Τρίτη, 2 Ιουνίου 2009

ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ (5) ΒΛΑΧΑΒΑΣ ΚΑΙ ΝΙΚΟΤΣΑΡΑΣ

Πολλα ακουσε ο Αλης απο του εχθρους του με αφορμη την εξοντωση του Βλαχαβα.Οι ποιητες αναπαραγουν την παραποιηση της ιστοριας,και στις εθνικες γιορτες,αντι να δουμε η να ακουσουμε τιποτα ενδιαφερον για τους αγωνες του Ελληνικου Λαου,βλεπουμε και ακουμε για τους αγωνες καποιων,εναντιον του Αλη.Μη χειροτερα...Ο Ελληνικος λαος δεν πολεμησε εναντιον του Αλη,αλλ' εναντιον των Τουρκων,των Μπεηδων και των Κοτζαμπασηδων και η κυρα Φροσυνη με τον Βλαχαβα δεν ηταν καθολου ηρωες και μαρτυρες.Η μια ηταν μια καλη πορνη και ο δευτερος ενας κακης ποιοτητας προδοτης.
Να τα ιστορικα ντοκουμεντα..
Την οικογενεια των Βλαχαβαιων,ο Αλης την εκτιμουσε και της ειχε αναθεσει το Αρματωλικι των Χασιων.Ειναι ισως απο τις σπανιες περιπτωσεις που ενας Βλαχος γινεται Αρματωλος στην Τουρκοκρατουμενη Ελλαδα.Οι Βλαχοι ησαν φιλησυχοι ανθρωποι,που φροντιζαν τα γιδοπροβατα τους και ταχαν παντα καλα με οποιονδηποτε κατακτητη.Ο Αλης τους προστατεψε και τους εξασφαλισε την ησυχια τους απο τους Κλεφτες και ποτε δεν ειχε προβληματα μαζι τους.Οι Βλαχαβαιοι ομως ειχαν πολλα Αρβανιτικα χαρακτηριστικα,και το οτι ειχαν Αρματωλικι τα εξηγει ολα.Πως εγινε ομως οι εμπιστοι και φιλοι του Αλη,Βλαχαβαιοι,να ξεσηκωθουν εναντιον του και να τον καρφωσουν πισωπλατα;Ηταν επαναστατης ο Βλαχαβας που ηθελε να ελευθερωσει την Ελλαδα απο τους Τουρκους,που μας λενε οι Ποιητες στον οιστρο τους επανω;Μα αν ηταν τετοιος,γιατι να μην συμμαχησει με τον Αλη,που τοτε τα ειχε βαλει με τους Τουρκους;Η γιατι συμμαχησε με τους Τουρκους κατα του Αλη;
Να τι λεει ο Αγγλος περιηγητης Ληκ..
«Ο Παπα-Ευθυμιος (Βλαχαβας),γεννημενος στα Χασια,ηταν γιος ενος ξακουστου καπετανιου,του αρχηγου των Αρματωλων στα Χασια και στη γυρω περιοχη.Υστερα απο τον θανατο του ο Αλης,εξακολουθησε να προστατευει την οικογενεια του Αρματωλου και ο Ευθυμιος με τον αδελφο του και τους συντροφους του,καπου 60,επαιρνε μισθο απο το βιλαετι των Τρικαλλων για προσφορα ενοπλης προστασιας απο τους Κλεφτες της γυρω περιοχης.Οταν ξεσπασε ο Ρωσοτουρκικος πολεμος,εκτελουσε ακομα τα καθηκοντα του στο Χασιωτικο Αρματωλικι.
Το πρωτο συμπτωμα της προδοσιας του ηταν ενα ταξιδι στα νησια του Αιγαιου το 1807.(τοτε συναντηθηκε με τον Ρωσο ναυαρχο Σεννιαβιν και τον Καραγεωργιεβιτς της Σερβιας).
Γυριζοντας στα Χασια τον επομενο χειμωνα,ηρθε σε επαφη με τους Κλεφτες τους φυγοδικους και τους καθε λογης καταδιωκομενους.Σε λιγο αρχισαν οι φονοι Τουρκων στις γειτονικες περιοχες».(Εννοει Μουσουλμανων Αρβανιτων ο Ληκ,γιατι με τους καθ'αυτο Τουρκους συνεργαστηκε ο Βλαχαβας,και να τι λεει ο Χατζησεχρετης στην Αληπασιαδα του,με το στομα του Βλαχαβα που απευθυνεται στους Τουρκους των Τρικαλλων..
«Κι αν θελετε το ιρτζι σας (υποληψη) εσεις και τον Ραγια σας-τον Χριαστιανο δουλο σας-
Να καμωμεν το ενα μας και εμεις και η αφεντια σας
τον τοπο να παστρεψουμε απ' τους Αρβανιταδες...»).
Αλλωστε ο Βλαχαβας ξεκινησε το κινημα του με Τουρκικη σημαια(Κασομουλης«ιστορικα ενθυμηματα»σελ. 83-4) και απ' οτι φαινεται αυτο που τον ενδιεφερε ηταν να «ξεπαστρεψει τους Αρβανιταδες».Δυσκολα πραγματα...
«...Ο Αλης συνεχιζει ο Ληκ,εστειλε εναντιον τους,τον γιο του Μουχταρη πασα...Τον περασμενο Απριλιο η Μαιο πολεμησαν με τα ασκερια του Μουχταρη,νικηθηκαν και διασκορπιστηκαν...Στους τρεις μηνες που εμεινε εγκαθειρκτος βασανιστηκε για να αποκαλυψει ποιος τον παρακινησε και ποιοι ηταν οι συνεργατες του,αλλα χωρις αποτελεσμα.Τελος τον περασμενο Οκτωμβριο,θανατωθηκε...»(Σελ. 538-544,σε μεταφραση Τ.Σιμοπουλου απο το «Ξενοι Ταξιδιωτες στην Ελλαδα»,Τ.Γ1 σελ.503-5).
Τον Αλη δεν τον ενδιεφερε ο Βλαχαβας,αλλα εκεινοι που κρυβονταν πισω απο τον Βλαχαβα σ'αυτη την αναπαντεχη ανταρσια.Ο Βλαχαβας ειχε ελθει σε επαφη με τον Ρωσο Σεννιαβιν και με τον Σερβο ηγεμονα Καραγιωργιεβιτς.Ποιο ηταν το σχεδιο τους καιτοι υπηρχε συντονισμος δεν ξερουμε,μα ευκολα το υποθετουμε.Η Ρωσικη προπαγανδα οργιαζε,στην Ελλαδα,που για να βρει οπαδους χτυπαγε στο πιο ευαισθητο σημειο,την θρησκεια.Στην περιπτωση ομως του Βλαχαβα,σε ποιο ευαισθητο σημειο πονταραν οι Ρωσοι;Ο Αλης δεν κυνηγησε ποτε αλλα αντιθετα προστατεψε τους χριστιανους και την θρησκεια τους.
Γιατι να τα βαλει μαζι του ο Βλαχαβας,αυτος ενας προνομιουχος προστατευομενος του;
Αλλοι υποθετουν πως πισω απο τον Βλαχαβα ησαν οι Ρωσοι και αλλοι πως πισω ηταν οι Σερβοι.Την αληθεια μονο συμπερασματικα και απο τον συσχετισμο των δεδομενων γεγονοτων μπορουμε να την βγαλουμε με ολο τον κινδυνο της ενδεχομενης πλανης.Υποθεση μου ειναι πως ο Βλαχαβας και ο συναγωνιστης του Νικοτσαρας ειχαν γινει οργανα των Ρωσων που καθως ειδαμε ηθελαν να δημιουργησουν γυρω απο την Τουρκια, μια αλυσιδα κρατιδιων δορυφορικων τους και Χριστιανορθοδοξων.Η προπαγανδα των Ρωσων,στην περιπτωση του Βλαχαβα και του Νικοτσαρα,δεν ηταν ομοια με αυτη της προπαγανδας τους στο Μωρια.Στον Μωρια πονταραν στο θρησκευτικο συναισθημα των Ελληνων.Στην περιπτωση του Νικοτσαρα και του Βλαχαβα καθως και του Καραγιωργη της Σερβιας,πονταραν στην Φυλετικη διαφοροποιηση (Στα πλαισια της προπαγανδισης της πανσλαυιστικης ιδεας).Προσπαθησαν να αντιπαραθεσουν στους Τουρκους το φυλετικο συναισθημα των Σερβων και των Βλαχων.Ετσι θα εδημιουργειτο ενας αξονας,που θα ξεκινουσε απο την Σερβια θα συνεχιζε στην Δυτικη Μακεδονια και θα κατεληγε στην Μαγνησια και στον Παγασιτικο Κολπο,δηλαδη στο Αιγαιο.Στην Σερβια θα δρουσε ο Καραγιωργεβιτς στη Μακεδονια ο Νικοτσαρας και στη Θεσσαλια ο Βλαχαβας.Μα στα μερη αυτα του Βλαχαβα και του Νικοτσαρα ειναι αφεντης και εξουσιαστης ο Αλης και οι Αρβανιτες του.Για να πετυχει το σχεδιο πρεπει να ξεπαστρεφτουν οι Αρβανιτες,να διωχτουν οι Αρβανιτες απο αυτα τα μερη.Ξυπναει μεσα στην καρδια του Βλαχαβα το Βλαχικο αιμα του,που καποιοι Σεννιαβιν η Καραγιωργιεβιτς τον επεισαν πως ειναι ιδιο και ομοιο με το δικο τους και τον πιανει το αντιαρβανιτικο μενος.
Θα μου πειτε,ερμηνευεις την ιστορια με τις φυλετικες αντιθεσεις;
Απαντω,πως φυλετικες αντιθεσεις δεν θα επρεπε να υπαρχουν,αλλα αφου πραγματικα υπαρχουν και δημιουργουν ιστορικες καταστασεις,θα ειναι βλακεια και στρουθοκαμηλισμος,να μη τις λαβουμε υπ'οψει μας.
Το κινημα του Βλαχαβα και του Νικοτσαρα εξυπηρετουσε-εν αγνοια ισως των ανθρωπων που νομισαν πως πολεμουν για δικη τους υποθεση-καθαρα και μονο τα μεγαλεπηβολα σχεδια των Ρωσων,οπως αλλωστε και το κινημα του Ορλωφ λιγα χρονια πριν.
Ο Πανσλαυισμος υπηρξε καποτε μια πραγματικοτητα,που εχει πολυχρονες ριζες.Εν πασει περιπτωσει,το κινημα του Βλαχαβα και του Νικοτσαρα δεν θεωρηθηκε απο τους συγκαιριανους τους,σαν εθνικοαπελευθερωτικο κινημα (Κορδατος..Τ.ΙΧ,σελ. 484).Οι ανθρωποι δεν ειχαν καμμια σχεση με την Ελλαδα και την απελευθερωση της.
Ο λογιος Κουμας που γνωρισε προσωπικα και τον Νικοτσαρα και τον Βλαχαβα,τους θεωρει ανδρειους μεν αλλα βαρβαρους εγκληματιες και οταν θελησε να παρομοιασει τον Νικοτσαρα με τον ...Αχιλλεα,πηρε την αγρια και απειλητικη απαντηση..«Τι Αχιλλεα λες και τα τετοια παραμυθια;Σκοτωσε πολλους το ντουφεκι του Αχιλλεα;» (Κουμα..«ιστορια ανθρωπινων πραξεων» τ. ΙΒ', σελ. 543-4).
Αυτα απο τον Νικοτσαρα και τους Βλαχαβαιους,τη στιγμη που οι Αρβανιτες και ο Αλης πανω απο τον Χριστο και τον Μωαμεθ και τα συνακολουθα,ειχαν τον Μ.Αλεξανδρο,τον Πυρρο,τον Δια, τον Αρη,την Αθηνα και την αγαπη για μια αρχαιοτητα για την οποια η γνωση τους ηταν μεν λιγη,αλλα ο σεβασμος τους πολυς.Ο Κουμας και οι αλλοι λογιοι,νομισαν πως οι Ελληνες θα ειναι αυτοι που ειναι Χριστιανοι και μιλανε Ελληνικα,αλλα αυτοι τους απογοητευσαν με τον τροπο που ειδαμε πιο πανω.Τους Αρβανιτες που δεν μιλουσαν Ελληνικα και δεν πολυπιστευαν εις Χριστον,ηταν αδιανοητο να τους θεωρησουν απογονους των Ελληνων.
Παντως αυτοι που θεωρουν εθνομαρτυρα τον Βλαχαβα και γραφουν δακρυβρεχτα και χολοστακτα θεατρικα εργα για τον Αλη,ας εχουν υπ'οψει πως τους Βλαχαβαιους τους πολεμησαν και παλι Ελληνες.Οι Κλεφτες και οι Αρματωλοι δεν ανταποκριθηκαν στις εκκλησεις του Βλαχαβα να ξεσηκωθουν κατα του Αλη.Ενας που στην αρχη δεχτηκε ο Δεληγιαννης,στη συνεχεια τον εγκατελειψε και ειδοποιησε τον Αλη για την ανταρσια.Ο Αλης εστειλε στρατο με επι κεφαλης τον Μουχταρη,μα την μεγαλη νιλα την επαθαν οι Βλαχαβαιοι στο Καστρακι (κοντα στην Καλαμπακα),απο τον Καραισκακη (Οι ιστορικοι λενε οτι τον Βλαχαβα τον πολεμησαν «Τουρκαλβανιτες»(απο τον Παπαρρηγοπουλο ως τον Κορδατο).Τουρκαρβανιτες λοιπον ο Καραισκακης,ο Διακος,ο Οδυσσεας,ο Βαρνακιωτης,ο Ισκος,ο Μπακολας,ο Δυοβουνιωτης,ο Πανουργιας,ολοι...Τουρκαρβανιτες!).
Και η λαικη μουσα τραγουδησε..
«Ω Θυμιο παπα-δαιμονα
μολογα μας πως το λεει ο Νομος σου;
Στο γεφυρι του Καστρακιου
εσπασε η κορδα του Θοδωρακη
τον σκοτωσε ο Καραισκακης,
σου την εσκασε ο Καπετανιος,
ο Καπεταν Δεληγιαννης.
Ο Μετσιοβιτης Δεληγιαννης...»
Το τραγουδι ειναι μεταφρασμενο απο τα Αρβανιτικα( βλεπε Θυμιου Μητκου..«Αλβανικη Μελισσα»,Αλεξανδρεια 1879).
Ο Λαος τραγουδησε την ηρωικη αποκοτια του Βλαχαβα,γιατι ξερει να θαυμαζει,αλλα και τον κατηγορει για την προδοσια του στον Αλη.Περα απ'το τραγουδι που παραθεσαμε,περα απο τις εκατονταδες στιχους του Χατζησεχρετη,καποιος γραμματοδιδασκαλος,Γιαννης Κερασιβιτης,εγραψε, λεει ο Σαθας,«αθλιον στιχουργημα,εν ω μυριας επισωρευων κατα του Εθνομαρτυρος (Βλαχαβα) υβρεις χαμερπεστατα εξυμνει τον Αληπασαν»(Απο Κορδατο ΙΧ,σελ. 484).
Ο Κωνσταντινος Σαθας,μεγας συλλεκτης ιστορικων ντοκουμεντων και ιστορικου υλικου,δεν υπηρξε ποτε ιστορικος,με την εννοια του μελετητη που εχει διεισδυτικη και κριτικη ματια στο συσχετισμο των γεγονοτων,στην σταθμιση και στην ερμηνεια τους.
Εβγαλε εθνομαρτυρα τον Βλαχαβα και κατακεραυνωνει τον δασκαλο που εξυμνει τον Αλη και κατηγορει τον Βλαχαβα.Ουτε αυτο το «αθλιον στιχουργημα» σωθηκε,για να κρινουμε μονοι μας τωρα που τα γεγονοτα ειναι μακρινα και ο θρησκευτικος φανατισμος εχει κοπασει.Γιατι;...Ποσο ιστορικο υλικο εχει φαει το μαυρο σκοταδι του φανατισμου κανεις δεν μπορει να προσδιορισει.Ο Κουμας μας λεει πως στην Θεσσαλια ο Λαος αποκαλουσε τον Αλη,«Πατερα Αλη».
Τελειωνοντας τα περι Βλαχαβα,συνοψιζουμε πως ο Βλαχαβας και ο Νικοτσαρας και το κινημα τους,δεν εχουν καμια απολυτως σχεση με το εθνικοαπελευθερωτικο μας κινημα.Υπηρξαν καθαρα οργανα του Ρωσου Σεννιαβιν και εξυπηρετουσαν Ρωσικα σχεδια.Ο Νικοτσαρας μαλιστα ειχε και Ρωσικη σημαια.Αυτο που βγαινει ειναι πως το κινημα βασιζοταν σε θρησκευτικο-φυλετικη Ρωσικη προπαγανδα,στα πλαισια της πανσλαυιστικης Ιδεας και το κινημα δεν βρηκε απηχηση με αποτελεσμα να καταπνιγει,οχι απο ...Τουρκαρβανιτες,αλλα απο απλως Αρβανιτες Χριστιανους και Μουσουλμανους,μεταξυ των οποιων και ο Καραισκακης που σκοτωσε ο ιδιος τον αδελφο του Βλαχαβα,Θοδωρη.
Για να κατανοησουμε ποσο εχει παραποιηθει και πλαστογραφηθει η ιστορια μας,ακουστε τι λεει ο Γαλλος Φωριελ που εκανε συλλογη δημοτικων τραγουδιων..
«Οταν ο Νικοτσαρας ηταν μικρος διδαχτηκε απο τον αρχιμανδριτη Ανθιμο(;) πολλα γραμματα,σημεια της επιστημης και της λογοτεχνιας και εξεμαθε την αρχαιαν Ελληνικην .Ειχε ηδη προχωρησει και ερμηνευσει την Ιλιαδα...οταν ενα απροοπτον περιστατικον αιφνιδιως τον ερριψεν εις ενα σταδιον δρασεως»(«Τα Ελληνικα δημοτικα τραγουδια»,Αθηνα 1956,σελ. 142).
Ειναι πραγματικα κωμικο και δικαιολογημενα ο Κορδατος ειρωνευεται τον Φωριελ,πως εκτος απο πλαστα τραγουδια,οι πληροφοριοδοτες του,πασαραν και πλαστες ιστοριες (ΙΧ,σελ.474).
Ο Νικοτσαρας που στον Κουμα ειχε πει εκεινο το ανεκδιηγητο,«Για ποιον Αχιλλεα λες και τετοια παραμυθια,ειχε σκοτωσει πολλους το ντουφεκι του Αχιλλεα;»,τωρα φερεται και αρχαιομαθης και μεταφραστης της ...Ιλιαδας!...

1 σχόλιο:

nissos είπε...

Ο ΚΟΡΥΖΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΕ(ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ ΜΕ 2,ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ 2 ΣΦΑΙΡΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ...ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ)ΑΠΟ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ.ΨΑΞΕ ΤΟ ΛΙΓΟ. ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ


«Η Αρβανιτιά στο Μοριά» τού Τ.Γιοχάλα

Η ζωή των Αρβανιτών

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

«Μπεκτασήδες καί Εθνικό Κίνημα στην Αλβανία»,Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

«ΑΝΔΡΟΣ-ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ» Τ.Γιοχάλα

Ι.Φ.Φαλμεράϋερ:«Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων»

Αntonio Bellusci


Lidhja,το περιοδικό των Αρμπερέσηδων της Κ.Ιταλίας,όπου επιμελείται ο ιερέας Αντόνιο Μπελούσι

Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

«ΣΟΥΛΙ και ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ» της Β.Ψιμούλη

Saint Alban(Άγιος Αλβανός)

Μήτρος Τρούκης-Αναστάσης Κουλουριώτης

Λεξικόν της Αλβανικής Γλώσσης υπό Κωνσταντίνου Χριστοφορίδου

«Αλβανικός Γάμος»,παρουσιάστηκε τον Δεκέμβρη τού 1891 στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσό,υπό Α.Δευτεραίου.

Κ.Μπίρη:«Αρβανίτες,οί Δωριείς τού νεωτέρου Ελληνισμού»

Ο Νόμος τού Αίματος-ΜΠΕΣΑ (http://ellines-albanoi.blogspot.com/2010/04/t.html)

The Albanian national epic

«Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821» περιοδικό «Δαυλός».

«Η Αλβανική αναγέννηση»,Α.Παπαδόπουλου(βλέπε:http://ellines-albanoi.blogspot.com/2011/04/i.html)

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

ΚΑΡΥΣΤΙΑ

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι


ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΠΑΡΕΡΓΑ

Κοσυφοπέδιο-Γκεκαριά

Σκόντρα-Γκεκαριά

Γκεκαριά

Αρναούτης

Σκόντρα

Κρούγια-Γκεκαριά(1848)

Γκέκας-Gegë-Γκέγκης

Μαλεσιάδα(Αιτωλοακαρνανία),Κομποθέκλα(Αιτωλοακαρνανία),
Μάζι(Φθιώτιδα),Γουλέμι(Φθιώτιδα),Γαρδίκι(Φθιώτιδα),
Μπόρσα-Κορυφή(Κοζάνη),Λεστάν-Φαρασσηνόν(Δράμα),

Γκέκας

Στρούμπουλας(Κρήτη),«σακουλεύτηκα»,Σπίνα(Κρήτη),
Σκόπια,«Γύφτος»,«Γιούχα»,Γιάλα,
Γούβα(Παγκράτι),Ζέλι(Φθιώτιδα),Θάλασσα-Θάλαττα,
Σκούταρι(Σέρρες),Σκράπας,Σούμα,Σουλάνι(Ανδρίτσαινα),

Aλβανοί τού Μαυροβουνίου

Στιμάγκα(Κόρινθος),Βάλλα(Μακεδονία),Mέντωρ,Ημαθία,

Κόσοβο(1943)

Φίλης,Φίσκας,Φόρτης,Φλαμούρης,Φλόκας,Φρίμης,

Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη
Salonique costumes Albanais

Οffisier Albanais

Οffisier Albanais
Otto Magnus von Stackelberg (Baron) - Costumes et usages des peuples de la Grèce moderne. Rom 1825

Γκιουλέκας-Τσέλιο Πίτσαρη

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»

«JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA»
San Francisco Call, Volume 81, Number 138, 17 April 1897,JANINA, THE CAPITAL OF ALBANIA. This is one of the most picturesque cities in European Turkey. . It is situated on a peninsula extending out into a lake of the same name. It is reported that Greek irregulars have scouted close up to tne walls of the city, and only a few days ago telegraphic communication between Janina and Elassona, the Turkish headquarters, was destroyed

Albanian Chieftain(1800)

Albanian Chieftain(1800)
Γκέγκης

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)

«Mentone,Cairo and Corfu»(1896)
by Constance Fenimore Woolson,http://www.gutenberg.org/files/33367/33367-h/33367-h.htm

Tosk Albanian

Tosk Albanian
Albanian warriors wearing traditional fustanella from southern Albania 1906 by Edith Durham

Албанец. 1829

Албанец. 1829
http://nashenasledie.livejournal.com/923334.html,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2014/02/blog-post_2020.html

Arnaut from Ioannina

Arnaut from Ioannina
http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_clothing,http://www.luminous-lint.com/app/contents/fra/_photographer_pascal_sebah_les_costumes_populaires_de_la_turquie_en_1873_01/,http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2013/11/blog-post_3691.html

Ψάξτε κι ό,τι βρείτε,γιατί ό,τι θέλει βγάζει

Φόρτωση...