αρβανιτες,παρα την ελλειψη καθε πολιτισμου,παρα το οτι παντα ηταν μια νησιδα αναμεσα σε αλλοφυλα εθνη και αντιμετωπισαν ολων των ειδων τις εισβολες στα μετακλασσικα χρονια,παραμειναν Λαος ατοφιος και ανεπαφος απο καθε ξενη επιδραση και επιρροη και η δομη της κοινωνιας τους κατα φαρες και πατριες μαζι με τον σκληρο και ανυποταχτο χαρακτηρα τους,εξασφαλισε την επιβιωση τους μεσα στους αιωνες,πραγμα που κι αυτος ο Φαλμεραυρερ αναγκαστηκε να ομολογησει και να παραδεχτει.

2 σχόλια:

A. XHAFAJ Μ/Kastra είπε...

Foka .Pu ta vriskis tus Elines ? Pes mu mia ma mia fora se enan polemo enandion ton Turkon pu oi Elines ixane tin pliopsifia .Tote vaze prota Alvanoi -Arvanites

ΦΩΚΑΣ είπε...

Φιλε μου σε ευχαριστω κατ'αρχας που εχεις βαλει αυτη την ιστοσελιδα στα αγαπημενα σου.Προφανως θα εχεις καταλαβει πως η ιστοσελιδα αυτη πραγματευεται την κοινη καταγωγη Ελληνων και Αλβανων με την μελετη της ιστοριας τους,και ειναι γεγονος,απο τον τιτλο της ιστοσελιδας αυτης αλλωστε πως εστιαζει φυσικα στο θεμα αυτο.Αν καταλαβα καλα αυτο που θες να πεις,δεν μου δινει την εντυπωση αν κρινω απο τα σχολια σου οτι εχεις καταλαβει το νοημα των οσων γραφονται εδω.Δεν νομιζω οτι συμβαδιζει το πνευμα των σχολιων σου με τα παραπανω,και δεν ειναι ωραιο πραγμα,δεν μου αρεσει αλλωστε,τετοιου ειδους χαρακτηρισμοι απο κανεναν Ελληνα η Αλβανο.Μπορουμε με επιχειρηματα και με ωραιο τροπο να πουμε τις αποψεις μας,και με λογικοτητα για αυτα που θελουμε να πουμε.Ο καθενας εχει τις αποψεις του και σιγουρα φιλε μου,θα το εχεις ακουσει και αυτο,υπαρχουν και Ελληνες,τι να κανουμε.Κατι «τι να πουν οι Ελληνες» «τι να πουν οι Αλβανοι» με βρισκουν αντιθετο.Για μενα Ελληνες και Αλβανοι ειναι το ιδιο πραγμα και ειμαι υπερηφανος που ειμαι Ελληνας και μαλιστα Αρβανιτης.Τοσα αρθρα και αναλυσεις υπαρχουν σε αυτη την ιστοσελιδα και ερχονται και αλλα τοσα,τοσα λιγα λοιπον καταλαβες?Μελετησε οσο μπορεις τα αρθρα γιατι αποτελουν εν τελει ενα συνολο και φυσικα η μελετη και ερευνα δεν σταματα εδω,καλη προθεση να υπαρχει ορεξη για μελετη και φυσικα οχι ξεροκεφαλια.Εχω αποφασισει,για πολλους και διαφορους λογους,να μην απαντω σε σχολια.Δεν θελω να μπω σε μια τετοια διαδικασια,ουτε να ασχολουμαι με προσβλητικα και ειρωνικα σχολια,γιατι ειναι μια ψυχοφθορα και χρονοβορα διαδικασια.Ενοιωσα την αναγκη να γραψω αυτο το σχολιο,επειδη απευθυνθηκες σε εμενα προσωπικα,και γιατι πραγματικα στενοχωρεθηκα.Το θεμα που δουλευεται οπως καταλαβαινεις σε αυτην εδω την ιστοσελιδα ειναι ενα πολυ δυσκολο θεμα και καυτο.Ειμαι υποχρεωμενος να ακουω τετοια πραγματα απο Ελληνες και Αλβανους δυστυχως,και αυτο ειναι πολυ ασηκωτο και θλιβερο για εμενα.Εν πασει περιπτωσει,ελπιζω να συνεχιζεις να διαβαζεις την ιστοσελιδα και με περισσοτερη προσοχη.Να'σαι καλα.

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ


«Η Αρβανιτιά στο Μοριά» τού Τ.Γιοχάλα

Η ζωή των Αρβανιτών

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

«Μπεκτασήδες καί Εθνικό Κίνημα στην Αλβανία»,Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

«ΑΝΔΡΟΣ-ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ» Τ.Γιοχάλα

Ι.Φ.Φαλμεράϋερ:«Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων»

Αntonio Bellusci


Lidhja,το περιοδικό των Αρμπερέσηδων της Κ.Ιταλίας,όπου επιμελείται ο ιερέας Αντόνιο Μπελούσι

Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

«ΣΟΥΛΙ και ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ» της Β.Ψιμούλη

Saint Alban(Άγιος Αλβανός)

Μήτρος Τρούκης-Αναστάσης Κουλουριώτης

Λεξικόν της Αλβανικής Γλώσσης υπό Κωνσταντίνου Χριστοφορίδου

«Αλβανικός Γάμος»,παρουσιάστηκε τον Δεκέμβρη τού 1891 στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσό,υπό Α.Δευτεραίου.

Κ.Μπίρη:«Αρβανίτες,οί Δωριείς τού νεωτέρου Ελληνισμού»

Ο Νόμος τού Αίματος-ΜΠΕΣΑ (http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/04/t.html)

The Albanian national epic

«Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821» περιοδικό «Δαυλός».

«Η Αλβανική αναγέννηση»,Α.Παπαδόπουλου(βλέπε:http://ellines-albanoi.blogspot.com/2011/04/i.html)

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

ΚΑΡΥΣΤΙΑ

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι


ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΠΑΡΕΡΓΑ

Κοσυφοπέδιο-Γκεκαριά

Σκόντρα-Γκεκαριά

Γκεκαριά

Αρναούτης

Σκόντρα

Κρούγια-Γκεκαριά(1848)

Γκέκας-Gegë-Γκέγκης

Μαλεσιάδα(Αιτωλοακαρνανία),Κομποθέκλα(Αιτωλοακαρνανία),
Μάζι(Φθιώτιδα),Γουλέμι(Φθιώτιδα),Γαρδίκι(Φθιώτιδα),
Μπόρσα-Κορυφή(Κοζάνη),Λεστάν-Φαρασσηνόν(Δράμα),

Γκέκας

Στρούμπουλας(Κρήτη),«σακουλεύτηκα»,Σπίνα(Κρήτη),
Σκόπια,«Γύφτος»,«Γιούχα»,Γιάλα,
Γούβα(Παγκράτι),Ζέλι(Φθιώτιδα),Θάλασσα-Θάλαττα,
Σκούταρι(Σέρρες),Σκράπας,Σούμα,Σουλάνι(Ανδρίτσαινα),

Aλβανοί τού Μαυροβουνίου

Στιμάγκα(Κόρινθος),Βάλλα(Μακεδονία),Mέντωρ,Ημαθία,

Κόσοβο(1943)

Φίλης,Φίσκας,Φόρτης,Φλαμούρης,Φλόκας,Φρίμης,

Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη
Salonique costumes Albanais

Οffisier Albanais

Οffisier Albanais
Otto Magnus von Stackelberg (Baron) - Costumes et usages des peuples de la Grèce moderne. Rom 1825

Γκιουλέκας-Τσέλιο Πίτσαρη

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»
San Francisco Call, Volume 81, Number 138, 17 April 1897,JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA. This is one of the most picturesque cities in European Turkey. . It is situated on a peninsula extending out into a lake of the same name. It is reported that Greek irregulars have scouted close up to tne walls of the city, and only a few days ago telegraphic communication between Janina and Elassona, the Turkish headquarters, was destroyed

Albanian Chieftain(1800)

Albanian Chieftain(1800)
Γκέγκης

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)
by Constance Fenimore Woolson,http://www.gutenberg.org/files/33367/33367-h/33367-h.htm

Tosk Albanian

Tosk Albanian
Albanian warriors wearing traditional fustanella from southern Albania 1906 by Edith Durham

Албанец. 1829

Албанец. 1829
http://nashenasledie.livejournal.com/923334.html,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/02/blog-post_2020.html

Arnaut from Ioannina

Arnaut from Ioannina
http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_clothing,http://www.luminous-lint.com/app/contents/fra/_photographer_pascal_sebah_les_costumes_populaires_de_la_turquie_en_1873_01/,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2013/11/blog-post_3691.html

Ψάξτε κι ό,τι βρείτε,γιατί ό,τι θέλει βγάζει

Φόρτωση...